|
Social public relations of Czech Railways focused on preventive train
Kubala, Ondřej ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Šťáhlavský, Petr (referee)
Document highlights the key moments of social marketing in the Czech Republic and its recent development. The second part is about some projects of Czech Railways in the field of social responsibility. By this projects would the company like to built a positive image. The practical part is focused on specific project "Preventive train". This project informs young people (in the age from 13 to 19) about potential hazard in the field of railway. Czech railways want to improve their image (by this project), as a socially responsible company.
|
| |
|
Analysis of czech medial market
Matějovská, Jana ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Král, Petr (referee)
I deal with analysis of Czech medial market in my work, especially with analysis for needs of PR specialists. The object of my work is description of cooperation between PR specialists and Medias. I made qualitative research. Another aim is to make a list of all Czech Medias.
|
|
Effective Promotion and Public Relations in Non-profit Sector
Klingerová, Lucie ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Kouřilová, Jana (referee)
Diploma thesis deals with non-profit organizations with regard to their effective presentation, promotion and public relations. Theoretical part generally characterizes non-profit organizations and non-profit sector in the Czech Republic. First part outlines brief historical context, legal regulations in the Czech Republic, their operation, classification and fundraising. Second part describes public relations in non-profit sector, instruments of this communication and how to make this communication as effective as possible. Empirical part demonstrates these theoretical findings on examples of two particular non-profit organizations operating in the sphere of health care and social-service work. These two non-profit organizations are being compared in reference to public relations and public awareness about these organizations activity. Emphasis is laid not only on communication methods but especially on ethic aspect of this communication. Diploma thesis objective is to evaluate position of two non-profit organizations in terms of promotion and public relations. Conclusion summarizes ascertained facts.
|
| |
| |
| |
| |
|
Online public relations
Růžičková, Markéta Bc. ; Nový, Jan (advisor) ; Musil, Martin (referee)
Cílem práce je podat co nejširší přehled o problematice online public relations a jeho praktickém využití. Autorka ve své práci představuje online PR jako efektivní a účinnou formu komunikace a řízení vztahů s veřejností a poukazuje na přednosti a výhody PR prostřednictvím internetu. Analyzuje současnou situaci online PR u neziskových organizací působících na českém internetu a poukazuje na možnosti zlepšení jejich komunikačních strategií. Konkrétním výstupem z teoretických poznatků, vlastního výzkumu a zkušeností z praxe v oboru PR, je návrh strategie online public relations pro neziskovou organizaci.
|
|
Pět P v Jindřichově Hradci
Poláková, Pavla ; Sedláková, Jaroslava (advisor)
Práce se věnuje dobrovolnictví a programu Pět P v Jindřichově Hradci z hlediska propagace ve městě. V praktické části je zmapován a zhodnocen průběh projektu "Pomocí k přátelství", jehož cílem je zvýšit povědomost zejména mladých lidí o programu. Vzhledem k projektu je práce věnována i oblasti projektového managementu. Práce obsahuje také návrhy na efektivní propagaci programu vyzkoušené v projektu.
|