Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 400 záznamů.  začátekpředchozí391 - 400  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití volného času středoškolské mládeže v regionu Klatovy
NEPRAŠOVÁ, Marcela
Zpracování problematiky využití volného času středoškolské mládeže v souvislosti s možným rizikovým chováním s přihlédnutím na faktory ovlivňující dospívání, přestup na střední stupeň školství, preferenci volnočasových aktivit a způsobů ovlivňujících tyto aktivity.
Užívání a nadužívání drog v jednotlivých typech střeních škol na Teplicku a jejich vzájemná komparace
VÁCLAVOVÁ, Petra
Tato práce se zabývá problematikou užívání a nadužívání drog v jednotlivých typech středních škol na Teplicku a jejich vzájemnou komparací. V teoretické části je popsána problematika drogových i nedrogových závislostí, její dopady na cílovou populaci středoškolské mládeže. Jsou zde popsány i jednotlivé drogy dle projevu a rizik intoxikace, ochranní činitelé či rizikové situace. Výzkum proběhl na středních školách na Teplicku. Srovnáváno bylo střední odborné učiliště, střední škola s maturitou a gymnázium. První hypotéza předpokládá, že většina studentů středních škol má zkušenost s drogou. V druhé hypotéze je předpokládán první věk užití drogy před dovršením patnáctého rokem věku. Třetí předpokládá, že nejrozšířenější drogou mezi studenty je marihuana. A poslední hypotéza, že alespoň tři procenta studentů má zkušenost s čicháním těkavých látek.
Historie, vývoj a současnost učňovského školství
PLODÍK, Jiří
Bakalářská práce stručně popisuje historii, vývoj a současnost učňovského školství v rozmezí tří století. Podrobněji sleduje transformaci na střední odborné školy. První, historická část, se zabývá touto problematikou ve všeobecné rovině. Druhá část práce popisuje vznik bývalého českovelenického železničního učiliště a jeho přeměnu na Střední školu České Velenice. Současně ukazuje postupné zvyšování úrovně výuky technických předmětů na škole. V práci jsou uvedeny i příklady spolupráce pedagoga a žáka při realizaci projektů.
Informační systém řešící rozvrhování
Procházková, Petra ; Brixí, Radim (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
V první části práce se zabývám zmapováním existujících systémů pro tvorbu rozvrhů na středních školách v České republice a následně jejich popisem. Tato část také obsahuje hodnocení spokojenosti s těmito systémy jejich uživateli. V druhé, praktické části práce navrhuji vlastní alternativní algoritmus pro tvorbu rozvrhů, který se snaží odstranit problémy, které v současných systémech spatřují jejich uživatelé.
Informatické vzdělávání v oblasti středních škol nezaměřených na výuku informatiky
Waldmannová, Lenka ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem práce je analyzovat výuku informatiky na středních školách v České republice, které nejsou zaměřeny na informatické vzdělávání. Pro analýzu je prvořadá legislativa České republiky, ale také poznatky z praxe. Hlavní oblastí zájmu je tvorba Rámcových vzdělávacích programů a jejich aplikace na školách dle Školního vzdělávacího programu. Problematika je také velmi úzce spjata s otázkou státní maturity a její realizací. Zdrojem informací pro tvorbu analýzy jsou legislativní dokumenty vydané Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky -- např. Bílá kniha (Národní program rozvoje vzdělávání), Rámcové vzdělávací programy pro jednotlivé obory středních škol, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky -- Informatika základní úroveň obtížnosti/ vyšší úroveň obtížnosti. Data z praxe jsou získána formou dotazníků, které byly rozeslány na střední školy po České republice, v některých školách proběhla i osobní návštěva. Následné zpracování získaných dat by mělo vést k jasným závěrům a vyvození doporučení pro změny v oblasti výuky informatiky na středních školách.
Problémy v pedagogické komunikaci učitelů na střední škole
BÍLÝ, František
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku a nejčastější chyby v pedagogické komunikaci. Cílovou skupinu tvoří učitelé středních škol z Českých Budějovic. Práce je rozčleněna do teoretické a praktické části. Teoretická část je dále podrobněji členěna na tři celky. První celek teoretické části je věnován základním prvkům komunikace jako takové, pedagogické komunikaci a osobnosti učitele. Dále jsou zde popsány vzájemné vztahy mezi učitelem a žákem, klima třídy a nežádoucí chování žáků. Další dva bloky teoretické části jsou věnovány verbální a neverbální komunikaci mezi učitelem a žákem, zpětné vazbě, paralingvistické komunikaci a v neposlední řadě uvádíme i nejčastější chyby ve verbální a neverbální komunikaci, jichž se učitelé mohou dopouštět. V praktické části jsou stanoveny výzkumné cíle, metody samotného výzkumu a dosažené výsledky výzkumu. Výstupem práce je zmapování nejčastějších chyb, kterých se učitelé ve své pedagogické komunikaci dopouštějí a zároveň musejí vyvarovat.
Marihuana a její užívání studenty středních škol v Moravských Budějovicích
DOBEŠOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá užíváním marihuany u středoškolské mládeže v Moravských Budějovicích. Tato látka je po alkoholu a tabáku nejrozšířenější návykovou látkou dle prevalence v České republice. Teoretická část práce popisuje nejen důvody a spouštěče vedoucí děti a mladistvé k užívání marihuany, ale zaměřuje se i na genderovské rozdíly, vznik závislosti, způsob a četnost užití či na rizika související s užíváním marihuany. Podkapitola práce je věnována i teorii vstupní drogy, za kterou je marihuana hojně považována. Závěr teoretické části bakalářské práce je pak zaměřen na prevenci na školách a na legislativu. Cílem šetření bakalářské práce je zjistit rozsah, zkušenosti a důvody vedoucí středoškolské studenty k užívání kanabinoidů a zároveň rozpoznat zkušenosti studentů dle jednotlivých typů škol. Z důvodu zjištění cílů byly stanoveny tři hypotézy, pro jejichž vyvrácení či potvrzení byl zvolen kvantitativní výzkum technikou dotazování a formou anonymních dotazníků. Výzkumný soubor tvořili studenti středních škol v Moravských Budějovicích. V rámci výzkumu byla první hypotéza, jež předpokládala větší zkušenost s marihuanou u studentů na učilišti než u gymnazistů, potvrzena. Stejně tak druhá hypotéza byla potvrzena. Ta předpokládala vyšší frekvenci užívání marihuany u studentů učiliště než u studentů gymnázia. Předpokládaná poslední hypotéza o častějším užívání marihuany chlapci než dívkami, byla též verifikována. Výsledky práce je možno použít pro zkvalitnění a zefektivnění primární prevence na středních školách, pro potřeby dalšího výzkumu, vědeckých a odborných publikací nebo pro potřeby výuky. V neposlední řadě i pro potřeby laické a odborné veřejnosti.
The Native Speaker English Teacher in the Czech Republic/Rodilí mluvčí vyučující angličtinu na českých školách
VĚTROVCOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá situací rodilých mluvčí vyučujících anglický jazyk na českých školách. Teoretická část se nejprve zaměřuje na role, kvality, autonomii a zodpovědnost učitelů a porovnává autoritu rodilých mluvčí v České republice a v anglicky mluvících zemích. Dále definuje pojem rodilý mluvčí anglického jazyka, věnuje se faktorům ovlivňujícím rozdíly mezi rodilými mluvčími a českými učiteli, zabývá se kvalifikací a pracovními příležitostmi rodilých mluvčích v České republice a nastiňuje problematiku kulturního šoku a překonávání kulturních rozdílů ve vyučování. V praktické části se pomocí rozhovorů s řediteli škol snaží zjistit jejich názor na danou problematiku a prostřednictvím dotazníku pro rodilé mluvčí se snaží zmapovat jejich postoje vůči českým žákům, míru kvalifikace, důvody pro příchod do České republiky, působnost na českých školách a spokojenost se současnou situací v České republice.
Praktické uplatnění pravidel BOZP v malém podniku - SZŠ
Šťastná, Zuzana ; Beroušek, Petr (vedoucí práce) ; Sitná, Dagmar (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku bezpečnosti a ochrany zdraví (BOZP) při práci ve školním prostředí, zjišťuje praktické uplatňování některých zásad BOZP na střední odborné škole. Cílem práce je identifikovat obecné právní normy upravující problematiku BOZP ve školách a školských zařízeních, zjistit úroveň zpracování zákonných dokumentů upravujících pravidla BOZP na konkrétní škole, zjistit hladinu informovanosti žáků této školy ve vybraných oblastech BOZP, respektování a dodržování vybraných pravidel BOZP žáky školy. V teoretické části práce jsou uvedeny a objasněny základní pojmy z oblasti BOZP a jsou uvedeny zásadní právní normy upravující problematiku BOZP ve školství. Některé důležité součásti těchto závazných právních norem jsou v další části rozpracovány. V praktické části je charakterizováno vzdělávání na SZŠ v Nymburce. Jsou popsány jednotlivé obory vzdělání vyučované na škole s upozorněním na možná rizika poškození zdraví při jejich výchově a vzdělávání, jsou popsány prostorové a technické podmínky pro vzdělávání v budově školy se zaměřením na možná rizika poškození zdraví, jsou připojeny další činnosti realizované při výchově a vzdělávání, kde existuje zvýšené riziko poškození zdraví. V práci jsou uvedeny některé vnitřní školní normy upravující problematiku BOZP na této škole. V další části práce jsou analyzovány výsledky jednotlivých položek dotazníku zadaného žákům. Tento dotazník se zaměřil na zjištění informovanosti žáků o vybraných pravidlech BOZP ve škole a jejich odpovědném chování při respektování těchto pravidel. U každé položky je provedeno zhodnocení získaných odpovědí, připojen hodnotící komentář s doporučením pro oblast BOZP. V závěru práce je zpracován vlastní návrh řešení zjištěných skutečností vedoucí k nápravě nedostatků ve zkoumané oblasti.
Matematická optimalizace rozvrhu na střední škole
Daněk, Roman ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Jablonský, Josef (oponent)
Tato diplomová práce zabývající se matematickou optimalizací rozvrhu na střední škole si klade za cíl prošetřit, zda je vhodné k optimalizaci středoškolského rozvrhu použít dělící problém. Veškeré výpočty jsou dokumentovány ve třech různých úlohách, které se zakládají na reálných datech skutečné střední školy. Z optimalizačních softwarů byly zvoleny programy Lingo a Xpress na kterých byly ověřeny dva rozdílné způsoby formulace matematického modelu. Práce obsahuje sedm příloh, které jsou obsaženy v hlavním dokumentu a speciální přílohy obsahující formulace modelů a interpretační tabulky v programu MS Excel s využitím VBA na přiloženém CD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 400 záznamů.   začátekpředchozí391 - 400  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.