|
Personální marketing
Přidálková, Lucie ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Bernardo, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Personální marketing" se zabývá problematikou využití marketingových nástrojů v oblasti řízení lidských zdrojů, významu personálního marketingu pro zaměstnavatele, budováním zaměstnavatelské značky a aktuálními trendy v řízení lidských zdrojů. Praktická část práce analyzuje současný přístup k personálnímu marketingu ve společnosti Zentiva. Cílem diplomové práce je zmapovat současné uplatňování personálního marketingu v konkrétní společnosti, analyzovat, jaké nástroje společnost Zentiva momentálně využívá ke zlepšení zaměstnavatelské pověsti a zároveň navrhnout zlepšení procesu budování zaměstnavatelské značky prostřednictvím jednotlivých personálních činností.
|
|
Personální marketing společnosti ČSOB zaměřený na studenty a absolventy vysokých škol
Zezulová, Lucie ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce je personální marketing zaměřený na studenty a absolventy vysokých škol. Teoretická část popisuje roli personálního marketingu v řízení lidských zdrojů a přibližuje jeho význam v období ekonomické krize. Dále jsou v této části zmapovány současné trendy v této oblasti. Praktická část analyzuje aktivity personálního marketingu společnosti ČSOB a představuje výsledky výzkumu, jež zjišťoval očekávání a postoje studentů a absolventů Vysoké školy ekonomické v souvislosti s jejich prvním zaměstnáním. Na základě zjištěných informací jsou definovány oblasti, na které by se měla společnost ČSOB při získávání a stabilizaci studentů a absolventů vysokých škol zaměřit.
|
|
Personální marketing společnosti TESCO STORES a.s.
Řídká, Klára ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Diplomová práce popisuje hlavní aspekty personálního marketingu, jeho cíle, úkoly, nástroje a význam pro zaměstnavatele. Pozornost je věnována i nejnovějším trendům a přístupům, které společnosti v personálním marketingu v současnosti uplatňují. Aplikační část přibližuje fungování personálního marketingu ve vybrané společnosti Tesco Stores ČR a.s. a seznamuje s výsledky výzkumu změřeného na názory a postoje lékárníků a studentů farmacie na výběr zaměstnavatele. Cílem diplomové práce je zhodnocení personálního marketingu ve společnosti Tesco Stores ČR a.s. a na základě výsledků výzkumu navržení vhodné strategie získávání zaměstnanců do lékáren společnosti.
|
|
Employer Branding: marketingový přístup k HR
Kollerová, Kristýna ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vyjasnit podstatu a přínos užívání marketingového přístupu a konkrétních nástrojů a prostředků marketingu pro oblast lidských zdrojů a analyzovat obsah a vzájemnou provázanost dvou směrů HR marketingu, externího a interního. Práce má dále aplikovat teorii budování značky na specifický případ značky zaměstnavatele. Součástí práce je výzkum ve společnosti Nutricia (FMCG), který má ukázat, co firma dělá pro svůj HR marketing a jak je vnímána jako zaměstnavatel na interním a externím trhu práce. Mezi hlavní metody práce patří rešerše poznatků z české i cizojazyčné literatury a odborných článků. Pro praktickou část výzkumu byla použita analýza materiálů poskytnutých společností Nutricia a písemné dotazování. Závěr práce shrnuje přínos marketingového přístupu k HR, jeho propojení v rámci celkového marketingového mixu a současný reálný stav.
|
|
Management diverzity
Horázná, Eliška ; Fučíková, Jana (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na management diverzity v České republice. Autorka se věnuje diverzitě ekonomicky aktivního obyvatelstva České republiky a dále na základě screeningu webových prezentací vybraných společností analyzuje, do jaké míry se společnosti v České republice věnují managementu diverzity v kontextu personálního marketingu. Důraz je kladen na to, jakým způsobem zkoumané společnosti prezentují své přístupy k diverzitě a zdali je dále využívají i při formulaci konkrétních nabídek zaměstnání. Cílem práce je dokázat, že v České republice má zavádění konceptu managementu diverzity své opodstatnění, a dále zmapovat přístupy zkoumaných společností k využití managementu diverzity pro účely personálního marketingu. Na závěr autorka shrnuje výsledky provedeného screeningu a vytváří doporučení pro společnosti, které se rozhodly zabývat se managementem diverzity.
|
|
Personální marketing ve vybrané organizaci
MINDLOVÁ, Blanka
Tématem bakalářské práce je personální marketing ve vybrané organizaci. Práce je zaměřena na analýzu současného systému řízení personální práce a personálních činností oblasti personálního marketingu u Policie ČR konkrétněji na Krajském ředitelství policie Jihočeského kraje a na Územním odboru v Táboře. Práce se zabývá především získáváním pracovníků, jejich výběrem, hodnocením, odměňováním a zaměstnaneckými výhodami a též jejich vzděláváním a rozvojem. Tyto personální činnosti jsou nejprve vymezeny teoreticky v literárním přehledu a poté jsou analyzovány v organizaci. Cílem práce je zhodnotit stávající systém personálního řízení a navržení zlepšení řízení této oblasti. Toto by mělo pomoci zvýšit spokojenost stávajících zaměstnanců a policistů, jejich motivaci a zlepšit péči o ně.
|
|
Emloyer branding mezinárodní firmy
Schäferová, Valerie ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Goldmannová, Dagmar (oponent)
Konkurence na trhu práce se zintenzivňuje a situace bude pravděpodobně ještě horší, jelikož demografické trendy organizacím znemožňují náhradu kvalitních zaměstnanců jdoucích do důchodu. Mnoho společností se proto snaží přiostřit způsob vlastní prezentace potenciálním zaměstnancům a zavádí techniky brandingu do náboru zaměstnanců. Společnost, která chce svou značku efektivně využívat při "lovu" talentů, musí o kandidátech uvažovat jako o zákaznících. Je proto nezbytné určit, které atributy organizace jsou nejdůležitější pro určitý typ kandidátů a rozumět tomu, jak je nejlépe oslovit. Tato diplomová práce analyzuje aspirace belgických absolventů vysokých škol obchodního zaměření vzhledem k jejich prvnímu zaměstnání, analyzuje jejich vnímaní konkrétní firmy jako potenciálního zaměstnavatele a přináší konstruktivní i kreativní doporučení, jak zlepšit její pozici mezi konkurenty a získat status "employer of choice".
|
|
Personální marketing
Maršíková, Linda ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o předmětu personálního marketingu, jeho podstatě, fungování, cílech a nástrojích. Rozděluje jej na externí a interní složku, které dále analyzuje. Využití personálního marketingu v praxi je přiblíženo na příkladu společnosti IKEA, Česká republika, s.r.o. V závěru práce je na základě výsledků průzkumu mezi účastníky trhu práce navržena strategie získávání zaměstnanců pro tuto firmu.
|
|
Jak získat a udržet si kvalitní pracovníky v ICT firmě
Čermák, Tomáš ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Tématem práce jsou postupy, prostřednictvím kterých je možné získat a dlouhodobě si udržet kvalitní pracovníky v odvětví ICT. Většina popisovaných postupů je bez větších problémů přenositelná do mnoha dalších odvětví. V práci jsou rovněž zmíněny zcela nové přístupy, které lze uplatňovat v rámci procesu získávání pracovníků. Konkrétně se jedná o možnosti využití internetových sociálních sítí, jako jsou Facebook, LinkedIn nebo Twitter. Další nové možnosti pro získávání a zaměstnávání pracovníků, které jsou v práci popsány, přinášejí internetové služby zaměřené na oblast outsourcingu. Příkladem takové služby je oDesk. Předmětem další části práce je popis procesů, které jsou uplatňovány v rámci získávání a udržování si kvalitních pracovníků ve společnosti Unicorn, která je největším českým výrobcem softwaru. I přes dlouhodobé úspěchy a bohaté zkušenosti při realizování jednotlivých personálních a dalších souvisejících činností s cílem získávat a udržovat si kvalitní pracovníky bylo možné zformulovat určité návrhy a doporučení, které mohou přispět k jejich dalšímu zkvalitnění a zefektivnění. Tato doporučení jsou předmětem závěrečné části práce.
|
|
Personální marketing
Taubenhanslová, Marcela ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Diplomová práce přibližuje význam personálního marketingu pro zaměstnavatele a jeho hlavní cíle a specifika v porovnání s "klasickým" marketingem. Úspěšné využívání personálního marketingu v podnikové praxi by se mělo opírat o znalost zájmů a očekávání jednotlivých skupin uchazečů na trhu práce. Cílem této diplomové práce je zejména identifikovat základní faktory získávání absolventů vysokých škol na českém trhu práce a prostřednictvím provedeného výzkumu mezi různými skupinami uchazečů na trhu práce zjistit případné odlišnosti v očekávání absolventů vysokých škol ve srovnání s ostatními účastníky trhu práce.
|