Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,632 záznamů.  začátekpředchozí41623 - 41632  přejít na záznam: Hledání trvalo 3.64 vteřin. 

Automatizace měření impedancí
Jurica, Dušan ; Dřínovský, Jiří (oponent) ; Nováček, Zdeněk (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je zmapování metod používaných při měření impedance zátěží používaných ve VF technice a následné využití těchto metod k vývoji programu, který poslouží pro výpočet hodnoty impedance zátěže a jejího impedančního přizpůsobení a zobrazení ve Smithově diagramu.

Vývoj nezaměstnanosti a uplatnění absolventů českých veřejných vysokých škol podle studijních programů
Jiruška, Tomáš ; Brázdilová, Michaela (vedoucí práce) ; Vltavská, Kristýna (oponent)
Uplatnitelnost absolventů veřejných vysokých škol na trhu práce je důležitou součástí hodnocení jednotlivých veřejných vysokých škol a s tím spojené následné financování vysokých škol. Navíc, do budoucna je plánován ještě větší důraz na hodnocení vysokých škol podle tohoto hlediska. Tato bakalářská práce má za cíl zhodnotit nezaměstnanost absolventů veřejných vysokých škol v rámci jednotlivých studijních programů vzhledem k hospodářskému vývoji České republiky. První část práce se zabývá základním rozčleněním trhu práce a přibližuje konkrétní přístupy k měření nezaměstnanosti. Druhá část se věnuje členění studijních programů. Třetí část se krátce věnuje hospodářskému vývoji České republiky v posledních letech a poslední část se týká konkrétní analýzy nezaměstnanosti s důrazem na komentář k výsledkům v jednotlivých studijních programech včetně nastínění možných příčin.

Dobrovolnictví jako součást občanské společnosti
Siglová, Ivana ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Fleissner, Kamil (oponent)
Diplomová práce řeší vliv programu Evropské dobrovolné služby (EDS) na získávání občanských kompetencí u jeho absolventů a jejich aktivní participaci v rámci občanské společnosti - české i evropské. Text práce je členěn do tří kapitol. První kapitola se věnuje vymezení konceptu občanské společnosti a jeho historickému vývoji, historickému vývoji a současnému stavu české občanské společnosti a vymezení evropské občanské společnosti. Druhá kapitola objasňuje nejprve obecně fenomén dobrovolnictví a navazuje vysvětlením fungování a principů EDS. Třetí kapitola je výsledkem kvalitativní analýzy polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s šesti absolventy EDS. Nejprve je sepsán příběh každého absolventa a na základě těchto příběhů je přistoupeno k souhrnné analýze a formulování závěrů práce.

Česká imigrační politika- stát se stává vyhledávanou cílovou zemí?
Beránková, Petra ; Rahimi, Fatima ; Dvořáková, Martina ; Svetlíková, Monika ; Chocholáčková, Kristina
Text zkoumá, zdali je zájmem České republiky uvolnit svou imigrační politiku a zabývá se dopady politiky, vedoucí k proměně země v atraktivní cílovou zemi pro ekonomické migranty. Ačkoliv západoevropské země od druhé poloviny 20. století podporovaly imigraci jako dočasný a konjunkturní fenomén, vznikající závislost na zahraniční pracovní síle s sebou přinesla i výzvy, zejména v oblasti dlouhodobé integrace cizinců. Usazující se migranti se do většinové společnosti začleňovali dle rozdílných integračních modelů, jejichž podoba byla ovlivněna politikami a ekonomickou situací jednotlivých cílových států. Důležitost vyhranění zájmů v této oblasti je tudíž zřejmá. Integrační modely přitom samy o sobě nejsou bezchybné a je tedy vhodné je kombinovat. Imigrační a integrační politika České republiky doposud v podstatě odrážela poptávku českého trhu po pracovních silách ze zahraničí. Česká republika lákala migranty během ekonomického růstu, tedy mezi lety 1993-1996 a 2000-2008. Po začátku ekonomické krize se přiklonila k restriktivnímu přístupu. Volba tohoto přístupu se ovšem nezdá být nejvhodnější, jelikož nastavení selektivních kritérií omezuje větší flexibilitu trhu. Zavedení otevřenějšího přístupu by pravděpodobně vedlo k posílení statutu ČR jako cílové země imigrantů. Jaká opatření by k takovému vývoji vedla? Jedná se především o změny v celkové koncepci imigrační a integrační politiky, která doposud nahlíží na trvalé usazování migrantů spíše negativně. S ohledem na výše uvedené závěry lze dospět k doporučením dvojí povahy: Za prvé, navzdory prosazující se společné imigrační politice v rámci Evropské unie, pod vlivem Strategie Evropa 2020, a rovněž Haagského a Stockholmského programu, si Česká republika může podobu své imigrační politiky předurčit dle svých zájmů sama. Ačkoliv Česká republika nemá koloniální minulost jako většina západoevropských zemí, je lákavou destinací především pro migranty z východních zemí. Zdá se být tudíž žádoucí zaujmout aktivní strategii řízené migrace právě ze zemí východní Evropy. Za druhé, z hlediska integrační politiky je třeba vnímat migranty dle jejich zájmu o pobyt v rozdílné délce. Opatření by tedy měla v maximální míře reflektovat nehomogenní požadavky imigrantů. Příliš restriktivní přístup vůči migrantům vede k jejich přesunu do šedých sfér ekonomiky, což představuje značný problém nejen z hlediska právního, ale i socioekonomického. Je tedy v zájmu České republiky poskytnout migrantům takové podmínky, jež by nejen přispěly k jejich ekonomické soběstačnosti a informovaly je o právech a povinnostech v České republice, ale zároveň i napomáhaly k jejich začlenění do většinové společnosti.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Téma digitalizace v programech EU
Kvašová, Jana ; Hradilová, Jitka (vedoucí práce) ; Vorlíčková, Blanka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou digitalizace v programech a iniciativách Evropské unie. Úvodní kapitola se věnuje historii a významu digitalizace kulturního dědictví a vysvětluje základní pojmy v tomto oboru. V následující kapitole je popsaná digitalizace v rámci 5., 6. a 7. rámcového programu a jejich podprogramů (DELOS, CALIMERA, Digital Preservation Europe). Třetí kapitola je věnována digitalizaci v rámci informační společnosti EU, iniciativě eEurope, jejím předchůdcům (Info200) a dalšímu vývoji (eContent, MINERVA). Nejrozsáhlejší kapitola se zabývá digitálními knihovnami. Popisuje významné projekty z této oblasti, mezi které patří TEL, TEL-ME-MOR, EDL a Europeana. Závěrečná kapitola stručně shrnuje výsledky dosavadních snah digitalizačních programů EU.

Srovnání nadnárodních programů podpory v ČR a SR
Záhorská, Lucie ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Tato práce srovnává systémy nadnárodní podpory v České republice a na Slovensku. Je zde objasněn smysl politiky hospodářské a sociální soudržnosti, regionální politiky a ochrany hospodářské soutěže. Pozornost je věnována vývoji získávání podpory z fondů EU (předvsupní pomoc, období 2004-2006, období 2007-2013), jednotlivým operačním programům a výsledkům čerpání. V závěrečné části srovnávám systém v ČR a v SR a navrhuji úpravy českého systému.

Planární obvodové prvky na technické keramice s nízkou teplotou výpalu
Kosina, Petr ; Dřímal, Jiří (oponent) ; Kolařík, Vladimír (oponent) ; Šandera, Josef (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá návrhem a výrobou 3D struktur v technologii LTCC (Low Temperatue Cofired Ceramics). Pro tuto technologii bylo vybudováno pracoviště a byly navrženy a ověřeny technologické postupy pro kvalitní a reprodukovatelnou výrobu. Možnosti zavedené technologie nízkoteplotně vypalované keramiky byly demonstrovány při návrhu a výrobě tlakového senzoru, elektrodových systémů pro generátory ozónu, planárních obvodových prvků (cívky a transformátory) a výkonového pouzdra pro terahertzový modulátor. Vybrané části navržených zařízení byly doplněny o simulace v programu COMSOL Multiphysics. Práce přináší nové poznatky v oblasti konstrukce pouzder výkonových integrovaných obvodů a v konstrukci elektrodových systémů pro různé druhy elektrických výbojů. Výsledky práce mohou významně přispět v oblasti aplikace planárních obvodových prvku, při vývoji různých typů senzorů, při návrhu netradičních typů pouzder nebo při konstrukci elektrodových systémů pro kapacitně buzené výboje.

Význam rané péče pro rodinu dítěte se zrakovým postižením
Lukšů, Lucie ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Záměrem mé bakalářské práce - Význam rané péče pro rodinu dítěte se zrakovým postižením - je seznámit čtenáře s problematikou této služby. Raná péče je soubor služeb a programů poskytovaných dětem ohroženým v sociálním, biologickém a psychickém vývoji, dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám. Smyslem je předcházet postižení, zmírnit nebo zcela odstranit jeho důsledky a pomoci rodině, dítěti i společnosti k sociální integraci. Ze spektra odvětví rané péče jsem si vybrala ranou péči orientovanou na rodiny s dětmi se zrakovým postižením. Ve své práci se tak věnuji kromě teorie rané péče i typům zrakového postižení a vývoji dítěte s postižením zraku. Raná péče je komplexně zaměřena na celou rodinu, tedy i na rodiče, neboť jejich prožívání dané situace je pro vývoj dítěte stěžejní. Z toho důvodu je část mé práce věnována i jim. V závěru je předloženo srovnání dvou rodin dětí se zrakovým postižením. Jedna rodina ranou péčí prošla a druhá ne. Tyto dva rozhovory naznačují důležitost a význam rané péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Dítě s rizikem dyslexie v předškolním věku
Moravčíková, Kristýna ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizika dyslexie u dětí předškolního věku. Zamýšlím se nad vhodnými formami práce s těmito dětmi tak, aby došlo v průběhu jednoho roku k co možná největšímu pokroku, podpoření ve vývoji těchto dětí, a to díky preventivním opatřením, včasné diagnostice a následné péči. V teoretické části se zaměřuji na vývojové zvláštnosti dítěte předškolního věku, které musí znát pedagog pracující s touto věkovou skupinou, aby mohl ve své výchovně vzdělávací práci respektovat individualitu dítěte a přizpůsobit své pedagogické působení vývojovým možnostem dítěte. Rovněž se zabývám definicí specifických vývojových poruch učení, jejich příčinám a projevům. V kapitole dítě s rizikem dyslexie v předškolním věku definuji pojem riziko dyslexie a zaobírám se predikcí těchto poruch. Dále věnuji prostor hlavním oblastem a úkolům diagnostiky v období předškolního věku, kde se zmiňuji o diagnostických metodách, které se z větší části využívají v MŠ. Jak moc důležitou roli hraje učitel v rámci vzdělávání dětí s rizikem dyslexie, jakými kvalitami by měl disponovat a jaké by měl vytvořit podmínky pro práci s těmito dětmi jsem uvedla v kapitole vzdělávání dětí s rizikem dyslexie v MŠ. Také se zamýšlím nad metodami a formami vhodnými pro práci na stimulačním programu, naznačuji možnosti stimulace...

Raný psychomotorický vývoj nevidomého dítěte
Urbanová, Lucie ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Málková, Michaela (oponent)
Cílem této práce je zaznamenat největší úskalí ve vývoji nevidomého dítěte do období samostatné chůze. Jaké problémy ve vývoji především hrubé motoriky přináší slepota. Proč a o jakou dobu je zpožděn vývoj nevidomého dítěte ve srovnání s dítětem vidomým. Pro dokreslení problematiky je stručně uveden také vývoj psychosociální. Tato práce je čistě teoretická. Přináší souhrn výsledků z různých studií motorického vývoje nevidomých dětí a jejich srovnání s výsledky dětí vidících. Většina studií je nejméně třicet let stará. V dnešní době je alespoň v Čechách situace taková, že všechny nevidomé děti jsou již od narození v péči odborníků a zpoždění zde uvedené se neobjeví. Tato práce se týká vývoje nevidomých dětí bez přidružených vad, které nebyly zařazeny do žádného intervenčního programu v dnešním slova smyslu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)