Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 423 záznamů.  začátekpředchozí408 - 417další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Legislativní aspekty rovných příležitostí žen a mužů na trhu práce
Eschnerová, Eva ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
V souvislosti s postavením žen na pracovním trhu se bakalářská práce zaměřuje na posouzení účelnosti regulace trhu práce. Práce porovnává odlišný přístup neoklasické analýzy práva a institucionální analýzy práva k legislativě upravující trh práce včetně konkrétních opatření pro vyrovnání příležitostí mužů a žen. S ohledem na přetrvávající nerovné postavení mužů a žen na pracovním trhu hodnotí práce účinnost tržních sil v potlačování diskriminace. Dalším cílem je komparace a analýza vývoje antidiskriminačního zákonodárství v rámcitrhu práce v EU a ČR.
Profesní kariéra žen v Komerční bance, a.s.
Trejtnarová, Martina ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se věnuje ženám v Komerční bance se zaměřením na jejich kariéru a možnosti harmonizace rodinných a pracovních povinností. Hlavním cílem práce je nastínit jednak postoj Komerční banky k politice rovných příležitostí, informovanost zaměstnanců o zvoleném prorodinném opatření a v čem vidí ženy největší překážky v budování kariéry. Praktickou část práce bylo nezbytné teoreticky ukotvit, a proto v první části práce řešíme problematiku postavení žen ve společnosti, jejich reprezentaci v médiích, kariérní otázky a postavení žen na trhu práce, rovnoprávnost mužů a žen a harmonizaci práce a rodiny. Použitou metodou empirického výzkumu je individuální rozhovor s manažerkami Komerční banky a zároveň písemné dotazování vybraného vzorku zaměstnanců banky.
Ženy na trhu práce a v podnikání v České Republice a v Rusku
Sycheva, Natalia ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Cílem mé práce bylo prokázat, zda ženy skutečně vnímají, že jsou diskriminováni. Přemýšlela jsem, zda pobírají za stejnou práci mnohem menší platy než muži a jsou obsazované většinou na nižší posty. Ve svém šetření zabývála jsem se postoji žen k podnikání a k podnikatelskému, a zaměřila se na otázku, zda jsou ženy méně úspěšné podnikatelky.
Postavení žen na trhu práce
Harvánková, Hana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Kuřetová, Jana (oponent)
Práce charakterizuje situaci žen na trhu práce. Sleduje historický vývoj společenského postavení ženy, nastiňuje odlišný přístup dívek a chlapců v procesu vzdělávání. Hodnotí možnosti žen a mužů na trhu práce a upozorňuje na nedostatečné dodržování zásady rovných příležitostí a rovného zacházení. Práce představuje některé způsoby umožňující překonání bariér, které souvisejí se skloubením pracovního a rodinného života. Pozornost věnuje práce také porovnání České republiky s některými dalšími státy. Součástí práce je výzkum, který pohledem žen z vybraného podniku mapuje jejich možnosti na trhu práce.
Brand launch módní značky zaměřené na ženy v ČR.
Šuchmová, Pavla ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem "Brand launch módní značky zaměřené na ženy v ČR" se zabývá analýzou trhu, která předchází uvedení značky na trh. Hlavním cílem práce bylo určit, zda-li je daná módní značka zajímavá pro české spotřebitelky a jestli je český trh zajímavý pro danou značku. Zkoumaná značka Friis & Company nabízí ultraženské doplňky dle posledních módních trendů a svým zákaznicím chce zprostředkovat "kousek luxusu pro každý den". Cílovou skupinou značky jsou mladé ženy ve věku od 15 do 35 let. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí -- teoretické a praktické. Teoretická část diplomové práce charakterizuje mimo jiné také hlavní trendy a specifika módního průmyslu, specifika kupního rozhodování žen a vztah žen k módě. Praktická část práce představuje zkoumanou značku a poskytuje následující analýzy: PEST analýzu českého trhu, analýzu spotřebního chování mladých českých žen ve vztahu k módním doplňkům, analýzu módních značek na českém trhu a test konceptu dané značky u českých spotřebitelek. Praktická část diplomové práce vychází z velké části z vlastního dotazníkového šetření.
Problémy zaměstnávání a personálního rozvoje žen v IT oborech
Krejčová, Zuzana ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Zavůrková, Zdenka (oponent)
Příčiny nízkého zastoupení žen v oborech informačních a komunikačních technologií a období jejich vzniku. Zmapování situace na trhu žen zaměstnaných v IT oborech, porovnání názoru veřejnosti se skutečností, identifikace současných tredů. Pohled na ženy v IT z pohledu zaměstnavatele v oboru IT.
Úloha žen a mužů v inzerci českých a italských časopisů
Aunická, Markéta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Horák, Pavel (oponent)
Tato práce poskytuje základní porovnávání různých úloh kladených na muže a ženy v inzerci českých a italských periodik. Jsou zde analyzovány odlišné role určené jednotlivým pohlavím, odlišné styly prezentací na základě propagovaných produktů a různý přístup využití rozdílů pohlaví. První -- teoretická část této práce obsahuje hlavní definice a standartní pojmy umožňující správné porozumění definicím a termínům specifickým pro oblast tohoto výzkumu. V druhé -- praktické části této práce je popsán výzkumný postup a statistické vyhodnocení výsledků. Metoda kvantitativní obsahové analýzy byla použita především k vyhodnocení odlišného poslání mužů a žen v inzertním průmyslu obou zemí. Získané výsledky poskytují aktualizovaný přehled genderových stereotypů používaných v současnosti v české a italské inzerci.
Postavení žen a mužů v managementu podniku
Šefčíková, Jana ; Dědina, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je komparace mužů a žen manažerů z hlediska jejich způsobilosti a vhodnosti. Tedy jedná se o potvrzení či vyvrácení hypotézy o vhodnosti a způsobilosti žen uplatnit se v manažerské sféře.
The positions of men and women to the advertising of beer
Bosáková, Júlia ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké postoje zajímají muži a ženy různých věkových kategorií a dosaženého vzdělání k reklamě na pivo. Na které reklamní apely reagují nejvíc a ke kterým se stavějí negativně.Jaký je jejich postoj k reklamě na pivo, když bereme v úvahu, že je to reklama na alkoholický výrobek a jak velkou roli sehrává aspekt reklamy při kupném rozhodování. Na základě výzkumů marketingových společností i vlastního výzkumu provedeného metodou dotazování jsem dospěla k požadovaným výsledkům. Práce je rozdělená do dvou hlavních častí, a to části teoretické, která stručně pojednává o marketingové komunikaci, reklamě a pivním průmyslu, jelikož to souvisí s tématem, a praktické části věnované již zmíněnému výzkumu.
Postavení žen na trhu práce
Urbánková, Petra ; Lapáček, Michal (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problémem uplatnění žen - matek na trhu práce. Historický nástin vývoje na trhu práce umožnil vysvětlit některé aspekty chování mužů a žen ve společnosti. Emancipace žen a jejich touha po nezávislosti a profesním růstu s sebou přinesla problém ve formě slučitelnosti profesního a rodinného života. Práce se zaměřuje na nerovné postavení žen a mužů na trhu práce, na rozdíly ve mzdách mužů a žen, na podporu mladých rodin ze strany státu, ale také ze strany partnera jak v České republice tak i v zahraničí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 423 záznamů.   začátekpředchozí408 - 417další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.