Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,580 záznamů.  začátekpředchozí4571 - 4580  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.29 vteřin. 

Porovnání správy verzí ve vývojových prostředích pro Javu
Říha, Jan ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Kamenišťák, Marián (oponent)
Systémy pro správu verzí dnes patří mezi nejdůležitější nástroje při vývoji softwaru. Cílem této práce je stanovit kritéria a následně ohodnotit integrovanou podporu těchto systémů ve vývojových prostředích pro Javu. Jako systém pro správu verzí byl zvolen Subversion, který je velmi rozšířený mezi vývojáři open source softwaru. Na základě funkcionality tohoto systému autor práce nejprve stanovuje jednotlivá kritéria, kterým by měla vývojová prostředí vyhovět, aby v nich bylo možné správu verzí efektivně používat. Ve druhé části práce jsou pak na základě stanovených kritérií ohodnoceny nejběžnější vývojová prostředí pro jazyk Java a formulovány jak konkrétní závěry týkající se testovaných produktů, tak i obecná doporučení, jakým směrem by se měl jejich další vývoj ubírat.

Potravní strategie nativních etnik na třech typech tropických ostrovů v oblasti Indonésie a Oceánie: Siberut, Tikopia, Pingelap
Kavánková, Ludmila ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Bartoš, Michael (oponent)
Tato diplomová práce je založena na třech případových studiích, které vypovídají o třech domorodých kulturách a jejich způsobech hospodaření a využívání ekosystémových zdrojů. Všechna tři zkoumaná etnika spojuje to, že obývají tropický ekosystém, patří k Austronéské etnolingvistické skupině a jejich domovinou je území izolovaného ostrova. Srovnání vybraných ostrovů - Siberut, Tikopia a Pingelap a tamějších nativních etnik přináší podrobné informace o lokálních způsobech obživy založených na tradičních zemědělských, chovatelských i loveckých strategiích. Zároveň však poukazuje na místní odlišnosti dané společensko-environmentálními faktory a charakterizuje tři různé způsoby vztahování se člověka k jeho životnímu prostředí. Studiem těchto tří etnik bylo prokázáno, že tamější lokální hospodářské systémy, které jsou lety prověřené a tradičně předávané z generace na generaci, mají velký význam pro přežití těchto malých domorodých etnik i pro zachování jimi obývaného přírodního prostředí. Tamější vyzkoušené metody hospodaření by proto bylo užitečné využít i v jiných, euroamerickou kulturou již významně ovlivněných, tropických oblastech, v nichž se nyní spoléháme v první řadě na konvenční hospodářské metody. Zdá se totiž, že tři prozkoumaná etnika dlouhodobě uplatňují určité principy šetrného lokálního...

Jazykové vzdělávání v zahraničí
BILANSKÁ, Květa
Abstrakt Jazykovému vzdělání je v současné době kladen stále větší důraz. Angličtina je jedním z nejvíce preferovaných vyučovacích jazyků nejen v Evropě, ale i v České republice. Globalizace světla přináší stále větší tlak na standardizaci výuky cizích jazyků. Sjednocování stylu a způsobu výuky v Evropě a ve světě přináší i svá negativa a to je např. potlačení výuky jiných jazyků než angličtiny. Bylo vytvořeno několik dokumentů, které se zaměřují na analýzu a tvorbu doporučení pro výuku jazyků. V Evropě je nejvýznamnějším dokumentem Společný evropský referenční rámec pro jazyky, který stanovuje stupně znalosti cizích jazyků na A, B a C a dále popisuje, jakou úroveň by měli studenti mít po absolvování konkrétních ročníku školy. Jedním z nástrojů podporující výuku cizích jazyků ve školách je vzdělávání typu CLIL (výuka odborného předmětu prostřednictvím cizího jazyka). Během historie byly srovnávány různé styly a postoje k výuce nejen cizích jazyků v různých zemích. K tomu účelu vznikla srovnávací pedagogika, která mapuje a komparuje jednotlivé vzdělávací systémy. Po druhé světové válce vzniklo mnoho organizací zabývající se srovnávací pedagogikou. Různé státy mají rozdílné požadavky pro učitele cizích jazyků. Česká republika vychází z jazykové politiky Evropské Unie. Cílem Evropské unie v rámci politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy tedy je, aby každý občan EU kromě svého mateřského jazyka ovládal dva další jazyky. K dosažení tohoto cíle se mají děti ve škole od raného věku učit dvěma cizím jazykům. Česká republika je ve svém postoji k výuce cizích jazyků na obdobné úrovni jako většina evropských států. S výukou cizích jazyků se v ČR povinně začíná ve 3. třídě základní školy.

Vliv drenážních systémů na jakost povrchových vod
KAMARÝT, Jiří
Bakalářská práce je zaměřena na jakost povrchových vod. Práce je psaná formou rámcové literární rešerše a zasahuje do oborů klimatologie, geologie, topografie a především hydrologie a hydrochemie. Obsahem literární rešerše je seznámení s příčinami budování odvodnění v ČR a vývojem odvodnění. Dále jsou zde popsány mechanismy způsobující změnu jakosti vod po vybudování drenážního systému a kvantifikace podílu drenážních systémů na koncentracích analytů v povrchových vodách. Voda je důležitou složkou v přírodě a je třeba dbát na její vysokou jakost. Půdní mechanismy, způsobující znečištění povrchových vod, byly značně ovlivněny vybudováním drenážního systému na velkém území v ČR od 50. let dvacátého století. Systémy byly budovány kvůli intenzivnímu zemědělství, ale již nebyla domyšlena následná udržitelnost krajiny, především vody a půdy. Následky necitlivého zásahu do krajiny jsou znatelné i v dnešní době. Vypracovaná bakalářská práce by měla sloužit jako podklad pro navazující diplomovou práci, která by měla tuto práci rozšířit o vlastní měření a následné porovnání.

Vliv pastvy na vybrané složky životního prostředí.
KAŇOKOVÁ, Markéta
Tato práce se zabývá vlivem pastvy na jednotlivé složky životního prostředí v ČR a to především vlivem na vodní režim. Cílem práce je poukázat na negativní a pozitivní působení pastvy a poskytnout ucelený pohled na tuto problematiku. V první části práce je podrobně vysvětlena historie pastevního obhospodařování, význam pastvy v ČR a pastevní systémy. Dále se pak zabývá určením vlivu pastevního obhospodařování na vegetační kryt a především na jakost vody. Pastva hraje v krajině důležitou funkci, především protierozní, kultivační, krajinotvornou, ale také pozitivně ovlivňuje vliv prašnosti. Je to bezpochyby nejpřirozenější obhospodařování trvalých travních porostů a je důležitá pro ochranu přírody.

Three Systems of Intial Teacher Traning. Czech, Norwegian and Spanish Teachers of English - Comparative Study
Kocourková, Helena ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
- I Abstract In the time ofunification oftertiary education in Europe, there are still significant di:fferences between countries in the initial teacher training. This paper draws attention to the situation in initial training ofEnglish teachers in three countries: Czech Republic, Norway and Spain. The objective of this thesis is to analyse and compare the curricular organization and the content of English studies at three university institutions in the three countries. The empirical part of the study is complemented by a presentation of results of a research carried out at these institutions. The paper is concluded by a few proposals and some suggestions on what each system ofteacher training could adopt from the other two are made. Anotace V době, kdy v Evropě dochází ke sjednocování terciálního vzdělávání~ existují stále zásadní rozdíly v pregraduální přípravě učitelů. Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci ve vzdělávání učitelů angličtiny ve třech zemích: České republice, Norsku a Španělsku. Cílem práce je analyzovat a porovnat studijní plány učitelství angličtiny na třech univerzitních institucích ve třech zemích. Empirická část studie je doplněna o výsledky výzkumu provedeného na těchto institucích. Práci uzavírá několik návrhů a idejí, čím by každý systém vzdělávání učitelů mohl obohatit systémy...

Znakované systémy angličtiny
Tichá, Blanka ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Radka (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsání znakovaných systémů americké angličtiny, konkrétně systémů Seeing Essential English (SEE 1), Signing Exact English (SEE 2), Linguistics of Visual English (L. O. V. E.), Signed English (SE) a Pidgin Signed English (PSE). Práce popisuje okolnosti jejich vzniku, jejich stručnou historii a strukturu. Dále práce srovnává tyto systémy mezi sebou, s americkým znakovým jazykem a se znakovanou češtinou.

III. typ environmentálního značení - analýza a možnost realizace v ČR
Chludilová, Jitka ; Remtová, Květa (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Práce se zabývá třetím typem environmentálního značení neboli systémem EPD. Měla by čtenáři poskytnout komplexní pohled na druhy environmentálního značení, hlavně na třetí typ environmentálního značení. Práce analyzuje fungující systémy EPD ve světě a zhodnotí současný stav využívání systému EPD v České republice. V závěru práce se práce zabývá otázkou realizace třetího typu environmentálního značení v České republice.

Dodržování BOZP u studentů oboru Všeobecná sestra při ošetřovatelských postupech
KUŘÍMSKÁ, Yvette
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci je široký obor, který je součástí státní politiky. Cílem BOZP je vytvářet systémy pravidel, které chrání studenty na odborné praxi, zaměstnance a zaměstnavatele . Má snahu o omezení všech negativních hledisek, které souvisejí s výkonem praxe nebo povolání. Dodržování zásad BOZP je nezbytnou součástí všech zdravotnických pracovníků při výkonu jejich povolání. Pro studenty oboru Všeobecná sestra to platí také a to při výkonu praktické výuky, čili praxe. Studenti jsou seznámeni s problematikou BOZP již v prvním ročníku v předmětu ošetřovatelské postupy. Před nástupem na praxi by studenti měly být schopni řídit se zásadami BOZP a měly by chápat závažnosti, které jsou spojené s nedodržováním BOZP. Cílem této bakalářské práce je zmapovat, jak studenti oboru Všeobecná sestra dodržují zásady BOZP a zjistit znalosti studentů v oblasti BOZP. Empirická část práce byla zpracována formou kvantitativního šetření. Metoda sběru dat byl dotazník, který byl určen studentům oboru Všeobecná sestra z druhého a třetího ročníku. Výsledky dotazníku byly zpracovány do grafů . Výsledky výzkumného šetření sice potvrdily, že studenti dodržují zásady BOZP, avšak v oblasti osobní hygieny byli značně nezodpovědní. V souvislosti se znalostmi BOZP jsou studenti informováni a jejich znalosti jsou velmi dobré. Na základě výsledků byl vytvořen letáček, který může být použit jako studijní či informační materiál pro studenty zdravotnických oborů.

Recenze knihy Přírodní kapitalismus
Moučka, Jan
Recenze je zaměřena na možné přínosy, které kniha přináší urbanismu, pojatému jako teorie prognóz, návrhu, výstavby a správy měst. Kniha uvádí témata, která již byla předmětem delšího zájmu, nových výzkumů a studií RMI (Rocky Mountains Institute v USA). Přes snahu autorů přinést co nejvíce případů aplikace nových přístupů, ekologických i ekonomických šancí - universálním návodem ani praktickým "manuálem" však kniha není. Mimo jiné i proto, že je ovlivněna současnou realitou USA, zejména problematikou závislosti společnosti na autech, a obsah knihy tak nesplňuje imperativ Alberta Einsteina, použitý jako motto knihy - " Problémy nelze řešit způsobem myšlení, který problémy vytvořil". Obsah kapitol 1 až 13 je zaměřen na moderní pojetí "ekologických služeb" přírody, tak aby dobře a udržitelně fungovala jako "faktor 4" kapitalismu. Kapitola 14 je zaměřena na "sociální služby", poskytované systémy jako jsou velká města, která jsou naplánována, realizována a spravována ve smyslu nově definovaných, udržitelných "sociálních služeb". Jako vzor je použito významné brazilské města Curitiba. Kapitola 14 je však mediální, nepřesvědčivá a postrádá jakékoli urbanistické informace. Detailnější pohled na případ města Curitiba si tudíž čtenář - odborník, politik, urbanista - musí získat sám a jinde. Je to nezbytné, jinak mu kniha poskytne o "faktoru 4" - sociálních službách - jen povrchní informace. Kapitola 15 je o prognózách a plánování ve vztahu ke společnému habitatu lidí a také ostatní přírody. Bohužel i v této kapitole chybí odpovídající konkrétní doklady.
Plný text: Stáhnout plný textPDF