Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivní daňové sazby daně z příjmů fyzických osob v zemích OECD nebo EU
Pípová, Tereza ; Vančurová, Alena (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Práce je zaměřena na komparaci efektivních daňových sazeb daně z příjmů fyzických osob v České republice, Belgii, Irsku a Portugalsku. Pozornost je věnována konstrukčním prvkům daně z příjmů fyzických osob v jednotlivých daňových systémech. Jejich vliv na výslednou efektivní daňovou sazbu je ilustrován pomocí výpočtů této sazby u dvou modelových poplatníků u každé země.
Efektivní daňové sazby daně z příjmů fyzických osob v zemích OECD nebo EU
Paclíková, Veronika ; Vančurová, Alena (vedoucí práce) ; Doležalová, Ivana (oponent)
Předmětem práce je komparace efektivních daňových sazeb daní z příjmů ze závislé činnosti pomocí vybraného ukazatele, jejich srovnání v čase a analýza vlivu nejdůležitějších faktorů na daňové zatížení zaměstnanců ve státech EU i OECD, kterými jsou Česká republika, Rakousko, Německo a Maďarsko.
Efektivní daňové sazby daně z příjmů fyzických osob v zemích OECD nebo EU
Štrichová, Iva ; Vančurová, Alena (vedoucí práce) ; Doležalová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na výpočet a komparaci efektivních daňových sazeb daně z příjmu fyzických osob v České republice, Slovinsku, Švédsku a Německu. V první části je definován pojem efektivní daňová sazba. Dále se zde zabývám způsoby výpočtu efektivní daňové sazby a konstrukčními prvky, které ovlivňují její výši. Druhá část je pak zaměřena na samotný výpočet. K výpočtu je využit mikroekonomický přístup. U každé země je ilustrován pomocí čtyř modelových poplatníků, při různé úrovni jejich příjmů. V závěru jsou srovnány zjištěné výsledky a konstrukční prvky ve vybraných zemích.
Vývoj efektivních sazeb daní z práce v ČR
Pšurná, Pavla ; Kubátová, Květa (vedoucí práce) ; Picka, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá efektivním zdaněním práce v České republice a srovnává tyto trendy se státy Evropské unie na bázi statistických dat Eurostatu a OECD. Efektivní daňová sazba je indikátor, který měří skutečné daňové zatížení poplatníků. Na rozdíl od zákonné sazby daně dokáže zohlednit aspekty daňového sytému, které mají vliv na konečnou daň. Nejprve se podrobně věnuji ukazatelům, které se používají k měření distorzí daní z práce. Důraz je kladen na implicitní sazbu, kterou vytvořil Eurostat, a která umožňuje srovnat daňové zatížení v ČR s ostatními členskými státy unie. Další část podává celkový přehled o reformách daně z příjmu, které se uskutečnily na území ČR od roku 1993. Následuje část analytická, kde jsou porovnány implicitní sazby daně z práce mezi členskými státy EU. V poslední kapitole je popsán daňový klín, který je doplňkem při rozboru implicitních sazeb. Zkoumám zde také vliv nákladů práce na daňové zatížení poplatníků v zemích EU. Cílem této práce je analyzovat vývoj efektivní sazby daně z práce v ČR od roku 1993 do současnosti, zjistit příčiny změn a provést komparaci s členskými zeměmi EU.
Dopady daňové reformy v ČR na poplatníky
Smialková, Monika ; Kubátová, Květa (vedoucí práce) ; Hartlová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dopadem daňové reformy z let 2003 -- 2006 na poplatníky. Důraz je kladen na zdanění práce a tedy na zaměstnance. Práce je členěna do čtyř částí. První kapitola představuje pohled na dané období -- příčiny, průběh plnění reforem, změny sazeb apod. Druhá kapitola mi pomohla nastínit základní informace o používaných ukazatelích, kterými lze měřit efektivitu zdanění (část teoretická). Ve třetí a stěžejní části své práce jsem použila znalostí získaných v teoretické přípravě a na vybraném ukazateli (ETRL) provedla výpočty pro rok 2003 a 2006. Výchozím podkladem pro výpočet byla výše průměrné mzdy v daném roce a od ní odvozené podíly (33 %, 50 %, 67 %, 100 % a 150 %). V závěrečné části jsem se věnovala výhledům do budoucna, tj. reformy na období let 2007 až 2010.
Daňové úlevy na dani z příjmů fyzických osob v České republice a ve vybraných zemích
Schrecková, Adéla ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Tato práce se zaměřuje na daňové úlevy v oblasti daně z příjmů fyzických osob. Popisuje přitom nejprve základní konstrukční prvky daně z příjmů fyzických osob, dále pak jednotlivé druhy úlev spjatých s touto daní a jejich dopad na finální poplatníkovu daňovou povinnost. V dalších částech práce nalezneme aktuální právní úpravu jednotlivých úlev v České republice, dále pak ve Francii a Kanadě. Podrobněji jsou rozebírány především podmínky uplatnění a výše uplatnitelných částek.
Daňové klíny u podniků v České republice
Podhradská, Alena ; Kubátová, Květa (vedoucí práce) ; Hartlová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá daňovými klíny (efektivními sazbami daně) u podniků v České republice. Cílem práce je použít metodiku měření daňových klínů k analýze daňového zatížení vybraného podniku v období let 2004 až 2008. Efektivní sazba zkoumaného podniku je porovnána se efektivními sazbami podniků v České republice a Evropské unii. K dosažení daného cíle je využit přehled literatury, metoda analýzy a komparace. Z výsledků provedené analýzy vyplynulo, že zkoumaný podnik vykazoval na začátku zkoumaného období velmi vysoké daňové zatížení ve srovnání se statutární sazbou daně. V průběhu zkoumaného období se však efektivní sazba podniku výrazně snížila, čímž došlo k přiblížení této sazby daně ke statutární sazbě daně. Největší měrou přispěly k vysokému daňovému zatížení společnosti daňově neuznatelné náklady, kterých má společnost mnoho. Jelikož je daň z příjmů právnických osob pro společnost nákladem, tak by se měla snažit o jeho minimalizaci, a tím snížení efektivní sazby daně.
Efektivní sazby daně z příjmů právnických osob
Čuříková, Hana ; Kubátová, Květa (vedoucí práce) ; Teklý, Lukáš (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji efektivní sazbě daní z příjmů právnických osob v České republice. Efektivní neboli implicitní daňová sazba je ukazatel, který měří skutečné daňové zatížení jednotlivých států. Je to taková sazba, která v sobě zohledňuje nejen statutární, respektive nominální sazbu daně, ale také další aspekty daňového systému, které mají vliv na celkovou výši zaplacené daně. V první a druhé části práce se zabývám jednotlivými efektivními daňovými sazbami a jejich vypovídací schopností. Třetí část je analytická. Cílem práce je porovnat efektivní daňové sazby vybraných podniků v České republice a vysvětlit, co je ovlivňuje. Taková analýza je provedena formou grafů.
Efektivní daňové sazby daně z příjmů fyzických osob v zemích EU
Černá, Kateřina ; Vančurová, Alena (vedoucí práce) ; Eisenwort, Lukáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na průměrnou efektivní daňovou sazbu daně z příjmů fyzických osob. V první části práce je definována průměrná efektivní sazba daně a jsou uvedeny různé způsoby jejího výpočtu. Ve druhé části se práce zaměřuje na průměrnou efektivní daňovou sazbu ve vybraných státech EU. Těmito státy jsou členské státy EU, ve kterých je aplikována lineární sazba daně z příjmů fyzických osob - Česká republika, Bulharsko, Estonsko, Litva, Lotyšsko, Rumunsko a Slovenská republika. Práce u těchto států popisuje základní charakteristiky daně z příjmů fyzických osob a pojistného na sociální a zdravotní pojištění. Dále jsou vypočteny efektivní daňové sazby pro zaměstnance a osoby samostatně výdělečně činné v konkrétních příjmových skupinách. V poslední kapitole jsou porovnávány výše daňových úlev v jednotlivých zemích a jejich vlivy na daňovou povinnost poplatníků. Závěrem jsou srovnány zjištěné efektivní daňové sazby poplatníků ve vybraných zemích.
Srovnání daňové soustavy Česka a Slovenska
Kupková, Barbora ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Práce se zabývá srovnáním daňové soustavy České republiky a Slovenska s hlavním důrazem na vliv daní na daňové poplatníky. Jedná se o porovnávání nejen stavu, ale i vývoje, protože reformy proběhly v nedávné době a některé ještě nejsou dokončeny. Na Slovensku byla v letech 2003/2004 provedena rozsáhlá reforma veřejných rozpočtů, jejíž součástí byly velké změny daňového systému, které byly přijaty s velkým ohlasem i v České republice a byly inspirací pro reformu veřejných rozpočtů započatou v roce 2007. Jako východisko reforem byla použita koncepce rovné daně, která se zdá být správným řešením v případě obou zemí. V práci se rovněž snažím nalézt hlavní změny v daňové soustavě a její struktuře od roku 1993, kdy došlo k rozpadu společného státu. Zabývám se i srovnáváním výše zákonných sazeb nejdůležitějších daní. Protože ke srovnání daňového zatížení nejsou tak důležité sazby zákonné, ale sazby efektivní, použiji k jejich zjištění zprávy mezinárodních organizací. Kromě sazeb se práce týká také řadou dalších aspektů, jako je složitost daňových zákonů, jejich transparentnost a spravedlnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.