Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Segmentace v povinném ručení
Nevoral, Michal ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce Segmentace v povinném ručení je stručně pokrýt pole pojištění odpovědnosti z provozu vozidla z pohledu pojistné teorie s akcentem na složku pojistného a následně analyzovat segmentaci na českém trhu s povinným ručením. Cílem práce je zachycení všech využívaných faktorů ovlivňujících cenu povinného ručení, detailní analýza vybraných faktorů z hlediska vlivu na výši předepsaného pojistného a průměrného pojistného plnění a výsledné zhodnocení vhodnosti uplatnění jednotlivých segmentačních kritérií.
Návrhové prvky turbo-okružních křižovatek
Smělý, Martin ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce popisuje novou metodu pro konstrukci turbo-okružních křižovatek aplikovatelnou v České republice. Inovativní je zejména přístup ke konstrukci jízdních pruhů a to zejména ve vztahu ke směrodatným vozidlům a rozšíření jízdních pruhů v závislosti na jejich rozměrech. Inovativní je i přistup k dopravnímu značení, kdy řeší sice detaily stávajících dopravních značek, ale tyto detaily jsou důležité pro chápání řidičů při průjezdu turbo-okružní křižovatkou. Disertační práce tedy vyplňuje legislativní, ale i technickou mezeru v konstrukci turbo-okružních křižovatek a věřím, že bude přínosem zejména pro projektanty těchto křižovatek.
Analýza rozjezdu a vybraných manévrů cyklistů
Doseděl, Jan ; Ptáček, Petr (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Analýza rozjezdu a vybraných manévrů cyklistů“ se v první části zabývá historií jízdních kol, konstrukcí, rozdělením, nehodovostí a legislativou. V druhé části je diplomová práce zaměřena na praktickou měřící část. V této části byly provedeny zkoušky brzdění na třech površích, akcelerace a manévr, při němž se cyklista ohlédne za sebe, než zahájí změnu směru jízdy. V závěru jsou vyhodnocena jednotlivá měření a srovnání s ostatními pracemi, které se zabývaly podobnou tematikou.
Bezpečnostní charakteristiky řidičů seniorů z pohledu bezpečnosti silničního provozu
Lukesová, Dominika ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vyhodnocení stávajících postupů a zpřesnění posuzování vlivu stáří na dopad na dopravní nehody. V teoretické části jsou popsány řidiči senioři, nehodovost seniorů a snížená výkonnost řízení ovlivněná věkem. Praktická část představuje kazuistiku nehod seniorů, měření reakční doby a vyhodnocení výsledků těchto měření. Dále jsou vypracovány návrhy jistých opatření pro seniory, které by mohly snížit riziko vzniku nehod.
Studie úrovňové křižovatky I/45 a I/11 v Bruntále
Kufka, Jiří ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je variantní návrh přestavby úrovňové křižovatky silnic I/45 a I/11 u autobusového nádraží v Bruntále v Moravskoslezském kraji. Stávající uspořádání je nepřehledné a křižovatka je místem častých dopravních nehod. Řešení obsahuje 4 návrhy úprav. V rámci jednotlivých variant je různým způsobem řešeno stavební uspořádání křižovatky, možnost napojení nákupního centra a řešení pěší dopravy. Součástí práce je dopravní průzkum, vyhodnocení nehodovosti, kapacitní posouzení stávajícího uspořádání a 4 variant nově navrženého dispozičního řešení a odhad stavebních nákladů.
Dopravní nehody na pozemních komunikacích České republiky
NOVOTNÝ, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá dopravou silniční, pozemními komunikacemi a nehodovostí na těchto komunikacích. Bylo stanoveno několik základních cílů. V části teoretické byly vysvětleny základní pojmy - jako je doprava a její druhy. Dále se teoretická část zabývala převážně pozemními komunikacemi a nehodovostí. V části praktické se již autor věnoval výzkumu. Základním cílem bylo analyzovat nehodovost v ČR a dále pak komparovat Českou republiku s vybranou zemí EU. Vybraná země byla Rakousko v oblasti nehodovosti jak v absolutním, tak v relativním měřítku. Prvním krokem bylo vyhodnocení celkové nehodovosti v ČR na pozemních komunikacích za rok 2014. Zde se došlo k několika závěrům, jak negativním tak pozitivním.K porovnání dvou vybraných státu byly vybrány Česká republika a Rakousko. Tyto země nejsou odlišné velikostí a počtem obyvatel, ale podobné například absolutním počtem kilometrů rychlostních silnic a dálnic. Větší počet nehod, větší počet usmrcených osob připadá na Českou republiku, poměrové ukazatele taktéž. práce na konci navrhuje možná opatření vedoucí ke zlepšení situace, konkrétně aktivní vodící proužky.
Provozní náklady služebních vozidel Policie České republiky v rámci Krajského ředitelství policie Plzeňského kraje
Kubeš, Ondřej ; Hřebík, František (vedoucí práce) ; Šrédl, Karel (oponent)
Tato práce se v teoretické části zabývá problematikou příjmů a především výdajů státního rozpočtu, rozpočtu Policie České republiky a nákladů vynaložených na provoz služebních dopravních prostředků. Vysvětlené jsou zde pojmy týkající se veřejného sektoru, veřejných financí a rozebrána je zde soustava veřejných rozpočtů. Jsou zde vymezeny pojmy a definice automobilu, základních druhů vozidel a provozu na pozemních komunikacích. Praktická část je zaměřena na hospodaření Policie České republiky, vynaložených nákladů na spotřebované pohonné hmoty, počet projetých kilometrů a nehodovosti služebních dopravních prostředků. Je zde popsáno tankování a druhy služebních dopravních prostředků, jejich počty a nehodovost a počty řidičů, neboli referentů, kteří je řídí. Na závěr je vyhodnoceno hospodaření Policie ČR a rozbor sledovaných ukazatelů v daném období a jejich předpokládaný vývoj do budoucna.
Vliv inteligentních dopravních systémů na zvýšení bezpečnosti obyvatel obcí (Libkov, Rozvadov Kašperské Hory)
Sedlák, František ; Kocmánková Menšíková, Lucie (vedoucí práce) ; Zewdie, Retta (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňují inteligentní dopravní systémy (IDS) bezpečnost silničního provozu a tím přispívají ke zvýšení bezpečnosti a kvality života obyvatel ve vybraných obcích (Libkov, Rozvadov, Kašperské Hory) Plzeňského kraje. V teoretické části byly vymezeny základní pojmy o regionálním rozvoji a politice se zaměřením na dopravu, kvalitu života a bezpečnost obyvatel. Byla popsána zařízení, užívaná jako prostředky pro zklidnění dopravy a zvýšení bezpečnosti obyvatel. Empirická část byla provedena vypracováním sekundární analýzy dat o nehodovosti v silniční dopravě a vlivu inteligentních dopravních systémů na bezpečnost obyvatel ve vybraných obcích. Sekundární analýzou dat o IDS bylo zjištěno, že mezi hlavní příčiny nehod řidičů v ČR (z roku 2014) jsou např. nesprávný způsob jízdy (62,9 %) a nepřiměřená rychlost (17,5 %). Obce Libkov, Rozvadov a Kašperské Hory patří do projektu Klidné příhraničí, jehož cílem je snížit rychlost na obecních komunikacích a tím zvýšit bezpečnost obyvatel obcí pomocí instalovaných ukazatelů rychlosti SYDO Traffic Zeus. Bylo zjištěno, že ve sledovaných obcích došlo ke zpomalení vozidel v průměru o 38,6 %, a to zároveň znamená zvýšení bezpečnosti silničního provozu v obcích, a tím zvýšení bezpečnosti a kvality života obyvatel v obcích Libkov, Rozvadov a Kašperské Hory.
Návrh na snížení dopravní nehodovosti autobusů v Pražské integrované dopravě
Pokorný, Richard ; Zewdie, Retta (vedoucí práce) ; Lachnit, František (oponent)
Dopravní nehodovost silně ovlivňuje provoz na pozemních komunikacích. Každá dopravní nehoda má za následek zpomalení provozu, hmotné škody nebo dokonce ohrožení zdraví řidičů a cestujících. Z těchto důvodů jsou nehody monitorovány a vyhodnocovány. Statistiky jsou vedeny nejen Policií České republiky, ale údaje o nehodách si zpracovávají i soukromé subjekty ke zvýšení efektivity podnikání. V této diplomové práci jsem se zaměřil na problematiku nehodovosti autobusů městské hromadné dopravy a provedl analýzu, která vedla k odhalení problémových míst v provozu, a na základě určení příčin konkrétních dopravních nehod v daném místě jsem navrhl řešení, která povedou ke snížení dopravních nehod autobusů městské hromadné dopravy. Následuje doporučení pro konkrétního autobusového dopravce.
Nehodová místa jako potenciální prvek rozvoje dopravy: příklad města Brna
Malá, Monika
Bakalářská práce zkoumá nehodová místa jako potenciální prvek rozvoje dopravy na příkladu města Brna. Teoretická část se zabývá rozvojem dopravy v obecné rovině a seznamuje čtenáře se zájmovým územím. Praktická část se zaměřuje na dopravní nehody ve městě Brně. Nejdříve je provedena celková analýza nehodovosti, poté se již práce věnuje konkrétním problémovým místům a navrhuje dopravní opatření vedoucí ke zlepšení stávající situace a rozvoji dotčených lokalit. V závěru jsou obě části práce vzájemně konfrontovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.