Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Recepce Friedricha Ludwiga Jahna a jeho idejí v Německém turnerském svazu
Klement, Martin ; Stellner, František (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Cílem předkládané práce je analyzovat proměnu ve vnímání osobnosti Friedricha Ludwiga Jahna (1778-1852), zakladatele německého tělocvičného hnutí, a jeho ideologie v Německém turnerském svazu. Pod vlivem stupňujícího se rasového antisemitismu docházelo od 80. let 19. století v prostředí dolnorakouských tělocvičných spolků ke specifické interpretaci Jahnových myšlenek, která spočívala na vyhrocené národnostní a rasové nesnášenlivosti. Svým radikálním pojetím Jahnova odkazu se tyto spolky, od roku 1889 sdružené v Německém turnerském svazu, plynule integrovaly do nadstátního radikálně nacionálního hnutí, označovaného zahraniční literaturou přídomkem "völkisch". Pomocí nejrůznějších metod je zkoumáno, jak svaz v oblasti jazyka, tělocvičné aktivity, nacionální a antisemitské ideologie a v neposlední řadě v oblasti slavností a symboliky recipoval, interpretoval a pro své potřeby pozměňoval Jahnovo učení. Výsledkem práce je zjištění, že svaz svým "völkisch" výkladem sporných Jahnových myšlenek položil základy nové ideologie, která se ve 30. letech 20. století stala dominantní v tělocvičném hnutí německy mluvících oblastí střední Evropy.
Analýza cizojazyčných interakcí v kontextu rané imerze. Kvalitativní výzkum komunikačních strategií na základě videozáznamu.
KŘIKAVOVÁ, Alena
Diplomová práce pojednává o výuce německého jazyka u dětí předškolního věku v českých mateřských školách. Teoretická část vymezuje podmínky a názory na rané osvojování cizích jazyků a jsou zde formulovány argumenty pro raný počátek výuky německého jazyka a rozebrány metody vhodné pro děti předškolního věku. Cílem práce je na základě videozáznamů pořízených v rámci projektu "Interkulturní vzdělávání dětí, žáků a pedagogů" zjistit a porovnat, jak probíhá raná výuka cizích jazyků v jednotlivých předškolních zařízeních. Např. zda děti rozumí cizojazyčným pokynům a promluvám učitelky, do jaké míry probíhá komunikace v jazykové skupině německy, jaké aktivity se užívají nejčastěji, jakým způsobem či formou jsou realizovány a zda odpovídají podmínkám rané cizojazyčné výuky. Práce obsahuje shrnutí výuky jednotlivých předškolních zařízení a konstatování případných pochybení a doporučení pro efektivnější výuku.
Výhody a nevýhody zvládnutí cizího jazyka z pohledu jedno- a vícejazyčnosti ve společnosti
ZEMANOVÁ, Jana
Předmětem bakalářské práce "Výhody a nevýhody zvládnutí cizího jazyka z pohledu jedno- a vícejazyčnosti ve společnosti" je porovnání výhod a nevýhod ovládání cizího jazyka. V teoretické části je popsán princip vícejazyčnosti, Evropská koncepce vícejazyčnosti a je naznačen vývoj výuky cizích jazyků v České Republice v posledních třiceti letech. Následně je zhodnocena aktuální situace výuky německého jazyka na základních školách s akcentem na používání přístupu vícejazyčnosti z koncepce Evropské unie. Získaná data jsou analyzována, vyhodnocena a je stanoveno doporučení pro zlepšení situace.
Anglicisms in German press
ŠINDELÁŘOVÁ, Andrea
Bakalářská práce nese název "Anglicismy v německém tisku". Cílem práce je komplexní analýza stupně asimilace anglicismů v současné němčině (z hlediska foneticko-fonologického, ortografického a morfologického). V teoretické části budu vycházet ze základní odborné literatury k problematice přejímání cizích slov, zvláště pak z angličtiny. V praktické části se budu zabývat problematikou eventuálních změn významu anglicizmů a jejich pragmatického uplatnění v němčině ve srovnání s originálem. Anglicismy budou excerpovány z vlastního korpusu dvaceti textů ze zvolené rubriky německého časopisu "Bild der Wissenschaft". Získaná data budou podrobena analýze, srovnána s údaji v relevantních vědeckých dílech/slovnících. K práci je přiložen analyzovaný textový korpus.
Webová podpora předmětu MEID
Glassl, Jiří ; Vídenka, Rostislav (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
S rozvojem internetu jako prostředku pro nabízení služeb (zdroje informaci), dochází k rozvoji prostředků pro prezentování služeb uživatelům internetu. Službou je nazýváno vše co dává uživateli možnost se vzdělávat, bavit se, obchodovat a samozřejmě možnost poznávat nové lidi. Prostředkem jsou pak programovací jazyky a programovací prostředí. Cílem projektu je využití těchto prostředků a vytvořit tak webové stránky, jež by sloužily jako elektronická podpora předmětu Elektronic in Deutsch. Obsahem stránek je kromě informací vztahujících se k německému jazyku i test. Test má zhodnotit studentovi jeho možnosti na úspěšné absolvování předmětu Elektronik in Deutsch.
Projektové řízení při založení mateřské školy se zaměřením na německý jazyk
Vlachová, Alena ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Lontschar, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je kriticky zhodnotit obtížnost jednotlivých kroků při založení mateřské školy se zaměřením na německý jazyk. Následně se podrobně zabývá otázkou, jaký má potenciál založení tohoto typu zařízení v Plzni. Hodnocení výše potenciálu je založeno na dotazníkovém šetření, které je zaměřeno na rodiny s malými dětmi v Plzni a jejich preference při umístění dítěte do předškolního zařízení. Výše potenciálu vyplývá také z kapitol evalujících stanovený harmonogram, finanční plán a očekávané naplnění kapacity školky. Teoretická část shrnuje geografický vývoj v České republice v posledních letech a věnuje se právní legislativě České republiky definující podmínky pro založení mateřské školy. Praktická část popisuje jednotlivé fáze projektu od prvotní myšlenky až po otevření mateřského zařízení včetně prvních dvou měsíců jejího provozu.
Veřejná diplomacie Spolkové republiky Německo v České republice
Boček, Lukáš ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Problematika veřejné diplomacie se v posledních letech stala často diskutovaným tématem vědců, politiků, ale i dalších skupin. Předkládaná bakalářská práce se věnuje veřejné diplomacii Spolkové republiky Německo, zejména pak německé veřejné diplomacii v České republice. První kapitola popisuje veřejnou diplomacii obecně a zabývá se také souvisejícími pojmy, jako jsou kulturní diplomacie a branding zemí. Druhá kapitola analyzuje německou veřejnou diplomacii a zaměřuje se na její současné trendy a proměny. Závěrečná kapitola zkoumá německou veřejnou diplomacii v České republice.
Využití internetu při práci s učebním souborem Team Deutsch
HEŘMANOVÁ, Milada
Diplomová práce se zabývá využitím internetu ve výuce německého jazyka, konkrétně při práci s učebním souborem Team Deutsch. První část práce shrnuje obecné aspekty využití internetu v jazykové výuce a charakterizuje interaktivní učebnici německého jazyka Deutsch mit Max. Praktická část práce se zaměřuje na propojení učebního souboru Team Deutsch s internetem, přináší soupis vhodných internetových odkazů k jednotlivým lekcím, několik příkladových pracovních listů pro využití ve výuce a seznam užitečných internetových adres pro každodenní práci učitele němčiny.
Analýza akreditovaných studijních programů ?Německý jazyk pro 2. stupeň ZŠ?
KUJÍNKOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce je analýza jednotlivých studijních programů učitelství německého jazyka na 2. stupni základních škol na českých vysokých školách a porovnání výsledků. V teoretické části shrnuji informace o vývoji české vzdělávací politiky po roce 1989 a prezentuji nejdůležitější dokumenty ovlivňující současnou vzdělávací politiku, jakož i politiku jazykovou. V praktické části se již věnuji samotnému studiu. To je na všech vysokých školách v souladu s Boloňským procesem koncipováno jako strukturované. Předmětem analýzy je tedy bakalářský stupeň a navazující magisterský stupeň studia. Pro porovnání jsem si vybrala z celého oboru pouze část výuky věnovanou přípravě studentů na výuku německého jazyka na základních školách. Důraz je kladen na porovnání nabízených předmětů, tematickou skladbu předmětů a způsob získání didaktických znalostí a pedagogických dovedností.
VÝUKA ZÁKLADŮ NĚMECKÉHO JAZYKA V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
TOMÁŠKOVÁ, Jana
Téma, které jsem si vybrala pro svou bakalářskou práci, je velice aktuální, protože ve stále více mateřských školách se učí cizí (německý) jazyk. Dítě má dnes možnost se vzdělávat v cizím jazyce již od raného dětství, a to pomocí hry v mateřské škole. Ve své bakalářské práci se zaměřím především na cíle, obsah a metody rané výuky německého jazyka. Představím zde i zvukovou stránku jazyka, protože předškolní děti neumějí ještě ani psát, ani číst a jejich výuka je tedy úplně závislá na tom, co odposlouchají od učitele. V praktické části popíši, jakým způsobem jsem učila německý jazyk v mateřské škole na Nových Hradech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.