Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Martinčeková, Jaroslava ; Šmídek, Petr (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Riešené územie sa nachádza v meste Dvůr Králové nad Labem v Českej republike. Koncept riešenia prestupného terminálu spočíva vo vytvorení samostatného priestoru, opticky čiastočne uzavretého a čiastočne otvoreného, ktorý bude tvorený betónovými rámami. Rámy, vymedzujúce nádražný priestor, budú prerastané zeleňou a pri príchode návštevníka vlakom tak budú vytvárať dojem vjazdu do zeleného „dvora“. Rámy sa vizuálne prekresľujú aj na fasáde samotnej stavby terminálu a celý objekt tak nadobúda jednotný a celistvý výraz. Vzájomné rozostúpenie rámov sa rozvoľňuje v smere od vjazdu na parcelu k budove terminálu a čiastočne tak obmedzuje výhľady na momentálnu neestetickú zástavbu v okolí západnej časti parcely. Postupné rozvoľňovanie umožňuje prelínanie nádražnej časti so zeleňou a poskytuje výhľady na park v okolí terminálu.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Klumparová, Petra ; Františák, Luboš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Návrh přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem integruje autobusovou a vlakovou dopravu do funkčního celku. Akcentováno je jak samotné dopravní řešení, tak i napojení na stávající pěší trasy bez jejich zásadního narušení. Podpořena je především trasa směřující do centra města, která má za cíl jeho oživení.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Šlesingerová, Veronika ; Hora, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonicko-urbanistické studie je vytvořit návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať s využitím stávající vlečky, která navazuje na vlakové nádraží ležící zcela na okraji města. Město se současně zabývá problematikou návaznosti vlakové a autobusové dopravy. Přišlo s návrhem prodloužení trati blíže k městu a zároveň přesunutí stávajícího autobusového nádraží na jedno místo. Vznikne tak přímý přestup vlak - autobus. Cílem projektu je však navrhnout nejen dopravní terminál, ale vytvořit nový veřejný prostor s využitím pro obyvatele samotného města.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Burešová, Karolína ; Lekeš, Architekt MSc Vojtěch (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Zadáním práce je vypracovat architektonicko urbanistický návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať využívající současnou vlečku. V návrhu jsem se zabývala primárně napojením Terminálu na město s přihlédnutím na rozvojovou oblast města. Tvar budovy vychází z urbanistického řešení. Budova pokračuje v ose kolejí a stáčí se v uliční čáru. Tím vzniká rozptylová plocha směrem k parteru vánočních ozdob. Dopravní řešení umožňuje volný pohyb chodců při přestupu po nástupišti bez křížení s dopravními prostředky, to usnadňuje pohyb tělesně i zrakově postiženým. Zastávky jsou situované v bezprostřední blízkosti a vzniká tak přímý přestup autobus-vlak-MHD. Cílem projektu je navrhnout uzel veškerého pohybu - pěších, cyklistů, vlaků a autobusů. Návrh navazuje na veškeré významné směry a uvažuje vytvoření okruhu městem od terminálu, přes centrum města a Zoo.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Turčanová, Terézia ; Vrbka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Zadaním bakalárskej práce je architektonicko-urbanistický návrh prestupného terminálu vo Dvoře Králové nad Labem. V mojom návrhu riešim a začleňujem dopravný uzol do existujúcej zástavby tak, aby spĺňal nároky cestujúcich na úrovni 21. storočia, aby návštevníkov podnecoval k objavovaniu mesta a aby miestnym obyvateľom vychádzal v ústrety v ich každodenných potrebách a aktivitách. Terminál osobnej železničnej a autobusovej dopravy spolu s ďalšími službami spájam pod jednu strechu a vytváram tak miesto stretnutí. Ťažiskom areálu je prevýšený veľkopriestor celopresklenej haly terminálu, ktorý zastrešuje a združuje rôzne funkcie a služby umiestnené v samostatných „bunkách“ v jej vnútri. Výrazným a zjednocujúcim prvkom celého terminálu je prekrytie priestoru okolo haly a nástupíšť spoločnou strechou. Tvar stĺpov podopierajúcich strechu odkazuje na charakter blízkej priemyselnej zóny a „krajkovité“ kríženie rebier pod stropom vytvára špecifickú atmosféru. So strechou korešponduje aj prístrešok nad autobusovými zastávkami, ktorý súčasne dopĺňa prerušenú uličnú čiaru zástavby na Ulici 28. října. V riešenom areáli a jeho okolí sú zároveň navrhnuté aj plochy pre parkovú zeleň a pobytové priestory, ktoré dopĺňajú chýbajúce verejné priestranstvá v tejto časti mesta. Mierka objektov je zvolená s ohľadom na charakter riešenej lokality a jej význam a polohu v rámci mesta, ktoré má približne 16 000 obyvateľov.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Kantor, Táňa ; Galeová, Nicol (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusové linky MHD a vlakovou stanici. Vlaky jsou přiváděny do města po stávající železniční vlečce. Návrh se dále zabývá urbanistickým řešením napojením řešeného území na centrum města a nově vzniklou okružní trasu, která by vedla ze ZOO do centra. Výsledkem je prostor, který v sobě zahrnuje jak dopravní infrastrukturu, tak i veřejný prostor, který je propojen s okolními místy a vytváří jasný a zapamatovatelný orientační bod.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Hudečková, Kristína ; Růžička, Tomáš (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Terminál představuje spojení dvou věcí – vnitřního a vnějšího - města a okolí. Záměrem mé práce je plynule propojit hlavní pěší trasu z centra města s autobusovou a vlakovou dopravou. Aby toto spojení bylo co nejpřirozenější, je návrh terminálu založen na koncentraci hmoty v místě spojení a postupné difuzi směrem k městu a směrem k okolí. Terminál je navržen jako podélná stavba s jednou hlavní komunikací uprostřed dispozice. Prostor terminálu vymezuje dvacet ocelových rámů řazených za sebou ve směru osy propojení vlakové trati a pěší komunikace z centra města. Ocelový rám se tedy stává dominantním prvkem celé stavby. Rozdílné uzavírání úseků mezi jednotlivými rámy vytváří prostory různých charakterů a odlišné míry propustnosti.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Uherková, Ivona ; Strnad, Roman (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonické studie je návrh nového přestupního terminálu ve věnném městě Dvoře Králové nad Labem. Projekt se snaží zohlednit hlavní urbanistické principy a doplnit město o architektonicky zajímavé řešení zadané parcely za současného naplnění funkčních požadavků zadavatele projektu - města Dvůr Králové nad Labem. Cílem je přinést městu objekt a prostor, který pozvedne jeho kvality a uspokojí potřeby jak obyvatel, tak i cestujících.
Srovnání tržně a státem organizované hromadné dopravy na území ČR v letech 2000 - 2015
Hervert, David ; Pikhart, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním tržně a státem organizovaného přístupu k hromadné dopravě z národohospodářského pohledu. Před samotným srovnáním je provedena analýza hromadné dopravy na území České republiky mezi lety 2000 a 2015. Teoretická část se věnuje nabízeným produktům hromadné dopravy, poptávce po dopravě, tržním a vládním sléháním i teorii podnikatele a informační funkci ceny. V praktické části jsou analyzovány a následně porovnávány jednotlivé druhy hromadné dopravy. Dále je provedena analýza hromadné dopravy v USA a provedena komparace s hromadnou dopravou v České republice.
Návrh na snížení dopravní nehodovosti autobusů v Pražské integrované dopravě
Pokorný, Richard ; Zewdie, Retta (vedoucí práce) ; Lachnit, František (oponent)
Dopravní nehodovost silně ovlivňuje provoz na pozemních komunikacích. Každá dopravní nehoda má za následek zpomalení provozu, hmotné škody nebo dokonce ohrožení zdraví řidičů a cestujících. Z těchto důvodů jsou nehody monitorovány a vyhodnocovány. Statistiky jsou vedeny nejen Policií České republiky, ale údaje o nehodách si zpracovávají i soukromé subjekty ke zvýšení efektivity podnikání. V této diplomové práci jsem se zaměřil na problematiku nehodovosti autobusů městské hromadné dopravy a provedl analýzu, která vedla k odhalení problémových míst v provozu, a na základě určení příčin konkrétních dopravních nehod v daném místě jsem navrhl řešení, která povedou ke snížení dopravních nehod autobusů městské hromadné dopravy. Následuje doporučení pro konkrétního autobusového dopravce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.