Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh testovacího stavu diferenciálu pro zástavbu v bezdozvukové komoře
Ivanič, Michal ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práca popisuje konštrukčný návrh skúšobného stavu pre experimentálne stanovenie vibroakustických parametrov časti hnacieho ústrojenstva. V práci sa nachádza rešeršná časť, popisujúca problematiku hnacieho ústrojenstva, vibroakustiky, meracích zariadení a napokon rozdelením a popisom testovacích stavov. Súčasne sú vysvetlené dôvody výberu uzavretého okruhu. Súčasťou sú taktiež výsledky analytických výpočtov a numerické výsledky metód MKP vykonaných pomocou softvéru ANSYS a tiež výkresová dokumentácia jednotlivých častí.
Konstrukce pohonu všech kol osobních automobilů
Vančatová, Šárka
Diplomová práce se zabývá konstrukcí pohonu všech kol u osobních automobilů. Nejprve popisuje výpočet jízdních mezí vozidla jako je maximální stoupavost a maximální zrychlení při rozjezdu. Pro stanovení výpočtu jízdních mezí diplomová práce uvádí také pohybové rovnice vozidla, vzdušné účinky, radiální reakce a obvodové síly. V další části již popisuje konstrukční díly pohonu všech kol a to rozvodovku a rozdělovací převodovku. Poslední teoretická část se věnuje koncepci pohonu 4x4, která se dělí na permanentní pohon, samočinně připojitelný a manuálně přiřaditelný pohon. V rámci permanentního pohonu je popsána viskózní spojka a diferenciál Torsen, u samočinně připojitelného mezinápravová rozvodovka Viscomatic, mezinápravová spojka Haldex a elektronicky řízená lamelová spojka a u manuálně přiřaditelného závěr diferenciálu. V závěru teorie se práce také dotýká hybridního pohonu jako koncepce 4x4. Praktická část se věnuje měření vozidla Škoda Superb na vozidlovém dynamometru Mendelovy univerzity v Brně. Uvádí naměřená data z kalibračního testu k určení pasivních ztrát pro zkoušky brzd. Tyto data jsou následně zpracována a zhodnocena. Hodnocen byl především vliv změny zatížení na velikost pasivního odporu. Dále uvádí data z výkonové zkoušky a rozdělení hnacích sil na přední a zadní nápravu při třech variantách zatížení. V závěru praktická část porovnává naměřená data vozu Škoda Superb s daty Mitsubishi Lancer Evo.
Diferenciály automobilů
Holeňa, Vít ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o diferenciálech automobilů. Cílem bylo vytvořit přehled různých typů diferenciálů, především těch samosvorných. První kapitola se věnuje převodovému ústrojí, kterého je diferenciál součástí. Druhá kapitola je o funkci diferenciálu. V třetí, nejobsáhlejší kapitole je věnována pozornost samosvorným diferenciálům, zvláště však diferenciálům Torsen. Poslední, čtvrtá kapitola je o aktivních diferenciálech a systémech, které nám pomáhají překonávat nedostatky výše zmíněných diferenciálů.
Diferenciály automobilů
Zavadil, Roman ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o diferenciálech automobilů. Obsahuje ucelený soubor poznatků o diferenciálech používaných ve stavbě automobilů a uvádí čtenáře do problematiky diferenciálů z hlediska konstrukce, demontáže a jejich zjednodušené tvorby. První část práce dělí diferenciály podle konstrukce a objasňuje jejich funkci. Druhá část se zabývá demontáží rozvodovky s kuželovým diferenciálem. V závěrečné třetí části je popsána tvorba modelu čelního diferenciálu.
Diferenciály osobních automobilů
Csémi, András ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je vypracována na téma diferenciálů osobních automobilů se zvláštním zřetelem na samosvorné diferenciály. První část je věnována popisu převodového ústrojí. Poté následuje hlavní část o diferenciálech, jejich rozdělení, popis konstrukcí a princip funkce, a to se zaměřením na samosvorné typy. Cílem práce bylo vytvoření přehledu o svorných diferenciálech.
Diferenciál HPV
Andrlík, Ladislav ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh diferenciálu silničního vozidla poháněného lidskou silou určeného pro každodenní jízdu ve městě se zaměřením na starší uživatele. Vozidlem, pro které je diferenciál určen, je v této práci výhradně šlapací tříkolka. V úvodu práce je krátce nastíněna historie tříkolových šlapacích vozidel. V druhé kapitole jsou postupně vysvětleny některé odborné termíny týkající se tříkolek a bicyklů obecně. Další kapitoly rešeršní části práce pak popisují současné konstrukce tříkolek, princip funkce diferenciálu u motorových vozidel a konstrukční možnosti diferenciálu pro šlapací tříkolky. Praktická část mojí práce obsahuje návrh diferenciálu pro šlapací tříkolku, pevnostní kontrolu vybraných části diferenciálu, výkresy sestavy diferenciálu, výrobní výkresy vybraných dílu a návrh a výpočet přenosu hnacího momentu od pedálů na diferenciál.
Homotopické struktury v algebře, geometrii a matematické fyzice
Černohorská, Eva ; Markl, Martin (vedoucí práce) ; Somberg, Petr (oponent)
Název práce: Homotopické struktury v algebře, geometrii a matematické fyzice Autor: Eva Černohorská Katedra: Matematický ústav UK Vedoucí diplomové práce: RNDr. Martin Markl, DrSc., Matematický ústav AV ČR, Matematický ústav UK Abstrakt: Cílem práce bylo zobecnit známý výsledek, že asociativní algebry nad konečně dimenzionálními vektorovými prostory lze popsat diferenciály na vol- né algebře. Tento výsledek je omezen tím, že obsahuje dualitu vektorových prostorů. Pokud předpokládáme, že podkladový prostor má lineární topologii, můžeme použít dualitu mezi diskrétními a lineárně kompaktními (prokonečnými) prostory. Pro zobecnění pojmu algeber je třeba zavést pojem zúplněného ten- zorového součinu na linearních prostorech. Zdá se, že toto téma je v literatuře nedostatečně diskutováno a proto může být tato práce chápána i jako ucelený text podávající základní charakterizaci lineárních prosotrů a jejich zúplněných tenzorových součinů. Dále ukážeme, že také A∞ struktury nad lineárně kompak- tními prostory lze reprezentovat jako diferenciály na volné algebře. Klíčová slova: Silně homotopická asociativní algebra, lineární topologický vek- torový prostor, Pontryaginova dualita, zúplněný tenzorový součin, diferenciál
Koncepce terénních vozidel UTV
Máca, Jiří ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršního typu se zabývá koncepčním řešením terénních vozidel UTV. Jednotlivé kapitoly popisují hlavní funkční skupiny a různé typy jejich konstrukce. Jednotlivé typy jsou hodnoceny z hlediska vhodnosti pro dané použití v užitkových a sportovních vozidlech UTV, jejich výrobní náročnosti a ceny. Konkrétní vozidla jsou zmiňována pouze okrajově.
Hnací ústrojí Formule Student
Odehnal, Jakub ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem hnacího ústrojí Formule Student evolucí Dragon 4 a Dragon 5. Jsou zde popsány konstrukční řešení jednotlivých částí hnacího ústrojí ve Formuli Student. Na jejich základě byl postupně proveden návrh hnacího ústrojí pro jednotlivé vozy. Práce je zejména zaměřena na uchycení diferenciálu a napínání řetězu. Pro vybrané komponenty byla provedena analýza napjatosti pomocí MKP.
Automatická uzávěrka diferenciálu
Kimlová, Anna ; Kučera, Pavel (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Práce je rozdělena do dvou částí. První část je rešerší o rozvodových částech traktoru. Dále popisuje modelování v programu MATLAB, Simulink a Stateflow. Druhá je věnována vytvoření algoritmu automatické uzávěrky diferenciálu a připojení předního pohonu a jeho otestování na modelu traktoru. Dále se zde řeší postup implementace algoritmu do řídící jednotky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.