National Repository of Grey Literature 484 records found  beginprevious465 - 474next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Social public relations of Czech Railways focused on preventive train
Kubala, Ondřej ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Šťáhlavský, Petr (referee)
Document highlights the key moments of social marketing in the Czech Republic and its recent development. The second part is about some projects of Czech Railways in the field of social responsibility. By this projects would the company like to built a positive image. The practical part is focused on specific project "Preventive train". This project informs young people (in the age from 13 to 19) about potential hazard in the field of railway. Czech railways want to improve their image (by this project), as a socially responsible company.
Analysis of opportunities of efective development of Media Relations in a company of adidas CR
Mikulová, Eva ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Šatková, Jana (referee)
The thesis is focused on valuing of two projects that should improve cooperation between a company of adidas and journalists. The first project is a showroom opened for journalists, the second one are new web pages. The main goal of this thesis is to make an analysis of the projects using methods of decision making management. Second, also very important goal is to find other possibilities how to improve cooperation with journalists and reach higher positive publicity.
Analysis of czech medial market
Matějovská, Jana ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Král, Petr (referee)
I deal with analysis of Czech medial market in my work, especially with analysis for needs of PR specialists. The object of my work is description of cooperation between PR specialists and Medias. I made qualitative research. Another aim is to make a list of all Czech Medias.
Effective Promotion and Public Relations in Non-profit Sector
Klingerová, Lucie ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Kouřilová, Jana (referee)
Diploma thesis deals with non-profit organizations with regard to their effective presentation, promotion and public relations. Theoretical part generally characterizes non-profit organizations and non-profit sector in the Czech Republic. First part outlines brief historical context, legal regulations in the Czech Republic, their operation, classification and fundraising. Second part describes public relations in non-profit sector, instruments of this communication and how to make this communication as effective as possible. Empirical part demonstrates these theoretical findings on examples of two particular non-profit organizations operating in the sphere of health care and social-service work. These two non-profit organizations are being compared in reference to public relations and public awareness about these organizations activity. Emphasis is laid not only on communication methods but especially on ethic aspect of this communication. Diploma thesis objective is to evaluate position of two non-profit organizations in terms of promotion and public relations. Conclusion summarizes ascertained facts.
Public Relations neziskové
Michalová, Klára ; Nový, Jan (advisor)
Public Relations, Definice PR, Cíle PR, Fáze PR, PR audit, PR a reklama, PR a marketing, Plánování komunikace
Management PR aktivit u příspěvkové organizace zřizované obcí
Kylíšková, Michaela ; Nový, Jan (advisor)
Bakalářská práce obsahuje teoretické poznatky z oboru public relations a komunikace. V Praktické části jsou srovnány PR aktivity tří vybraných mateřských škol. Dále je zde uvedeno hodnocení na základě aktivit mateřských škol a vyhodnocení ankety mezi rodiči dětí těchto mateřských škol.
Communication of the Government and Local Government Organizations with the Public and the Media
Jedličková, Michaela ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Kučerová, Marcela (referee)
Předmětem diplomové práce je problematika komunikace institucí státní správy a samosprávy s veřejností a médii. První část textu obsahuje deskripci jednotlivých aspektů externí komunikace veřejné správy. Samostatnými problémovými okruhy jsou marketing ve veřejné správě a public relations. Případová studie se zabývá participací veřejnosti na rozhodování o poloze hlavního železničního nádraží v Brně.
Propagace a komunikace ve zdravotnictví
Polanecká, Šárka ; Střítecký, Rudolf (advisor)
Cílem bakalářské práce je seznámení s jednotlivými nástroji propagace a komunikace ve zdravotnictví. Teoretické poznatky jsou pak aplikovány do praxe na příkladu konkrétního zdravotnického zařízení.
Online public relations
Růžičková, Markéta Bc. ; Nový, Jan (advisor) ; Musil, Martin (referee)
Cílem práce je podat co nejširší přehled o problematice online public relations a jeho praktickém využití. Autorka ve své práci představuje online PR jako efektivní a účinnou formu komunikace a řízení vztahů s veřejností a poukazuje na přednosti a výhody PR prostřednictvím internetu. Analyzuje současnou situaci online PR u neziskových organizací působících na českém internetu a poukazuje na možnosti zlepšení jejich komunikačních strategií. Konkrétním výstupem z teoretických poznatků, vlastního výzkumu a zkušeností z praxe v oboru PR, je návrh strategie online public relations pro neziskovou organizaci.
Pět P v Jindřichově Hradci
Poláková, Pavla ; Sedláková, Jaroslava (advisor)
Práce se věnuje dobrovolnictví a programu Pět P v Jindřichově Hradci z hlediska propagace ve městě. V praktické části je zmapován a zhodnocen průběh projektu "Pomocí k přátelství", jehož cílem je zvýšit povědomost zejména mladých lidí o programu. Vzhledem k projektu je práce věnována i oblasti projektového managementu. Práce obsahuje také návrhy na efektivní propagaci programu vyzkoušené v projektu.

National Repository of Grey Literature : 484 records found   beginprevious465 - 474next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.