Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezinárodní baletní soutěže umístění studentů Taneční konervatoře hl avního města Prahy v minulosti a dnes
Maříková, Klára ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; KAZÁROVÁ, Helena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nejdříve popsat základní informace z historie a ze současných propozic Mezinárodní baletní soutěže ve Varně, Prix de Lausanne a československé Celostátní baletní soutěže. Dále se zabývá tím, jaká ocenění na nich získali studenti Taneční konzervatoře hlavního města Prahy v letech 1972-2013. Stručně se také věnuje soutěži Prix Carpeaux, které se studenti této školy účastní v posledních letech nejčastěji. Práce zahrnuje autentické rozhovory s významnými osobnostmi českého tanečního umění a jejich vzpomínky na účast na těchto soutěžích. V závěru je hodnocen přínos soutěží a jejich vliv na budoucí taneční kariéru studentů.
Petr Weigl jako režisér baletních filmů a inscenací
Čižmáriková, Monika ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Tato práce přibližuje a shrnuje taneční dílo významného českého režiséra Petra Weigla, který byl prvním dramaturgem a režisérem baletu u nás a za své filmy si vysloužil mezinárodní úspěch a ocenění. Natočil mnoho tanečních filmů a spolupracoval na četných baletních inscenacích v Národním divadle v Praze. Mezi filmy patří například Pas de quatre, Víly, Bolero a další. Ve své práci analyzuji jak taneční filmy Petra Weigla, které přibližuji a stručně rozebírám, tak i jeho divadelní inscenace, Vášeň, Radúz a Mahulena a jiné. Velký důraz kladu na balet Romeo a Julie z roku 1971, který Weigl vytvořil s choreografem Miroslavem Kůrou a jenž se dočkal neobvyklého úspěchu. V závěru práce se také zabývám problémem divadelní režie, zvláště u tanečních představení, kde polemizuji o nedostatku využívání režisérů v baletu. Těžiště své práce vidím v četných citacích pamětníků, kteří spolupracovali s Petrem Weiglem - Michaely Černé, Vlastimila Harapese, Astrid Štúrové, Michaely Vítkové, Anety Voleské a samotného Petra Weigla. Tyto osobnosti byly významným zdrojem fakt a postřehů, které jsou v dnešní době již polozapomenuté. Pracuji také s dobovými recenzemi a kritikami zveřejňovanými v různých českých periodikách, například v Tanečních listech, Květech, Právu, Lidové demokracii a mnohých dalších.
Možnosti fyzioterapie u chronického přetížení kloubů dolní končetiny u tanečnic baletu
NEŠPŮRKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou fyzioterapie u baletních tanečnic, u nichž dochází k dlouhodobému přetěžování kloubů dolních končetin. Cílem práce je nastínit problematiku baletního tance a uvést několik konkrétních metodik kinezioterapie a fyzioterapie pro prevenci zranění a přetížení. V teoretické části je popsána anatomie a kineziologie kloubů a vazivového aparátu dolních končetin. Dále je zmíněna problematika hypermobility, která je přítomna u všech tanečníků klasického tance, jemuž se věnují delší dobu. Jedním z cílů této práce je přiblížit problematiku baletního tance. Uvedla jsem tedy historii baletu a problematiku poranění pohybového aparátu dolních končetin, které jsou v baletu nejfrekventovanější. Součástí teorie jsou i vyšetřovací metody a terapie. Pro výzkumnou část bakalářské práce byla použita metodika kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvořily tři tanečnice, u kterých se projevovalo přetížení pohybového aparátu v oblasti dolních končetin. Během vstupního vyšetření byla odebrána anamnéza, proběhlo statické vyšetření stoje aspekcí i palpačně v oblasti pánve, zkouška hypermobility dle Jandy, vyšetření chůze, dynamické vyšetření pánve Trendelenburg-Duchennova zkouška, analýza chůze, goniometrické a antropometrické vyšetření. V průběhu terapie byly využity techniky měkkých tkání, strečink zkrácených svalů, senzomotorická stimulace, metoda proprioreceptivní neuromuskulární facilitace, dynamická neuromuskulární stabilizace a cvičení na velkém míči. Součástí každé kazuistiky je krátkodobý a dlouhodobý kinezioterapeutický program, čímž byl splněn druhý cíl bakalářské práce. Terapie byla u všech tanečnic účinná. U všech došlo ke zlepšení funkce především v oblasti hlezenního kloubu. Výsledky výzkumné části bakalářské práce poukazují na to, že použité metody byly vhodně zvoleny a efekt terapie je hodnocen pozitivně. Tato bakalářská práce může být přínosem v praxi fyzioterapeuta, který bude pracovat s lidmi majícími obecně potíže v oblasti dolních končetin v důsledku přetěžování a nerovnoměrného zatěžování. Poukazuje na možné způsoby terapie.
Jelizaveta Nikolská
Pollertová, Adéla ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Práce, která nese název Jelizaveta Nikolská zachycuje umělecky i soukromě bohatý život této baletní divy první poloviny 20. století. Její dětství, mládí a taneční začátky v ruské Oděse, cestu do Národního divadla v Praze, kam přijela v roce 1922 a svým ztvárněním role Odetty v nově inscenovaném Labutím jezeře pronikla do české kulturní společnosti. Dále se můžeme dočíst o jejím působení v Paříži a následném angažmá v egyptské Káhiře. Za zmínku jistě stojí i zapomenutý, ztracený a znovu nalezený balet Ruce Bohuslava Martinů. Práce pochopitelně obsahuje i návrat Nikolské do Prahy a její působení v Národním divadle za II. světové války, následnou kolaboraci a útěk z Československa do Venezuely, kde její cesta životem končí.
Olga Borissová-Pračíková (tanečnice a pedagožka)
Králová, Barbora ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Svou bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat podrobné informace o životě, kariéře a pedagogickém působení Olgy Borissové - Pračikové, která je sólistkou Národního divadla moravskoslezského a členkou pedagogického sboru Janáčkovy konzervatoře a gymnázia v Ostravě. Díky studiu na Kyjevském učilišti je ovlivněna ruskou technikou klasického tance. Ve svém pedagogickém působení mimo jiné využívá techniku světoznámé pedagožky Agripiny Vaganovové. V této práci popisuji ukázkový trénink její techniky a jeho využití na taneční konzervatoři. Osobním názorem O. Borissové bych tak ráda přiblížila smysl a uplatnění techniky Vaganovové.
Vývoj konceptu baletu-pantomimy v osvícenecké Evropě
Dotlačilová, Petra ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; BRODSKÁ, Božena (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám vývojem konceptu baletu-pantomimy v osvícenské Evropě, tedy v období druhé poloviny osmnáctého století. Jedná se o nový žánr baletního umění, který byl v teorii rozvíjen a posléze i v praxi uváděn právě v tomto historickém období. Po nastínění politicko-kulturního kontextu doby následuje rozbor nejdůležitějších teoretických textů na toto téma a reflexí baletu z pera různých osobností kulturně-uměleckého světa. V dalších částech práce je nastíněn stav tanečního umění, rozbor jednotlivých stylů a přehled nejdůležitějších tanečních center Evropy, kde byl žánr balet-pantomima uváděn v praxi.
Interaktivní oblek pro tanečníka a jeho použití
Kříž, Petr ; BURIAN, Vladimír (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Bakalářská práce se zabývá interaktivním kostýmem pro tanečníka. Vypracování zahrnuje historický vývoj a první postupy pro vyuţití interaktivity mezi tanečníkem a jeho kostýmem. Součást vývoje interaktivního kostýmu je také vývoj technologie. V tomto případě to jsou první pokusy s barevným nasvícením kostýmů, vyuţití projekce ?theatergraph? inteligentní textilie a digitálních médií. Rozbor kostýmu CrossX, je také obsahem mé práce, a to z důvodu dvouletého projektu Mr.CrossX, který vznikl ve spolupráci se studenty a profesory z ČVUT. Shrnuji zde vývoj technologických principů k zhotovení obleku, který si tanečník sám rozsvěcí, čímţ vzniká interakce.
Baletní hudba Leopolda Koželuha
Stratilová Urválková, Eva ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; REITTEREROVÁ, Vlasta (oponent)
Diplomová práce pojednává o baletní hudbě Leopolda Koželuha a je zaměřena především na pětiaktový heroický balet La ritrovata Figlia di Ottone II., který měl premiéru 24. 2. 1794 v Kärntnerthor-Theater. Opisy a tisky tohoto baletu jsou dodnes značně rozšířené. Na základě dochovaného libreta a tisku kompletní klavírní verze baletu byla učiněna přibližná rekonstrukce děje podle Koželuhovy hudby. Analýza notového pramene odhalila značnou dramatičnost baletní hudby. Dalším cílem práce bylo prozkoumání historického pozadí vzniku libreta. Ukázalo se, že námět je z velké části založen na skutečných postavách, ale fiktivním ději. V jediném dosud známém pramenu (Ayrenhoff 1794) se dovídáme kusé informace o jevištní podobě vídeňské verze baletu. Menší pozornost je věnována dalším baletním dílům Koželuha, jako je tříaktový heriocký balet Telemach auf der Insel der Kalypso (1807).
Balet Giselle v zápisu Henriho Justamanta ze 60. let 19. století
Rafajová, Zuzana ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; BRODSKÁ, Božena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zápisem baletu Giselle, který vytvořil francouzský choreograf a baletní mistr Henri Justamant v 60. letech 19. století. Uvádí překlad 2.jednání tohoto baletu, který srovnává s původním libretem Giselle z roku 1841 a zabývá se jeho následnou analýzou.
Baletní škola Olgy Kyndlové, Státní opera Praha
Adams, Tereza ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výuky v Baletní škole Olgy Kyndlové ve Státní opeře Praha, která si klade za cíl připravit své žáky ke studiu na taneční konzervatoři. Jsou zde popsány jednotlivé lekce, jaké principy výuky se v této škole používají a jaké má výuka cíle. Práce obsahuje shrnutí i dalších aktivit a úspěchů žáků školy na tanečních soutěžích a představeních. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vlastností a dovedností pedagoga tance, na co by měl klást důraz při výuce žáků a následně jsou zde popsány požadavky pro přijetí žáka na taneční konzervatoř. V poslední části práce jsou uvedeny grafy s výsledky z dotazníků, které obdrželi současní žáci Baletní školy Olgy Kyndlové. Otázky byly zaměřeny na spokojenost žáků s výukou, na jejich osobní názory a plány do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.