Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,037 záznamů.  začátekpředchozí4018 - 4027další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.19 vteřin. 

Dynamika zarůstání přehrazených odvodňovacích rýh na revitalizovaných rašeliništích na území Modravských slatí v NP Šumava
Novozámská, Eva ; Váňa, Jiří (oponent) ; Mikulášková, Eva (vedoucí práce)
Eva Novozámská Dynamika zarůstání přehrazených odvodňovacích rýh na revitalizovaných rašeliništích na území Modravských slatí v NP Šumava Abstrakt Práce se zabývá výzkumem indukovaného a přirozeného zarůstání přehrazených odvodňovacích rýh rašeliníkem na vybraných rašeliništích v Národním parku Šumava v rámci "Programu revitalizace šumavských mokřadů a rašelinišť". Pro studium indukovaného zarůstání bylo na lokalitách Cikánská slať, Luzenská slať a Novohuťské močály založeno celkem 36 trvalých ploch. Do nich byl v roce 2006 v závislosti na lokalitě umístěn buď druh Sphagnum fallax nebo Sphagnum majus. Po čtyři roky byl každoročně monitorován přírůstek či úbytek rašeliníku. Studium přirozeného zarůstání rýh rašeliníkem bylo prováděno na stejných lokalitách jako zarůstání indukované. Celkem byl v roce 2009 zaznamenán přirozený pokryv na 65 plochách. Nejdůležitějšími parametry ovlivňujícími přirozené zarůstání byly hloubka rýhy a průtok vody. Množství rašeliníku bylo na všech lokalitách téměř shodné. U indukovaného zarůstání rýh byly nejvýznamnějšími parametry hloubka rýhy, šířka rýhy, množství opory větví a interakce hloubky a šířky. Pomocí závislosti hloubky přirozeného zarůstání na pokryvnosti rašeliníku byl vytvořen predikční model. Díky němu bylo možné porovnat úspěšnost indukovaného zarůstání oproti...

Projektové vyučování a jeho využití v současné škole
Sýkorová, Lucie ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Diplomová práce Projektové vyučování a jeho využití v současné škole pojednává o možnostech, které nabízí projektové vyučování. Na vzdělávání v našich školách jsou kladeny požadavky, které jsou formulovány v rámcových vzdělávacích programech v podobě vzdělávacích cílů. Realizace projektového vyučování napomáhá naplňování těchto cílů a přispívá k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí. Tato práce poukazuje na vhodné využití projektů ve výuce cizích jazyků. V praktické části je navržen konkrétní projekt na téma Paříž a…, který byl zrealizován se studenty gymnázia ve výuce francouzského jazyka. Jeho průběh je podrobně popsán od motivace a plánování, přes jeho realizaci, prezentaci až po závěrečnou reflexi a hodnocení projektu. Pro závěrečnou reflexi a hodnocení projektu byly pro studenty sestaveny celkem tři dotazníky. Zároveň byla stanovena kritéria hodnocení, podle kterých může projekty studentů hodnotit vyučující/koordinátor. Tento návrh projektu spolu s dotazníky pro hodnocení je možné využít, po drobných úpravách, jako model pro další projekty ve výuce cizích jazyků zaměřené na reálie studovaného jazyka. Klíčová slova: projektové vyučování, projekt ve výuce cizího jazyka, klíčové kompetence, cíle vzdělávání. Abstract The diploma thesis The Project Method and its Potential Application in...

Srovnání Javascriptových frameworků
Hanyš, Pavel ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s javascriptovými frameworky, které se v dnešní době s oblibou používají. V úvodní části jsou vysvětleny základní termíny a potřebné informace pro dostatečné pochopení celé práce. Dále jsou uvedeny nejčastěji používané frameworky spolu s jejich popisem a uvedením jejich výhod a nevýhod. Jednotlivé frameworky se liší svými funkcemi a použitelností. Mým přínosem je jejich vzájemné srovnání a poskytnutí důležitých informací pro budoucí uživatele, kteří se rozhodují, jaký framework pro svoji práci použít. Práce může sloužit jako příručka začínajícího webového vývojáře nebo programátora. Pro konkrétní představu je na konci práce na příkladu předvedena funkcionalita vybraného frameworku.

Outplacementové programy
Budová, Klára ; Pivoňková, Lucie (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Hlavním tématem práce je pomoc a podpora propouštěným zaměstnancům z důvodu nadbytečnosti formou tzv. outplacementu. Práce je zaměřena na popis procesu skupinového outplacementu spolu s jeho výhodami a nevýhodami skupinové práce konzultantů s klienty. Propouštění z důvodu nadbytečnosti a jeho metody jsou zde uvedeny jako výchozí informace k dalšímu studování problematiky outplacementu. Dále jsou zmíněny cíle outplacementu, jeho obsah a stručný vývoj outplacementového poradenství u nás i ve světě. Samotný outplacementový proces je rozdělen do jednotlivých kroků, které mohou posloužit jako návod, jak úspěšně pomáhat a radit propouštěným pracovníkům při hledání nového zaměstnání. Část týkající se charakteristik skupinového outplacementu vymezuje i úlohu konzultanta v procesu outplacementu a nastiňuje vývoj outplacementových profesních asociací. Teoretické informace jsou doplněny zkušenostmi z vlastní praxe a vytvářejí tak ucelenější pohled na problematiku outplacementu.

Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka
Černá, Martina ; Švermová, Dagmar (oponent) ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce)
NÁZEV: Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je popsáno teoretické zázemí dramatické výchovy a komunikativně zaměřeného vyučování cizích jazyků. Je zde také charakterizován vztah Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání k dramatu i k výuce cizího jazyka. Hlavní část práce obsahuje návrh na začlenění metod dramatické výchovy do výuky němčiny a sborník dramaticky orientovaných cvičení. Dále je tu popsán průběh a výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo prověřit, jaký vliv mají metody dramatické výchovy na rozvoj komunikativní kompetence žáků v německém jazyce. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, komunikativní kompetence, výuka cizích jazyků

Spolupráce dobrovolníka, klienta a o.s. Lata - Programy pro ohroženou mládež
Kniha, Michal ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež Anotace: Diplomová práce se zabývá problematikou dobrovolnické práce v oblasti programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou "jeden na jednoho". Konkrétně se zaměřuje na fungování mentorského projektu o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež. Věnuje se zejména faktorům, které mohou ovlivňovat vztah dobrovolníka s klientem a organizací. Zaměřuje se především na zapojené dobrovolníky, klade si za cíl popsat způsoby, kterými dobrovolníci svou práci s klientem a organizací vnímají. Výzkumná část práce je zaměřena na analýzu vypovědí konkrétních dobrovolníků a má ambici zachytit a rozkrýt důležité proměnné, které jejich činnost v organizaci ovlivňují. Mapuje, jaká je motivace dobrovolníků, jaké mají cíle, jak vnímají své vztahy s klientem, co jim při vykonávání mentorské role pomáhá a jak vnímají organizaci, pro kterou pracují.

Muellerióza oborně chované mufloní zvěře - vyhodnocení účinnosti kontrolních anthelmintických programů
Pavlíková, Veronika ; Lamka, Jiří (vedoucí práce) ; Ducháček, Lubomír (oponent)
1 Abstrakt Muellerióza oborně chované mufloní zvěře - vyhodnocení účinnosti kontrolních anthelmintických programů Veronika Pavlíková V této práci hodnotíme účinnost několika kontrolních anthelmintických programů zaměřených proti muellerióze v chovech mufloní zvěře. Programy jsme uskutečnili v letech 1996 - 2007 v oborách Rozpakov, Vlkov a Vřísek. V oboře Vřísek jsme do programu zapojili i kozu bezoárovou, rovněž napadenou plicnivkou Muellerius capillaris, ale léčili jsme ji samostatně. Kontrolu zdravotního stavu zvěře jsme prováděli pomocí larvoskopického vyšetření modifikovanou Baermannovou metodou, která nám umožnila zjišťování hodnot LPG plicnivky Muellerius capillaris (LPG je počet larev na 1 gram vyšetřovaného trusu). K léčbě jsme použili léčiva ze skupiny benzimidazolů - flubendazol v dávce 3 x 15 mg/kg živé hmotnosti (ž. hm.) a albendazol v dávkách 5 x 3 mg/kg ž. hm., 5 x 5 mg/kg ž. hm. a 5 x 7,5 mg/kg ž. hm., která jsme podávali prostřednictvím medikovaného krmiva. Mufloní zvěř v oboře Rozpakov jsme léčili velmi intenzivně dle vývoje hodnot LPG, v oboře Vlkov jsme prováděli pravidelnou léčbu dvakrát ročně bez ohledu na hodnoty LPG a v oboře Vřísek z programu sešlo a léčili jsme zde jen nárazovým podáním medikovaného krmiva při vyšších nálezech hodnot LPG. Potvrdili jsme účinnost použitých léčiv...

Názory laické a odborné veřejnosti na lidi s psychiatrickým onemocněním s přihlednutím na činnost DPS Ondřejov
Velíšková, Klára ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Jarolímek, Martin (oponent)
Tato práce představuje Denní Psychoterapeutické Sanatorium Ondřejov. Reflektuje fungování a činnost centra spolu se službami, jež poskytuje svým klientům. Výraznou pozornost věnuji veškerým aktivitám a programům v rámci tohoto sanatoria. V bakalářské práci prostřednictvím dotazníku reflektuji názory vybraných skupin lidí a jejich pohled na duševní onemocnění, což je zároveň hlavním cílem v praktické části. Hlavní linií práce, stejně jako cílovou skupinou centra jsou lidé s duševním onemocněním. Cílem práce je vyzdvihnout DPS Ondřejov jako místo vhodné pomoci lidem s psychiatrickým onemocněním, které je v současné době tolik rozšířené. Práce by současně mohla přispět k lepší orientaci v nabízených službách pro tyto klienty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Rozvoj pohybových dovedností v boccie a v kuželkách u žáků s dětskou mozkovou obrnou
Kůsová, Jarmila ; Čichoň, Rostislav (oponent) ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce)
2 ABSTRAKT Název: Rozvoj pohybových dovedností v boccie a v kuželkách u žáků s dětskou mozkovou obrnou. Cíl práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň pohybových dovedností v boccie a v kuželkách u žáků s dětskou mozkovou obrnou a možnosti jejich rozvoje po 20hodinové intervenci pohybovým programem aplikovaným v rámci povinné tělesné výchovy na škole pro žáky s tělesným postižením. Metoda: Pro splnění cíle jsme použili testování pohybových dovedností v boccie a v kuželkách a provedli vyhodnocení získaných dat pomocí kvalitativních a kvantitativních metod. Ke stanovení věcné významnosti rozdílů výkonů mezi experimentální (6 žáků) a kontrolní skupinou (6 žáků) jsme využili Cohenova koeficientu d. Výzkum jsme zpracovali formou kvaziexperimentu. Výsledky: V první etapě testování jsme u experimentální a kontrolní skupiny zjistili nedostatky v provedení pohybových dovedností a boccie a v kuželkách. Po aplikaci pohybového programu u experimentální skupiny došlo oproti skupině kontrolní k rozvoji pohybových dovedností v boccie a v kuželkách, ovšem významné rozdíly jsme zaznamenali pouze v některých dovednostech. U kontrolní skupiny jsme po druhé etapě testování významné rozdíly nezjistili. Mezi experimentální a kontrolní skupinou jsme po druhé etapě testování ve všech dovednostech objevily rozdíly velké, z čehož jsme...

Individuální regenerační programy pro zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému u postižených jedinců s roztroušenou sklerózou
Kraus, Milan ; Prokešová, Eva (oponent) ; Strnad, Pavel (vedoucí práce)
2 ABSTRAKT NÁZEV PRÁCE: Individuální regenerační programy pro zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému u postižených jedinců s roztroušenou sklerózou. CÍL PRÁCE: Cílem práce je navrhnout a objasnit individuální regenerační programy pro zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému u postižených jedinců s roztroušenou sklerózou. Práce má též zjistit do jaké míry a jaký vliv má délka působení regeneračních programů na zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému u postižených jedinců s roztroušenou sklerózou. METODA: Metodou výzkumné práce bylo vytvoření individuálních regeneračních programů, které zahrnovaly: cvičení klíčových oblastí správného držení těla, modifikovaná spinální cvičení, jednotlivá individuální cvičení na protažení svalů, dechová cvičení, cvičení Feldenkraisovy metody, oční cvičení, pozitivní ovlivňování psychiky a relaxační metody. Byla využita neurologická vyšetření, klinické vyšetření a metoda palpace a aspekce. Hodnocení zlepšení klinických příznaků a funkčních poruch pohybového systému proběhlo na základě klinického vyšetření měřených parametrů (spasticita, svalová síla, rovnovážné reakce vsedě, rovnovážné a koordinační schopnosti, vzpřimovací a rovnovážné reakce a reakce dle Bobath konceptu, chůze po rovině, třes a...