Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,084 záznamů.  začátekpředchozí42075 - 42084  přejít na záznam: Hledání trvalo 3.12 vteřin. 

Praktické využití metod vícekriteriálního rozhodování v aplikaci na výběr stavebního materiálu
Hrnčířová, Barbora ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Kalčevová, Jana (oponent)
Předmětem diplomové práce je výběr vhodného materiálu na stavbu. Metodika je založena na vícekriteriálním hodnocení variant. Při výběru materiálu na stavbu musíme vzít v potaz velké množství kritérií, jedná se jak o kritéria ekonomická, jako je cena, tak především o kritéria technická. Cílem diplomové práce je jednak samotný výběr vhodného materiálu, jednak ověření možnosti použití metod vícekriteriálního hodnocení variant v praxi a případně odhalení jejich nevýhod a nedostatků při srovnání výsledků jednotlivých metod. Práce také ukazuje, že jednodušší modely vícekriteriálního hodnocení variant se dají snadno použít v praxi.

Zpětná vazba při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školách
Bílková, Kateřina ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Výzkum o zpětné vazbě při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školách se zaměřením na nová media. Práce popisuje průběh obhajob klauzurních a diplomových prací na šesti uměleckých vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na sledování průběhu diskuze po představení uměleckého díla. U každého sledovaného ateliéru je provedena empatická analýza letošního závěrečného hodnocení praktických prací. Studenti i pedagogové se v textu vyjadřují k průběhu obhajob. Text zpracovává důležitost tohoto období a srovnává jednotlivé přístupy. V závěru autorka doporučuje některé z formálních postupů, které mohou napomoci k zlepšení diskuze a obhajob samotných. Autorka od začátku práce směřuje k důležitosti komplexního psaného hodnocení.

Proměny školní připravenosti dětí z pohledu učitelů základní školy.
VYSKOČILOVÁ, Jana
Bakalářská práce na téma "Proměna školní připravenosti dětí z pohledu učitelů základní školy" se věnuje vývoji dítěte v období předškolního věku z hlediska vývojové psychologie. V práci jsou obsaženy definice základních pojmů souvisejících se školní připraveností, metody hodnocení školní připravenosti a možnosti zdokonalování dětí pro školu nepřipravených v oslabených oblastech. V praktické části je realizováno kvalitativní výzkumné šetření metodou polostrukturovaného a narativního rozhovoru, jejichž prostřednictvím byl zkoumán pohled učitelů na změny školní připravenosti v období uplynulých dvaceti let. Výzkumnou skupinou jsou učitelé základních škol působících na prvním stupni, s praxí v učitelské profesi minimálně dvaceti let.

Vyučování geometrie na prvním stupni ZŠ s využitím tabletu
VACÍŘOVÁ, Lenka
Diplomové práci se zabývá používáním tabletu v hodinách geometrie. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje samotným aplikacím pro tablety iPad. Čím jsou dané aplikace pro žáky přínosné, jaká je jejich hlavní funkce, zda jsou do výuky vhodné. Dále se zabývá projekty, díky kterým mohou být školy tablety vybaveny. Druhá část obsahuje vytvořené pracovní listy v aplikacích, které jsou do výuky vhodné a které se zabývají probíraným učivem na 1. stupni ZŠ a jejich využití při samotné výuce. V závěru jsou uvedeny poznatky, které vyplynuly při ověřování pracovních listů s žáky.

Odhady v matematice na základní škole
HRANÍČEK, Antonín
Tato diplomová práce s názvem Odhady v matematice na základní škole je vytvořena jako pomocný výukový materiál. Seznamuje čtenáře s pojmem matematický odhad a předkládá mu jeho základní dělení. Poskytuje názorné návody, jak odhady vytvářet a obsahuje i množství příkladů, které slouží k systematickému procvičování a trénování schopnosti odhadovat. Podoba jednotlivých příkladů navíc ukazuje, kde všude je možné, ale i vhodné odhadování rozvíjet. Ke konci celé práce jsou uvedeny i badatelsky orientované úlohy s požadavky odhadu.

Herecká sebereflexe při studiu a v praxi
Dancingerová, Marta ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe na kterých jsem pracovala.

Herectví na jevišti a před kamerou
Jansová, Eliška ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.

Nabývání dědictví podle úpravy v občanském zákoníku č. 89/2012 Sb.
Nesládková, Lucie ; Kadlecová, Eva (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nabývání dědictví podle právní úpravy v občanském zákoníku č. 89/2012 Sb. Tato právní úprava vešla v platnost 1. ledna 2014. Tato diplomová práce zaměřuje svou pozornost zejména na dědické tituly, dědění ze zákona a na novinky ohledně dědění ze závěti. Získání základních informací o novinkách v dědickém právu se dříve nebo později mohou stát aktuálními pro každého z nás. Práce je koncipována do jednotlivých kapitol a je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá úvodem do dědického práva, dědickou smlouvou, děděním ze závěti, děděním ze zákona, odkazem atd. Praktická část navazuje na teoretickou část a zkoumá názory a zkušenosti veřejnosti s úpravou a aplikací dědění v novém občanském zákoníku v praxi, a to především sběrem dat pomocí dotazníku. V závěru práce jsou vyhodnoceny získané poznatky.

Vymáhání pohledávek v praxi ČR
Hundová, Jana ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá praxí vymáhání pohledávek v České republice. První část práce je věnována teoretickému zázemí souvisejícímu s pohledávkami. Obsahuje deskripci vzniku, zajištění, změny i zániku pohledávek a rovněž rozbor nejčastěji využívaných způsobů, kterými mohou být v souladu s platnou právní úpravou pohledávky vymáhány. Výše uvedené teoretické poznatky jsou aplikovány v analýze pohledávek konkrétní obchodní společnosti uváděné pod fiktivním názvem ABC, s.r.o., jejímž cílem je určit přednosti a nedostatky procesu správy a vymáhání pohledávek na základě ekonomických údajů společnosti z období od roku 2010 do roku 2015. Rozbor je zaměřen na vývoj vybraných ukazatelů ve sledovaném období i na rozdíly, které existují mezi pohledávkami z různých typů činností, kterými se společnost zabývá. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena opatření ke snížení stavu pohledávek po splatnosti, jejichž implementace by měla přispět ke zlepšení celkové finanční situace uvedené společnosti.

Praha do Evropy - jako Mnichov?
Moučka, Jan
Cílem článku je zejména poukázat na 'nemoci' Prahy, které mohou nastat v nových liberálních ekonomických a sociálních podmínkách, ukázat na zkušenostech z analogického města - Mnichova - některé možnosti zmírnění jejich průběhu. Dále zjistit důsledky 'nemocí' jimiž Praha prošla v minulých desítiletích a které se jasně projevují ve srovnání s Mnichovem. Cílem článku je dále zjistit reservy které Praha má a jak by jejich využití umožnilo předcházet větším obtížím - za takovou reservu považuje hlavně dosud extensívně využitý, ale zanedbaný suburbánní prostor pražské aglomerace. Rukopis článku byl v r. 1991 předán redakci časopisu Územní plánování a urbanismus, vydávaný TERPLAN Praha. Rukopis nebyl redakcí přijat s odůvodněním, "že již o Německu bylo publikováno dost". Z pohledu roku 2010 článek ukazuje, že v českém výzkumu výstavby a architektury bylo komplexní povědomí o problematice stavu českého osídlení, i po 40 letech isolace od světového dění.
Plný text: Stáhnout plný textPDF