Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.
Nízkoteplotní vlastnosti asfaltových pojiv a směsí
Veselý, Petr ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Dnešní společnost je vysoce závislá na fungující silniční infrastruktuře, která je díky kolektivní snaze z hlediska hlavní dopravní sítě téměř vybudována, a pozornost se nyní upíná k její životnosti především vzhledem ke změně klimatu a častějším teplotním extrémům. Tato práce si dává za cíl provedení základních zkoušek asfaltových pojiv, zejména ve vztahu k nízkoteplotním vlastnostem, na nejčastěji používaných silničních asfaltech a směsích z nich vyrobených. V teoretické části se práce zabývá obecnou definicí asfaltových pojiv a studiemi provedenými na obdobné téma. Praktická část popisuje jednotlivé použité zkoušky, kterými jsou mimo jiné zkouška penetrace jehlou, bodu měknutí, určení kritické teploty bodu lámavosti pomocí metody dle Fraasse a pomocí trámečkového reometru a určení kritické teploty dle TSRST. V závěru jsou zkoušky okomentovány a určeny vzájemné korelace mezi výsledky zkoušek.
Hodnocení vlastností asfaltové směsi s přísadou na bázi směsi recyklovaných plastů
Machová, Sára ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá posouzením vlivu modifikační přísady na bázi recyklovaných plastů na asfaltovou směs. V první části této práce je přiblížena problematika modifikace asfaltových směsí a pojiv pomocí recyklovaných materiálů. V druhé části jsou popsány metody a poté výsledky jednotlivých zkoušek. K porovnání mezi modifikovanou směsí a srovnávací směsí byly provedeny zkoušky penetrace jehlou, bodu měknutí, DSR, MSCR, pojíždění kolem a jednoosé zkoušky tahem.
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.
Inovativní asfaltové směsi pro netuhé vozovky s použitím R-materiálu
Horáček, Daniel ; Poulík, Zdeněk (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a výrobu dvou inovativních asfaltových směsí typu VMT 22 do podkladních vrstev vozovky. Nově vyrobené směsi obsahují modifikovaná pojiva, jako jsou polymerem modifikované asfaltové pojivo PMB a asfaltové pojivo modifikované pryžovým granulátem CRMB. Teoretická část diplomové práce popisuje dosavadní stav používání R-materiálu do podkladních vrstev vozovek. Dále jsou zde popsány druhy asfaltových směsí do podkladních vrstev, používaných v ČR a v zahraničí. Závěr teoretické části se věnuje popisu R-materiálu, jeho skládkování a zpracování v míchacím centru za horka. Praktická část popisuje návrh a výrobu dvou nových asfaltových směsí typu VMT 22, do kterých je dávkováno 25 % R-materiálu za studena bez přidání jakýchkoliv oživovacích přísad. Tyto asfaltové směsi jsou poté podrobeny funkčním zkouškám (stanovení tuhosti, stanovení odolnosti vůči únavě, stanovení odolnosti vůči účinkům mrazu). Výsledky funkčních zkoušek jsou porovnány s funkčními požadavky v českém předpise TP 151. V závěru diplomové práce je pomocí programu LayEps ověřeno, že vhodným návrhem asfaltové směsi lze výrazně prodloužit životnost vozovky.
Vliv skladování polymerem modifikovaných asfaltů na jejich vlastnosti
Měšťanová, Petra ; Fišer,, Jiří (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je popsání vlivu dlouhodobého skladování polymerem modifikovaných asfaltů při teplotě 180 °C na jejich vlastnosti. V teoretické části bude popsána podstata modifikace pojiv a postup zkoušek penetrace jehlou, bodu měknutí, vratné duktility a dynamické viskozity v DSR. V praktické části budou vyhodnoceny a porovnány změny vlastností pěti zkoušených modifikovaných pojiv v průběhu skladování.
Studie strojů pro tvorbu asfaltových krytů vozovek
Calábek, Daniel ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se bude zabývat shrnutím technologického řešením konstrukce asfaltových vozovek a jejich tvorby s novodobými trendy. Dále rozborem shrnujícím přehled současného stavu silničních strojů-finišerů, s jejich technickými a provozními parametry. Následným rozdělením finišerů do kategorizovaných skupin a jejich popisem. Závěrem uvedením několika zástupců finišerů z řad světových výrobců.
Návrh asfaltové směsi s použitím 30 % R-materálu a její posouzení funkčními zkouškami
Horáček, Daniel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je návrh asfaltové směsi s vyšší životností (směsi typu VMT 16) a její následné posouzení vybranými funkčními zkouškami. Směsi VMT se používají pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s vyšším dopravním zatížením. Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je návrh takové asfaltové směsi, která bude složena z přírodních kameniv, recyklovaných asfaltových směsí a asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem, a přesto si zachová dobré vlastnosti pro použití ve vozovce. Použití recyklovatelných asfaltových směsí umožní znovupoužít vybourané nebo vyfrézované asfaltové vrstvy, kterých je v současnosti vysoký přebytek a umožní snížit celkové náklady na stavbu nových asfaltových vrstev s vysokou kvalitou. V bakalářské práci je popis provedených empirických a funkčních zkoušek, podle nichž byla výsledná asfaltová směs navržena, a výsledky porovnány s TP151 - Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT).
Dynamická viskozita asfaltových pojiv
Broďák, Marek ; Coufalík, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsou popsány laboratorní vlastnosti asfaltových pojiv. Bude zde popsán princip, postup měření a porovnání výsledků laboratorních zkoušek stanovení dynamické viskozity, penetrace jehlou a bod měknutí metodou kroužek kulička. Zkoušky budou provedeny na vzorcích asfaltů s různým stupněm modifikace.
Modifikovaná asfaltová pojiva
Venclíková, Michaela ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci bude věnována pozornost modifikaci asfaltových pojiv. Laboratorně bude připravena sada modifikovaných asfaltových pojiv s různým stupněm modifikace. Na těchto vzorcích budou následně prováděny základní empirické zkoušky a funkční zkouška DSR. Cílem práce je najít optimální zdroj nemodifikovaného silničního asfaltu pro modifikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.