Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Variants of Petersen coloring for some graph classes
Bílková, Hana ; Šámal, Robert (vedoucí práce) ; Rollová, Edita (oponent)
Normální obarvení - ekvivalentní verze petersenovského obarvení - je speciální dobré hranové obarvení kubických grafů pěti barvami. Každá hrana normálně obarveného grafu je normální, tj. používá spolu se svými čtyřmi sousedy pouze tři barvy nebo všech pět barev. Dle Jaegerovy hypotézy mají všechny kubické grafy bez mostů normální obarvení. Platnost hypotézy by dokázala například hy- potézu Cycle double cover. Zde řešíme slabší verzi Jaegerova problému. Hledáme dobré hranové pěti-obarvení takové, že alespoň část hran je normální. Pro obecné hranoly (generalized prisms) ukážeme obarvení s dvěma třetinami normálních hran, pro grafy bez krátkých kružnic obarvení s necelou polovinou normálních hran. Dále navrhneme nový pohled na normální obarvení - řetízky (chains). Po- mocí nich dokážeme tvrzení o nemožnosti výskytu právě jedné chyby ve skoro normálním obarvení a také několik tvrzení o řezech v normálně obarveném grafu plynoucí rovněž z nikde-nulového Petersenova toku. Nakonec prozkoumáme čtyř- cyklus v normálně obarveném grafu.
Implementace hry Shannon switching game pro iOS
Macík, Miroslav ; Vidová Hladká, Barbora (vedoucí práce) ; Hana, Jiří (oponent)
iOS je operační systém určený pro mobilní telefon iPhone, hudební přehrávač iPod a tablet iPad. Shannon switching game je logická grafová hra pro dva hráče. Hru vytvořil americký matematik Claude Shannon. Práce popisuje existující implementace této hry a implementaci pro systém iOS vytvořenou v rámci této práce. Tato implementace umožňuje hru proti virtuálnímu soupeři, hru dvou hráčů na jednom zařízení nebo na dvou zařízeních komunikujících přes internet. Součástí práce je i popis algoritmů pro volbu tahu virtuálního soupeře či způsob generování herních plánů.
Petersenovské obarvení a jeho varianty
Bílková, Hana ; Šámal, Robert (vedoucí práce) ; Dvořák, Zdeněk (oponent)
Petersenovské obarvení 3-regulárního grafu G je ekvivalentní tzv. normálnímu obarvení za použití pěti barev. Normální obarvení je dobré hranové obarvení ta- kové, že každá hrana je spolu se svými čtyřmi sousedy obarvena dohromady třemi nebo pěti různými barvami. Podle Jaegerovy hypotézy lze každý 3-regulární graf bez mostů petersenovsky obarvit. Platnost hypotézy by dokázala další zajímavá tvrzení pro 3-regulární grafy. V tomto textu se budeme zabývat normálním obar- vením pro větší počet barev. Z Jaegerovy věty o nenulovém Z2 3 -toku plyne, že každý graf bez mostů lze normálně obarvit sedmi barvami. Zde dokážeme exis- tenci obarvení devíti barvami pro grafy s mostem, s řezem velikosti dva nebo s trojúhelníkem nezávisle na Jaegerově větě. Důkaz využívá myšlenku Andersenova důkazu existence silného hranového obarvení 3-regulárních grafů deseti barvami. V závěru řekneme, jak by mohl jít důkaz dokončit pro zbylé třídy 3-regulárních grafů. 1
Implementace hry Shannon switching game pro iOS
Macík, Miroslav ; Vidová Hladká, Barbora (vedoucí práce) ; Brom, Cyril (oponent)
Shannon switching game je logická hra pro dva hráče. Základem hry je graf s dvěmi označenými vrcholy. Cílem jednoho z hráčů je dané vrcholy spojit, cílem druhého hráče je mu v tom zabránit. Tuto hru vymyslel americký matematik Claude Shannon, nezávisle na něm také David Gale, jehož hra je známa pod názvu Bridg-It nebo Gale. iOS je operační systém vyvinutý společností Apple Inc. Systém je určený pro mobilní telefon iPhone, hudební přehrávač iPod a tablet iPad. Základem vývoje pro tento systém je programovací jazyk Objective-C a framework Cocoa Touch.
Nástroj pro statistické vyhodnocení koevolučních algoritmů
Urban, Daniel ; Zachariášová, Marcela (oponent) ; Drahošová, Michaela (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se nachází teoretický základ, který nás seznámí s evolučními algoritmy, genetickým programováním, koevolučními algoritmy a metodami pro jejich statistické vyhodnocení. Dále se tato práce zabývá návrhem a implementací nástroje s grafickým uživatelským rozhraním, který umožňuje analýzu koevolučního algoritmu pro různá nastavení parametrů a jeho statistické vyhodnocení. Funkčnost implementovaného nástroje byla testována na datech získaných z externího programu umožňujícího evoluční návrh obrazových filtrů s využitím koevoluce prediktorů fitness. Výsledné grafy a statistiky umožňují jednoduché porovnávání průběhů a výsledků jednotlivých běhů programu.
Analýza a agregace dat Parlamentu ČR
Talašová, Irena ; Burget, Radek (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit různé statistiky a přehledy o fungování Parlamentu ČR v rámci jeho legislativní činnosti. Data pro tyto statistiky jsou získávána ze stránek Parlamentu a ukládána do databáze. Uživateli jsou výsledky prezentovány především ve formě tabulek, grafů a dalších metod na veřejně přístupné webové stránce. Výsledky by měly být co nejpřehlednější, nejsrozumitelnější a poskytovat zajímavé a netradiční informace.
Využití paralelizovaných matematických operací v oblasti zpracování dat
Polášek, Jaromír ; Ležák, Petr (oponent) ; Mžourek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá zrychlení výpočtů funkcí paralelními výpočty, zprostředkovaných grafickými kartami NVDIA, prostřednictvím technologie CUDA. Teoretická část popisuje obecné principy paralelních výpočtů a základní vlastnosti a parametry grafických karet NVDIA. Teoretické část se také věnuje základním principům technologie CUDA. Konec teoretické části se věnuje knihovnám FFTW a CuFFT. Praktická část se zabývá srovnání výkonu GPU a CPU na funkcích filter2D a Canny a možnostem praktického zrychlení výpočtu rychlé konvoluce. V praktické části jsou také popsány ukázky kódu, který byly použity pro srovnání výkonu GPU a CPU. Výsledky těchto programů jsou následně zaneseny do grafů a zhodnoceny.
Vizualizace vícerozměrných dat pomocí webových technologií
Burian, Vojtěch ; Galáž, Zoltán (oponent) ; Mžourek, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice vizualizace dat. Vizualizace dat je užitečným nástrojem, jak prezentovat a získat nové informace, a tak dojít k lepším rozhodnutím. V teoretické části je rozebírána problematika analýzy dat. Dále jsou uvedeny významy a použití jednotlivých typů grafů a v další části je poukázáno na problematiku tvorby grafů. Jsou zmíněny základy grafického designu a tvorby webových stánek. Praktická část se věnuje vizualizaci dat ze zpracovaných výsledků analýzy řeči u pacientů s Parkinsonovou nemocí. Protože většina lidí v odborně zaměřených odvětvích, jako je například lékárenský průmysl, nemá nebo neumí pracovat se specializovaným softwarem (například program Matlab), byly vytvořeny, pomocí programovacího jazyku Python, výstupy ve formátu HTML tabulka a SVG. Obě tyto části jsou zapracovány do webové stránky, kterou lze jednoduše otevřít ve webovém prohlížeči, který je již nainstalován v drtivé většině počítačů, a to bez závislosti na používané platformě operačního systému.
Zpracování a využití informací na trzích alternativních měn
Uhlíř, Václav ; Tomeček, Aleš (oponent) ; Budík, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principiální analýzou zpracování a využití informací na trzích alternativních měn a následně stanovuje požadavky a implementuje modulární systém využitelný pro akademické účely s cílem vytvoření platformy pro práci s daty na stanovených trzích či na jiných obdobných datech.
Veřejné zakázky EU: Statistiky a přehledy
Kurka, Vojtěch ; Trchalík, Roman (oponent) ; Očenášek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je poskytnout uživateli různorodé statistiky a přehledy o veřejných zakázkách EU. Statistiky a přehledy jsou ve formě grafů, textových srovnání a teplotních map. Vycházejí přitom z dat, které aplikace zjistí z webových stránek pro to určených. Ty jsou uloženy v MySQL databázi a mimo jiné i poskytovány ve strojově čitelném formátu dalším zájemcům. Důraz je kladen na jednoduché a srozumitelné především grafické zpracování dat. Přístup k těmto vizualizacím je přes webové stránky optimalizované pro nejpoužívanější prohlížeče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.