|
Pažení stavebních jam
Vodáček, Ondřej ; Chalmovský, Juraj (oponent) ; Glisníková, Věra (vedoucí práce)
Úvodní část práce hovoří o možnostech roubení výkopů všeho druhu, zahrnuje tedy kromě jam i šachty a stavební rýhy pro ukládání inženýrských sítí, avšak jamám se věnuje především. Tato část navíc zahrnuje přehled zatížení působících na pažící konstrukce, konkrétně zemní tlaky a vliv podzemní vody, ale jelikož se nejedná o hlavní problematiku, nebude jí věnován větší zřetel. Hlavní náplní druhé části je teorie převedená do výpočetní praxe. Je zde podrobně rozebrán konkrétní případ pažící konstrukce, která je zatížena zemními tlaky, podzemní vodou i těžkou stavební technikou v době hloubení rozsáhlého výkopu. Předpokládá se stanovení všech předpokladů i vstupních dat, na základě kterých je proveden výpočet a to jak s použitím moderních výpočetních softwarů (Plaxis 2D, GEO5), tak i ve zjednodušené míře bez použití počítače. Závěr teze je věnován posouzení štětovnic na I. MS únosnosti, srovnání výsledků jednotlivých výpočtů a diskuzi.
|
| |
| |
|
Bytový dům Šemberova, Brno - řešení etapy realizace opláštění
Novák, Martin ; Liška, Pavel (oponent) ; Novotný, Michal (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je řešeno provedení obvodového pláště bytového domu Šemberova. Jedná se o zhotovení provětrávané fasády. Stavebně technologický projekt v bakalářské práci obsahuje pro dané technologické etapy zejména modelaci zařízení staveniště, technologický předpis, časový plán, finanční náročnost, strojní sestavu, kontrolní a zkušební plán, bezpečnost práce.
|
|
Behaviorální ekonomie - jak kotva ovlivňuje poptávku
PODHOROVÁ, Nikola
Má bakalářská práce se zabývá behaviorální ekonomií. Část behaviorální ekonomie vychází z psychologie, sociologie a ekonomie. Okrajově se zmiňuji o psychologickém směru - behaviorismu. Zajímám se především o téma: jak kotva ovlivňuje poptávku. Ve své práci ověřuji teorii v praxi, cílem experimentu je prokázat, zda se lidé opravdu nechají ovlivnit kotvou. Oslovila jsem 120 respondentů, kteří byli rozděleni na dvě skupiny, kde každá skupina měla svou verzi dotazníku. Každá verze byla opatřena jinou primární kotvou, čímž měli skupiny rozdílné výsledky. Oba typy dotazníku obsahovaly stejné čtyři otázky. Získaná data jsou zpracována v programu STATISTICA pomocí ANOVY. Typ dotaz-níku, s nímž související primární kotva, ovlivňoval nabízenou cenu respondentů. První dotazník měl primární kotvu snubní prsten a druhý masáže. Ale také se stalo, že někteří respondenti nenabídli nic. Pojmenování hvězdy pro ně nemělo žádnou cenu. Z otázek, které obsahovaly dotazníky, měly vliv na rozhodování stupeň vzdělání a zmíněný typ dotazníku. U ostatních otázek se nepodařilo prokázat, že mají vliv na rozhodování.
|