Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika sociální integrace dětí mladšího školního věku se zdravotním postižením v zájmovém vzdělávání
FENCLOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat a porovnat specifika sociální integrace žáků se zdravotním postižením v mladším školním věku ve školní třídě a ve školní družině. V první kapitole analytické části jsem se věnovala vymezení samotného pojmu sociální integrace. Dále jsem charakterizovala proces začlenění jedince do společnosti a uvedla některé dokumenty pro tento proces výchozí. Protože úspěšnost sociální integrace může ovlivnit řada faktorů, bylo potřeba je v práci vymezit. Mezi nejdůležitější faktory lze řadit samotného žáka se zdravotním postižením, rodinu, pedagogy, podpůrná opatření a další faktory. Druhá kapitola se zabývala specifiky sociální integrace žáka ve školní třídě a ve školní družině. Mezi ně řadíme zejména možnost využívání podpůrných opatření, rozlišnost v postavení školy a školského zařízení a pedagogů v nich působících aj. V této kapitole jsem také uvedla úskalí, která jsou se sociální integrací spojená. Dále jsem přistoupila ke sběru dat. Rozdílnost zdravotního postižení žáků výzkumného vzorku jsem pro svoji práci vnímala jako výchozí, neboť se domnívám, že významným způsobem může sociální integraci ovlivnit. Využila jsem metodu polostrukturovaného interview, nezúčastněného pozorování a sociometrického dotazníku B-4. Poslední dvě metody byly pro porovnání specifik sociálního začlenění velmi podstatné, neboť ověřují informace získané dotazováním a ukazují na skutečný stav bez subjektivního smýšlení dotazovaných. Na základě získaných dat jsem vytvořila tři případové studie. V rámci každé z nich jsem porovnala specifika sociální integrace ve školní třídě a ve školní družině. Následně jsem případové studie celkově vyhodnotila. Zjistila jsem, že některé faktory hrály roli při integraci ve škole i školní družině současně. Tak tomu bylo především v případě počtu žáků. Vyšší počet byl pro obě zařízení k podpoře integrace nevhodný. Také postoje pedagogů hrály v obou případech velkou roli. K velmi odlišným výsledkům jsem dospěla v oblasti možnosti seberealizace a rozvoje sebedůvěry žáka. Přestože jsou možnosti a schopnosti jedince v obou případech obdobné, školná družina nabízí prostor pro seberealizaci patrně větší. V rámci volnočasových a svobodně zvolených aktivit žák může dosahovat úspěchů a vlastních cílů. Aby ale k seberealizaci mohlo docházet, musí být pedagog schopný reflektovat potřeby žáků a na jejich základě nabízet činnosti, které budou tyto potřeby uspokojovat. Jednou ze zkoumaných oblastí byly sociální interakce a prostor pro jejich realizaci. Z případových studií se školní družina jeví jako zařízení nabízející přirozeně větší prostor. Zároveň se ale ukázalo, že potenciál školní družiny pro podporu sociální interakcí není z části využit. Nestačí totiž pouze umožnit prostor pro sociální interakce, ale je potřeba je aktivně podporovat prostřednictvím různých podnětů a vhodně zvolených aktivit Významným úskalím školní družiny byla míra žáků, kteří denně přechází ze školní družiny do zájmových kroužků. Tyto neustálé odchody totiž narušují souvislou pedagogickou činnost družiny, v rámci níž se vychovatel snaží podporovat sociální integraci. Ukázalo se, že i během pobytu ve školní třídě je možné sociální integraci podporovat prostřednictvím skupinových her a pozitivních podnětů ze strany třídního učitele. Školní družina má v oblasti sociální integrace vlastní potenciál, ale záleží, zda bude činnostmi a fungováním družiny využit. Případové studie naznačily určitou pestrost, která je patrnější školní družině. Ta je dána její volnější strukturou a činnostmi, které zde probíhají. Zjištěná úskalí zkoumaných školních družin značí jejich potřebu naučit se využívat potenciál, které mají. Zároveň také ukazují na nedostatečně propracovaný systém školství v oblasti integrace do zájmového vzdělávání. Získané výstupy bakalářské práce by mohly být využity učiteli na základních školách a vychovateli ve školních družinách jako podnět pro řešení a zvyšování kvality integrace žáků se zdravotním postižením.
Tanečně-sociální projekty
Dynková, Anna ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; HRAB, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat fenomén tanečně-sociálních projektů se zaměřením na produkční specifika. Zároveň je cílem práce prozkoumat a popsat vzdělávací a sociální funkci tance. Teoretická část práce se zaměřuje na pojmový aparát z oblasti tance a sociálního prostředí, dále na tuzemský tanečně-sociální projekt Špalíček a britskou taneční skupinu Candoco a organizace, které této problematice kontinuálně věnují. Analytická část přináší rozbor vlastního projektu s názvem Příběh jako cesta a ekonomická a finanční specifika Tanečně-sociálních projektů. Předkládaná bakalářská práce by se mohla stát pomocným materiálem při realizaci tanečně-sociálních projektů.
Evropská sociální politika a její význam pro integraci osob se zdravotním postižením na trh práce
ZDEŇKOVÁ, Kateřina
ZDEŇKOVÁ, K. Evropská sociální politika a její význam pro integraci osob se zdravotním postižením na trh práce. České Budějovice 2012. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Katedra praktické teologie. Vedoucí práce Ing. Jaroslav Šetek, PhD. Práce se zabývá integrací osob se zdravotním postižením na trh práce prostřednictvím politiky Evropské unie. Problematika představuje teoretické zpracování vývoje evropské sociální politiky zejména ve vztahu k zaměstnávání osob se zdravotním postižením, zaměstnávání osob se zdravotním postižením a možnostmi jejich integrace na trh práce.
Doučování jako specifická forma podpory sociální integrace romských dětí
FRAŇKOVÁ, Edita
Bakalářská práce je zpracovaná na téma Doučování jako specifická forma podpory sociální integrace romských dětí. Cílem je navržení efektivních metodických postupů pro doučování romských dětí v Kontaktním centru Maják, který náleží Salesiánskému středisku mládeže - dům dětí a mládeže České Budějovice, při respektování specifik cílové skupiny. Postupy jsou založené na neformálním charakteru pedagogické činnosti s využitím alternativních edukačních metod. Součástí práce je vytvoření metodických podkladů pro doučování konkrétního učiva českého jazyka 3. třídy. V práci je na základě studia odborné literatury vymezena terminologie základních užívaných pojmů. Dále jsou charakterizována psychická a sociální specifika Romů a romské rodiny. Ta se v určitých sociálních znacích a vnímaných hodnotách odlišují od rodiny majoritní společnosti. Následující část se týká oblasti snahy státu ve vzdělávání Romů. Značná část práce je věnovaná alternativním formám a metodám výuky. Další kapitoly se zaměřují na problematiku sociálně vyloučeného sídliště Máj, v němž žijí děti navštěvující individuální doučování Kontaktního centra Maják. Podrobněji se zabývám současným systémem doučování s návrhem inovativního postupu práce. Výstupem mé práce je, na základě zjištěných informací a navržených inovativních postupů, vytvoření edukačního projektu, který bude prakticky uplatněn v Kontaktním centru Maják.
Vietnamská emigrace a kulturně-sociální integrace do české společnosti
Pham, Anh Thu ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
Pro úspěšnou integraci je nejprve nutné překonat její překážky. Aby k tomu došlo, je zapotřebí zjistit, co jsou překážky integrace a objasnit, proč vznikly. Tato bakalářská práce má nalézt všechny existující překážky bránící vietnamské mládeži úspěšně se integrovat do české společnosti. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část rozděluje obecné překážky existující v členských zemích Evropské unie do čtyř základních skupin: překážky rasově a socio-kulturně podmíněné, překážky emocionálně podmíněné, překážky vytvořené médií a státem a překážky ekonomického původu. Druhá část na první navazuje a zaměřuje se výhradně na překážky současné generace Vietnamců v ČR. Proto jsou základní skupiny bariér rozděleny dále podle situace v ČR. V rámci druhé části je současná generace Vietnamců rozdělena do tří skupin: potomci první generace, studenti-samoplátci a mladí přijíždějící za rodinou .
Využívání Evropského sociálního fondu v České republice
Mojžíš, Jan ; Brown, Lenka (vedoucí práce) ; Lindner, Milan (oponent)
Tato práce se v teoretické části věnuje Evropskému sociálnímu fondu, který je významným nástrojem Evropské unie pro podporu rozvoje lidských zdrojů a zaměstnanosti, a jeho využívání v České republice. Dále jsou zde popsány operační programy, které jsou financované z ESF v aktuálním programovacím období 2007 - 2013, se zaměřením na OP Praha - Adaptabilita. Ten je nástrojem pro zvýšení konkurenceschopnosti hlavního města Prahy v oblasti lidských zdrojů a přístupu k zaměstnání. Zvláštní pozornost je věnována prioritní ose, která se zabývá podporou znevýhodněných osob při vstupu na trh práce. Praktická část práce se zabývá konkrétním projektem čerpajícím finanční prostředky z ESF prostřednictvím OPPA, jehož cílem je usnadnění vstupu lidem se zdravotním postižením na trh práce. Cílem této části práce je analýza daného projektu a jeho komparace se zkušenostmi zahraničních projektů shodného zaměření.
Integrační politika EU a její vliv na integraci cizinců ze třetích zemí v ČR
Nguyen, Bach Luu Ly ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Integrace cizinců a integrační politika jsou v poslední době velmi aktuální témata a těší se velkému zájmu zejména v ekonomicky vyspělých zemích mezi které nepochybně patří i členské státy EU, včetně České republiky. Cílem této práce je zjistit, jaký vliv má integrační politika EU na integraci státních příslušníků ze třetích zemí v České republice. Práce zkoumá legislativní rámec, který Rada EU předložila svým členským státům, v tomto případě ČR, finanční prostředky EU investované do procesu integrace cizinců a využití těchto prostředků v ČR. Dále zkoumá, jakou formou se snaží ČR tyto cizince integrovat a jaké projekty zde vznikaly za tímto účelem. Z analýzy těchto procesů vyplývá, že EU udává směr, kterým by se měla ČR řídit při procesu integrace cizinců řídit. Jakým způsobem a jaké metody přitom ČR zvolí, však závisí čistě na ní.
Problematika dětských domovů v odrazu předškolního a základního vzdělávání
KOŽÍŠKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je věnována problematice dětských domovů v odrazu předškolní a základní pedagogiky. Je dělena do tří celků. Teoretické části, praktické části a příloh. V teoretické části jsem se zabývala typologií rodiny. Dále popisuji proměny pohledu na dítě a dětství. V kapitole pedagogika bylo mým úmyslem nastínit složitost vědy, která se zabývá výchovou a vzděláním. Již názvu kapitoly historie syndromu týraných a zneužívaných dětí je zřejmý obsah. Téma náhradní rodinná péče a péče institucionální jsem pojala jako stručný popis možností a nejistot dětí z dětského domova. V praktická část je věnována výzkumnému šetření, ve které bych chtěla zjistit složení věkových skupin ve školství v oblasti Příbrami a okolí. Dále stanovit odlišnosti v pohledu pedagogů na děti z dětských domovů a zjistit s jakou frekvencí se sekávají učitelé s dětmi z dětských domovů. V příloze si můžete prohlédnout fotky dětí z výzkumných pracovišť a najít vzor výzkumné metody.
EFEKTIVITA LÉČBY DROGOVĚ ZÁVISLÝCH A JEJICH SOCIÁLNÍ INTEGRACE.
DONNEROVÁ, Dominika
Zvolené, vlastní téma diplomové práce {\clqq}Efektivita léčby drogově závislých a jejich sociální integrace`` má v úmyslu přiblížit a pojmenovat životní styl závislých jedinců (v různých etapách léčby) jako první kroky k jeho snadnějšímu pochopení. Míří k akceptaci jejich sociální reality, kdy zde nejde o ambice popisovat téma v celém, širokém rozsahu ani vyslovovat všeobecně platné závěry. Odlišný stav vědomí lze navodit různými látkami, které na základě chemického působení mění fungování organismu. Psychoaktivní látky ovlivňují chování, vědomí nebo náladu jedince. Závislost je nekontrolované nutkání opakovat své chování bez ohledu na vzniklé důsledky. Dlouhodobé, problémové užívání drog způsobuje závislým postupné vyloučení ze společnosti. Pro úzdravu z drogové závislosti je nezbytné dosáhnout sociálního začlenění. Při pokusech o vstup na trh práce jsou potíže způsobené touto sociální exkluzí nejsložitější. Znevýhodňující faktory se v podstatě objevují ve všech dimenzích jejich životního stylu. Mnoho závislých zahájilo svou drogovou kariéru již před osmnáctým rokem svého věku. Někteří nezvládli dokončit své vzdělání, jejich vztahy s okolím bývají narušené, obvyklé jsou problémy se zdravím způsobené užíváním drog (jedná se z mnoha jiných o absenci či neuspokojivé bydlení, nevyvážená, nehodnotná strava, pití alkoholu, nedostatečná hygiena, infekce, neléčená onemocnění a.p.) Široká společnost tyto jedince odsuzuje a odmítá. Zdařilá abstinence delší než tři měsíce vytváří předpoklady pro další, déle trvající období bez drog užitečné pro změny v ostatních oblastech života. Ukazuje se ale, že abstinování od drog není samo o sobě spolehlivým ukazatelem dobré prognózy, pokud není provázeno dalšími, žádoucími změnami v oblasti vztahů, práce a sociálního zázemí. Proces doléčování představuje komplex sociálních služeb, které klient může využívat: poskytnutí chráněného bydlení, chráněného zaměstnání a pracovního poradenství až po ústavní nebo ambulantní psychoterapeutické programy. Jde o zvládání obtížných situací (po absolvování základní léčby), kdy se klient mnoho věcí učí, konfrontuje své poznatky i dovednosti z léčby s běžným životem a často se nemá kam vrátit pro zpřetrhané vazby s rodinou i dalšími, blízkými lidmi.
Sociální aspekty po amputacích končetin u dětí a dospělých
HANZLÍKOVÁ, Soňa
Cílem diplomové práce bylo zhodnocení sociálních aspektů po amputacích končetin u dětí a dospělých. Práce je rozdělena na několik částí. V první, teoretické části, je pozornost věnována historii provádění amputací a indikacím k amputaci končetiny. Zároveň je zde sestaven přehlad amputačních linií na horních i dolních končetinách. V této části je rovněž uveden seznam indikací vedoucích k amputaci končetiny. Dále jsou zde uvedeny teoretické poznatky z ucelené rehabilitace, zejména rehabilitace léčebné, sociální a pracovní. V praktické části diplomové práce jsou prezentována data získaná vyhodnocením vlastního výzkumu. Výzkum byl proveden kvantitativní, dotazníkovou metodou. Po vyhodnocení výzkumu byly všechny tři stanovené hypotézy potvrzeny. Hypotéza č. 1: Předpokládám, že děti a mladiství po amputaci končetiny nepociťují znevýhodněnost, kterou tento zákrok přináší. Hypotéza č. 2: Ženy se s amputací končetiny hůře psychicky vyrovnávají než muži. Hypotéza č. 3: Předpokládám, že amputace horní končetiny je větším handicapem, vzhledem k uplatnitelnosti na trhu práce, než ztráta dolní končetiny. V praktickém vyhodnocení jsou rovněž uvedena jednotlivá srovnání výsledků výzkumu s odbornou literaturou. Hlavním přínosem práce je zpřehlednění dané problematiky a umožnění snazší orientace v sociální situaci po amputaci končetiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.