Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Práce sestry s technikou na ARO- výukový materiál pro sestry
KOLÁŘOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zabývala problematikou práce sestry s přístrojovou technikou na anesteziologicko resuscitačním oddělení a výukou nově nastupujících sester v oblasti obsluhování přístrojů. Nově nastupující sestry jsou proto zahlceny mnoha novými informacemi, které se týkají ošetřovatelské péče, dokumentace, přístrojů, kolektivu apod. Tato diplomová práce je složena ze dvou částí- části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá popisem ARO, monitorace, technického vybavení, práce sestry na ARO a jejím adaptačním procesem. Empirická část byla realizována metodou kvalitativního výzkumného šetření. Informace byly shromažďovány formou polostrukturovaného rozhovoru. V první fázi výzkumného šetření byl analyzován současný stav v souvislosti s prací sester s technikou na ARO. Na základě zjištěných informací byl vytvořen výukový materiál, který byl aplikován v praxi. V poslední fázi byla zjištěna zpětná vazba na vytvořený výukový materiál. Výzkumný soubor tvořilo 10 respondentů, kteří pracují jako všeobecné sestry ve vybraných nemocnicích na ARO. Během výzkumného šetření byly stanoveny čtyři cíle a pět výzkumných otázek. Prvním cílem bylo zmapovat, s jakými technickými přístroji pracují sestry na ARO; druhým cílem bylo zjistit, jak probíhá zaškolování nově nastupujících sester na ARO; třetím cílem bylo vytvořit výukový materiál týkající se techniky nejen pro nově nastupující sestry na ARO; čtvrtým cílem bylo zjistit zpětnou vazbu na poskytnutý výukový materiál od sester na ARO. Výzkumné otázky zněly: 1. Jaké technické přístroje obsluhují sestry na ARO? 2. Jak se zaškolují nově nastupující sestry na ARO? 3. Jaké prostředky jsou využívány při zaučování nově nastupujících sester? 4. Jaké informace týkající se techniky by podle sester měla obsahovat příručka pro sestry na ARO? 5. Jaký názor mají sestry na ARO na vytvořený výukový materiál? Prvním cílem bylo zmapovat, s jakými technickými přístroji pracují sestry na ARO. Z výsledků výzkumného šetření je patrné, že sestry na ARO obsluhují velké množství přístrojů- monitory, infuzní pumpy, lineární dávkovače, ventilátory, dialýzy, odsávačky, defibrilátory, laminární boxy, ICP monitory, zvedáky pacientů, ohřívače, ochlazovače, nebulizátory, plazmaferézy, PICCO, LIDCO, Vigileo, enterální pumpy, antidekubitární matrace, narkotizační přístroje, EKG, hemoglobinmetry, glukometry, analyzátory ABR, bronchoskopy a Level. Druhým cílem bylo zjistit, jak probíhá zaškolování nově nastupujících sester na ARO. V této oblasti se výsledky výzkumného šetření liší. Každý z respondentů absolvoval jinou formu adaptačního procesu v různě dlouhých intervalech. Třetím cílem bylo vytvořit výukový materiál týkající se techniky nejen pro nově nastupující sestry na ARO. Výukový materiál byl vytvořen na základě analýzy rozhovorů s respondenty a při jeho tvorbě byly dodržovány didaktické zásady (názornost, spojení teorie s praxí, vědeckost, přiměřenost, aktuálnost, zpětná vazba, uvědomělost a aktivita, individuální přístup a soustavnost). Čtvrtým cílem bylo zjistit zpětnou vazbu na poskytnutý výukový materiál od sester na ARO. Výukový materiál byl poskytnut všem respondentům přibližně na 14 dní a poté byla zjišťována zpětná vazba. Z výsledků vyplývá, že se všem respondentům výukový materiál velmi líbil. Výsledky výzkumného šetření budou poskytnuty vrchním sestrám ARO z vybraných zařízení, kde bylo šetření realizováno. Vytvořený výukový materiál bude poskytnut na ARO v Nemocnici Pelhřimov, p. o. Pro ostatní zdravotnická zařízení bude na základě vyslovených přání respondentů vytvořen konkrétní výukový materiál pro dané pracoviště a přístroje. Domníváme se, že výukový materiál bude přínosný nejen nově nastupujícím sestrám na ARO.
Získávání a zapracování pracovníků v OVB Allfinanz a.s.
Nádvorník, Petr ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o fungování finančního trhu a smyslu finančního poradenství, ale zejména o zásadních rozdílech v rámci výběru, získávání a zapracování nových pracovníků v zaměstnaneckém poměru a při spolupráci podnikajících osob. Tyto odlišnosti jsou představeny na konkrétním příkladu finančně poradenské společnosti OVB Allfinanz a.s. Zásadními rozdíly jsou širší možnosti pro získání pracovníků, variabilita výběrového řízení, nemožnost direktivního stylu řízení, potřeba nabídnout pracovníkům smysl práce a týmovou vizi.
Získávání, výběr a proces adaptace pracovníků ve firmě
Trtíková, Eva ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Bernardová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá velmi důležitou a nepostradatelnou činností podniků. Zabývá se procesem získávání, výběru a následnou adaptací zaměstnanců ve společnosti Zentiva. Zkoumá a analyzuje metody a praktiky nastavené ve společnosti a konfrontuje je s teoretickým doporučením. Práce je rozdělena do tří částí. První přestavuje část teoretickou, která dává podklady pro aplikační část a poslední se zabývá dotazníkem, který byl sestaven tak, aby do diplomové práce vnesl názor zaměstnanců na celou zkoumanou problematiku. Cílem celé práce je zhodnotit tento proces ve společnosti a případně navrhnout doporučení pro zefektivnění zkoumané problematiky.
Role sestry manažerky na usnadnění adaptačního procesu nově nastupující sestry na oddělení ARO, JIP
HUDCOVÁ, Lenka
Úspěšné zvládnutí adaptačního procesu nově nastupující sestry na pracoviště intenzivní medicíny je vysoce náročný proces. Zvládnutí obsluhy sofistikované přístrojové techniky, odborná náročnost poskytované činnosti a každodenní fyzická zátěž i psychický stres staví před každou nově nastupující sestru široké spektrum požadavků, jejichž bezpodmínečné zvládnutí je zásadním předpokladem pro úspěšné začlenění do elitního týmu. V tomto nelehkém procesu adaptace by každé nově nastupující sestře (a nejen na pracovišti intenzivní medicíny) měla být nápomocná především sestra manažerka, která může významně pomoci nově nastupující sestře se v novém pracovním prostředí adaptovat a stát se rovnocenným členem týmu. Diplomová práce je zaměřena na roli sestry manažerky na usnadnění adaptačního procesu nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP. Cílem diplomové práce bylo zmapovat působení sestry manažerky v adaptačním procesu nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP a zjistit jakým způsobem tato sestra manažerka napomáhá v adaptaci nově nastupující sestře na oddělení ARO a JIP. Dalšími cíli bylo zmapovat vlastní proces adaptace nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP a zjistit faktory, které nejvíce ovlivňují adaptační proces nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP. Pro výzkumnou část této práce byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření. Pro kvantitativní část byl jako technika sběru dat použit polostandardizovaný rozhovor, který byl proveden se staničními sestrami odděleni ARO a JIP ve vybraných nemocnicích v Praze. Pro kvantitativní část byl jako technika sběru dat použit dotazník, který byl určen sestrám pracujícím na oddělení ARO a JIP ve vybraných nemocnicích v Praze, které adaptačním procesem buď přímo procházely, nebo které adaptační proces nedávno absolvovaly. Cíle práce byly splněny. Výsledky šetření jasně ukázaly, že adaptační proces nové sestry nespočívá pouze v účinném zaškolení, ale i v začlenění nové sestry do nového pracovního kolektivu. Je tudíž nutné, aby sestra manažerka věnovala adaptačnímu procesu dostatečnou pozornost a pomohla nové sestře se stát rovnocenným členem týmu, který bude pod jejím účelným vedením dosahovat cílů oddělení i celé organizace. Výsledky šetření mohou přispět k větší informovanosti o jednotlivých motivačních faktorech adaptačního procesu. Na základě zjištěných informací o působení sestry manažerky v adaptačním procesu nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP byla vytvořena myšlenková mapa, která může posloužit pro inspiraci či jako návod k realizaci tohoto vysoce náročného procesu.
Adaptační proces sester absolventek
TUČKOVÁ, Marie
Adaptační proces sester absolventek Tématem této práce je ?Adaptační proces sester absolventek?. Prvním cílem bakalářské práce bylo zmapovat spokojenost sester absolventek se způsobem zapracování, délkou a vedením svého adaptačního procesu. Pro hodnocení spokojenosti sester absolventek bylo použito dotazníku. Byly stanoveny H1: Sestry absolventky jsou spokojené se způsobem zapracování adaptačního procesu, H2: Sestry absolventky jsou spokojené s délkou trvání svého adaptačního procesu a H3: Sestrám absolventkám vyhovuje způsob vedení jejich adaptačního procesu. Druhým cílem bylo zjistit, jakým způsobem probíhá a jak hodnotí adaptační proces sester absolventek vedoucí sestry. Pro hodnocení spokojenosti vedoucích sester bylo použito rozhovoru. Byla stanovena 1. výzkumná otázka: Jakým způsobem probíhá adaptační proces sester absolventek a 2. výzkumná otázka: Jak hodnotí vedoucí sestry adaptační proces sester absolventek. Jako kvantitativní technika výzkumného šetření byl použit dotazník určený pro sestry absolventky z Nemocnice České Budějovice, a.s. a z Nemocnice Český Krumlov, a. s. Celkový počet rozdaných dotazníků byl 50 a návratnost byla 43 (86 %). Výzkumným šetřením pomocí rozhovoru bylo zjištěno, že adaptační proces sester absolventek probíhá dle standardu č. 055 stanoveného nemocnicí České Budějovice a. s., pomocí dokumentace ?Plán zapracování?, přidělením školícího pracovníka sestře absolventce, průběžným hodnocením teoretických znalostí a praktických dovedností ústním přezkoušením sestry absolventky. Dále bylo zjištěno, že vedoucí sestry hodnotí adaptační proces pozitivně. Plán zapracování a doba zapracování jsou pro vedoucí sestry dostačující. Dle vedoucích sester je adaptační proces nutný pro všechny nové sestry. Z dotázaných sester absolventek je s průběhem svého zapracování adaptačního procesu spokojeno 66,8 %. Předpokládaná H1 byla nepotvrzena. S délkou trvání adaptačního procesu jsou spokojeni všichni dotázaní (100 %). Předpokládaná H2 byla potvrzena. Ke způsobu vedení adaptačního procesu se kladně vyjádřilo 79,4 % dotázaných, 2,3 % není s vedením spokojeno a 18,6 % uvedlo, že je nikdo nevede. Předpokládaná H3 byla nepotvrzena. Výsledky práce je možno nabídnout osloveným nemocnicím, jako zpětná vazba ke způsobu a účelnosti provádění adaptačním procesům u sester absolventek v jejich zařízeních a jako podklad pro zlepšení tohoto procesu.
Monitorace FF na ARO a JIP- příprava materiálů pro nově nastupující sestry
KOPECKÁ, Nina
Práce je vypracovávána na téma: Monitorace FF na ARO a JIP- příprava materiálů pro nově nastupující sestry? V první části práce je uvedena historie a koncepce oboru ARO. Jsou zde rozvedeny kompetence sester, specifika jejich práce, fyzická a psychická náročnost sester pracujících na jednotkách intenzivní péče. Další kapitoly rozebírají, nejen jak má být správně veden nástup nových sester na ARO, ale je zde hlavně probrána kompletní problematika monitorace FF na ARO. Druhá část práce je věnována stanoveným cílům práce a k nim vztahujícím se výzkumným otázkám. Jsou tři cíle: 1. Zmapovat dostupné výukové materiály týkající se monitorace FF pro nově nastupující sestry na ARO. 2. Zjistit jaké výukové materiály týkající se monitorace FF na ARO by chtěly mít sestry na ARO k dispozici pro nově nastupující sestry. 3. Ověřit nově vytvořený výukový materiál týkající se monitorace FF na ARO v praxi. A k nim jsou dány čtyři výzkumné otázky: 1. Jaké výukové materiály týkající se monitorace FF na ARO mají k dispozici sestry na ARO pro nově nastupující sestry? 2. Jaké výukové materiály týkající se monitorace FF na ARO by chtěly dostat nově nastupující sestry na ARO? 3. Jaké výukové materiály týkající se monitorace FF na ARO by chtěly mít sestry na ARO k dispozici pro nově nastupující sestry? 4. Je nově vytvořený výukový materiál týkající se monitorace FF použitelný v praxi při zaučování nových sester na ARO? Třetí část práce se zabývá metodikou práce a výzkumným souborem. Výzkumné šetření bylo rozděleno na tři na sebe navazující etapy v době od prosince 2010 do června 2011. Technikou sběru dat byl hloubkový rozhovor. Výzkumný soubor byl tvořen 8 respondenty pracující na Anesteziologicko-resuscitačním oddělení v Nemocnici České Budějovice, a.s., a to v poměru čtyři respondenti s několikaletou praxí a čtyři respondenti v adaptačním procesu. Čtvrtá část práce začíná rozhovory s dotazovanými respondenty z první etapy výzkumného šetření. Ty jsou v práci zobrazeny i v kategorizačních tabulkách. V druhé etapě výzkumného šetření je vypracován materiál o monitoraci FF pro nově nastupující sestry, který je dán ke zhlédnutí v příloze 2. Třetí etapa výzkumného šetření se věnuje reakcím respondentů na nově vytvořený výukový materiál o monitoraci FF. Ty jsou zjištěny polostrukturovanými rozhovory se všemi respondenty. Z výzkumného šetření se zjistilo, že sestry na ARO nedostávají k dispozici dostatečně kvalitně zpracované výukové materiály o monitoraci FF. Zjistilo se, že každý dotazovaný respondent by při svém nástupu na ARO chtěl dostat k dispozici kvalitní materiály o monitoraci FF. Respondenti ale uvedli, že přesně neví, jak by výukový materiál o monitoraci FF měl vypadat. Všech osm respondentů se shoduje, že vytvořený výukový materiál o monitoraci FF pro nově nastupující sestry se jim líbí. Jak po stránce zpracování, tak po stránce obsahové a chtěli by ho používat v praxi. Pátá část práce je věnována diskuzi. Ta rozebírá a popisuje výzkumné šetření a jeho výsledky. Na závěr práce je uvedeno shrnutí výzkumného šetření a nově získaných informací. Jsou zde zodpovězeny všechny cíle práce a výzkumné otázky. Dále je v práci uveden souhrn odborné literatury, ze které bylo čerpáno, použité zkratky, klíčová slova a v neposlední řadě přílohy, které vznikly během vypracovávání práce.
Adaptační proces klientů Domova pro seniory Chvalkov
BALÍKOVÁ, Jindřiška
Práce se zabývá adaptačním procesem u klientů v DpS. Problematika stárnutí populace je v dnešní době velmi aktuální a to z důvodu prodlužující se délky života a s tím korespondující stoupání počtu seniorů. Jevu stárnutí se nevyhne nikdo z nás a mnoho z nás také zůstane odkázáno na pomoc z našeho okolí, ať už rodiny či pomoci státu ve formě různých sociálních služeb. I toto životní období by mělo být prožito v důstojném prostředí a s důstojným zacházením. V teoretické části se práce zabývá stářím a stárnutím obecně. Jsou zde popsány kladné a záporné stránky spojené se stářím. Dále je zde popsána sociální služba Domov pro seniory, řízení přijetí do domova a nástup do domova. Hlavním cílem je zmapování adaptačního procesu a problémů s ním spojených.
Očekávání seniorů před a po příchodu do domova pro seniory
DVOŘÁKOVÁ, Martina
V dnešní společnosti přibývá seniorů, kteří se s přicházejícími změnami, které souvisí se stárnutím, nedokáží vyrovnat. Ať z důvodu zhoršeného zdravotního stavu, ztráty soběstačnosti, neschopnosti se o sebe postarat či jakékoli ztížené sociální situaci vyhledávají pomoc v sociálních službách. Do sociálních služeb přinesl zásadní změny Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb. v platném znění a provázející vyhláška č. 505/2006 Sb. v platném znění, které nabyly účinnosti dne 1.1.2007. Změny spočívají v novém pojetí sociálních služeb, jejich formách, druzích a podmínkách poskytování. Zákon též přinesl do systému novou dávku - příspěvek na péči, který je určen k zajištění si odpovídající péče buď v domácím prostředí, nebo v zařízení sociálních služeb. Dle výše uvedeného zákona domovy pro seniory poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, a jejich situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby. Mezi základní činnosti poskytované domovy pro seniory patří: poskytnutí ubytování, poskytnutí stravy, pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, sociálně terapeutické činnosti, aktivizační činnosti a pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí. Cílem práce je odkrýt problematiku stárnutí a stáří, fyzické, psychické a sociální změny u seniorů, problematiku jejich potřeb a změny v komunikaci. Dále se práce věnuje adaptaci na stáří a zátěži na seniora při vstupu do domova pro seniory. Výzkum pro praktickou část bakalářské práce probíhal v Domově důchodců Horní Planá. S každým druhým uživatelem této sociální pobytové služby byl veden rozhovor, který zjišťoval důvod pobytu v domově pro seniory, průběh adaptace a celkovou spokojenost s poskytovanými službami. Výsledky práce budou sloužit zejména pro potřeby Domova důchodců Horní Planá ke zlepšení kvality poskytovaných služeb.
Adaptační proces klientů v Domově pro seniory G - centra Tábor
PĚCHOTOVÁ, Blanka
Cílem této práce je odhalit postoj člověka k překonávání obtíží a zmapovat problémy,které s sebou zařazení do domova pro seniory přináší.V práci byl použit kvalitativní výzkum.Základní technikou byl standardizovaný rozhovor s uzavřenými a polozavřenými otázkami s respondenty a technika polostandardizovaného rozhovoru se sociálními pracovníky. Výsledky výzkumu ukázaly, že senioři spojují nástup do sociálního zařízení s očekáváním pomoci při zvládání obtížných situací v životě.Vzhledem k tomu, že ubývají jejich kompetence, hledají především bezpečí, společnost, poskytnutí péče a pocit jistoty jejich dostupnosti.
Řízení lidských zdrojů ve státním podniku a státní správě
RUNDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá vybranými pohledy na řízení lidských zdrojů v současné státní správě a státním podniku. Konkrétně se zaměřuje na současný systém plánování potřeby zaměstnanců, jejich příjímáním, adaptačním procesem nově přijímaných zaměstnanců a vzděláváním na České poště, s. p. OZJČ České Budějovice. Pro získání potřebných informací o řízení lidských zdrojů bylo využito dotazníkového šetření jako základní výzkumné metody. Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou organizaci. Dále pak byly získány informace prostřednictvím nestandardihovaného rozhovoru s vedoucím pracovníkem České pošty, s. p. Hlavním cílem byla analýza postupů a metod personální práce. Dále pak zjišťování současného stavu fungování personální politiky v rámci České pošty, s. p. a Městského úřadu ve Strakonicích a postavení oddělení lidských zdrojů ve společnosti. Závěrem byl vytvořen návrh na zkvalitnění v podmínkách dalšího působení státního podniku a státní správě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.