Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu
Tluchořová, Terezie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název: Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu Cíle: Vývoj a odzkoušení metody pro určení změn mechanických parametrů axiálního systému profesionálních dálkových řidičů. Navrhnout a odzkoušet postup klinického a fyzikálního vyšetření, citlivého ke změnám, ke kterým dochází vlivem vibračního i statického zatížení při řízení kamionu. Metody: Metoda TVS, rozbor páteřní morfologie, měření vibrační expozice Výsledky: Metoda TVS, která byla v práci použita, se ukázala jako adekvátní k poskytnutí informací o resonanční frekvenci a celkovém útlumu páteře s dostatečnou přesností tak, aby jejich ovlivnění jízdou bylo jednoznačně identifikovatelné. Použitá akcelerometrická měření kmitů vibračně budících páteř se rovněž ukázala jako použitelná a poskytující objektivní parametry. Klíčová slova: metoda TVS, vibrace, hypokineze, zrychlení, řízení automobilu, LBP
Využití digitálních akcelerometrů v ovladačích lůžek Linet
Dvořák, Ferdinand ; Sekora, Jiří (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh metod využití akcelerometru v ovladačích nemocničních lůžek pro eliminaci aktivačních tlačítek GO. V úvodu je představena firma Linet a stručně rozebrána legislativa a bezpečnost ovládání lůžek. Následuje teoretická kapitola popisující MEMS technologie a akcelerometry. Je navržena metodika akvizice referenčních i simulačních signálů. Tyto jsou následně analyzovány. V navazujících kapitolách jsou představeny jednotlivé metody řešení. Jejich porovnání a shrnutí celé práce je obsaženo v závěru.
Bezpečnost provozu na pozemních komunikacích ve vztahu k jejich proměnným a neproměnným parametrům
Valentová, Veronika ; Kocourek,, Josef (oponent) ; Mahdalová,, Ivana (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předjížděcí manévr je velmi komplexní děj, který závisí na mnoha parametrech, nejdůležitější s nich jsou výkon vozidla, podélný sklon, rychlost na počátku manévru, reakční doba řidiče, ale také směrové vedení trasy a rychlost vozidel v protisměru. Při navrhování pozemních komunikací se vychází z tzv. vzdálenosti pro předjíždění. Vzdálenost pro předjíždění je v ČSN 73 6101 stanovována na základě zjednodušeného fyzikálního modelu. Uvažovány jsou konstantní rozdíly rychlostí a není uvažováno s podélným sklonem komunikace. Tento výpočet je využíván již několik desítek let a je vyžadováno prověření tohoto postupu. To bylo účelem této práce. Byl sestaven detailní fyzikální model několika typů osobních vozidel, bylo uvažováno s výkonovými křivkami, nutností řazení. Rozestupy na počátku a konci manévru byly voleny s ohledem na reakční dobu řidičů a porovnány se závěry pozorování v zahraničních studiích. Pro fyzikální model byly zjišťovány vstupní hodnoty některých parametrů vlastním měřením a porovnávány s údaji uváděnými v literatuře. Analýza byla prováděna za pomoci videozáznamů z kamery umístěné na přídi i zádi vozidla. Dále byla provedena analýza zahraničních předpisů a standardů pro navrhování směrově nerozdělených dvoupruhových silnic a také zahraničních výzkumů prováděných pomocí řízených experimentů na specializovaných drahách i pomocí observační metody. Pro vybrané vozidlo byly provedeny simulace testující vliv jednotlivých parametrů. Nejvýznamnější byl vliv podélného sklonu komunikace a valivého odporu. Pro dosažení výsledků použitelných pro možnou aktualizaci předpisů pro navrhování komunikací byly provedeny další simulace pro 43 variant modelů osobních vozů s různými motory a převodovkami. Vozidla byla rozdělena do kategorií podle objemu a výkonu motoru (do 1400 ccm, nad 1400 ccm; do 66 kW, nad 66 kW). Výsledné hodnoty byly sestaveny do tabulkové podoby, aby mohly sloužit k diskuzi úpravy ČSN 73 6101 Projektování pozemních komunikací.
Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu
Tluchořová, Terezie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název: Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu Cíle: Vývoj a odzkoušení metody pro určení změn mechanických parametrů axiálního systému profesionálních dálkových řidičů. Navrhnout a odzkoušet postup klinického a fyzikálního vyšetření, citlivého ke změnám, ke kterým dochází vlivem vibračního i statického zatížení při řízení kamionu. Metody: Metoda TVS, rozbor páteřní morfologie, měření vibrační expozice Výsledky: Metoda TVS, která byla v práci použita, se ukázala jako adekvátní k poskytnutí informací o resonanční frekvenci a celkovém útlumu páteře s dostatečnou přesností tak, aby jejich ovlivnění jízdou bylo jednoznačně identifikovatelné. Použitá akcelerometrická měření kmitů vibračně budících páteř se rovněž ukázala jako použitelná a poskytující objektivní parametry. Klíčová slova: metoda TVS, vibrace, hypokineze, zrychlení, řízení automobilu, LBP
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.
Metody analýzy vibračních signálů
Sivera, David ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem práce je se zaměřit na jednotlivé metody analýzy vibračních signálů. Zaměření se na fyzikální podstatu a popis vzniku vibrací v elektrickém stroji. Popsání zdrojů vibrací od mechanických přes elektromagnetické až k aerodynamickým. Definování běžných závad elektrických strojů spolu se snímači vhodnými pro měření vibrací elektrických strojů. Seznámení se s metody analýz vibračních signálů v časové a frekvenční oblasti. Následně použít některé z metod při analýze naměřených signálů vibrací asynchronních motorů s různou výrobcem definovanou výrobní poruchou. Naměřené a analyzované výsledky následně porovnat a zhodnotit v závěru.
Dynamická analýza lehké mostní konstrukce
Krzywoň, Filip ; Nevařil, Aleš (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odezvou lehké zavěšené lávky na dynamické buzení chodci a seismickým zatížením. Lávka byla modelována pomocí metody konečných prvků v softwaru Ansys verze 15.0 a zároveň také v softwaru RFEM verze 5.05. Modely byly mezi sebou srovnány. Odezva na dynamické zatížení chodci byla následně vyhodnocena v souladu s technickou normou ČSN EN 1990/A2.
Hra využívající senzory mobilních zařízení
Hrdina, Pavel ; Polok, Lukáš (oponent) ; Svoboda, Pavel (vedoucí práce)
Práce pojednává o přiblížení platformy Android na mobilních zařízeních a programování her pomocí knihovny LibGDX. V rámci práce bude navržena hra využívající senzory mobilních zařízení a popsána její implementace.
Zrychlení chodců při pohybu z klidu
Ciępka, Piotr ; Reza, Adam ; Zębala, Jakub
V pojednání jsou prezentovány výsledky měření zrychlování pohybu žen a mužů z klidu na pomaloui, normální a rychlou chůzi, běh a nejrychlejší běh. Výsledky jsou uvedeny formou diagramů závislosti dráhy na čase pohybu a jsou porovnány s výsledky zkoumání Strouhala, Kühnela a Heina. Byly zjištěny rozdíly, které zdůvodňují využití prezentovaných – nových výsledků zrychlení chodců.
Návrh řídícího systému motocyklu k potlačení jezdeckých chyb vedoucích k nehodám
Přibyl, Tomáš ; Liška, Jiří (oponent) ; Zuth, Daniel (vedoucí práce)
Práce řeší obecný návrh systému automatického řízení výkonu motoru a brzdného účinku motocyklu tak, aby nedocházelo ke zbytečným nebezpečným situacím a ke zlepšení jízdních vlastností a k potlačení příčin vzniku nehody vlivem chybných rozhodnutí řidiče. Je požadováno navrhnout obecný systém, založený především na návrhu senzoriky a řídících obvodů, jejich vzájemných vazeb, návrh řídícího procesoru, který bude bez vědomí řidiče zasahovat do řízení motocyklu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.