Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 425 záznamů.  začátekpředchozí395 - 404dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodina, dítě a jeho dětství
ROBOVÁ, Olga
Diplomová práce se zabývá současnou podobou rodiny, jejími hodnotami, výchovnými přístupy, formami vzájemné komunikace, rodinného uspořádání a jejím vlivem na život a chování dítěte. Teoretická část vychází z odborné literatury věnující se oblastem rodinného života, dítěti a výchově. Postupně jsou v ní zpracována jednotlivá témata, která s rodinou a výchovou souvisejí (typy rodiny, funkce rodiny, výchovné styly atd.) Výzkumná část byla založena na kvalitativním přístupu, v jehož rámci byla provedena případová studie tří rodin s dětmi. Každá ze studií je podrobně rozpracována a odhaluje zákonitosti života a výchovných přístupů v současné rodině. Z výsledků této studie vyplývá, že současní rodiče dávají přednost demokratickému až liberálnímu stylu výchovy, který je mnohem náročnější, než po staletí užívaný autoritativní přístup. A že větší výchovný úspěch přijde pravděpodobně tam, kde je v rodině emocionálně pozitivní prostředí, rodiče jsou starostliví a stanovují jasná pravidla. Klíčová slova: rodina, rodiče, výchovné přístupy rodičů, rodinné prostředí, dítě, dětství, přístup k dítěti, výchova
Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých
Otipka, Michal ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Vysekalová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem reklamy a jejím působením na spotřebitelské chování dětí. Ty nejsou na rozdíl od dospělých schopny rozlišit mezi fikcí a realitou, tedy rozlišit, zda si reklamovaný předmět koupit pouze chtějí, nebo jej potřebují. Teoretická část práce přináší informace o tom, jakým způsobem se dnes reklama nejčastěji šíří, jak na zákazníka působí a na základě čeho se zákazníci ke koupi produktu rozhodují, jaké faktory ovlivňují zákaznické chování a jak reklamu vnímají jednotlivé věkové skupiny dětí. Informuje také o tom, jaká jsou specifika reklam určených dětem a jaké jsou aktuální trendy ve spotřebním chování dětí. Cílem práce je zjistit, jak televizní reklama ovlivňuje reálné spotřebitelské chování dětí v kontextu s tím, zda pochází z vícečlenné rodiny, v závislosti na tom, kolik času jim rodiče věnují, jakým způsobem jsou vychovávané apod. Zjišťováním těchto skutečností se zabývá praktická část diplomové práce.
Výchovné styly v úplné rodině a jejich vliv na utváření osobnosti.
LACINOVÁ, Miluše
Bakalářská práce je zaměřena na problém s výchovou dětí ve fungujících úplných rodinách. Záměrem práce je zjistit, jak se rodiče dospělých dětí dívají na způsob výchovy svých rodičů, jak je výchova ovlivnila a jak sami vychovávali své děti. Cílem práce je zjistit, proč někteří rodiče s dobrými podmínkami k výchově, nedokážou vychovat ze svých dětí vyrovnané osobnosti.
Management komunitního portálu Jindřicháč
Svoboda, Petr ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit obsahovou a organizační strukturu studentského internetového projektu Jindřicháč.cz, jehož hlavní náplní je podpora pozitivního rozvoje dětské osobnosti, nadání a vloh u dětí a jejich propojení s dalšími třemi cílovými skupinami - s rodiči, seniory a pedagogy.
Současné vztahy dětí a rodičů - křesťanský pohled
TALÁNOVÁ, Daniela
Bakalářská práce nabízí pohled na současné vztahy dětí a rodičů z křesťanského hlediska. Mapuje některé dílčí problémy těchto vztahů na základě dostupné křesťanské literatury a Bible. Srovnává podobnost vztahu Boha Otce a Jeho lidu se současnými vztahy dětí a rodičů. Popisuje jedinečný úkol rodičů " vést děti k víře a podobu vztahů z toho vyplývajících. Věnuje se vlivu přátel a partnerů dětí na vztahy v rodině. Pozornost obrací i na způsob volby správného povolání z pohledu křesťanské rodiny. Na příbězích lidí dokládá, že "teorie" přinášené křesťanskými autory jsou opravdu platné. Verši z Bible dokládá roli Boha Otce a nadčasovost a univerzálnost Bible jako "výchovné literatury".
Komplexní výchova v rodině a škole v prevenci dětské úrazovosti
KALOUSKOVÁ, Ivana
Cílem této práce bylo zmapovat znalosti oslovené skupiny respondentů (žáci, rodiče, pedagogové) v oblasti první pomoci, zmapování znalostí o prevenci dětské úrazovosti a zjistit frekvenci úrazů u dětí na základních školách v jihočeském kraji. Výzkumné šetření prokázalo, že úrazem jsou častěji postiženy chlapci oproti dívkám. K úrazu nejčastěji dochází při sportu, v domácnosti a ve škole. Při hodnocení úrazu, dle druhu poranění, spadá nejvíce úrazů do skupiny zlomenin, pohmožděnin, vykloubenin. Dle výsledků práce bylo zjištěno, že např. vzdělání rodičů se neodráží na vzniku úrazu. Nejvíce úrazů bylo potvrzeno u rodičů s vyšším odborným vzděláním, naopak nejméně úrazů u rodičů se základním vzděláním. Školní úrazy byly potvrzeny častěji na obecní škole v porovnání se školami ve městě. Výsledky této práce by mohly být základem při vytváření projektu či programu v prevenci úrazů. Dále lze z této práce vycházet při zpětné vazbě se základními školami, a tak předcházet nejčastějším úrazům, který byly statistický vyhodnoceny.
Podpora rodiny nedonošeného a závažně nemocného novorozence a její rezervy z pohledu zdravotníků a rodičů
FIŠAROVÁ, Aneta
Základem podpory rodičů nedonošených dětí je, aby jim bylo umožněno účastnit se péče o své dítě, nést za ní odpovědnost a získávat vědomosti o stavu dítěte. V dnešní době, díky pokroku v lékařské péči, mají nedonošené děti stále lepší vyhlídky do života. Teoretická část je zaměřena na nedonošeného novorozence, péči o něj a zapojení rodičů do této péče. Dále je zde popsán vztah rodičů k dítěti a organizace pomáhající rodičům. Byly stanoveny tři cíle a z nich vyplývající otázky. Cílem bylo zmapovat informovanost ošetřovatelského personálu o rezervách v podpoře rodiny nedonošeného a závažně nemocného novorozence na specializovaných pracovištích, zjistit priority rodičů v této oblasti a porovnat oba dva pohledy. V praktické části byla zvolena metoda kvalitativního šetření. Šetření bylo prováděno pomocí nestandardizovaného rozhovoru s deseti respondentkami. Z toho (R1 - R5) byli maminky hospitalizované společně se svými dětmi na neonatologickém oddělení v Nemocnici České Budějovice. Respondentky (R6 - R10) byli z řad zdravotníků. Jednalo se o sestry pracující na neonatologickém oddělení v Nemocnici České Budějovice. Informace získané z rozhovorů byly zpracovány a dále analyzovány. Byly splněny všechny cíle. Zdravotníci vidí rezervy v časné podpoře obou rodičů a v tom, aby se neopomíjel partner. Byl dán podnět k navýšení kapacity pokojů pro maminky s dětmi. Pro rodiče je prioritou vidět novorozence co nejdříve po porodu, blízkost dítěte a mít dostatek informací. Velký význam má pro ně klokánkování a příběhy jiných rodičů. Největší oporou je jednoznačně partner. Bylo navrženo, že v nemocnici musí být laktační poradkyně a i psycholog znalý problematiky. Z porovnání obou pohledů vyplývá, že došlo ke shodě stanovisek rodičů a ošetřovatelského personálu.
Začlenění rodičů a osob blízkých do ošetřovatelského procesu u dětí s polytraumatem
ŠIMKOVÁ, Zuzana
Svou práci jsem zaměřila především na začlenění rodičů a osob blízkých do ošetřovatelského procesu u dětí s polytraumatem. Úrazy představují závažný zdravotnický, ekonomický a společenský problém na celém světě. Česká republika se řadí mezi státy s nejvyšší úmrtností dětí v důsledku úrazů. V České republice jsou úrazy nejčastější příčinou úmrtí dětí a mladých dospělých. Jedná se o třetí nejčastější příčinu úmrtí v celé populaci. Přestože úmrtnost na úrazy v poslední době mírně klesá, celkový počet úrazů naopak stoupá. Dle statistik dochází k nejzávažnějším úrazům v oblasti dopravy a nejčastějším místem vzniku úrazů je domov a škola. Má bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V praktické části jsem využila kvalitativního výzkumu k získání dat, která byla zpracovány formou kazuistik. Výzkum byl proveden na Dětské klinice Nemocnice České Budějovice a. s. u vybraných rodičů a osob blízkých v období od počátku roku 2009 do začátku roku 2010.
Vliv sociálního prostředí na děti s diagnózou ADHD - význam informovanosti rodičů a učitelů
KRATOCHVÍLOVÁ, Martina
Abstrakt Vliv sociálního prostředí na děti s diagnózou ADHD (význam informovanosti rodičů a učitelů) V současné době diagnostika syndromu ADHD u dítěte představuje pro rodiče, učitele, vrstevníky a celkově pro společnost náročnou zkoušku. Samozřejmě, že i dítěti, kterému je diagnostikován syndrom ADHD, způsobuje řadu problémů při inkluzi do společnosti. Nutností je, aby nejen dítě, rodiče a učitelé, ale i společnost byla dostatečně informována o syndromu ADHD a následně všichni dokázali vytvořit příznivé sociální prostředí, ve kterém je možno ambulantní léčbou velmi pozitivně ovlivnit vývoj dítěte. Tato práce se věnovala problematice vlivu sociálního prostředí na dítě s diagnózou ADHD. Cílem práce bylo zmapování informovanosti rodičů a učitelů o syndromu ADHD. Při zpracování dat byla použita metoda kvantitativního výzkumu pomocí dotazování. Dotazníky byly určeny rodičům dětí studujících na základních školách a učitelům pracujících v základních školách v Jihočeském kraji. Dotazníky byly anonymní, dobrovolné a obsahovaly 30 polootevřených a uzavřených otázek pro rodiče a učitele. K samotnému výzkumu bylo použito 100 ze 100 rozdaných dotazníků pro rodiče a 70 z celkového počtu 75 rozdaných dotazníků pro učitele. Návratnost dotazníků byla vysoká, u rodičů činila 100% a u učitelů 93%. Hypotéza H1 "Rodiče vyhledají pomoc u odborných pracovníků pro děti s příznaky ADHD" se potvrdila. Hypotéza H2 "Učitelé jsou dostatečně informováni o problematice dětí s ADHD" se také potvrdila. Hypotéza H3 "Učitelé dovedou poradit rodičům, jak a kde vyhledat odbornou pomoc" byla výzkumným šetřením také potvrzena. V otázkách týkajících se používání speciálních přístupů k dětem a spolupráce rodičů a učitelů se prokázala dobrá informovanost, ale její minimální využití v praxi. Z výzkumu dále vyplývá, že velkým problémem pro spolupráci je přesvědčení většiny učitelů, že v současné době je syndrom ADHD často vnímán jako omluva pro nevychované dítě. Také většina rodičů je přesvědčena, že učitelé neuplatňují speciální přístupy k dětem s diagnózou ADHD. Zlepšit by se měla edukační činnost v oblasti komplexního přístupu v péči o děti trpící syndromem ADHD, která bude založena na otevřené komunikaci mezi školou a rodiči. Nedílnou součástí bude spolupráce s externími odborníky.
Bio-psycho-sociální příprava dítěte na přítomnost bolesti u diagnostického či terapeutického výkonu.
KABELOVÁ, Alena
V současné době,kdy přibývá diagnostických i terapeutických výkonů u dětí, je důležité na přítomnost bolesti reagovat a děti na tento fakt v rámci ošetřova telské péče připravovat. Cílem práce bylo zmapovat přípravu dětí různých věko vých skupin na přítomnost bolesti při diagnostických a terapeutických výkonech. Šetření probíhalo kvantitativně pomocí dotazníkového šetření v období od února do března 2010. Dotazníky byly určeny sestrám na dětských odděleních.Z výzkum ného šetření vyplynulo, že děti jsou na bolest připravovány. Sestry využívají různé metody přípravy. Na bolest jsou připravovány děti všech věkových kategorií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 425 záznamů.   začátekpředchozí395 - 404dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.