| |
| |
|
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.3 areálu Zbrojovky v Brně
Paszandová, Zuzana ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh vedení páteřní sběrné komunikace a tramvajové trati linky číslo 3 v přestavbovém území areálu bývalé Zbrojovky Brno a jejich napojení na stávající dopravní infrastrukturu. V novém areálu je navrhována zóna bydlení, odpočinku a administrativy, zastávky se navrhují vzhledem k dostupnosti těchto oblastí. Na východě areál ohraničuje těleso železnice, které se v budoucnu bude rozšiřovat, z toho vyplývá možnost propojení tramvajové dopravy a IDS JMK v Židenicích. Součástí řešení je i návrh přemostění řeky Svitavy a propojení areálu s okolním územím. Při oddělení trasy individuální automobilové dopravy (IAD) od trasy tramvaje, je navrhováno vedení trolejbusové dopravy v trase IAD.
|
|
Řešení přestupního uzlu na Konečného nám. v Brně po zprovoznění trasy SJKD
Rosík, Jan ; Veselý, Josef (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Moje diplomová práce se zabývá studií umístění zastávky Severo – Jižního kolejového diametru, která by měla být pod úrovní terénu Konečného náměstí, významného přestupního uzlu. Vzhledem k pozici zastávky navrhnout nejvhodnější umístění výstupů a výtahů z podzemí do ulic Nerudova, Kotlářská a Veveří. Po vybudování podzemní stanice bude přestup chodců mezi linkami bezpečnější a pro lidi dojíždějící do centra Brna nebo za prací se významně zkrátí dojížděcí čas. Tato diplomová práce také řeší rozšíření tramvajových ostrůvků, přemístění trolejbusové zastávky z Kotlářské ulice, pohyb chodců v oblasti a optimalizaci dopravních jízdních pruhů.
|
|
Metody strojového vidění pro rozpoznání dopravního značení
Zátopek, Michal ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou strojového vidění v oblasti rozpoznávání dopravního značení. Nejprve se věnuje strojovému vidění v obecných dopravních situacích. Současně s dopravními aplikacemi je pozornost také věnována možnému autonomnímu vozidlu a aplikacím pro rozpoznávání dopravního značení. Hlavní část práce je věnována popsání a implementaci několika metod pro barevnou a tvarovou lokalizaci dopravního značení ve scéně a identifikačním algoritmům. Kromě samotné implementace jsou tyto algoritmy podrobeny také několika experimentům na zhodnocení jejich úspěšnosti. Součástí této práce je také galerie snímků s dopravním značením včetně souboru s popisnou anotací pro automatické testování algoritmů.
|
|
Detekce a rozpoznání dopravního značení
Dvořák, Michal ; Richter, Miloslav (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření algoritmů pro detekci a rozpoznání dopravních značek v obraze. Výsledný program bude zpracovávat reálná data z kamery zabudované v automobilu. Z tohoto důvodu je důraz kladen na spolehlivost detekce a optimalizaci, která povede k minimalizaci využití výpočetních prostředků a schopnost rozpoznávání v reálném čase.
|
|
Vytvoření dokumentace přechodného dopravního značení
Mrázková, Veronika ; Andělová, Pavla (oponent) ; Berková, Alena (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby grafické části dokumentace přechodného dopravního značení a poukazuje na chyby, jichž se zhotovitelé takovýchto dokumentací někdy dopouštějí. Pro tyto dokumentace navrhuje vlastní řešení kresby mapových podkladů s využitím webových mapových služeb. Dále pojednává o tvorbě dvou vlastních knihoven mapových znaků s tématikou stálého a přechodného dopravního značení a vlastní projektové dokumentace v programu MicroStation PowerDraft V8i.
|
|
Příhradové portály pro dopravní značení
Veselý, Radek ; Liškutín, Ivo (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením nosné konstrukce příhradových portálů pro svislé velkoplošné dopravní značení nad dvoupruhovým a třípruhovým jízdním pásem dálnice. Nosný systém je tvořen vodorovnou prostorovou příhradovou konstrukcí a sloupy z ocelových trubek. Výpočet byl proveden ručně s použitím programu Scia Engineer 2013. Zatížení se skládá z vlastní tíhy konstrukce a zatížení větrem.
|
| |
|
Návrh cyklostezky v okolí obce Kamenný Újezd.
DOBNEROVÁ, Karla
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo vytvoření návrhu konkrétního úseku cyklostezky v okolí obce Kamenný Újezd, která se nachází v Jihočeském kraji, jihozápadně od Českých Budějovic. Cyklostezku jsem navrhla ve dvou alternativách podle platných norem, zákonů a technických podmínek. Výhodnější alternativu z hlediska dopravního, ekonomického, ekologického a estetického jsem dopracovala do stadia dokumentace pro ohlášení výstavby pozemní komunikace dle Vyhlášky 104/1997 Sb. V projektu jsem navrhla směrové řešení, výškové řešení, šířkové uspořádání, konstrukci vozovky, zemní práce, odvodnění, vybavení a dopravní značení. Provedla jsem rozbor majetkoprávních vztahů v trase navržené cyklostezky a analýzu již existujících cyklistických tras v dané lokalitě. Navrhla jsem cyklistickou komunikaci, která je multifunkční, nebude tedy využívaná pouze cyklisty, ale i chodci či in-line bruslaři, popřípadě pro příležitostnou hospodářskou dopravu.
|