Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 629 záznamů.  začátekpředchozí474 - 483dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dosavadní vývoj procesu přistoupení Turecka k EU
Vaniš, Jakub ; Adámková, Vlasta (vedoucí práce) ; Sudliankou, Aliaksandr (oponent)
Situace kolem přijetí Turecka do Evropské unie je velice aktuální téma propírané v médiích i na půdě světových politických diskusí. Tato bakalářská práce se zabývá zachycením probíhajícího procesu z různých hledisek za pomoci dostupných dat i pohledu na problematiku z pozice občana České republiky. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první části je Turecko rozebíráno z hlediska geografického a historického. Část druhá prezentuje sled událostí předcházejících aktuální pozici Turecka uprostřed vstupních rozhovorů s Evropskou unií. Základní překážky konečné integrace pak rozebírá část třetí a čtvrtá kapitola analyzuje výsledky krátkého dotazníku k této problematice.
Spolupráce mezi EU a Andským společenstvím
Végsöová, Markéta ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Antal, Jarolím (oponent)
Práce se věnuje tématu spolupráce mezi EU a Andským společenstvím a jejím cílem je poskytnout pohled na integrační uskupení Andské společenství a blíže popsat jeho vzájemnou spolupráci s Evropskou unií. První kapitola pojednává o vzniku a vývoji Andského společenství, jak se utvářely vzájemné vztahy jednotlivých členů integrace a je zde popsána institucionální struktura společenství. Ve druhé kapitole je popsán vývoj vzájemných vztahů obou integrací, dále je tato kapitola věnována vzájemnému obchodu EU s Andským společenstvím. Ve třetí kapitole je charakterizována rozvojová pomoc, kterou Evropská unie poskytuje členům Andského společenství. Jsou zde také popsány programy, pomocí kterých unie realizuje rozvojovou pomoc v zemích společenství.
Porovnání přístupů k nákladní železniční dopravě v USA a v EU
Král, Martin ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Horák, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nákladní železniční dopravou na území Evropské unie a Spojených států amerických, a to především současným stavem tohoto odvětví. Jejím cílem je porovnat přístupy k tomuto odvětví v obou regionech. Úvodní dvě kapitoly jsou pojaty jako teoretické nastínění dopravy jako takové, se zaměřením na dopravu železniční a její specifika. V další části práce je pak popsána současná pozice nákladní železniční dopravy v EU a USA na prahu 21. století.
Banánový spor ve WTO
Kuncová, Zuzana ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Po druhé světové válce se změnil pohled na mezinárodní obchod. Byla vytvořena pravidla, která ho upravovala. Snižováním cel a odbouráváním překážek obchodu se přecházelo od protekcionismu k liberalismu. I přesto vznikaly spory mezi jednotlivými státy, kterými se bylo nutné zabývat. Jedním z těchto sporů byl spor ohledně dovozního režimu na banány do EU.
EU development aid in relation to Africa
Kurimská, Miroslava ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vyhodnotit euro- africké vztahy a zaměřit se na přínosy a také nedostatky, které z těchto vztahů plynou a to pomocí analýzy potřeb afrického kontinentu a dosavadního vývoje spolupráce s EU. Analýzou nové formy rozvojové politiky v jednotlivých oblastech partnerství poukazuji na způsob a adekvátnost rozsahu implementace nové společné rozvojové strategie.
Inconsistencies in Norwegian foreign policy
Olšiak, Matúš ; Rolenc, Jan Martin (vedoucí práce) ; Sršeň, Radim (oponent)
Nórska zahraničná politika sa vonkajšiemu pozorovateľovi môže zdať plná rozporov. Krajina si dlhodobo razí svoju vlastnú, unikátnu cestu na poli integračných aktivít a bezpečnostnej politiky. Vytrvalo odmieta vstúpiť do EÚ, ale zároveň sa dlhodobo snaží o čo najbližšie vzťahy s touto inštitúciou. Na poli bezpečnostnej politiky je zase cítiť určité pnutie medzi jej tradične mierovou orientáciou a členstvom v NATO. Pri bližšej analýze sa rozpory vo vzťahu k EÚ ukazujú byť zapríčinené nesúladom medzi postojmi politických elít a verejnosti voči tejto inštitúcii. Zdanlivo protirečivé aspekty bezpečnostnej politiky Nórska sa zase dajú vysvetliť zmenou tradičného poňatia bezpečnosti na tzv. "komplexnú bezpečnosť" po Studenej vojne.
Making the most of Brussels: for a European lobbying strategy
Lefevre, Rémi ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Collin, Paul Marc (oponent)
Vytvořením úspěšné evropské korporátní politické strategie jsou sledovány tři základní kroky: zhodnocení přínosů takové strategie z hlediska informací a vlivu, navržení odpovídajícího schématu, který zahrnuje specifika firmy, a efektivní implementaci prostřednictvím správně zvoleného širokého výběru mechanismů. DP nabízí náhled na kompetence a procedury struktur EU tak, aby firmy byly schopné rozhodnout o svých aktivitách a krocích s jejich zohledněním. Ukazuje, že firmy všech druhů a velikostí mohou hájit své zájmy před úřady EU, ale nemohou si nárokovat návratnost prostředků vynaložených na tuto činnost.. Lobbying v Bruselu vychází ze zkušeností a "strategická komunikace specifických informací" může být užitečná mnoha společnostem bez ohledu na uváděná negativa.
Pozice Ukrajiny v euroasijském transportu ropy a zemního plynu
Ruban, Andriy ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent) ; Wahla, Arnošt (oponent) ; Terem, Peter (oponent)
Práce se soustředí na teoretické a empirické analýzy toků ropy a zemního plynu v Euroasii a mapuje tranzitní pozici Ukrajiny v regionálním řetězci dodávek ropy a plynu. Cílem disertační práce je pokusit se objektivně zhodnotit možnosti euroasijské energetické integrace v rámci rozšíření evropského energetického trhu na východ a předpovědět úlohu Ukrajiny v nové geopolitické energetické alianci vedené EU. Tato disertační práce staví na ekonomických, geografických, historických a politických premisách integrace trhů stejně jako na systémovém přístupu vývoje energetických aliancí. Tvrdí, že (i) energetická integrace narozdíl od tradičního ekonomického směru může být vysvětlena systémovým přístupem a geopolitickým směrem energetického expanzionismu; (ii) infrastrukturní ropné a plynové projekty EU znamenají hlubší intergaci členských zemí EU se zainteresovanými nečlenskými zeměmi (iii) status Ukrajiny jakožto tranzitora ropy a plynu v euroasijském regionu znamená rostoucí angažovanost v energetických iniciativách EU dle evropských pravidel. Práce je rozčleněna do tří kapitol. První je predominantně teoretická a snaží se stručně shrnout současné teoretické přístupy energetické integrace a trendy energetických trhů v Euroasii. Druhá kapitola představuje stav ropných a plynových přepravních kapacit a status Ukrajiny v řešení disparit dodávek energetických zdrojů v Euroasii. Třetí kapitola popisuje status ukrajinské ropné a plynové infrastruktury a dotýká se témat reformování národních ropných a plynových přepravních potrubí. Zajištění přístupu k energetickým dodávkám bylo hnacím motorem globálního rozvoje už od industriální revoluce. Zvyšující se poptávka po ropě a plynu ovládla energetickou a ekonomickou bezpečnost světových center. V Euroasii soutěží Evropa s Asií o fosilní paliva pocházející z Ruska, Středního Východu a Střední Asie. Až nedávno se euroasijský energetický bezpečnostní problém začal řešit výstavbou nových tras dodávek. Tyto infrasktrukturní projekty jsou iniciovány spotřebiteli ropy a plynu stejně jako dodavateli a přepravci, kteří mezi sebou soutěží o kontrolu nad infrastrukturou. Toto soutěžení destabilizuje euroasijské vztahy, vede k energetickým "válkám", politickým konfliktům a zvyšuje rizika přerušení dodávek. Aby byla zajištěna stabilita energetických dodávek, měli by se producenti, přepravci I spotřebitelé ropy a plynu integrovat, úzce spolupracovat a společně investovat do zlepšení existujících tras dodávek a efektivity spotřeby paliv, jejich produkce a přepravy. Ropa a plyn by měly být obchodovány za technologie a kapital zajišťující kontrolu nad infrastrukturou společných zájmů. Vývoj dalších bilaterálních a multilaterálních nástrojů společných zájmů by take pomohl řešit kontradikce mezi zúčastněnými stranami, které souvisejí s energetikou. Klíčová role v rozvoji energetické integrace v Euroasii patří EU jako nejstaršímu a nejrozvinutějšímu integračnímu uskupení v této části světa. Evropská unie realizuje projekty TEN-e a nedávno začala prosazovat i společnou energetickou politiku k upevnění vnější spolupráce s dodavateli a tranzitory ropy a plynu, a to včetně Ukrajiny. Od 70. let je Ukrajina důležitým tranzitorem ropy a plynu z Ruska a Střední Asie do Evropy. Ukrajinská potrubí přepravují 10 % ropných a 50 % plynových importů do Evropy. Aby EU vyvážila ruskou energetickou politiku vůči Ukrajině, podporuje její aktivity v rámci energetických aliancí jako jsou INOGATE nebo GUAM. Nedávné přijetí Ukrajiny do Jihovýchodního evropského energetického společenství by mělo zlepšit stabilitu dodávek ropy a plynu do Evropy a umožnit zreformování národních přepravních kapacit.
Zahraniční ekonomické vztahy zemí ESVO
Novák, Tomáš ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent)
Cílem této práce je analyzovat vnější ekonomické vztahy jednotlivých členských zemí ESVO i zahraniční ekonomickou politiku společenství ESVO (jako jednoho subjektu). Zejména se jedná o obchod a vztahy s Evropskou unií, dále o ekonomické vztahy samostatně s Českou republikou a rovněž i o politiku ESVO vůči tzv. třetím zemím. Charakterizován je především proces uzavírání obchodních dohod, obchod se zbožím, obchod se službami či přímé zahraniční investice mezi danými subjekty.
Analýza přeshraniční spolupráce Euroregionu Nisa prostřednictvím EGTC -- ESÚS
Kadlecová, Barbora ; Horáček, Jiří (vedoucí práce) ; Šourek, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části věnuje přeshraniční spolupráci a analyzuje nový právní nástroj na úrovni Evropské unie -- Evropské seskupení pro územní spolupráci (ESÚS). Práce nástroj charakterizuje, včetně vymezení právního základu. Věnuje se též možnému využití ESÚS, kde se zaměřuje především na trvalé struktury přeshraniční spolupráce, tzn. euroregiony a provede souhrn již vzniklých ESÚS na území Evropské unie. Praktická část se zaměřuje na Euroregion Nisa, který si vytvoření právního subjektu uložil jako jeden z hlavních cílů a v současnosti je ve fázi příprav založení ESÚS. Zde je kromě charakteristiky Euroregionu také analýza jednotlivých kroků k založení, konkrétní možnosti využití ESÚS na daném území, komparace s jinými již existujícími právnickými subjekty na území EU. Cílem diplomové práce je analyzovat ESÚS a určit, zda má potenciál pro rozvoj na území Euroregionu Nisa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 629 záznamů.   začátekpředchozí474 - 483dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.