Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Způsoby terapie při vývojové dysfázii
Rybáčková, Petra ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Práce je zaměřena především na problematiku vývojové dysfázie a její terapii. V první části je popsán vývoj lidské řeči, dále pak ontogenetický vývoj člověka, narušená komunikační schopnost a narušený vývoj řeči. Samostatná kapitola je věnována vývojové dysfázii, její etiologii, symptomatologii a poté i terapii. Druhá část práce se zaměřuje na vytvoření terapeutického materiálu, kde jsou jednotlivé úkoly sestaveny dle individuálních potřeb sledovaného chlapce s vývojovou dysfázií.
Vývoj jazykových dovedností u dětí s logopedickou vadou
KOUBOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj řeči u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním období. V teoretické části je popsán vývoj řeči v předškolním období, faktory ovlivňující rozvoj řeči, narušená komunikační schopnost a narušený vývoj řeči. Hlavním tématem teoretické části je vývojová dysfázie, její etiologie, charakteristické znaky, diferenciální diagnostika a možnosti terapie. Dále jsou popsány dopady vývojové dysfázie na dítě, jeho osobnost a na jeho rodinu. Praktická část práce se zabývá posouzením úrovně řečových schopností sedmi vybraných dětí v logopedické třídě mateřské školy. Dílčí cíl práce je mapování vývoje v dalších oblastech (paměti, vizuomotorické koordinaci a zrakové analýze a syntéze), které jsou z důvodu vývojové dysfázie narušeny. Tato část se opírá o čtyři krátké diagnostické úkoly, analýzu dokumentů dětí a deníku učitelek. Výsledná data jsou zaznamenána do kazuistik, tabulek a zhodnocena formou odpovědí na výzkumné otázky.
Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou disfázií
Mielniková, Renáta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií je zaměřena na zjištění, jakým způsobem se vzájemně ovlivňuje řeč a pohybové dovednosti právě u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Ve své teoretické části se nejprve zabývám termínem narušená komunikační schopnost, vývojové dysfázie, její symptomatologií a následně termínem verbální vývojová dyspraxie. Důležité informace související s touto problematikou uvádím rovněž ve druhé kapitole, která se věnuje problematice čtení, procesem osvojováním si čtení i čtením s porozuměním. V pořadí třetí kapitola teoretické části je pak zaměřena na charakteristiku termínu pohyb, motorika, koordinace a v neposlední řadě také dyspraxie. Praktickou část jsem založila na testování dětí třetích tříd a to jak na běžné základní škole, tak na základní škole logopedické, kam dochází i mnou sledovaná žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Došlo k vytvoření dvou testů, a to testu čtení s porozuměním a testu pohybových dovedností. Cílem těchto testů bylo zjištění, jakým způsobem dochází k vzájemnému ovlivňování čtenářských a pohybových dovedností. V závěru své práce pak shrnuji dosažené výsledky, porovnávám výsledky testování mezi kontrolní a experimentální skupinou i žákyní s těžkou vývojovou dysfázií.
Komplexní péče o děti s vývojovou dysfázií
SEDLÁČKOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá problémem dětí s vývojovou dysfázií. Teoretická část objasňuje základní pojmy daného tématu, zabývá se výkladem příčin a příznaky. Dále objasňuje logopedickou intervenci v České republice podává přehled o komplexní péči o dítě s vývojovou dysfáziií, pojednává o funkci rodiny, mateřské školy, Speciálně - pedagogických center, rané péče a samozřejmě práci klinických logopedů v zajištění co nejkvalitnější spolupráce při péči o dítě se specificky narušeným vývojem řeči. Cílem praktické části je pomocí rozhovorů s pracovníky SPC, s rodiči, učitelkami a klinickým logopedem zjistit vzájemnou spolupráci v péči o dítě s vývojovou dysfázií. Další část se zaměřuje na úroveň informovanosti učitelek MŠ v péči o děti s touto formou narušené komunikační schopnosti.
Integrace dítěte s těžkou dysfázií a dysartrií do 1.třídy běžné ZŠ
MAREŠOVÁ, Jiřina
Práce se zabývá problematikou vývojové dysfázie a dysartrie, jejich příčinami, projevy a integrací dítěte s touto vadou do 1. třídy běžné základní školy. Popisuje jednotlivé jazykové roviny řeči teoreticky i prakticky. Zaměřuje se na zjištění úrovně motoriky u konkrétního žáka na počátku a na konci školního roku. Porovnává přijetí žáka ostatními dětmi ve třídě a zjišťuje jeho postavení v kolektivu. Mapuje názory rodičů na integraci žáka se speciálními potřebami.
Podpora dítěte s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci
ČERMÁKOVÁ, Irena
Cílem bakalářské práce je přispět ke zkvalitnění podpory dětí s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci. V teoretické části jsem vycházela z vývoje dětské řeči, dále jsem specifikovala narušený vývoj řeči a zaměřila se na problematiku vývojové dysfázie z hlediska diagnostiky, terapie, ale také vzdělávání a podpory dítěte s vývojovou dysfázií. V praktické části jsou zpracovány případové studie tří dětí s cílem rozkrýt pozitiva i rizika vzdělávání v logopedické třídě při speciální mateřské škole. Pozornost byla věnována jejich posunu ve vzdělávání v závislosti na pedagogickém působení, spolupráci mateřské školy s rodinou a poradenskými zařízeními. Součástí kvalitativního výzkumu jsou rozhovory s matkou dítěte.
Socializace dětí s vývojovou dysfázií v mateřských školách
JOHANÍKOVÁ, Vilma
Teoretické informace ohledně vývojové dysfázie, její etiologie a symptomatologie, popis její současné diagnostiky a terapie. Dále pak práce v teoretické části popisuje problém socializace, včetně její diagnostiky a problematiky u dětí s vývojovou dysfázií. Praktická část se zabývá problémem socializace dětí s vývojovou dysfázií v mateřských školách a informovanosti pedagogických pracovníků předškolních zařízení. Použité metody průzkumu jsou případová studie, polostrukturovaný rozhovor a dotazník. Výsledky praktické části ukazují na určité vyčlenění dětí s vývojovou dysfázií z kolektivu vzhledem k jejich pomalejšímu vývoji sociálních dovedností. Část zjišťující informovanost ohledně vývojové dysfázie poskytuje přehled o znalostech, týkajících se této oblasti, u pedagogických pracovníků předškolních zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.