|
Segmentace v povinném ručení
Nevoral, Michal ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce Segmentace v povinném ručení je stručně pokrýt pole pojištění odpovědnosti z provozu vozidla z pohledu pojistné teorie s akcentem na složku pojistného a následně analyzovat segmentaci na českém trhu s povinným ručením. Cílem práce je zachycení všech využívaných faktorů ovlivňujících cenu povinného ručení, detailní analýza vybraných faktorů z hlediska vlivu na výši předepsaného pojistného a průměrného pojistného plnění a výsledné zhodnocení vhodnosti uplatnění jednotlivých segmentačních kritérií.
|
|
Návrhové prvky turbo-okružních křižovatek
Smělý, Martin ; Bačová,, Katarína (oponent) ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce popisuje novou metodu pro konstrukci turbo-okružních křižovatek aplikovatelnou v České republice. Inovativní je zejména přístup ke konstrukci jízdních pruhů a to zejména ve vztahu ke směrodatným vozidlům a rozšíření jízdních pruhů v závislosti na jejich rozměrech. Inovativní je i přistup k dopravnímu značení, kdy řeší sice detaily stávajících dopravních značek, ale tyto detaily jsou důležité pro chápání řidičů při průjezdu turbo-okružní křižovatkou. Disertační práce tedy vyplňuje legislativní, ale i technickou mezeru v konstrukci turbo-okružních křižovatek a věřím, že bude přínosem zejména pro projektanty těchto křižovatek.
|
|
Analýza rozjezdu a vybraných manévrů cyklistů
Doseděl, Jan ; Ptáček, Petr (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Analýza rozjezdu a vybraných manévrů cyklistů“ se v první části zabývá historií jízdních kol, konstrukcí, rozdělením, nehodovostí a legislativou. V druhé části je diplomová práce zaměřena na praktickou měřící část. V této části byly provedeny zkoušky brzdění na třech površích, akcelerace a manévr, při němž se cyklista ohlédne za sebe, než zahájí změnu směru jízdy. V závěru jsou vyhodnocena jednotlivá měření a srovnání s ostatními pracemi, které se zabývaly podobnou tematikou.
|
| |
|
Studie úrovňové křižovatky I/45 a I/11 v Bruntále
Kufka, Jiří ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je variantní návrh přestavby úrovňové křižovatky silnic I/45 a I/11 u autobusového nádraží v Bruntále v Moravskoslezském kraji. Stávající uspořádání je nepřehledné a křižovatka je místem častých dopravních nehod. Řešení obsahuje 4 návrhy úprav. V rámci jednotlivých variant je různým způsobem řešeno stavební uspořádání křižovatky, možnost napojení nákupního centra a řešení pěší dopravy. Součástí práce je dopravní průzkum, vyhodnocení nehodovosti, kapacitní posouzení stávajícího uspořádání a 4 variant nově navrženého dispozičního řešení a odhad stavebních nákladů.
|
|
Dopravní nehody na pozemních komunikacích České republiky
NOVOTNÝ, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá dopravou silniční, pozemními komunikacemi a nehodovostí na těchto komunikacích. Bylo stanoveno několik základních cílů. V části teoretické byly vysvětleny základní pojmy - jako je doprava a její druhy. Dále se teoretická část zabývala převážně pozemními komunikacemi a nehodovostí. V části praktické se již autor věnoval výzkumu. Základním cílem bylo analyzovat nehodovost v ČR a dále pak komparovat Českou republiku s vybranou zemí EU. Vybraná země byla Rakousko v oblasti nehodovosti jak v absolutním, tak v relativním měřítku. Prvním krokem bylo vyhodnocení celkové nehodovosti v ČR na pozemních komunikacích za rok 2014. Zde se došlo k několika závěrům, jak negativním tak pozitivním.K porovnání dvou vybraných státu byly vybrány Česká republika a Rakousko. Tyto země nejsou odlišné velikostí a počtem obyvatel, ale podobné například absolutním počtem kilometrů rychlostních silnic a dálnic. Větší počet nehod, větší počet usmrcených osob připadá na Českou republiku, poměrové ukazatele taktéž. práce na konci navrhuje možná opatření vedoucí ke zlepšení situace, konkrétně aktivní vodící proužky.
|
|
Provozní náklady služebních vozidel Policie České republiky v rámci Krajského ředitelství policie Plzeňského kraje
Kubeš, Ondřej ; Hřebík, František (vedoucí práce) ; Šrédl, Karel (oponent)
Tato práce se v teoretické části zabývá problematikou příjmů a především výdajů státního rozpočtu, rozpočtu Policie České republiky a nákladů vynaložených na provoz služebních dopravních prostředků. Vysvětlené jsou zde pojmy týkající se veřejného sektoru, veřejných financí a rozebrána je zde soustava veřejných rozpočtů. Jsou zde vymezeny pojmy a definice automobilu, základních druhů vozidel a provozu na pozemních komunikacích. Praktická část je zaměřena na hospodaření Policie České republiky, vynaložených nákladů na spotřebované pohonné hmoty, počet projetých kilometrů a nehodovosti služebních dopravních prostředků. Je zde popsáno tankování a druhy služebních dopravních prostředků, jejich počty a nehodovost a počty řidičů, neboli referentů, kteří je řídí. Na závěr je vyhodnoceno hospodaření Policie ČR a rozbor sledovaných ukazatelů v daném období a jejich předpokládaný vývoj do budoucna.
|
|
Vliv inteligentních dopravních systémů na zvýšení bezpečnosti obyvatel obcí (Libkov, Rozvadov Kašperské Hory)
Sedlák, František ; Kocmánková Menšíková, Lucie (vedoucí práce) ; Zewdie, Retta (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňují inteligentní dopravní systémy (IDS) bezpečnost silničního provozu a tím přispívají ke zvýšení bezpečnosti a kvality života obyvatel ve vybraných obcích (Libkov, Rozvadov, Kašperské Hory) Plzeňského kraje. V teoretické části byly vymezeny základní pojmy o regionálním rozvoji a politice se zaměřením na dopravu, kvalitu života a bezpečnost obyvatel. Byla popsána zařízení, užívaná jako prostředky pro zklidnění dopravy a zvýšení bezpečnosti obyvatel. Empirická část byla provedena vypracováním sekundární analýzy dat o nehodovosti v silniční dopravě a vlivu inteligentních dopravních systémů na bezpečnost obyvatel ve vybraných obcích. Sekundární analýzou dat o IDS bylo zjištěno, že mezi hlavní příčiny nehod řidičů v ČR (z roku 2014) jsou např. nesprávný způsob jízdy (62,9 %) a nepřiměřená rychlost (17,5 %). Obce Libkov, Rozvadov a Kašperské Hory patří do projektu Klidné příhraničí, jehož cílem je snížit rychlost na obecních komunikacích a tím zvýšit bezpečnost obyvatel obcí pomocí instalovaných ukazatelů rychlosti SYDO Traffic Zeus. Bylo zjištěno, že ve sledovaných obcích došlo ke zpomalení vozidel v průměru o 38,6 %, a to zároveň znamená zvýšení bezpečnosti silničního provozu v obcích, a tím zvýšení bezpečnosti a kvality života obyvatel v obcích Libkov, Rozvadov a Kašperské Hory.
|
|
Návrh na snížení dopravní nehodovosti autobusů v Pražské integrované dopravě
Pokorný, Richard ; Zewdie, Retta (vedoucí práce) ; Lachnit, František (oponent)
Dopravní nehodovost silně ovlivňuje provoz na pozemních komunikacích. Každá
dopravní nehoda má za následek zpomalení provozu, hmotné škody nebo dokonce
ohrožení zdraví řidičů a cestujících. Z těchto důvodů jsou nehody monitorovány
a vyhodnocovány. Statistiky jsou vedeny nejen Policií České republiky, ale údaje
o nehodách si zpracovávají i soukromé subjekty ke zvýšení efektivity podnikání.
V této diplomové práci jsem se zaměřil na problematiku nehodovosti autobusů
městské hromadné dopravy a provedl analýzu, která vedla k odhalení problémových
míst v provozu, a na základě určení příčin konkrétních dopravních nehod v daném
místě jsem navrhl řešení, která povedou ke snížení dopravních nehod autobusů
městské hromadné dopravy. Následuje doporučení pro konkrétního autobusového
dopravce.
|
|
Nehodová místa jako potenciální prvek rozvoje dopravy: příklad města Brna
Malá, Monika
Bakalářská práce zkoumá nehodová místa jako potenciální prvek rozvoje dopravy na příkladu města Brna. Teoretická část se zabývá rozvojem dopravy v obecné rovině a seznamuje čtenáře se zájmovým územím. Praktická část se zaměřuje na dopravní nehody ve městě Brně. Nejdříve je provedena celková analýza nehodovosti, poté se již práce věnuje konkrétním problémovým místům a navrhuje dopravní opatření vedoucí ke zlepšení stávající situace a rozvoji dotčených lokalit. V závěru jsou obě části práce vzájemně konfrontovány.
|