Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Týmová práce a uplatňování rovných příležitostí ve stavebnictví
Beránek, Jan ; Jun, Josef (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Práce se zabývá týmovou prací a rovností pracovních příležitostí ve stavebnictví. V první části je popsaná teorie, vymezení základních pojmů. Ve druhé, empirické části bakalářské práce se zabývám pomocí hypotéz, které jsem ověřoval ve stavebních firmách pomocí dotazníku, V dotaznících jsem se zabýval problémy, jak funguje týmová práce a rovnost pracovních příležitostí ve stavebních firmách. Na závěr provádím posouzení teoretické a praktické části a vyvození závěru bakalářské práce.
Autorita jako výchovný princip, prostředek a cíl na základních školách a obchodních akademiích
Aldorfová, Barbora ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
V této diplomové práci se zabývám problematikou autority učitele a jejího využití jako výchovného principu, prostředku a cíle v práci učitele. V teoretické části jsem zpracovala informace o autoritě, osobnosti učitele a dalších faktorech ovlivňujících práci učitele a budování jeho autority. V praktické části jsem shrnula výsledky svého výzkumu, který jsem prováděla na obchodních akademiích a základních školách mezi učiteli. Výsledky tohoto výzkumu jsem zobecnila a komplexněji zpracovala v části shrnutí.
Vliv pozitivního myšlení na kvalitu života lidí v produktivním věku
BLÁHOVÁ, Štěpánka
Práce se zabývá pozitivním myšlením a jeho vlivu na hodnocení kvality života. Teoretická část charakterizuje pozitivní myšlení, co ho ovlivňuje, a jestli je možná změna myšlení. Dále charakterizuje pojem kvalita života a s ní nejvíce spojovaný pojem zdraví. V dalších kapitolách se zabývám pojmy optimismus, pesimismus a závěr teoretické práce tvoří kapitoly o neúspěchu, úspěchu a cílech. Výzkumná část obsahuje data získaná z dotazníku zaměřeného na zjištění kvality života. Ke zjištění hodnocení kvality života byla použita metoda SEIQoL (KŘIVOHLAVÝ, 2001). Další částí výzkumné části jsou rozhovory s vybranými jedinci a zjištění způsobu myšlení pomocí Škály převažujícího způsobu myšlení (SLEZÁČKOVÁ, 2012). U vybraných jedinců jsou výsledky metody SEIQoL porovnávány s výsledky Škály převažujícího způsobu myšlení.
Osobnostní kvalifikace sociálního pracovníka
MARTINŮ, Lukáš
Práce je teoretická a se zabývá osobnostními předpoklady jedince pro výkon profese sociálního pracovníka. První kapitola vymezuje sociální práci, její principy, hodnoty a požadavky na pracovníka. Druhá kapitola definuje pojem osobnost, složení osobnosti, psychické vlastnosti osobnosti a jejich kategorie. Třetí kapitola se pak věnuje jednotlivým žádoucím psychickým vlastnostem, které jsou uváděny podle kategorií, do kterých spadají. Výsledky práce je možné využít pro další výzkum.
Adaptace dětí předškolního věku na škole v přírodě
NOVÁKOVÁ, Ivana
Cílem této práce je zjistit, jak probíhá adaptace dětí předškolního věku při pobytu na škole v přírodě. Diagnostikovat vzniklé potíže, které mohou nastat a ovlivňovat chování dětí. Zaměřit se na to, jak těmto problémům předcházet, či je alespoň eliminovat. Teoretická část představuje prostředí školy v přírodě s vymezením hlavního přínosu tohoto typu zařízení. Další část je věnována stručné charakteristice předškolního období a jeho vývojovým specifikům. Závěr je zaměřen na adaptační proces, jeho formy, potíže a činitele, kteří jej ovlivňují. V praktické části bylo provedeno výzkumné šetření pro určení nejčastějších potíží adaptace při delším pobytu mimo domov, stanovení jak jim předcházet, či je alespoň eliminovat. Použita byla metoda rozhovoru a analýza záznamů pořízených z téměř ročního pozorování dětí na škole v přírodě.
Socializace dítěte v mateřské škole
DOLEŽALOVÁ, Miluše
Cílem mé bakalářské práce je popsat proces socializace dítěte v mateřské škole a pojmenovat prostředky, které mohou tento proces zkvalitnit. V teoretické části jsem definovala základní pojmy související se socializací dítěte v mateřské škole a poukázala na požadavky, které v této oblasti klade na předškolní vzdělávání Rámcový program pro předškolní vzdělávání. V části praktické jsem uvedla výsledky svého dlouhodobého pozorování procesu socializace v mateřské škole u čtyř dětí. Na základě tohoto pozorování a zkušeností z pedagogické praxe jsem navrhla prostředky podporující socializaci dítěte v mateřské škole.
Osobnostní kvalifikace pracovníka v sociálních profesích
HORUTOVÁ, Andrea
Práce se zabývá osobnostními předpoklady pracovníka v sociálních službách. Teoretická část charakterizuje osobnost obecně a osobnost sociálního pracovníka. Vysvětluje pojmy předsudek, stereotyp, předpoklad. Dále popisuje formování osobnosti a spolupráci mezi klientem a pracovníkem. Praktická část obsahuje sedm rozhovorů provedených s respondentkami (sociálními pracovnicemi) z různých oblastí sociálních služeb. Dále obsahuje výsledky zapracované do tabulek, které byly vytvořeny pomocí výzkumných otázek, na které respondentky odpovídaly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.