Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ovládání webového prohlížeče pomocí gest
Němeček, Jiří ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje možnosti ovládání aplikace webového prohlížeče pomocí bezdotykových gest snímaných senzorem Microsoft Kinect. Jsou zde uvedeny postupy při snímání těchto gest a jejich analyzování pro další zpracování. Dále jsou zde uvedeny jednotlivé aspekty návrhu a implementace ukázkové aplikace. Závěrečná část shrnuje uživatelské testování vytvořené aplikace a popisuje možnosti jejího nasazení.
Interakce s objekty ve 3D prostoru
Svoboda, Petr ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zkoumáním a návrhem způsobu interakce člověka s objekty reálného světa. Za tímto účelem byla vytvořena aplikace, která vizualizuje virtuální prostor s virtuálními objekty, které jsou podobné objektům reálného světa. S těmito objekty uživatel komunikuje pomocí uživatelského rozhraní, založeného čistě na pohybech rukou. Toho je docíleno použitím hloubkových senzorů. V tomto dokumentu je popsán návrh uživatelského rozhraní a samotného prostoru a důležité kroky vedoucí k jeho realizaci. Závěr práce je věnován testování rozhraní a zhodnocení výsledků.
Automatická synchronizace promítaného a snímaného obrazu
Šura, Jakub ; Křivánek, Václav (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením softwarového řešení v programu MATLAB pro automatickou synchronizaci snímané hloubkové mapy a promítaného obrazu tak, aby fungovalo s různými RGB-D senzory. Testovanými senzory jsou dvě verze zařízení Microsoft Kinect. Rešerše se zabývá přehledem a členěním technologií pro snímání hloubkové mapy. Vysvětluje vývoj a principy jednotlivých technologií, porovnává jejich výhody a nevýhody a představuje jejich příklady na dnešním trhu.
Modul pro lokalizaci dveří a kliky pro PR2
Bambušek, Daniel ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Kapinus, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a vytvořit modul pro robotickou platformu PR2, který bude schopen autonomně lokalizovat dveře a kliku a informace o jejich poloze a vlastnostech poskytnout jinému programu, který zajistí jejich otevření. Práce popisuje použité metody detekce, návrh a implementaci zmíněného modulu a na závěr rozebírá experimenty s tímto modulem. Funkčnost metody byla ověřena pomocí testování v prostředí simulátoru.
Hloubková mapa s využitím zařízení Kinect
Němec, Pavel ; Kaller, Ondřej (oponent) ; Boleček, Libor (vedoucí práce)
Hloubková mapa má v dnešní době různá využití v rozličných odvětvích lidské činnosti (ve stavebnictví, lékařství, strojírenství, robotice, zábavním průmyslu atd.). Cílem této práce je seznámit se s různými metodami jejího získání a s možnostmi jejího vylepšení (např. redukce šumu a míst s nespecifikovanou hloubkou). Bakalářská práce se zabývá zejména vylepšením hloubkových map získaných zařízením Kinect.
Object Detection on Robotic Workplace Using Two Kinects
Dragúň, Peter ; Beran, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
This thesis deals with the use of a multi-depth camera Microsoft Kinect V2 for object pose estimation. The main emphasis is on calibration, including mutual and also calibration of a single camera. Which is critical for correct transformation. The theoretical part thesis describes methods for object detection and their pose estimation in space using the robotic operating system. The practical part thesis describes resolving issues with USB saturation by adding a single board computer based on ARM architecture for secondary Kinect.
Promítaná rozšířená realita pro robotické pracoviště
Krupica, Petr ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem promítaného uživatelského rozhraní a kalibrací systému složeného z kamery a projektoru. Uživatelské rozhraní doplňuje aplikaci AREditor při programování kolaborativních robotů v systému ARCOR2. Toto rozhraní umožňuje uživateli přesnější vkládání objektů do scény díky promítání obrysu objektů přímo na pracovní plochu. Pro zajištění přesnosti projekce byla použita kalibrační metoda typu SLSCalib. Touto metodou byla zjištěna pozice a rotace projektoru vůči kameře a projekční matice, díky které je následně vypočítána pozice virtuálních objektů v projekční rovině. Uživatelské rozhraní bylo implementováno v herním enginu Unity. Výsledná aplikaci zvyšuje efektivitu práce s aplikací AREditor a zpříjemňuje uživatelskou zkušenost při správě robotického pracoviště.
Netradiční metody pro interakci s robotickým pracovištěm
Dvořák, Jakub ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na netradiční metody interakce s robotickým pracovištěm, s~důrazem na sledování uživatele kamerou, ovládání pracoviště pomocí výstupů z kamery a~interakci člověka s robotem. Hlavním předmětem práce je integrace Azure Kinect, zařízení pro detekci osob, do systému ARCOR2 pro programování robotů. Práce představuje rozšíření ARCOR2, které využívá Azure Kinect pro získávání informací o poloze a pohybu uživatelů, které jsou následně využity k ovládání pracoviště pomocí gest, a zkoumá možnosti interakce s robotickým pracovištěm. Toto rozšíření umožňuje snadnější a přirozenější interakci mezi člověkem a pracovištěm, což přispívá k efektivnějšímu využití robotů v průmyslu a výzkumu. Výsledkem práce je funkční systém pro sledování uživatele kamerou včetně možnosti využití těchto informací pro programování robotického pracoviště. Výsledek práce dále zvyšuje efektivitu interakcí mezi lidmi a roboty a otevírá dveře dalším inovacím v programování robotů pomocí systému ARCOR2.
Využití Kinect senzorů pro Motion Capture s programy Source Filmmaker a Blender
VANĚK, Jan
Cílem bakalářské práce bude zpracovat možnosti využití Kinect senzorů pro Mo- cap v programech Source Filmmaker a Blender. Motion Capture je technologie pro zachycení pohybu pomocí snímání senzorů Kinectu a aplikování získaných dat v programech pro práci s 3D grafikou, bude tedy primárně zjišťován a následně popsán přesný postup, jak zpracovat získané údaje z Kinect senzorů v programech Blender a Source Filmmaker. V práci bude dále provedeno porovnání vhodnosti užití této techniky oproti klasické ruční animaci, popsány výhody a nevýhody vy- užití v jednotlivých programech a budou otestovány možnosti kombinace Mo-cap a klasické animace. K tomu bude také nutné provést modifikaci hardwaru Kinectů pro Xbox One, aby bylo možné připojit zařízení k počítači s Windows. Dále bude provedeno porovnání kvality snímání Kinectů určených pro Windows a konzolo- vých Xbox One Kinectů a porovnání kvality snímání jedním a více Kinect senzory. Praktickou část práce budou tvořit vlastní animované sekvence, realizované pomocí Kinectů v kombinaci s ruční animací v Blenderu a tyto sekvence budou použity v Unity pro vytvoření interaktivního snímku, který bude moci uživatel sám ovládat.
Možnosti ovlivnění aerobní kapacity u pacientů s Parkinsonovou nemocí
Plichtová, Klára ; Hoskovcová, Martina (vedoucí práce) ; Vondráková, Ivana (oponent)
Autor: Klára Plichtová Instituce: Rehabilitační klinika LF v Hradci Králové Název práce: Možnosti ovlivnění aerobní kapacity u pacientů s Parkinsonovou nemocí Vedoucí práce: MUDr. Martina Hoskovcová Počet stran: 101 Počet příloh: 7 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova: Parkinsonova nemoc, aerobní kapacita, aerobně-rezistentní kruhový trénink, Xbox 360, Kinect, The Biggest Loser Ultimate Workout Souhrn: Bakalářská práce pojednává o možnosti ovlivnění aerobní kapacity u pacientů s Parkinsonovou nemocí prostřednictvím aerobně-rezistentního tréninku. Porovnává dvě formy tohoto tréninku reálnou (skupinový aerobně-rezistentní kruhový trénink) a virtuální (pomocí herní konzole Xbox a senzoru Kinect). K zhodnocení efektu aerobně-rezistentního tréninku bylo použito spiroergometrické vyšetření, motorické skóre UPDRS III, 6MWT, MINI BESTest, PDQ-39 a měření svalové síly dolních končetin. Sledovaný soubor tvoří 8 pacientů s Parkinsonovou nemocí. Práce potvrzuje kazuistickou formou výsledky recentních studií, které doporučují aerobně-rezistentní trénink u pacientů s Parkinsonovou nemocí a krátce diskutuje výhody a nevýhody obou zkoumaných forem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.