Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza závislostí stanovování cenových hladin a objemu prodaného množství benzínu u vybraného distributora v České republice a Polsku
Hlůšek, Jakub ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Cílem práce bylo analyzovat závislosti mezi stanovováním cenových hladin a objemem prodaného množství benzínu u vybraného distributora v České republice a Polsku. První část práce se zabývá dotčenými teoriemi, kterými jsou teorie ceny, daňová teorie, teorie státních zásahů a nabídka, poptávka a cenová elasticita poptávky. Ve druhé části je nejprve analyzován celkový trh s pohonnými hmotami v obou zkoumaných zemích s následnou komparací, přičemž dochází k mírně odlišnému vývoji na obou trzích a rovněž struktura trhu je odlišná, především kvůli existenci dominantního hráče v Polsku. Poté jsou analyzována data vybraného distributora a zkoumány závislosti mezi cenou a prodaným množstvím. Na základě výsledků jednotlivých analýz se potvrdila existence jak závislostí prodaného množství benzínu na změně absolutní ceny, tak její závislost na změně relativní ceny. Tyto závislosti i kvantifikovaný dopad změn relativních cen jsou vyšší v České republice než v Polsku.
Differences in price elasticity of diesel and petrol
Kačiaková, Petra ; Mirvald, Michal (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Táto práca sa zaoberá zistením a porovnaním rozdielov v cenovej elasticite dopytu po nafte a po benzíne. Pre analýzu boli vybrané dáta s mesačnou periódou vo forme časových rad z konkrétnej čerpacej stanice na Slovensku. Ďalšie vysvetľujúce premenné boli regionálneho charakteru, konkrétne priemerná mzda, HDP a miera nezamestnanosti pre Žilinský a Banskobystrický kraj. Časové obdobie zahrnuté v práci začína októbrom 2008 a končí októbrom 2013. Zvolenou metódou bola metóda najmenších štvorcov za použitia statických aj dynamických modelov. Výsledky práce potvrdili hypotézu, o tom, že nafta, ktorá mala v dynamických modeloch priemernú cenovú elasticitu -2,463 je elastickejšia ako benzín, s priemernou hodnotou elasticity z dynamických modelov -0,36.
Cenová elasticita poptávky po pohonných hmotách v příhraničí a její determinanty
Vyšný, Martin ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Práce zkoumá cenovou elasticitu poptávky po pohonných hmotách. Na unikátních datech z čerpací stanice na severu Čech byla krátkodobá poptávka odhadnuta jako cenově neelastická, dlouhodobá pak jako cenově elastická. Jako signifikantní determinanty této poptávky se ukázaly vedle ceny PHM i počet obyvatel ve spolkové zemi Sasko a sazba spotřební daně v ČR. Vliv počtu registrovaných nových vozidel v Ústeckém kraji nebyl prokázán. Působení tzv. tank-turistiky bylo odhadnuto za pomoci proměnné pro rozdíl mezi cenami PHM na zkoumané čerpací stanici a ve Spolkové republice Německo. Zvýšení tohoto rozdílu o jeden euro cent je spojeno se zvýšením výtoče benzinu na zkoumané čerpací stanici v průměru o 1,5 %, u nafty pak o 2 %.
Je kurz hybatelem ceny benzínu?
Malafová, Hana ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Tato práce se snaží zjistit, jaký vztah funguje mezi cenou benzínu na úrovni čerpacích stanic a kurzem amerického dolaru. K analýze používá měsíční data za období 1/2000-4/2012 pro tři státy Evropské unie: Českou republiku, Maďarskou republiku a Polskou republiku. Proměnnými v modelu jsou kurz dolaru a domácí měny, cena ropy, průměrný příjem a sezona. I přes problémy, s kterými se modely potýkají, ujišťují o zásadním vlivu ropy na cenu paliva a přidávají do diskuze vliv kurzu amerického dolaru pro malé otevřené ekonomiky, jež nejsou schopny samy cenu ropy ovlivnit. Dle výsledků přinese 1% změna v kurzu dolaru 0,73% změnu v ceně benzínu pro Česko, 0,72% změnu pro Maďarsko a 0,13% pro Polsko. Dále zkoumá vliv kurzu eura na ceny benzínu ve všech státech. Tento však nebyl prokázán.
Porovnání paliv pro spalovací motory z hlediska hodnot emisí výfukových plynů.
VÁCLAVÍK, Petr
Bakalářská práce porovnává tři vybrané druhy benzinů (BA Special 91, BA Natural 95, Shell V-Power Racing) a LPG z hlediska emisí výfukových plynů.Měření bylo provedeno na jednom motoru automobilu Škoda Favorit 135L. Měřily se emisní složky CO,CO2,02 a HC.Z měření bylo palivo LPG nejpřijatelnější.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.