Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 467 záznamů.  začátekpředchozí443 - 452dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rozdíl ve vztahu mentora v ošetřovatelství ke studentům bakalářského a magisterského studijního programu
ALTMANOVÁ, Marie
Diplomová práce na téma {\clq}qRozdíl ve vztahu mentora v ošetřovatelství ke studentům bakalářského a magisterského studijního programu`` je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V praktické části bylo pomocí kvalitativního výzkumného šetření zjištěno, že mentoři nevidí rozdíly ve vzájemném vztahu se studenty bakalářského a magisterského studijního programu. Byla vyvrácená hypotéza, že studenti magisterského studijního programu mají s mentory lepší vztahy než studenti bakalářského studijního programu. Z rozhovorů s mentory dále vyplynulo, že rozhodujícím faktorem ovlivňujícím vztah mentora v ošetřovatelství ke studentům magisterského a bakalářského studijního programu je nedostatek času na studenty. Dále byla pomocí dotazníkového šetření potvrzena hypotéza, že nejčastějším faktorem ovlivňujícím vztah studentů k mentorovi je mentorovo věnování se studentům.
Postoj studentů oboru ošetřovatelství na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích k oboru paliativní péče
MAŠKOVÁ, Vlasta
Postoj studentů oboru ošetřovatelství na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích k oboru paliativní péče. Tato bakalářská práce je věnována studentům, kteří procházejí praktickou výukou v Hospici sv. Jana Nepomuka Neumanna v Prachaticích. K výběru tohoto tématu jsem se rozhodla z několika důvodů. O hospicích se v dnešní době mnoho mluví, hodně se medializuje a probíhají různé charitativní akce pro hospic. Přesto lidé k hospici nemají důvěru a mají z hospice strach. Toto by mohl být první důvod. Tím druhým je vlastní zkušenost se studenty, kteří do hospice přicházejí na praktickou výuku. V tomto hospici pracuji jako staniční sestra a jsem se studenty v denním kontaktu. Bohužel, většina z těchto studentů si na začátku praktické výuky myslí, že v tomto ?domě? přichází smrt každý den. Mají strach a neumějí si představit, jak tuto situaci během čtrnáctidenní praxe zvládnou?! Cílem našeho výzkumu je zjistit, zda současné studium ovlivňuje postoje studentů k péči o nevyléčitelně nemocné. Zda se jejich postoje mění po absolvování teoretické a praktické výuky. K dosažení cíle jsme vytvořili dvě výchozí otázky. 1. výchozí otázka - Jak ovlivňuje teoretická výuka paliativní péče postoje studentů k péči o nevyléčitelně nemocné v hospici? 2. výchozí otázka ? Jak ovlivňuje praktická výuka v hospici postoje studentů k péči o nevyléčitelně nemocné v hospici? Výzkumné šetření bylo realizováno ve dvou fázích: před zahájením teoretické výuky paliativní péče a po praktické výuce v hospici. Použili jsme metodu experimentu, technikou dotazování byl hloubkový rozhovor se studenty. Výzkumný soubor tvořilo 5 studentek 3. ročníku prezenční formy na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, oboru všeobecná sestra. Po zpracování odpovědí jsme zjistili, že po teoretické přípravě se přístup k péči o umírající většinou příliš nezměnil. Studenti pociťují nedostatek teoretických informací, které by jim pomohli eliminovat strach z neznámé situace, strach z bolesti, strach z denní konfrontace s umírajícími a se smrtí. Také na komunikaci s blízkými nemocného si nepřipadají připraveni. Jsou přesvědčeni, že na tak složité téma, jako je péče o nevyléčitelně nemocné, je při výuce příliš málo času. Praktická výuka v hospici postoje studentů k péči o nevyléčitelně nemocné mění. Poskytla jim více poznatků o paliativní-hospicové péči. Vlastní postoje k péči o nevyléčitelně nemocné hodnotí pozitivněji, již nemluví o strachu a nejistotě. Přáli by si více osobní zkušenosti v komunikaci s nemocnými a jejich rodinami. Cíl výzkumu byl naplněn. Současné studium má vliv na studentovy postoje k paliativní péči o nevyléčitelně nemocné v hospici. Avšak stále u nich převažuje strach z tohoto ne již nového oboru. Ke změně dochází až po praktické výuce. Výsledky výzkumu lze využít pro pochopení pocitů studentů, pro možnou úpravu didaktiky a metodiky teoretické i praktické části výuky v paliativní péči. Vytvořená informační brožura by mohla napomoci studentům při výběru praxe, a také pro usnadnění nástupu na praktickou výuku do lůžkového hospice.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
Styly učení žáků
BICANOVÁ, Michaela
Ústředním tématem této bakalářské práce jsou styly učení žáků. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce pojednává o učebních stylech žáků v teoretické rovině. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je styl učení. Blíže se práce zabývá možnostmi ovlivnění stylu učení jak ze strany žáka, tak ze strany učitele či určitými ovlivňujícími vnějšími faktory. Jsou definovány a blíže popisovány druhy stylu učení, jejich diagnostika, možnosti ovlivnění a případné změny. Praktická část je zaměřena na porovnání učebního stylu mezi žáky středních odborných škol s maturitou a středních škol gymnaziálního typu. V rámci kvantitativního výzkumu jsou stanoveny dva cíle a k nim náležící hypotézy. Prvním cílem je zjistit, jaký učební styl žáci při své studijní činnosti preferují s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. K cíli se vztahují dvě hypotézy, z nichž jedna předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou preferují učební styl strategický, naopak druhá hypotéza předpokládá, že žáci středních škol gymnaziálního typu upřednostňují učební styl hloubkový. Druhým cílem je zjistit, jaké inteligenční dovednosti žáci při učení využívají s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. Zde se k cíli opět vztahují dvě hypotézy. První z nich předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou využívají v procesu učení nejvíce inteligenční dovednosti interpersonální, naopak druhá hypotéza tkví ve skutečnosti, že žáci středních škol gymnaziálního typu uplatňují v procesu učení nejvíce dovednosti logicko - matematické. Zjištěné informace dotazníkovým šetřením jsou znázorněny v grafech s komentáři a poznatky ohledně potvrzení či vyvrácení hypotéz jsou shrnuty v diskuzi a závěru.
Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy
PAZDEROVÁ, Jana
Diplomová práce ,,Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy`` pojednává o aktivizující metodách a jejich vlivu na klima třídy. Cílem práce je změření klimatu dané třídy, použití aktivizujících metod a následné změření klimatu třídy. Výsledky jsou porovnány, hypotézy vyhodnoceny a zjištěn tak vliv aktivizujících metod na klima třídy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k tématu (výuková metoda, aktivizující výukové metody, prostředí, atmosféra, klima třídy). Dále je zde charakterizovaná problematika zkoumání klimatu, různé metody zkoumání aj.. Praktická část nabízí přehled metod zkoumání klimatu, popis zvolených metod výzkumu a průběh výzkumu. Získané údaje jsou zpracovány, vyhodnoceny a zaneseny do tabulek a grafů, podle nichž můžeme lépe zhodnotit celkové klima tříd a jednotlivé proměnné klimatu třídy (zaujetí žáka školní prací, vztahy mezi žáky ve třídě, učitelova pomoc žákům, orientace žáků na úkoly, pořádek a organizovanost, jasnost pravidel). Předmětem zkoumání bylo především zjištění a porovnání celkového klimatu třídy před a po používání aktivizujících metod ve vyučování.
Informovanost studentů SZŠ Písek o onemocnění HIV/AIDS
NOVOTNÁ, Jana
Onemocnění HIV/AIDS staví mnohé vládní, národní i mezinárodní organizace do nelehké situace. Přes celosvětové snahy, směřující k prevenci i léčbě tohoto onemocnění, se každým rokem zvyšuje počet HIV pozitivních i osob, které umírají na následky AIDS. Za klíčovou roli ke snižování tohoto trendu se považuje informační osvěta, a to zejména u mladistvých, kteří platí za jednu z nejohroženějších skupin pro přenos HIV/AIDS. Zdravotničtí profesionálové by měli disponovat dostatkem kvalitních informací o problematice HIV/AIDS, neboť to mohou být právě oni, kteří budou jedním z článků vedoucího ke snížení incidence této infekční choroby. Tato bakalářská práce, nesoucí název ?Informovanost studentů SZŠ Písek o onemocnění HIV/AIDS?, obsahuje dvě části. První z nich je část teoretická, která pojednává o obecné problematice onemocnění HIV/AIDS, o jeho charakteristice, historii, epidemiologii, přenosu, klinickém obrazu, diagnostice a léčbě. Mimoto se zabývá prevencemi možných způsobů přenosu HIV, včetně prevence přenosu HIV ve zdravotnických zařízeních. V této části není opomenuta ani role peer výchovy a sestry, jako možných prostředníků k předávání informací o prevenci přenosu HIV/AIDS. Ve druhé části jsou shrnuty výsledky kvantitativního výzkumu, který byl proveden za účasti studentů Střední zdravotnické školy v Písku na dotazníkovém šetření. Dotazník, určený studentům jmenované školy, byl komponován tak, aby ověřil znalosti budoucích zdravotnických profesionálů o onemocnění HIV/AIDS a zároveň zjišťoval, zda se studenti, jako mladiství, chovají rizikově pro přenos HIV. V dotazníku, který obsahoval 22 otázek, se mohli studenti subjektivně vyjádřit i ke kvalitě a množství poskytnutých informací o HIV/AIDS v rámci vyučování na jejich škole. Výsledky výzkumu byly zpracovány a vyjádřeny pomocí grafů, které se v empirické části této práce vyskytují sloupcové i výsečové. Po zhodnocení výsledků z dotazníkového šetření, byly potvrzeny tyto hypotézy: H1 Studenti znají metody prevence nákazy HIV. H2 Studenti vyšších ročníků mají širší znalosti o principech onemocnění HIV/AIDS než studenti nižších ročníků. Naproti tomu byla vyvrácena hypotéza číslo 3, která zněla: Studenti všech ročníků SZŠ Písek v porovnání s dřívějším výzkumem mají více informací o HIV/AIDS než studenti nezdravotnického oboru jiné střední odborné školy. Pro tento účel byly využity výsledky bakalářské práce Lucie Stříteské, která v roce 2008 zkoumala úroveň znalostí o problematice HIV/AIDS u studentů středního odborného učiliště ve Valašském Meziříčí. Výsledky této bakalářské práce může využít Střední zdravotnická škola Písek, respektive její vedení a vyučující k tomu, aby se informovali o úrovni znalostí studentů v problematice HIV/AIDS a v oblastech, ve kterých znalosti studentů nevykazují dobrou úroveň, zvýšili během studia informační osvětu.
Postoj vysokoškolských studentů k budoucí rodině a rodičovství
VALVODOVÁ, Jana
V devadesátých letech minulého století došlo v České republice k proměnám rodinného chování. Změnily se hodnoty a hodnotová orientace. Mění se postoj k tradiční dělbě rolí v rodině. Mladí lidé mají dnes široké možnosti týkající se profesní dráhy i životního stylu (singles), které ne vždy korespondují s tradiční formou soužití (manželství). Cílem bakalářské práce bylo zjistit postoj studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích k institutu manželství a rodičovství. Dílčím cílem bylo zjistit, zda studenti preferují manželství nebo alternativní formy společného soužití a jejich pohled na rodinný a profesní život, rozdělení rolí muže a ženy v rodině a jejich postoje k rodičovství. V teoretické části popisuji problematiku rodiny, manželství a rodičovství. Zabývám se také rolemi muže-otce a ženy-matky, vysokoškolským vzděláním, zaměstnáním žen a dvoukariérovým manželstvím. Tyto informace jsem získala obsahovou analýzou sekundárních dat. Výzkumná část byla provedena formou kvantitativního šetření. Data byla získána metodou dotazování, technikou dotazníku. Z výsledků výzkumu vyplývá, že instituty rodiny a manželství jsou pro vysokoškolské studenty stále důležité. V manželství chce žít převážná část vysokoškolských studentů. Většina z nich však chce vstoupit do manželství až po určité době společného soužití. Studenti, po ukončení bakalářského studia, většinou upřednostňují navazující magisterské vzdělání před založením rodiny. Většina studentů plánuje dvoudětnou rodinu, ale narození prvního dítěte plánuje po ukončení studia nebo je odsouvá do ještě pozdějšího věku. Výsledky práce přinášejí informace o budoucím rodinném chování vysokoškolských studentů a o jejich postojích k dalšímu studiu. Výsledky mohou být podkladem pro další výzkumy týkající se chování současných vysokoškoláků po dokončení studia.
Zvyšování právního vědomí veřejnosti v souvislosti s okolnostmi a posuzováním důkazní situace trestného činu podvod
MICHAL, Petr
Na počátku devadesátých let došlo v Českých zemích k významné celospolečenské změně, která přinesla řadu nových fenoménů. Okolností, na kterou novodobá společnost nebyla připravena, byl nárůst kriminality. Postkomunistický vývoj společnosti byl po všech stránkách nerovnoměrný. Legislativní proces nově vznikajícího demokratického státního zřízení byl nekvalitní. Aktuálního stavu společnosti tak využila konkrétní skupina osob, která se v dění velmi rychle zorientovala. Využila mezer ve stávající legislativě k páchání trestné činnosti. Při hledání snadných zisků se pak tato skupina pachatelů dopouštěla i trestných činů podvod. Bakalářská práce se podvodem zabývá jako jedním ze statisticky nerozšířenějších trestných činů. Orgány činné v trestním řízení dokumentují oznámení poškozených, rozhodují ve věci v rámci možností, které jim umožňuje platná legislativa. Do posledního pravomocného výroku soudu, si však žádná ze stran řízení není jistá výsledkem. Součástí bakalářské práce je i průzkum informovanosti veřejnosti ve věci okolností páchání podvodu u věkové skupiny respondentů mezi 30-40 rokem.
Rozvoj svalových dysbalancí u studentů vysokých škol
BÖHM, Pavel
Bakalářská práce byla zaměřena na rozvoj svalových dysbalancí u studentů vysokých škol. Cílem práce bylo vytvořit hrubý strukturovaný průřez týdenní pohybovou aktivitou studenta vysoké školy a zjistit nejkritičtější pohybové aktivy vedoucí k rozvoji svalových dysbalancí. Pro zjištění cílů práce byl využit kvalitativní výzkum. Byla použita technika případové studie (case study), kdy sledovaný subjekt zaznamenával svoji pohybovou aktivitu během celých dvaceti čtyř hodin denně v průběhu jednoho pracovního týdne.
Motivy k užívání drog u studentů středních škol v Jindřichově Hradci
VESELÁ, Alice
V dnešní době má česká mládež čím dál více zkušeností s návykovými látkami, především s alkoholem, nikotinem a s marihuanou. Z toho důvodu se autorka rozhodla zjistit nejčastější motivy vedoucí k užívání drog a jejich rozšířenost u studentů středních škol. Dále se autorka rozhodla zmapovat region města Jindřichův Hradec vzhledem k nedostatku informací pro tuto oblast. Statistiky týkající se problematiky užívání drog se totiž vztahují pouze na kraje či celou ČR. Autorka provedla kvantitativní výzkum metodou dotazování, technikou anonymního dotazníku. Soubor byl stanoven kvótním, náhodným výběrem, kdy kvótou byl věk, pohlaví a typ studované školy. Základní výzkumný soubor se skládal ze tří podsouborů. Výzkumný soubor A byl nasycen respondenty z gymnázia, výzkumný soubor B respondenty ze střední školy a výzkumný soubor C respondenty z učiliště. Výzkum ukázal, že motivy k užívání drog se u studentů v jednotlivých typech škol příliš neliší. Nejčastějšími z nich jsou podle studentů středních škol v Jindřichově Hradci touha po neobvyklých zážitcích a neschopnost vyřešit svůj problém či životní krizi jiným způsobem než užitím návykové látky. Dále bylo prokázáno, že studenti učiliště mají četnější zkušenosti s užíváním drog než studenti gymnázia i střední školy. Přínosem bakalářské práce je samotné zmapování středních škol regionu Jindřichův Hradec v oblasti drogové problematiky, které podle slov ředitelů škol chybělo k vytvoření uceleného pohledu na problematiku užívání v této oblasti. V rámci návrhů řešení drogové problematiky by bylo podle autorky potřebné provést výzkumy především v menších regionech. Autorka dále doporučuje častější přednášky o drogové problematice a exkurze do zařízení pro drogově závislé osoby

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 467 záznamů.   začátekpředchozí443 - 452dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.