Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Financování veřejné stavební zakázky
Nápravník, Karel ; Ondrák, Jan (oponent) ; Chovancová, Jitka (vedoucí práce)
Financování veřejné stavební zakázky, jako dlouhodobého aktiva by mělo zohledňovat koncepční pohled na udržení chodu obce a zajištění jejího udržitelného rozvoje, naplňovat provázanost finančních a strategických rozvojových plánů. Ve své bakalářské práci řeším právě problematiku finančního rozhodování o struktuře kapitálu ve vazbě na veřejnou stavební zakázku, možnosti volby, jejich posouzení, rozhodnutí, realizaci a kontrole.
Financování stavební zakázky z pohledu dodavatele
Krol, David ; Grohman, Jan (oponent) ; Hroníková, Marta (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou financováním zakázky z praktického hlediska. Cílem bakalářské práce je popsat možnosti finančního zajištění stavební zakázky z pohledu dodavatele. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy týkající se tématu a praktické části bakalářské práce popisující veřejnou stavební zakázku. Praktická část dokumentuje získání veřejné zakázky ve výběrovém řízení a následné sepsání smlouvy o dílo. Na příkladu z praxe byl popsán průběh financování stavební zakázky dodavatelem. Práce poukazuje na významný rozdíl mezi plánovaným a skutečným průběhem financováním.
Optimalizace investice v obci
Novosád, Michal ; Šimáčková, Kateřina (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
Moji bakalářskou práci ‚,Optimalizace investice v obci‘‘ jsem rozdělil na dvě části, na teoretickou a praktickou. V teoretické části se nejdříve věnuji základním definicím obce, jejího financování a rozpočtu. V nadcházející kapitole je vysvětlen problém financování investičních akcí obce a nástroje pro podporu veřejných projektů. V praktické části se zabývám investicí v obci Valašská Senice, rekonstrukcí multifunkčního zařízení obce. Poukazuji zde na možnosti financování. Pro tuto investiční akci by byla vhodná dotace z operačního program rozvoje venkova nebo získání prostředků z regionálního operačního programu Střední Morava. Navrhnu další možnosti financování pomocí dotačních zdrojů a variantní scénáře financování dané investiční akce.
Právní úprava přestupků ve vybraných zemí Evropy, se zaměřením na přestupky proti veřejnému pořádku, občanskému soužití a majetku: Studie č. 5.323
Babka, Tomáš ; Kavěna, Martin ; Mylková, Petra ; Němec, Jan ; Pohl, Michal ; Syllová, Jindřiška ; Tetourová, Eva
Práce se zabývá problematikou právní úpravy přestupků ve vybraných zemích Evropy, přičemž zvláštní důraz je věnován přestupkům v oblasti veřejného pořádku, občanského soužití a majetku. Práce se zaměřuje především na sankce udělované za tato protiprávní jednání a na postupy uplatňované, jestliže pachatel dobrovolně neplní uložené sankce. Mimo jiné se text zabývá také vymezením subjektů příslušných k projednávání takto spáchaných přestupků a postupů, které mohou být uplatněny, jestliže pachatel jedná při spáchání přestupku recidivně. Součástí této práce je také zodpovězení otázky, zda právní řády vybraných zemí umožňují postihovat dávky sociální povahy v případě nesplnění sankcí uložených za spáchaný přestupek.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Kvalifikační předpoklady u veřejných zakázek
VOJTÍŠKOVÁ, Lucie
Diplomová práce popisuje aktuální právní úpravu v oblasti zadávání veřejných zakázek. Cílem je určit změny, které přinesla novela Zákona 55/2012 Sb., o veřejných zakázkách a vypracování doporučení pro obec Čkyně, která musí tyto změny zapracovat do svého zadávacího řízení.
Porovnání pravomocí, úkolů a systému vzdělávání příslušníků Policie ČR a Městské policie se zaměřením na intenzivnější spolupráci mezi oběma složkami.
ŠKOLKOVÁ, Věra
Tato diplomová práce se zabývá úkoly, činností, pravomocemi a systémem vzdělávání policie a obecní policie za účelem porovnání a navržení metodické pomůcky pro účelnou a efektivní spolupráci mezi oběma složkami. I když má každá složka značně odlišnou strukturu i organizaci a věcnou i územní příslušnost, je činnost obecní policie v některých oblastech úzce provázána s činností policie (dohled nad veřejným pořádkem v obci) anebo je na ní navázána (oznamování zjištěných trestných činů policii). V současné době je nezbytné, aby tyto dvě složky aktivně spolupracovaly, měly mezi sebou vytvořeny funkční komunikační kanály a byly neustále informované o důležitých skutečnostech, které se odehrávají v rámci činnosti dané složky (policie informuje např. o osobách, po kterých pátrá, o loupežných přepadeních, vloupáních, krádežích apod.). Stejně tak systém a forma vzdělávání v policii a obecní policii je značně odlišný již proto, že policie jako složka státu je organizována z centrální úrovně, zatímco jednotlivé obecní policie jsou řízeny z úrovně místní samosprávy. Proto záleží na rozhodnutí toho, kdo řídí danou obecní polici, aby rozhodl o tom, jaký druh nadstandardního vzdělávání strážníkům umožní a jaké finanční prostředky může na toto vzdělávání poskytnout. V současné době má mnoho obecních policií dostupnější finanční prostředky pro výstroj, přístrojové vybavení nebo vzdělávání než policie, ale na druhé straně jim chybí některá oprávnění, která by jim pomohla efektivněji vykonávat svou činnost. Přitom drobnou legislativní úpravou již existujícího oprávnění obecní policie by se často vyřešily případy bez současně nutné asistence policie. Cílem této diplomové práce je tedy nastínit, jak by mohly obecní policie ve městech intenzivněji a efektivněji spolupracovat s policií za předpokladu, že budou vyřešeny určité dílčí problémy, a zároveň navrhnout optimální úroveň vzdělávání strážníků těchto obecních policií.
Průzkum veřejného mínění o činnosti Policie ČR u obyvatel Českých Budějovic
PEŠEK, Evžen
Bakalářská práce s názvem Průzkum veřejného mínění o činnosti Policie ČR u obyvatel Českých Budějovic je zaměřena na zjištění názoru obyvatel Českých Budějovic na práci příslušníků Policie České republiky, kdy se snaží přiblížit, co a proč tento názor ovlivňuje. Cílem práce bylo zjistit, zda je názor obyvatel Českých Budějovice na činnost Policie České republiky ovlivněn vlastní zkušeností, dále zda obyvatelé Českých Budějovic považují svou lokalitu za bezpečnou a jakou míru odpovědnosti na tom nese Policie České republiky a zda obyvatelé Českých Budějovice důvěřují příslušníkům Policie České republiky.
Činnost Policie ČR v případě opakování povodní na Třeboňsku.
KROUPA, Josef
Při psaní své diplomové práce jsem zjistil, že problematika povodní ve vztahu práce Policie ČR je značně obšírná. Upravuje ji velké množství zákonů a nařízení, které jsou mezi sebou vzájemně propojeny. V teoretické části jsem studoval potřebné zákony týkající se povodní a práce policie v krizových situacích. Dále jsem se zabýval povodněmi jako takovými, jejich druhy, faktory, ovlivňujícími vznik povodní, stupni povodňové aktivity. Dále jsou zde přehledně uvedeny povodňové orgány a vztah mezi krizovým zákonem v návaznosti na povodně. Další část diplomové práce je věnována podrobnému průběhu povodní na Třeboňsku, které proběhly v roce 2002. V diplomové práci je podrobně popsána aktuální organizační struktura Policie ČR, jako základní složky integrovaného záchranného systému. V praktické části jsem vyhodnotil dotazník, jehož cílem bylo analyzovat úroveň připravenosti PČR na zabezpečení veřejného pořádku v případě povodní. Z uvedeného výzkumu vyplývá, že úroveň připravenosti není zcela dostačující, především z hlediska materiálního vybavení a komunikace mezi jednotlivými složkami IZS. Tuto skutečnost nelze řešit na úrovni OOP Třeboň, musí být řešena centrálně v závislosti na možnosti vzniku povodní v dané lokalitě. Jako další nedostatek se jeví kromě materiálního vybavení PČR i komunikace mezi složkami IZS a to na základní úrovni hlídek v terénu. Prošetřením dosavadních zkušeností příslušníků PČR se zabezpečením veřejného pořádku na území zasaženém povodněmi bylo zjištěno, že hlavními problémy, se kterými se policisté museli vypořádat, bylo neuposlechnutí výzvy příslušníka PČR, bránění se evakuaci a nedostatečné vybavení z hlediska kvality spojení. Znalost oprávnění, kterými disponují policisté v případě nařízené evakuace obyvatelstva z oblastí zasaženými povodněmi je nedostačující. Řešením je důsledná aplikace zákona o Policii a jeho pravidelné opakování ve formě školení a samostudia. I přesto, že se vyskytlo spoustu problémů a nedostatků, tak organizace povodní byla zvládnuta s maximálním úsilím všech zúčastněných osob a nedošlo k výrazným ztrátám na životech a majetku občanů.
Community policing z pohledu veřejnosti a příslušníků Policie ČR v Prachaticích
TUREK, Pavel
Bakalářská práce se zabývá problematikou projektu {\clq}qCommunity policing``, především vnímáním tohoto projektu veřejností a příslušníky Policie ČR od jeho zavedení do praxe Policie České republiky do současnosti. Práce je ze strany autora zaměřena především na představení nového směru české policie, a to od jeho počátku až po současný stav, jehož hlavní prioritou je změna přístupu české policie k veřejnosti, především se zaměřením na zlepšení vzájemné komunikace, ale i spolupráce při řešení společných problémů s cílem, aby veřejnost chápala českou policii jako svého partnera a ne jako represivní složku. V úvodní části je popsána charakteristika tohoto projektu s uvedením pramenů, ze kterých bylo čerpáno při jeho zavedení do praxe, historie vzniku, filozofie cíle práce a současný stav projektu v rámci České republiky, dále se pak popisuje provádění strategie community policing v praxi Obvodního oddělení Policie České republiky Prachaticích. Cílem práce za použití metodiky založené na kvantitativním výzkumu bylo ověření nebo vyvrácení tří hypotéz, kdy první dvě se zabývají informovaností policistů o strategii a jejich motivací k provádění strategie v praxi a třetí se zabývá informovaností o strategii odborné a širší veřejnosti. Na základě zhodnocení výsledků nebyla první hypotéza zabývající se informovaností policistů potvrzena, druhá hypotéza zabývající se motivací policistů byla potvrzena a třetí hypotéza byla potvrzena částečně, neboť bylo nutné oddělit od sebe odbornou veřejnost a širší veřejnost, a tím bylo dosaženo, že u odborné veřejnosti nebyla hypotéza potvrzena a u širší veřejnosti byla potvrzena. V rámci zpracování práce bylo dosaženo závěru, že je zapotřebí, aby byl ze strany managementu policie kladen důraz na motivaci svých podřízených policistů k prosazování a propagování této strategie mezi širší veřejností, za využití spolupráce s odbornou veřejností, ale také ke zlepšení aktivní komunikace.
Ohled na veřejný pořádek jako výraz veřejného zájmu v soukromém právu a osnova nového občanského zákoníku
Eliáš, Karel
Veřejný pořádek a veřejný zájem z hlediska současné právní úpravy a jejich pojetí v návrhu nového občanského zákoníku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.