Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studium odolnosti lepené spáry dřeva proti vyšším teplotám
Kučera, Vít ; Vejpustek,, Zdeněk (oponent) ; Vaněrek, Jan (vedoucí práce)
V současné době jsou pro návrh dřevěných prvků k dispozici zjednodušené postupy modelování požáru, které definuje ČSN EN 1991-1-2. Není však experimentálně ověřen vliv použitého adheziva na výslednou hodnotu požární odolnosti lepených dílců. Tato diplomová práce řeší základní normativní postupy, které by mohli objasnit odolnost lepené spáry proti zvýšeným teplotám. V praktické části bude přistoupeno k experimentálnímu posouzení vlivu druhu lepidla na různé bázi (epoxid, formaldehyd, PUR a EPI) na odolnost lepeného spáry proti zvýšené teplotě. Lepené spoje budou podrobeny postupné teplotní expozici, aby bylo možno sestavit závislost vlivu teploty na výsledné pevnosti tohoto spoje dle typu adheziva.
Hodnocení historických konstrukčních spojů během vývoje úložného nábytku, jejich využití a optimalizace v současných podmínkách.
Záborský, Vladimír ; Gaff, Milan (vedoucí práce)
Dizertační práce zpracovává historický vývoj konstrukce a použitých materiálů úložného nábytku od 17. až po začátek 20. století a jej propojení (aplikaci) na současnou nábytkovou tvorbu. Zaměřuje se na rozbor vlastností spojů používaných ve výrobě nábytku. Na vybraných typech spojů nábytku budou vykonané experimentální testy, kde se bude zkoumat vliv rozměrů jednotlivých částí konstrukčních elementů vybraného typu spoje a druhu dřeviny na pevnost nábytkových spojů. Rovněž se bude zkoumat vliv typu použitého lepidla. Vybrané druhy lepidel budou určeny na nábytkové konstrukce. Jednotlivé pevnosti vybraných nábytkových spojů budou analyzovány s výpočtovým modelem pomoci metody konečných prvků. Pomocí počítačové simulace se budou jednotlivé typy nábytkových spojů porovnávat, s cílem najít nebezpečné koncentrace napětí. Tyto údaje poskytnou pro konstruktéry informace, kde je nutné daný materiál zesílit, případně zvětšit geometrické parametry konstrukčních elementů. Předpokládaným výstupem předkládaného projektu je návrh nových geometrických parametrů konstrukčních elementů a korekce dlouhodobě zažitých nedostatků uplatňovaných při tvorbě spojů.
Činitelé ovlivňující vlastnosti lepených spojů u lepidel používaných v dřevařském průmyslu
Boška, Pavel ; Böhm, Martin (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá vlivem vybraných činitelů na vlastnosti lepeného spoje lepeného polyvinyl acetátovými lepidly. Takovými činiteli jsou teplota a vlhkost prostředí, lisovací tlak a cyklické namáhání. Navzdory stejnému druhu lepidla se vlastnosti mohou lišit u lepidel různých výrobců i podle toho, pro které prostředí je výrobek určen. Vliv bude porovnáván na zkušebních vzorcích ze sušeného bukového řeziva s ohledem na smykovou pevnost spoje. Porovnávány budou vlastnosti lepidel od různých výrobců a různého určení. Zkušební vzorky a průběhy testů probíhají podle příslušných platných norem, nebo z nich z velké části vycházejí. Tento výzkum má pomoci uživatelům lepidel zefektivnit proces lepení a snížit náklady na výrobu lepeného spoje.
Studium vybraných faktorů ovlivňujících odolnost lepených spojů
Henc, Petr ; Müller, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem disertační práce s názvem "Studium vybraných faktorů ovlivňujících odolnost lepených spojů" je popsání faktorů, které ovlivňují mechanické vlastnosti (pevnost a tvrdost). Teoretická část práce pojednává o popisu chemické podstaty lepení, technologie lepení a dále jsou zde uvedeny jednotlivé faktory, které mohou vést k degradaci lepeného spoje. Experimentální část se věnuje zkoumání vlivu okolního prostředí na adhezivo, respektive lepený spoj. Pro porovnání byla testována epoxidová a methylmetakrylátová adheziva. Experimenty probíhaly dle norem ČSN EN 1465 a ČSN EN ISO 868. Při dlouhodobých experimentech zaměřených na změnu pevnosti lepeného spoje se potvrdily hypotézy jiných autorů o negativním vlivu atmosférických podmínek nebo tekutého kontaminantu v podobě vody. Experimenty byly zaměřeny rovněž na procesy probíhající v lepených spojích po procesu degradace. Pozitivní vliv na tvrdost adheziva nebo pevnost lepeného spoje má proces vysychání v laboratorních podmínkách. Výsledky jsou zpracovány pomocí statistického programu a jsou shrnuty ve formě tabulek a grafů.
Návrh ramen zavěšení kol s vlepenými úchyty kloubů
Dlápal, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá zkoumáním vlivu mechanického opracování na pevnost spoje kompozitní trubky a válcové hliníkové vložky pomocí statické zkoušky. Na základě výsledků provedených zkoušek byl navrhnut lepený spoj pro aplikaci na ramenech náprav vozidla Formule Student.
Testování lepených ocelových plechů s povlakem zinku
Zedníček, Zbyněk ; Štroner, Marek (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh vybraných zkoušek pro lepené spoje u zadaného ocelového plechu s povlakem zinku v laboratorních podmínkách a získání parametru o lepeném spoji pro aplikaci v průmyslové praxi. V práci byly představeny základní zkoušky pro testování lepených spojů. Z těchto zkoušek byly vybrány dvě a v laboratorních podmínkách ověřeny. Výsledkem těchto zkoušek jsou konkrétní číselné hodnoty, které byly porovnány s referenčními hodnotami porovnávací zkoušky spojováním metodou clinch.
Návrh zakřivení rámu dveřního křídla
Merkl, Martin ; Málek, Michal (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zakřivení rámu dveřního křídla určeného pro kolejové vozidlo. Na zakřivený rám se lepí rovné sklo, vlivem elastické deformace po nalepení skla dochází k ohnutí rámu na opačnou stranu. Samotný rám je tedy potřeba předehnout tak, aby vzniklá rezerva pokryla zpětný ohyb skla. Pomocí metody konečných prvků byla provedena analýza současně vyráběných dveří s konstantním poloměrem a ověřena vhodnost zvoleného přístupu k řešenému problému. Návrh zakřivení je poté proveden pro dveře s kombinovaným poloměrem zakřivení (rozdílným v dolní a horní části dveří). Cílem této práce bylo navrhnutí zakřivení dveřního rámu tak, aby po nalepení skla mělo dveřní křídlo požadovaný tvar.
Vliv povrchu na pevnost lepeného spoje
Trhoň, Vojtěch ; Halamík, Tomáš (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první části, která je rešeršního charakteru, jsou zpracována tyto témata: teorie lepení, úprava lepených ploch, rozdělení lepidel, použití lepidel v dopravním průmyslu a konstrukce a namáhání lepených spojů. V druhé části této práce je experimentální vyhodnocení vlivu povrchu lepeného materiálu na pevnost lepeného spoje.
Metodika modelování lepených spojů v automobilovém průmyslu
Hrádek, Zbyněk ; Janda, Štěpán (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou modelování pevnostních lepených spojů používaných při simulacích bariérové zkoušky čelního OBD nárazu dle EuroNCAP. Cílem je navrhnout metodiku modelování lepených spojů, která by přiblížila chování modelovaného lepeného spoje experimentu.
Analýza lepidel ve všeobecném strojírenství
Trhoň, Vojtěch ; Kovář, Petr (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou lepidel ve všeobecném strojírenství a je zaměřena na rozdělení lepidel dle vytvrzení a vhodnosti použití. Dále je zde charakterizováno příznivé a nepříznivé mechanické namáhání lepených spojů. Na konci této práce je vypracován technologický postup lepení bočnic tramvaje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.