Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,595 záznamů.  začátekpředchozí41586 - 41595  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.65 vteřin. 

Industry 4.0 v podnikové praxi v České republice
Dvořák, Miroslav ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Diplomová práce mapuje současnou situaci související s tématem Industry 4.0 a zasazuje ji do souvislostí. V první části práce je představena výchozí ekonomická situace a hlavní výzvy, které z ní plynou. Dále je představen samotný koncept Industry 4.0, přední světové iniciativy a reálné příklady, které prezentují technologičtí lídři. Součástí práce jsou i příklady modelů připravenosti a simulace návratnosti investic. Výsledkem práce je zjištění, že i když samotný pojem Industry 4.0 příliš známý není, digitalizace a automatizace ve výrobě pokračuje a je považována za nutnost. Rozhovory s odborníky z podnikové praxe v České republice představí, jaké vnímají příležitosti a výzvy spojené s příchodem nových technologií a kdy by se mohly stát novým standardem.

Radikální pojetí subjektivismu podle L. M. Lachmanna a jeho implikace pro teorii spotřebitele
Panáčková, Eliška ; Špecián, Petr (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá radikálním metodologickým přístupem subjektivistického ekonoma Ludwiga M. Lachmanna a aplikací tohoto přístupu na teorii spotřebitele. Cílem této práce je zhodnotit, zda je Lachmannův metodologický přístup kompatibilní s přístupem v mainstreamové teorii spotřebitele, případně nakolik jsou tyto přístupy odlišné. V první části práce se zabývám kontextem radikálního subjektivismu, jeho stěžejními body a obecnými rozdíly v metodologii Lachmanna a mainstreamu. Následně se věnuji práci osobností Alfreda Schutze, George L. S. Shackla a Maxe Webera, na základě nichž Lachmann dospěl k radikálnímu přístupu. V praktické části aplikuji radikální subjektivismus na teorii spotřebitele a na základě výsledků této aplikace, vyhodnocuji, že přístupy kompatibilní nejsou. Argumentace radikálního přístupu není podložena silnými důkazy, a tento přístup není schopen podat predikčně kvalitnější alternativu teorie spotřebitele.

Goodwill při fúzích
Smejkalová, Eva ; Skálová, Jana (vedoucí práce) ; Gnoth, Boris (oponent)
Práce je zaměřena na goodwill, který může vznikat při fúzích obchodních společností v České republice. Začátek teoretické části je věnován vysvětlení pojmu goodwill, shrnutí historie této účetní položky, definování druhů goodwillu a vymezení typů přeměn obchodních společností. Dále navazuje komplexní popis problematiky vykazování goodwillu a oceňovacího rozdílu k nabytému majetku při fúzích. Text je doplněn o odkazy na konkrétní právní normy, které se týkají způsobu a okamžiku zaúčtování těchto položek. Celá práce je přitom orientována výhradně na fúze v České republice. Druhá část textu obsahuje informace o výzkumu a následné analýze vybraných vnitrostátních fúzích realizovaných v letech 2012 a 2013. Nejvýznamnějším závěrem této analýzy je, že goodwill při fúzích v České republice vzniká jen velmi zřídka.

Územní dopady operačního programu Podnikání a inovace
Piskač, David ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá územními dopady Operačního programu Podnikání a inovace. V teoretické části je nejdříve stručně popsána strukturální politika Evropské unie a dále struktura, finanční alokace a cíle analyzovaného operačního programu. Praktická část je zaměřena na realizaci operačního programu v regionech a je rozdělena podle jednotlivých prioritních os programu na rozvoj firem, ICT, eko-energie, inovace, prostředí pro podnikání a inovace a poradenství a marketing. V poslední části jsou zhodnoceny dopady do regionů prostřednictvím regionálních makroekonomických ukazatelů (např. nově vytvořená pracovní místa) a dílčích dopadů v podobě výdajů na vědu a výzkum v regionech.

John Wyclif, Jan Hus a Martin Luther jako apokalyptičtí proroci
Šárovcová, Martina
Iluminované hudební rukopisy, které vznikaly v Čechách a na Moravě v 16. století pro utrakvistická literátská bratrstva, představují početný soubor dochovaných předbělohorských artefaktů. K pravidelně iluminovaným incipitům těchto rukopisů patřil i introitus ke svátku českých mučedníků Jana Husa a Jeronýma Pražského. Několik iluminací ze třetí čtvrtiny 16. století reprezentuje unikátně doloženou ikonografii Jana Husa. Uspořádáním a výběrem námětů se k těmto rukopisům řadí i první díl Malostranského graduálu z let 1569 až 1572 (Praha, Národní knihovna, sign. XVII A 3), kde byly v borduře kompozičně propojeny postavy Jana Viklefa křesajícího jiskru, Jana Husa zapalujícího snítkou svíčku a Martina Luthera s pozvednutou planoucí pochodní. S ohledem na jiné méně známé literární a vizuální varianty motivu rozžíhání světla je námět interpretován ve shodě s výkladem biblických veršů 11. kapitoly novozákonní Apokalypsy o povolání dvou svědků a proroků na počátku konce světa (Zj 11, 3–4). Postavy Jana Viklefa, Jana Husa a Martina Luthera lze interpretovat v eschatologických souvislostech očekávání druhého příchodu Krista jako apokalyptické proroky povolané Bohem a svědky (evangelické) pravdy, kteří přinášejí světlo do temnoty posledního času.

Volný čas v malých obcích pražského příměstí
Šubová, Alžbeta ; Hudečková, Helena (vedoucí práce) ; Kučerová, Eva (oponent)
Práce se zaměřuje na trávení volného času obyvatel a způsob jakým lze ve dvou malých obcích pražského příměstí zvýšit efektivnost trávení volného času místních obyvatel. Teoretická část práce se zaměřuje na volný čas: jeho definici, historií, funkce, faktory ovlivňující jeho trávení. V práci jsou následně představovány zkoumané obce a jejich volnočasové nabídky. Empirické šetření použilo dotazníky a rozhovory, které jsou v závěru práce popsány.

Potenciál technických památek Jihočeského kraje v cestovním ruchu
Čepelková, Michaela ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zuzana, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na cestovní ruch a především na památky technického charakteru a jejich využití pro turismus. V první části práce je uvedeno několik definic turismu od různých světových autorů. Dále je zde vymezena typologie cestovního ruchu. Potenciál cestovního ruchu s faktory ovlivňujícími cestovní ruch je popsán v další kapitole. Práce pokračuje kapitolou o památkách a památkové péči. Následuje kapitola o technických památkách a již zavedených formách využití technických památek v cestovním ruchu. Úvodní kapitola druhé části se zabývá porovnáváním nejvyhledávanějších turistických cílů České republiky v posledních letech a následně také turistických cílů Jihočeského kraje. Dále jsou popsány významné technické památky Jižních Čech. Kapitoly, které následují, se detailně věnují zapojení technických památek do dvou navržených tras. Obě navržené trasy jsou třídenní, součástí popisu tras jsou podrobné kalkulace obou pobytových balíčků.

Prolog
Procházka, Jiří ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Brothánek, Adam (oponent)
Jako “prolog” se dnes ve filmu označuje téměř cokoli před úvodními titulky. Jde o termín bez ustáleného významu. Tato diplomová práce nedefinuje fenomén zvaný “prolog”, nechce ho popisovat ve sférách umění v rámci dějin. Práce se věnuje úvodním záběrům na začátku filmu, před samotnou stavbou hlavního příběhu a zabývá se funkcemi těchto záběrů v celkové dramaturgické struktuře díla. Pro uchopení a popis funkce “prologů” se pokouší pojem zobecnit a dělí jej do několika skupin, dle stanovených kritérií. Cílem práce není vytvoření definice, ale rozbor dramaturgické struktury konvenčně chápaného pojmu “prolog” a iniciování diskuze na všech frontách filmového řemesla o tomto nástroji, který umožňuje více než jen zatraktivnění prvních minut filmu.

Využití vhodných nástrojů brand managementu v řízení značky zaměstnavatele
Khlebnikova, Vera ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat, jakým způsobem se implementují nástroje brand managementu v budování a řízení značky zaměstnavatele. Plněni tohoto cílů je v práce uskutečněno v první řadě kvalitativním výzkumem případové studie společnosti SAP a následným zmapování řízeni značky zaměstnavatele společností B2B sektoru. Vzhledem ke globální úrovni řízení značky zkoumaného zaměstnavatele, proveden následný výzkum faktorů, nejvíce důležitých pro mladé Češi při vyberu ideálního zaměstnavatele, pro blíží pochopní českého kontextu. Diplomová práce tak přináší vhled do předmětu zkoumání v prostředí B2B trhu, který je představen v literatuře dosud jen omezené. Další přínosem jsou výsledky výzkumu faktorů atraktivity zaměstnavatele, které mohou sloužit východiskem pro další výzkum jak pro zkoumanou společnost, tak i obecně pro analýzu v oblasti.

CSR activities of the chosen brand
Marečková, Barbora ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Mihališinová, Varéria (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivitami v oblasti společenské odpovědnosti a hodnotí oblast tvorby sdílených hodnot značky výrobce slovenských sýrů a sýrových specialit. Cílem je tyto aktivity důkladně zanalyzovat, vyhodnotit, na základě toho navrhnout jejich správnou komunikaci a cíle do budoucna, které navážou na současné aktivity. První část se věnuje popisu podstaty konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR), jeho vzniku, historii ve světě a v České republice. Popsaný je také koncept tvorby sdílených hodnot (CSV). Následují trendy komunikace společenské odpovědnosti na sociálních sítích a dalších on-line médiích. Druhá část je zaměřena především na konkrétní značku, popis její historie, hlavních atributů. Analyzuje probíhající aktivity, obsahuje návrh jejich komunikace a návrh aktivit, kterým by se značka mohla věnovat v budoucnu.