Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpoznání a klasifikace emocí v hudbě a v řeči
Rezek, Vojtěch ; Smékal, Zdeněk (oponent) ; Tučková,, Jana (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou rozpoznávání a klasifikace emocí v řeči a v hudbě. V praktické části byla vytvořena řečová databáze a hudební databáze. Z těchto databází byly vytvořeny datasety obsahující vybrané parametry určené pro trénink (testování) umělé neuronové sítě. Úspěšnost klasifikace testovaných modelů je porovnána s úspěšností klasifikace prováděné posluchači. Při klasifikaci řeči přesnost trénovaných neuronových sítí přibližně odpovídá přesnosti dotazovaných posluchačů. V případě klasifikace hudby je přesnost umělých neuronových sítí vyšší než u posluchačů.
Problematika patologie řeči u dětí na ZŠ
SOLDÁTOVÁ, Svatava
Bakalářská práce popisuje problematiku narušení komunikačních schopností, které se nejčastěji vyskytují u dětí. Zabývá se vývojem řeči a poruchami řeči v širším měřítku. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je čerpáno z odborné literatury, která se dané tematice věnuje. Nejprve se práce zaměřuje na ontogenezi řeči a etapy vývoje řeči. Druhá část je zaměřena na obecnou otázku logopedie. Nakonec jsou rozebrány jednotlivé druhy poruch řeči. Praktická část má podobu dotazníkového šetření, ve kterém jsou zkoumány zkušenosti s logopedií a s poruchami řeči u žáků základních škol v Příbrami.
Zpěv a vybrané hudební nástroje jako prostředek pro rozvoj řeči a správné výslovnosti v MŠ
TRNKOVÁ, Denisa
Ve své bakalářské práci se zabývám zpěvem a vybranými hudebními nástroji pro rozvoj řeči a správné výslovnosti v mateřské škole. Zabývala jsem se hudební výchovou v mateřské škole jak z pohledu přípravy pedagoga v mateřské škole, tak i různou problematikou, která může děti z mateřské školy v tomto oboru doprovázet. Z tohoto důvodu jsem se snažila spojit řeč a výslovnost s hudební výchovou, jelikož v této věkové kategorii je správná řeč a výslovnost základem pro funkční budoucí komunikace. Dále se v mé bakalářské práci nachází týdenní plán, kde se snažím zapojit hudební výchovu jako prostředek k lepší řeči a výslovnosti jednotlivých písmen. Zvolila jsem taková písmena, se kterými děti mívají většinový problém.
Rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností
ŠTEMBERKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části je vymezena charakteristika dítěte předškolního věku, ontogenetický vývoj řeči, narušená komunikační schopnost se zaměřením na vývojovou dysfázii a dyslalii. Dále je zde charakteristika jednotlivých jazykových rovin s důrazem na lexikálně-sémantickou rovinu, u které je popsán její vývoj, diagnostika, možnosti jejího rozvoje a pomůcky. Cílem praktické části je vytvoření souboru metodických listů pro děti s narušenou komunikační schopností a jeho následným ověřením v praxi při práci s vybraným výzkumným vzorkem. Výzkumné šetření je zpracováno na základě zúčastněného pozorování, rozhovoru, analýzy osobních dokumentů a analýzy získaných dat. Výsledky výzkumného šetření jsou interpretovány formou případových studií.
Etika veřejnosti v kontextu online komunikace
Heverová, Lucia ; Jinek, Jakub (vedoucí práce) ; Svoboda, David (oponent)
Diplomová práce zkoumá základní pojmy mezilidské komunikace v kontextu online prostředí a hledá, zda existují etická východiska pro uživatele participující na tvorbě obsahu na internetu (produživatelé). Zabývá se významem pojmů komunikace a dialog, pochopením toho, co je veřejné a co znamená masa, popisuje online prostředí i mediální sféru a zasazuje to do základního etického rámce, v němž charakterizuje pojem osoby a studuje podstatu pojmu praxis. Vzhledem k základní otázce práce jsou představeny též obecné etické principy a podstata etiky novinářské a mediální, protože právě žurnalistika dala ještě před příchodem internetu vzejít tvůrcům obsahu z řad široké veřejnosti. Protože předmětem zkoumání je na internetu aktivní veřejnost, zabývá se práce též základním lidským právem na svobodu projevu a s ním související regulatorní legislativou. V místních a zejm. anglo-amerických pramenech pátrá po vymezení pojmu etika veřejnosti nebo etika publika, příp. alespoň směřující etické teze, které by se pro aplikaci do dané předmětné oblasti hodily co nejvíce. Cílem práce bylo komplexní porozumění tématu o podstatě komunikace osob na veřejnosti a hledání definice příp. potřeby etiky veřejnosti v online komunikaci. Práce má rešeršní charakter a zahrnuje reflexi zjištěných poznatků. Klíčová slova etika, etika...
Fenomén domova a jeho význam pro výchovu
SOLDÁTOVÁ, Marta
Cílem této diplomové práce je popsat důležitost a význam fenoménu domova z hlediska výchovy lidského jedince. Práce zachycuje vývoj názorů na tuto problematiku pohledem antických, českých i světových filosofů. Filosofie domova bude v práci více přiblížena pohledem děl Patočky a Lévinase. Práce se rovněž pokusí nabídnout určité odpovědi na některé aktuální otázky společnosti, které se týkají domova i jeho ztráty. Je také rozebrána problematika výchovy a péče o duši.
Rozvoj jazykových rovin u dětí v mateřské škole jako prevence vzniku poruch učení
KRCHŇAVÁ, Natálie
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj řeči dítěte ve všech jazykových rovinách jako prevence poruch učení. Cílem je poukázat na podstatu rozvoje řeči dítěte před nástupem k povinné školní docházce, na jeho základě je vytvořen edukační materiál pro děti navštěvující předškolní vzdělávání, který vede k rozvoji jednotlivých jazykových rovin jako celku a snižuje riziko vzniku poruch učení. Zároveň přispívá k dětskému zájmu o psanou i mluvenou formu řeči. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretickými východisky jsou obecná charakteristika předškolního věku, vývoj řeči a její rozvoj s ohledem na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Jsou představeny čtyři jazykové roviny (foneticko-fonologická, lexikálně-sémantická, morfologicko-syntaktická a pragmatická rovina), jejich vymezení a ontogeneze. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována specifickým poruchám učení, které úzce souvisí s vývojem řeči a jazykovými rovinami. Praktická část obsahuje metodický materiál, který je rozdělen do tří tematických celků. Celky jsou následně realizovány v mateřské škole a vyhodnocovány. K evaluaci slouží metoda skupinového rozhovoru a zúčastněného i nepřímého pozorování. Ke každému tematickému celku jsou připojeny výsledky, rizika a doporučení. Praktická část je doplněna o šetření v rovině foneticko-fonologické, která je nejvíce akcentovaná v mateřské škole.
Filozofie pro děti v rámci rozvoje komunikačních dovedností dětí v mateřské škole
PLACHÁ, Michaela
Filozofie pro děti v rámci rozvoje komunikačních dovedností dětí v mateřské škole Cílem této bakalářské práce je vytvoření pracovních listů pro rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole prostřednictvím filozofického dialogu. Dále se práce zaměřuje na rozvoj efektivní komunikace mezi učitelem a dítětem, a to na základě rozlišení dětí dle jejich komunikačních typů, a mezi dětmi samotnými právě pomocí filozofického dialogu. V teoretické části této práce jsou nadefinovány základní pojmy spojené s filozofií pro děti (včetně jejího vlastního vzniku a vývoje od raných počátků až do současnosti), komunikací, řečí, a to vše se zaměřením na děti předškolního věku. Praktická část práce obsahuje pracovní listy, na jejichž základě lze s dětmi předškolního věku vést filozofický dialog v rámci rozvoje efektivní komunikace. Samotné pracovní listy obsahují vhodný didaktický materiál k rozvoji komunikačních dovedností dětí v mateřských školách.
Využití obrazů měsíců Josefa Lady k rozvoji dovednosti slovního popisu u předškolních dětí
NOVÁKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá zjištěním pokroků dětí v popisu obrazů měsíců Josefa Lady. Práce poukazuje na možnost rozvoje dovedností předškolních dětí samostatně popsat obrázek. V teoretické části je charakterizován vývoj monologického verbálního projevu u dětí do konce předškolního věku, možnosti rozvoje samostatného souvislého vyjadřování v předškolním věku, systematický rozvoj popisu obrázku, diagnostika monologického verbálního projevu v tomto věku a charakteristika obrazů měsíců Josefa Lady. V praktické části je za pomoci obrazů 12 měsíců Josefa Lady testována slovní dovednost. Úkolem je popsat dané obrazy. Testování probíhá se dvěma skupinami předškolních dětí a zjišťuje se úroveň dovednosti popisu. S jednou vybranou skupinou bude následně tato dovednost soustavně rozvíjena. V závěru práce jsou představeny výsledky šetření. Jsou zjištěny změny u dětí v dovednostech popisu obrázku po rozvíjejícím programu a také sledovány odlišnosti popisu obrázku mezi dvěma skupinami dětí.
Filosofická povaha tázání
Mejšner, Štěpán ; Fajfr, Marek (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Tato diplomová práce si vytyčila za cíl zkoumat filosofickou povahu tázání. Mým úkolem bylo představit průřez filosofických myšlení a jejich povahy tázání vyseparovat a představit jejich strukturu. Tyto struktury porovnat s ostatními zkoumanými filosofy a najít jejich podobnosti či naopak naprosté opaky. Problém, kterým se někteří filosofové zaobírají a někteří jej úplně vypustí, je samotný jazyk. Jazyk je i částečnou odpovědí na povahu tázání jako takového.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.