Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Program RWCT na 1.stupni základní školy
Eisenreichová, Lenka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Předložená diplomová práce se zaměřuje na problematiku využívání programu RWCT a prvků z dramatické výchovy v hodinách českého jazyka a literatury v primární škole, především při práci s uměleckým textem. Teoretická část popisuje nové pojetí vzdělávání, klíčové kompetence, cíle v základním vzdělávání a důležitost čtenářské gramotnosti. Poskytuje informace o programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a dramatické výchově, o jejich cílech, obsahu a metodách a práci s uměleckým textem. Vymezuje jejich shodné i odlišné prvky. Praktická část zkoumá, jak lze s jedním textem pracovat odlišnými způsoby a sleduje, jak se proměňují jednotlivé cíle vyučovacích hodin za použití různých metod RWCT a dramatické výchovy. Poskytuje konkrétní náměty na vyučovací jednotky při práci s texty, jejich zpracování a zhodnocení z hlediska použitých metod a vyučovacích cílů. Klíčová slova: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence, český jazyk a literatura, čtenářská gramotnost, RWCT, dramatická výchova, práce s textem
Atraktivity cestovního ruchu ve výuce zeměpisu na základní škole: případová studie Kolín
Sixtová, Marie ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Mrázová, Marcela (oponent)
SIXTOVÁ, M. (2011): Atraktivity cestovního ruchu ve výuce zeměpisu na základní škole: případová studie Kolín. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená bakalářská práce se zabývá výukou místního regionu. Teoretický vstup do problematiky zajišťuje rešerše literatury o cestovním ruchu a rozbor kurikulárních dokumentů státní a školní úrovně. V další části práce jsou představeny vybrané atraktivity cestovního ruchu, jejichž zařazení do výuky bylo sledováno na základních školách v Kolíně. Na těchto školách bylo provedeno dotazníkové šetření mezi žáky a mezi učiteli zeměpisu. Stejní učitelé se zúčastnili řízeného rozhovoru týkajícího se pojetí výuky místního regionu. Na základě dosažených poznatků byl navržen školní geografický projekt zaměřený na využití atraktivit cestovního ruchu ve výuce místního regionu.
Výchova ke zdraví ve volnočasových aktivitách žáků primární školy
Vítková, Magdaléna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojmem volný čas a jeho proměnami v historii. Sleduje možnosti školy a společnosti v oblasti podpory zdraví dětí na primárním stupni školy formou volnočasových aktivit. Praktická část mapuje nabídku volnočasových aktivit v lokalitě městské části Prahy 6 - Dejvice. Dále zahrnuje šetření mezi rodiči a dětmi mapující jejich zájem o tyto aktivity. V závěru práce je uveden projekt, který má za cíl seznámit děti s aktivitami, které mohou dělat ve volném čase.
Rozvíjení kompetencí žáků základní školy v oblasti prevence dětských úrazů a poskytování první pomoci
Macháčková, Eva ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti a ochrany zdraví dětí. Konkrétně pojednává o dětské úrazovosti, její prevenci a poskytování první pomoci v případě úrazu či náhlého poškození zdraví. Cílem práce je zmapovat východiska dětské úrazovosti a míru prosazování trvalé aktivní prevence u vybraných žáků základních škol. Teoretická část obsahuje epidemiologická data o dětské úrazovosti, druhy úrazů z hlediska tělesného a duševního vývoje dítěte i prostředí, ve kterém k úrazům dochází, a vybraná preventivní opatření s tím, že největší pozornost je věnována školní úrazovosti, bezpečnosti a ochraně žáků a začlenění této problematiky do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Dále předkládá shrnutí právních hledisek poskytování první pomoci, doporučené postupy v jejím poskytování včetně aktuálních trendů a představení vzdělávacích programů a kurzů určených laické veřejnosti. Praktická část mapuje povědomí žáků devátých ročníků základních škol o bezpečném chování, jakožto primární prevenci úrazů, ale také jejich vědomosti, dovednosti a postoje k poskytování první pomoci. Tato zjištění jsou podrobena srovnání s názory a zkušenostmi jejich učitelů. Na základě těchto skutečností jsou v práci navržena doporučení pro pedagogickou praxi.
Blatensko - místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ
HULAČOVÁ, Klára
Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá charakteristikou místního regionu a jeho postavením ve vzdělávacích programech. Část praktická se zabývá poznatky získanými na základě empirického výzkumu. Shrnuje zjištění o způsobech výuky na základních školách a střední škole a výsledky, kterých žáci dosáhli při vědomostním dotazníku. Na základě tohoto šetření autorka navrhuje vlastní návrh koncepce výuky Blatenska, vycházejícího z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Výuka svátků a významných dnů v hodinách výchovy k občanství
ZEZULOVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na důležité kulturně společenské souvislosti začlenění svátků a významných dnů do výuky výchovy k občanství na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena do dvou částí - na teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována vymezení a charakteristice svátků a významných dnů České republiky. V další části je popsána kurikulární reforma školství v České republice a její dokumenty. V praktické části je nejprve podroben analýze Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, do něhož je ukotvena problematika výuky svátků a významných dnů na základních školách. Následně je pozornost zaměřena na analýzu Školního vzdělávacího programu Škola pro všechny Základní a mateřské školy Osová Bítýška, v rámci které bylo hledáno začlenění výuky svátků a významných dnů do učiva výchovy k občanství. V praktické části jsou také analyzovány učebnice výchovy k občanství s platnou doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a poté jsou v ní vytvořeny modelové výukové jednotky, které byly na vybrané základní škole odučeny. Závěr diplomové práce patří evaluaci realizovaných hodin a zhodnocení přínosu vytvořených aktivit pro žáky.
Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Tábor
VÍTŮ, Žaneta
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití školních zahrad. U vybraných škol autorka provedla podrobný průzkum školního vzdělávacího programu (ŠVP) s ohledem na zařazování aktivit realizovaných nebo realizovatelných na školních zahradách a průzkum reálných podmínek pro využívání školních zahrad v prostředí základních škol pomocí dotazníkového šetření. Zaměřila se zejména na průzkum vybavení škol pro výuku v prostorách školních zahrad, rozsah vyučovacích hodin, zjistila v jakých tématických okruzích školy zahrady využívají. Dále se také zaměřila na výukové metody v prostorách školních zahrad a zjišťovala, zdali jsou školní zahrady vhodné pro aplikaci prvků Badatelsky orientovaného vyučování (BOV).
Region Benešovska ve výuce na 2. stupni ZŠ
HEŘMÁNKOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá postavením výuky místního regionu ve vzdělávacích programech. Na základě empirického šetření shrnuje poznatky o výuce místního regionu na základních školách a nižším ročníku víceletého gymnázia na Benešovsku. Na základě výsledků dotazníkového šetření porovnává vědomosti žáků o regionu Benešovska a následně hledá souvislosti mezi úrovní vědomostí žáků a způsobech výuky tohoto tématu. Druhá část práce je zaměřena na vlastní návrh koncepce výuky místního regionu. Obsahuje ucelený učební materiál v podobě pracovní učebnice, návrh školního geografického projektu, školní exkurze a metodickou příručku zahrnující časovou dotaci a obsah učiva, vybrané formy a metody výuky a integrované pojetí výuky. Koncepce vychází z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Elektronická stavebnice v předmětu Praktické činnosti
ŠMRHA, Jiří
V diplomové práci jsem se zaměřil na zhodnocení historického vývoje elektrostavebnic v českém školství a na zmapování současného stavu využití elektronických stavebnic při výuce předmětu Praktické činnosti na 2. stupni základních škol. V práci se rovněž zabývám porovnáním různých typů elektronických stavebnic pomocí komplexu hodnotících kritérií. Dále jsem se zaměřil na návrh a realizaci vlastní elektronické staveb-nice určené pro výuku v předmětu Praktické činnosti včetně realizace didakticky vhodného návodu.
Dějiny techniky v systému všeobecného vzdělání - aplikace v základním školství
KLIMENT, Karel
Diplomová práce stručně popisuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jeho cíle, klíčové kompetence a průřezová témata. Pojednává o vzdělávací oblasti Člověk a svět práce a jednotlivých jejích okruzích. Dále jsou zde shrnuty názory několika učitelů na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, tvorbu Školního vzdělávacího programu a zavádění obojího do praxe. V druhé části práce je popsán projekt, který umožní žákům seznámit se s historií techniky v rámci regionu i širšího okolí. Je zde návrh, jakým způsobem pracovat, a postup, jakým žáci pracovali a jakých výsledků dosáhli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.