Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ink
Vomelová, Lenka ; Rydval, Michal (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
-ink- ink je malé nezávislé nakladatelství, které má v záměru vydávat studentskou (případně absolventskou) literaturu v úpravě mladých designérů a výtvarníků. Cílem nakladatelství je podpořit, realizovat a šířit projekty mladých, neetablovaných autorů a umělců a rozvíjet tak současnou mladou kulturní scénu. Dále pak podpořit komunitu umělců, která bude mít možnost setkávat se na akcích pořádaných nakladatelstvím - autorská čtení, křtest knih... Identita nakladatelství je ponechána otevřená, bude se utvářet postupně tím, co bude v nakladatelství vycházet. Značka je tedy často používaná jako podklad nebo razítko přes další materiály, dokumentární fotografie atd. K nakladatelství jsou zpracovány vizitky, záložky, razítko, balicí papíry, nálepky na balíčky a podoba plakátů k akcím nakladatelství. -Román Ďábel- Román Ďábel je první publikace vydaná nakladatelstvím ink. Autorem knihy je Jan Smutný, absolvent FaVU, grafickou úpravu a ilustrace ke knize jsem zpracovala já, jako součást své diplomové práce. Vizuální podoba knihy je inspirovaná gotickými knihami psanými texturou nebo bastardou a ilustrovanými dřevoryty. Cílem bylo vytvořit knihu zřetelně odkazující k této dobové vizualitě, ne ale knihu historizující. Proto jsou pro knihu vybrány nová, moderní písma Enigma a Lapture, která mají obě lomenou kresbu evokující gotická písma, a ilustrace jsou linkové, vektorové. Barevnost knihy je velmi strohá, kvůli tématu pracuji pouze s černou a podkladovou bílou barvou. Kniha byla vydána v nákladu 200 kusů. Distribuci organizujeme spolu s autorem sami pomocí spřátelených knihkupectví, osobního odběru v Brně a v Praze, možnosti poslání poštou.
Živý font
Jiříček, Milan ; Špiřík, Jan (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce ve svém začátku popisuje historický vývoj písma, dále pak typografická pravidla využívaná při návrhu znakových sad, a také především teoretické základy tvorby nových fontů moderními metodami, tedy za použití informačních technologií, konkrétně vektorových programů. Okrajově se věnuje i Římskému písmu, dále základnímu rozdělení skladby písem a popisuje také jeho jednotlivé prvky. Další část projektu se zaměřuje na tvorbu digitálního fontu s návazností na jeho oživení za použití algoritmů a metod, které se snadno dají zpracovat v programovacím jazyce Matlab. Popsán je zde i způsob realizace oživení fontu a prezentace vytvořených výsledků je ukázána na několika příkladech. Dále je pozornost věnována soustavě souřadnic, která je důležitá při řešení geometrických transformací, a dvourozměrné vektorové grafice, která se hojně využívá právě při návrhu a vykreslení písma. Detailněji jsou popsány Bézierovy křivky a také jejich varianty Bézierovy kubiky společně s možnostmi rasterizace vektorové grafiky. Část textu je také věnována důležitému algoritmu de Casteljau. Poslední kapitola se zaměřuje na implementaci v programovém prostředí Matlab, tvorbu křivek, potažmo znaků, a způsoby práce s jednotlivými transformacemi. Zde lze také nalézt ukázky transformací při různém nastavení vstupních parametrů. Nakonec je zhodnocen přínos této aplikace a možnosti jejího dalšího rozšíření.
Design a typografie svatebních tiskovin
Kopecká, Barbora ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Bubeníček, Jan (oponent)
Práce se zabývá vytvořením návrhu tří sad svatebních tiskovin. Každá sada bude vytvořená v rámci jednotného vizuálního stylu a bude obsahovat několik typů tiskovin. V teoretické části se věnuji definicím klíčových pojmů, rozboru faktorů ovlivňujících design, a také popíši obecný postup při tvorbě publikace. V praktické části aplikuji tyto poznatky na bakalářský projekt svatební agentury Get Wed, pro kterou navrhnu tři designové řady svatebních tiskovin. Než přistoupím k samotné tvorbě tiskovin, provedu analýzu konkurence v daném odvětví v České republice. Výsledkem je produkt s jedinečným designem, respektující pravidla tvorby publikace a požadavky českého trhu.
Detekcia a korekcia typografických jevov v značkovanom texte
Makeš, Dominik
V práci se zabývám návrhem a implementací konečného deterministického automatu. Jeho úkolem je zpracovat vstupní text nástroje ConTeXt a vyhodnotit správnost typografie. K nalezeným chybám dále navrhne řešení a umožní jednoduchou automatickou korekci. Součástí je také porovnání s existujícím programovým vybavením a testy na reálných souborech. Práce obsahuje i teoretický popis dané problematiky z oblasti formálních jazyků a konečných automatů.
Multimediální prezentace organizace
KUBINČIAK, Jan
Práce shrnuje poznatky z okruhů multimédií, jejich definice a využití v oblasti prezentace. Pro tyto účely shrnuje obecné zásady, které jsou stanoveny jako vhodné při návrhu a tvorbě prezentace. Stanovuje rámcově pravidla, která je třeba dodržet vzhledem k různým účelům a formám prezentací v organizaci. Nabyté znalosti jsou demonstrovány ve vzorové multimediální prezentaci vytvořené v aplikaci Adobe InDesign.
John Wyndham - Den Trifidů. Autorská kniha
RŮŽIČKOVÁ, Eliška
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se věnuji tématu krásné knihy, tedy bibliofilii, autorské knize, ilustraci a knižnímu umění obecně. Východiskem pro praktickou část je osobnost a dílo, konkrétně Den trifidů, spisovatele Johna Wyndhama, a zároveň význam a místo vědecko-fantastické literatury ve světovém umění. Teoretická část se skládá ze souboru ilustrací, návrhu obálky a typografického řešení knihy Den trifidů. Cílem této práce bylo vytvořit knihu, která by se mohla nejen svým obsahem, ale i vzhledem, zařadit mezi hodnotnou literaturu.
Traditional Type in the Digital Era
Weinzettelová, Silvia ; Gray, Simon (vedoucí práce)
The first part of this paper briefly reviews the history of typography and the ways how the traditional typefaces had been modified in order to ensure high readability and legibility. Semiotics of type, as well as the importance of positive emotional response to UI and UX, are discussed in the second part, highlighting the important patterns in the user’s comprehension and emotional responses. In the third place, the shift towards the “mobile first” approach is emphasized, and the importance of adopting the appropriate methods and techniques which would ensure the optimal representation on information on small screen handheld devices is justified; the problems caused by type scaling and reading patterns, screen resolution, pixel representation, and backlit environment are identified. Furthermore, the optimal characteristics of screen fonts are explained. Last but not least, the present and future of typography on small screens is discussed.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Význam a vznik loga
Markvart, Jiří ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Bedřichová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována logu coby důležitému prvku v prezentaci společnosti, organizace, produktu, ale v některých případech i společenských a kulturních akcí, osob a dalších. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vysvětluje samotný význam loga a popisuje jeho roli při vizuální prezentaci. Jsou rozebírány odlišnosti log podle jejich určení a provedení. Pozornost je věnována jak logům v komerčním segmentu, tak logům obcí a státních institucí, kde došlo za poslední roky v oblasti vizuální prezentace ke značnému posunu. Praktická část se věnuje samotnému vzniku loga a popisuje metodologii od zadání klienta až po případné vydání grafického manuálu. Jsou popsány všechny významné kroky při tvorbě loga a diskutovány různé možnosti a odchylky, které mohou v průběhu tohoto procesu nastat. Přínosem této práce je vytvoření srozumitelného přehledu o významu loga coby hlavního prvku vizuální identity v jeho návaznosti na prezentaci společnosti nebo organizace s navazujícím průvodcem celým procesem vzniku loga. Obě části dohromady by měly čtenáři poskytnout dostatečný základ pro pochopení této problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.