|
Ekonomické a kulturní zhodnocení rekultivace hnědouhelných dolů na Mostecku
Kaiserová, Kristýna ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Šulcová, Irena (oponent)
Práce je zaměřena na popis vzájemné interakce civilizace a těžby hnědého uhlí v oblasti Mostecka, především na zdokumentování kulturních důsledků těžby. Charakterizuje současný stav vymezené oblasti a snaží se zachytit klíčové okamžiky historického vývoje a jejich důsledky. Dále popisuje nejvýraznější hybatele aktuálního dění, jež mají největší vliv budoucí vývoj na daném území. Další část práce pojednává o některých souvisejících legislativních omezeních a nařízeních, jimiž by se všichni zúčastnění aktéři měli řídit. V souvislosti s tím zmiňuje snahy jejich odstranění a omezení. Závěrečná část práce definuje rekultivace a uvádí jejich příklady realizované v oblasti Mostecka. Celá práce je provázena fotodokumentací, která by měla čtenáři pomoci vytvořit si přesnější obraz o popisovaných skutečnostech.
|
|
Vlastnosti povrchových vod ovlivněných těžbou hnědého uhlí.
FAFÍLKOVÁ, Veronika
Sledovala jsem chemické ukazatele povrchových vod mokřadů a povrchových vod v blízkém okolí jezera Medard (nově napouštěná zbytková jáma v okrese Sokolov). K popisu vlastností povrchových vod byly použity fyzikálně ? chemické a biologické ukazatele vod. Zjištěné hodnoty ukazatelů byly porovnány s ukazateli jiných povrchových vod a to s řekou Ohří a s jihočeskými rybníky. V porovnání výsledků je zřejmé, že sledované vody mají výrazně odlišné všechny parametry. V některých parametrech mají zájmové lokality hodnotu průměrné koncentrace několika násobně vyšší a u některých zase nižší. Zájmové lokality jsou charakteristické vysokými hodnotami rozpuštěných látek ve vodě. Z aniontů jsou problematické především koncentrace síranů a z kationtů koncentrace Na, Ca, Mg, Zn, Mn a Fe.
|
|
Srovnání spontánně zarostlých a technicky rekultivovaných ploch na Radovesické výsypce na Mostecku
MÁLKOVÁ, Lucie
V této práci byla studována místa ponechaná sukcesi s místy technicky rekultivovanými (lesnicky a zemědělsky) na Radovesické výsypce na Mostecku. Cílem práce bylo porovnat druhové složení a diversitu na těchto místech. Ačkoliv nebyl prokázán signifikantní rozdíl v druhové diverzitě mezi jednotlivými plochami, kvalitativně se plochy lišily. V tomto ohledu je spontánní sukcese jistě adekvátní variantou finančně nákladným technickým rekultivacím.
|
|
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
POSPÍŠILOVÁ, Lenka
Téma mé bakalářské práce bylo Vybrané problémy ochrany spotřebitele. Vybrala jsem si elektronický obchod. V teoretické části mé práce jsem psala o důležitých pojmem ochrany spotřebitele, například ochrana spotřebitele, spotřebitel, práva a povinnosti prodávajícího a spotřebitele, reklamace, marketingový výzkum, zákony ochrany spotřebitele v České republice a Evropské unii, elektronický obchod, elektronická komerce, státní instituce ochrany spotřebitele, státní dozorové orgány, občanské spotřebitelské organizace, elektronické smlouvy apod. V praktické části mé práce jsem udělala marketingový výzkum. Dotazník měl celkem 21 otázek. Otázky jsem rozdělila do 3 okruhů: sociometrické otázky tzv.třídící, obecné otázky na ochrany spotřebitele a otázky na elektronický obchod. Dále jsem zhodnotila výsledky marketingového výzkumu a prezentovala jsem je pomocí tabulek a grafů. Z analýzy dat vyplynulo: dotazovaní mají velmi dobré znalosti o ochraně spotřebitele. Spotřebitelé vědí, kde najít informace a jaké prostředky ochranu spotřebitele zajišťují. Málo z nich využilo služby spotřebitelských organizací. Jsem toho názoru, že větší mediální publicita a přísun informací by byly dobrým krokem.
|
|
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
BENEŠOVÁ, Lenka
V této práci se můžete seznámit s kořeny vývoje práva na ochranu spotřebitele. Část je věnována právním předpisům v oblasti ochrany spotřebitele a nejčastějším smlouvám, se kterými se spotřebitel setkává. Dále se můžete seznámit s orgány státní správy a občanskými spotřebitelskými organizacemi, které se ochranou spotřebitele zabývají. Největší část práce je věnována reklamacím, kde je popsán vznik nároku na reklamaci přes její odmítnutí až k soudnímu řešení. V práci se také můžete dočíst o možnostech, jak reklamaci předejít. V praktické části jsem prováděla dotazníkové šetření, kde jsem se věnovala znalosti práva při vyřizování reklamací, spokojenosti spotřebitelů s reklamacemi a v neposlední řadě mě zajímalo, zda lidé vědí, kam se mohou obrátit při problémech s uplatněním jejich právního nároku. Jako druhý zdroj informací jsem si zvolila Spotřebitelské informační centrum SOS v Plzni, kde mi bylo zodpovězeno několik otázek, které mě zajímaly. Výsledky šetření jsem graficky znázornila a rozebrala. Z výsledků jsem vyvodila závěry a následně navrhla opatření na zlepšení situace.
|
| |
| |
|
Ekonomické aspekty rekultivace hnědouhelného lomu na Mostecku
Štemberová, Daniela ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rekultivací hnědouhelných lomů z různých hledisek. Zaměřuje se na jednotlivé varianty rekultivace lomů. Vyhodnocuje jejich ekonomické přínosy a náklady, začlenění způsobu rekultivace do potřeb území a budoucí využití této varianty rekultivace. Definuje způsob jak optimalizovat využití devastovaných území. Práce se specializuje na rekultivace na Mostecku konkrétně na hnědouhelný lom Ležáky -- Most. Posuzuje, zda je hydrologická varianta rekultivace tohoto lomu ta nejvhodnější. Objasňuje ostatní možnosti rekultivace, které byly uvažovány. Vymezuje důvody, které vedly k výběru hydrologické varianty rekultivace. Zhodnocuje komplexnost hydrologického řešení rekultivace lomu Ležáky -- Most, jeho vliv na životní prostředí, sociální sféru a pozdější celospolečenské využití. Hlavním cílem práce je analyzovat celkovou efektivnost lomu Ležáky -- Most, zda byla těžba rentabilní, vezmeme-li v úvahu její veškeré náklady a výnosy.
|
|
Analýza počtu reklamací a procesu vyřizování reklamací ve společnosti LASSELSBERGER, a.s.
Davídková, Veronika ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je spokojenost zákazníků. Úvodní teoretické části práce jsou věnovány právě zákazníkovi a jeho spokojenosti, metodám jejího měření a způsobu, jak řešit stížnosti, příp. reklamace v organizacích. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu jakostních reklamací, procesů řešení reklamací a stížností a hodnocení spokojenosti zákazníků ve společnosti LASSELSBERGER, a.s., vyrábějící keramické obklady a dlažby. Cílem a vyústěním práce je formulace doporučení vyplývajících z vypracovaných analýz i teoretických poznatků. Tato doporučení mají zlepšit dosavadní průběh analyzovaných procesů s ohledem na kvalitu jejich výstupů a především s ohledem na spokojenost zákazníků.
|
|
Analysis of Claims in Renault Česká republika, Inc. and Proposals for Improvement
Oravcová, Lenka ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Radoň, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat a zhodnotit reklamace společnosti Renault Česká republika, a.s. pomocí doporučení managementu kvality a nástroje na řízení kvality, Paretové analýzy, a navrhnout opatření na redukci příčin jejich vzniku. V mojí práci hodnotím reklamace společnosti Renault Česká republika, a.s. za roky 2006, 2007 a 1. polovinu roku 2007 a navrhuji řešení, které by mohlo pomoci k zvýšení spokojenosti stálých i budoucích zákazníků.
|