Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza zpomalování tramvají a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Skupová, Dagmar ; Fleissig,, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na měření brzdného zpomalení tramvaje a zjištění jeho vlivu na stojící cestující. Práce sestává ze tří částí. První část je teoretická a zabývá se brzdovým systémem tramvaje. Druhá, experimentální část, popisuje způsob praktického měření brzdného zpomalení a třetí část práce je venována diskuzi nad naměřenými hodnotami brzdných zpomalení. Cílem diplomové práce je určit mezní hodnotu zpomalení, kdy stojící cestující udrží stabilitu.
Pedálová skupina formulového vozidla
Pilčík, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce vypracovává základní přehled pedálových skupin současných vozidel. Soustředí se na vytvoření počítačového modelu pedálové skupiny a s pomocí výpočtového modelu a simulace napjatosti jednotlivých komponent navrhuje odlehčení.
Konstrukce MR spojky.
Nováček, Vladislav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukcí magnetoreologické (MR) spojky. V první části byla zpracována rozsáhlá rešerše a vyhodnocení kladů a záporů jednotlivých konstrukčních variant MR spojek a brzd. V druhé části byl proveden analytický výpočet magnetického obvodu spojky a v závislosti na výsledcích byla provedena samotná konstrukce spojky. V poslední části práce bylo provedeno několik experimentů pro ověření funkčnosti některých hlavních konstrukčních uzlů i celkové funkčnosti spojky.
Návrh dvouosé automatické vidlicové frézovací hlavy osazené elekrovřetem s aplikací pohonů Harmonic-Drive
Tkadlec, Dušan ; Dosedla, Michal (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem dvouosé vidlicové frézovací hlavy s možnými variantami náhonu jednotlivých os. Součástí práce je i technicko – ekonomické zhodnocení jednotlivých variant, výpočet dosahovaných potřebných momentů a sil od motorů hlavy a konstrukce natáčení hlavy ve 2 osách. Frézovací hlava má být aplikována na vyvrtávací a frézovací vřeteník daného typu s možností adaptivní výměny elektrovřetena.
Navíjecí stroj
Dorňák, Michal ; Hampl,, Štěpán (oponent) ; Foller, Bronislav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh řešení kinematiky tříosého navíjecího stroje pro technologii navíjení kompozitních rotačních profilů. Navíjené materiály jsou nepřetržité pramence uhlíkových, aramidových nebo skleněných vláken impregnované pryskyřicí. Hlavní změnou v konstrukci stroje oproti komerčně dostupným řešením je použití lineárního motoru coby unášivého elementu namísto kuličkového šroubu či ozubeného hřebene. Lineární motory mají vyšší dynamiku pohybu a dosahují vyšších rychlostí oproti jiným řešením, což zaručuje zvýšení produktivity stroje. Hlavní důraz je kladen nejen na funkčnost, ale také na nízkou cenu tohoto řešení. 3D model zařízení navržen v programu Inventor 2009.
Studie využití pomaloběžných větrných turbín pro malé a střední aplikace
Forró, Bálint ; Paar, Martin (oponent) ; Procházka, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím pomaloběžných větrných turbín pro malé a střední aplikace, přesněji pak o Savonionův typ rotoru. V první části jsem se věnoval teoretickému využití větru a k analýze druhů větrných elektráren. V další části jsem zabýval popisem výhod a nevýhod Savonionova větrného rotoru a jeho praktickým využitím. Práci jsem zakončil konstrukčním návrhem větrného rotoru tohoto typu pro daný výkon při určité rychlosti větru.
Nápravy moderních osobních automobilů
Tichý, Ondřej ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Zaměřením této bakalářské práce je popis typů používaných náprav a jejich moderní řešení a modifikace, které s sebou přináší použití elektronických a hydraulických systémů. Jsou zde uvedeny jejich vlastnosti. Další část práce pojednává o nápravových diferenciálech a jejich moderních elektronických náhradách. V poslední kapitole jsou zmíněny nejpoužívanější typy brzd, brzdové asistenční systémy a hlavní typy vozidlových kol.
Konstrukce brzdného mechanismu
Laštůvka, Martin ; Galas, Radovan (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí brzdného a aretačního mechanismu pro vysokotlaký viskozimetr, který je umístěný v laboratořích Ústavu konstruování FSI VUT v Brně. Brzdný mechanismus je schopen brzdit moment o velikosti 6,185 Nm a aretační mechanismus umožňuje zastavení hřídele v přesně definovaných úhlech natočení. Při návrhu zařízení je postupováno podle současného stavu poznání.
Nápravy moderních nákladních automobilů
Vávra, Radek ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je přiblížit směr vývoje náprav moderních nákladních automobilů. Jsou zde uvedeny nejmodernější nápravy nejznámějších značek nákladních vozidel. U jednotlivých typů náprav je uvedena její konstrukce, jízdní vlastnosti a vhodnost použití. Dále tato práce popisuje základní principy a konstrukce nápravových diferenciálů, brzd, reduktorů v kolech a kol.
Stabilizační systémy osobních automobilů
Odehnal, Jakub ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje základní stabilizační systémy osobních automobilů. Tyto systémy zasahují do řízení vozidla a zvyšují tak bezpečnost silničního provozu. Hlavními systémy, které tato práce popisuje, jsou ABS, ASR a ESP. Dále jsou zde shrnuty některé přidružené asistenční systémy. V závěru této práce je také pohled na jednotlivé automobilky a jejich přístup k stabilizaci vozidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.