|
Podniková kultura ve vybraných organizacích
POKORNÁ, Petra
Hlavním cílem této bakalářské práce s názvem "Podniková kultura ve vybraných organizacích" je specifikovat problematiku podnikové kultury ve vybraných organizacích. Tuto práci jsem se rozhodla rozdělit do dvou částí. Na základě literatury vztahující se k podnikové kultuře byla zpracována teoretická část této práce. Zde jsem definovala pojem podniková kultura a pojmy s ní související. V praktické části jsem analyzovala podnikovou kulturu ve vybraných organizacích. Výsledky byly získány pomocí dotazníku VSM 94 & 2013 od Geerte Hofstedeho. Pro zkvalitnění výzkumu byly provedeny neřízené rozhovory. Vše bylo doplněno pozorováním. Data byla vyhodnocena pomocí vzorců dle Geerta Hofstedeho. V závěru jsem na základě vyhodnocených dat určila změny podnikové kultury v daných organizacích.
|
|
Komunikace firemních hodnot ve společnosti Algotech
Koutníková, Martina ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Housková, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá firemními hodnotami a jejich komunikací směrem k zaměstnancům ve společnosti Algotech. V teoretické části je vymezen pojem komunikačního procesu a interní komunikace a jsou zde charakterizovány hodnoty společnosti jako součást firemní kultury a jejich význam. Praktická část se zabývá analýzou kanálů interní komunikace ve společnosti Algotech a analýzou hodnot ve společnosti. Na základě těchto analýz je navržen vhodný způsob komunikace hodnot ve společnosti Algotech.
|
|
Firemní kultura ČSOB a Raiffeisenbank
Svobodová, Jana ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Richter, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou firemní kultury, která je dále demonstrována na příkladech společností ČSOB a Raiffeisenbank. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je rozebrána kultura a firemní kultura jako taková. Dále jsou zde základní informace jak o společnosti ČSOB, tak o společnosti Raiffeisenbank. V praktické části je na základě rozhovoru se zaměstnanci obou společností popsán vztah společnosti k zaměstnancům, otázky etického kodexu a společenské odpovědnosti firem a předepsaný dress code. Na závěr práce porovnává firemní kulturu těchto dvou společností.
|
|
Podniková kultura ve vybraných podnicích
HLADÍLKOVÁ, Andrea
Cílem mé práce bylo zhodnotit podnikovou kulturu ve vybraných podnicích a navrhnout případné změny vedoucí ke zlepšení současného stavu. Dílčím cílem bylo jak zjištění osobnostních typů vybraných manažerů a jejich vnímání podnikové kultury, tak i vnímání podnikové kultury řadovými pracovníky sledovaných podniků. V rámci práce byla využita technika dotazníkového šetření a technika nestandardizovaného rozhovoru, na jejichž základě se stanovily návrhy na zlepšení. Pro získávání potřebných údajů byli dotazováni vždy dva manažeři spolu se zaměstnanci obou firem. S manažery byly vedeny cílené rozhovory. Během jednotlivých interview byly manažerům kladeny otázky, na které odpovídali a případně je doplnili funkčními připomínkami. Otázky se zaměřovaly na osobu každého manažera a společnost, ve které pracují. Všichni manažeři dále vyplnili dotazník, který zkoumal jejich vnímání podnikové kultury. Zaměstnancům firem byl rovněž předložen dotazník na zjištění typu podnikové kultury, avšak už s nimi nebyl veden řízený rozhovor. Po vyhodnocení výsledků dostali manažeři prostor k vyjádření vlastního názoru, který byl do práce rovněž zakomponován.
|
|
Řízení lidských zdrojů ve vybraném podniku
DICHTLOVÁ, Hana
Hlavním cílem práce bylo analyzovat řízení lidských zdrojů v konkrétním podniku a na základě této analýzy navrhnout kroky ke zlepšení situace. Téma této práce bylo vybráno, protože řízení lidských zdrojů je velmi aktuální a rozvíjející se téma. Práce je založena na studiu odborné literatury a analýze lidských zdrojů v podniku. Tyto informace byly doplněny dotazníkovým šetřením podle Geerta Hofstedeho - VSM 94. Na základě první části práce byly navrženy kroky na zlepšení situace. Mezi tyto kroky patří: internetová inzerce, změna organizační kultury, vize a poslání, koučování, vytvoření nové pracovní pozice, návštěva "Jobday" v Českých Budějovicích a zlepšení komunikace. Některé z těchto návrhů jsou navzájem úzce spjaty.
|
|
Entrepreneurship in the context of different national cultures
KOPECKÁ, Tereza
Každá firma má svůj soubor hodnot, norem a vzorů jednání, které určují způsob a chování zaměstnanců, jejich vztahy uvnitř sociálního systému organizace i vztahy navenek. Podniková kultura ovlivňuje styl práce každého pracovníka v rámci firmy, ale i jeho chování na veřejnosti, a říká, jak podnik zamýšlí podnikat a často i jak odráží uznání sociální odpovědnosti. Díky globalizaci, existuje na našem území mnoho podniků, kde pracují lidé různých národností. Teoretická část práce se proto zaměřuje na prolínání národní a podnikové kultury a obsahuje rešerši odborné literatury z oblasti podnikové kultury a interkulturního managementu. Cílem bakalářské práce je analyzovat podnikovou kulturu ve vybraném mezinárodním podniku a navrhnout možná řešení pro zlepšení současného stavu.
|
|
Analýza organizační kultury Dřevozpracujícího družstva
Pajer, Petr ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Strnad, Michael (oponent)
Práce se zabývá analýzou organizační kultury Dřevozpracujícího družstva v Lukavci. Cílem bylo jednak popsat současnou kulturu družstva, zjistit nakolik je firemní kultura DDL silná a vyzdvihnout určité jevy, jež kulturu družstva silně ovlivňují resp. utváří. Na teoretický základ vycházející z dostupné literatury navazuje část praktická, jež družstevní kulturu zkoumá ze třech rovin - roviny základních hodnot a přesvědčení, normativní roviny a roviny symbolické. Ke zkoumání byly využity veškeré volně dostupné materiály, v podniku proběhnuvší sociální audity, dotazníková šetření ve firmě i na veřejnosti, včetně informací získaných neformálním dotazováním jednotlivých zainteresovaných. Výsledky práce by měly sloužit firmě jako materiál vhodný jako podklad pro určité řídící zákroky, a měly poukázat na jisté negativní jevy vyskytující se v podniku.
|
|
Porovnání japonského a českého managementu ve společnosti TOYOTA TSUSHO
Nejedlý, Tomáš ; Dědina, Jiří (vedoucí práce) ; Cejthamr, Václav (oponent)
Život v multikulturních společnostech, zejména pak integrace japonské kultury, je v posledních letech jedním z velmi často diskutovaných a ostře sledovaných témat. Hlavním Cílem diplomové práce je zjistit do jaké míry, interakce kultury japonské a české v nadnárodní společnosti může přinášet ovoce a být prospěšná globální společnosti, či působit jako bariéra růstu japonské společnosti na českém teritoriu. V první části autor literární rešerší mapuje čtyři základní části zkoumané problematiky: personálního řízení, rozhodovací procesy, sdílení informací a komunikace a etnocentrismu. V další časti jsou rozebrány některé typické japonské nástroje používané v řízení japonské společnosti. Zejména jsou ukázány na příkladech z praxe výhody a možné těžkosti při aplikaci v evropských podmínkách. V poslední části je provedena anketa ve společnosti Toyota Tsusho na porovnání japonského a českého managera zaměstnanci společnosti. Hlavní oblasti: charakterové vlastnosti, styly řízení a vedení, odborné znalosti, měkké schopnosti, výkonnost managera a firemní kultura. Součástí výzkumného problému je i stanovení tezí. V Závěru jsou výsledky provázány výzkumného šetření provázány se stanovenými tezemi. Výsledkem je potvrzení nebo zamítnutí stanovené teze.
|
|
Analýza podnikové kultury ve vybrané společnosti
STOWASSEROVÁ, Petra
Cílem dané diplomové práce bylo zjistit, jak se zvolená podniková kultura realizuje v praxi a jaký dopad má na zaměstnance vybrané firmy Vodafone CZ. Výsledkem práce je ucelený přehled o podnikové kultuře dané firmy a zároveň návrhy na zlepšení zjištěných nedostatků. Pro konkrétní analýzu firemní kultury ve vybrané společnosti byl vytvořen návrh postupu a výběr technik využitelných pro sběr informací, podle kterých jsem diagnostikovala současnou situaci podnikové kultury v dané společnosti.
|
|
Podniková kultura firem v cestovním ruchu
HOLÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je specifikace nových pohledů na projevy podnikové kultury ve vybraných podnicích cestovního ruchu. Po utřídění, analýze dat a získání informací se soustředit na celkové zhodnocení podnikové kultury ve vybraných podnicích cestovního ruchu, eventuálně se pokusit o syntézu získaných poznatků pro dnešní praxi.
|