Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mobbing na pracovištích intenzivní péče
Samcová, Olga ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Hladíková, Lenka (oponent)
Úkolem práce je přiblížit problematiku, zvanou mobbing. Cílem je především zjistit, do jaké míry je šikana rozšířená na pracovištích intenzivní péče v jižních Čechách, zejména v Prachaticích a Strakonicích. Zjistit kolik procent zdravotníků se již s šikanou setkalo na odděleních intenzivní péče. Informace jsme získávali formou dotazníků. Dotazníky jsou anonymní a obsahují 23 otázek uzavřených i otevřených. V teoretické části se zabývám současným stavem, pojmy jako je mobbing, bossing, příčinami šikany, charakteristikou aktérů a šikanou ve zdravotnictví v Čechách. Na závěr uvádím prevenci a odolnost mobbingu a bossingu. V praktické části se zaměřuji na stanovení hypotéz a vyhodnocení cílů diplomové práce. Předpokládám, že se šikana objevuje v malé míře na pracovištích intenzivní péče. Dále se domnívám, že na pracovištích se setkávají s šikanou většinou ženy. V této části se zmiňuji o metodice výzkumu, charakteristice souboru a výsledky výzkumu. Na závěr se vracím k výsledkům výzkumné práce a zahajuji diskusi. Klíčová slova: mobbing, šikana, bossing, konflikt, násilí, vztahy na pracovišti, týrání, zaměstnání, agresivita
Defenzivní jízda
Zapletalová, Kateřina ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání řidičů a praxi bezpečné a naopak nebezpečné až agresivní jízdy. Cílem práce je zmapovat problematiku bezpečné a defenzivní jízdy a nadefinovat tak zásady defenzivní jízdy. První část práce se zabývá teorií defenzivní jízdy, která je rozebrána jak z psychologického, tak právního hlediska. Další část práce se zabývá bezpečností silničního provozu, která je popsána v rámci přímých a nepřímých ukazatelích bezpečnosti silničního provozu. Empirická část práce pak podrobně rozebírá konkrétní situace v silničním provozu, které vedou k dopravním nehodám. Tato analýza je provedena na základě podkladů k reálným dopravním nehodám. Z konkrétních situací dopravních nehod jsou pak nadefinovány zásady defenzivní jízdy.
Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy
KOVÁČ, Martin
Bakalářská práce "Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy" se zabývá stále se rozšiřujícím problémem na základních školách a jeho návazností na zákonné normy. Cílem práce je zmapovat právní povědomí učitelů a jejich připravenost na případné řešení tohoto fenoménu. Teoretická část práce pojednává o šikaně, z čeho pramení a o různých pohledech na ni. Popisuje, jaký je rozdíl mezi agresivitou a agresí, nastiňuje nám, že agrese je přirozenou součástí vývoje každého člověka a co ovlivňuje její rozvoj. Definuje šikanu jako projev agresivního chování. Přibližuje historii šikany, její stadia, formy a také předpoklady agresora a oběti. Praktická část se věnuje výzkumu, jehož se zúčastnili učitelé dvou základních škol. Ti byli dotazováni na vlastní zkušenosti s tímto fenoménem, a jaké je jejich právní povědomí. Výzkum byl prováděn formou krátkého strukturovaného dotazníku. Na základě vyhodnocení dotazníků byly vypracovány "Edukační materiály" s vybranými zákonnými normami. Úkolem těchto Edukačních materiálů je pomoci učitelům orientovat se v zákonných normách, které mohou být v průběhu šikanování porušovány.
Vliv počítačových her na agresivitu
STANĚK, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá studiem vlivu počítačových her na agresivitu. Cílem práce je zjistit, zda násilné počítačové hry způsobují sklony k agresivnímu jednání. Teoretická část je zaměřena na snímání elektrické aktivity mozku. Obsahuje popis elektroencefalografie, evokovaných potenciálů a mozkových vln. Také zpracovává různé psychologické teorie agrese a dává je do souvislosti s fyziologickým vznikem agresivního chování. Empirická část je zaměřena na výzkumný projekt. Popisuje experiment, který pomocí spektrální analýzy zkoumá reakce na pozitivní, neutrální a negativní vizuální podněty před a po hraní počítačové hry. Výzkumu se zúčastnilo celkem 42 lidí, kteří byli vybráni pomocí kvótního výběru. Do závěrečné analýzy a výsledků se dostalo 26 probandů. Data byla zpracována pomocí programu Matlab a jeho toolboxu EEGlab. Výsledky spektrální analýzy a srovnání jednotlivých výzkumných skupin ukazují, že násilné počítačové hry mají vliv na agresivitu.
Šikana a agresivita na Základní škole Dukelská ve Strakonicích
ŠTÉR, Jiří
Předmětem diplomové práce "Šikana a agresivita na Základní škole Dukelská ve Strakonicích" je popsat nejdříve v teoretické části základní pojmy všeobecné definice šikany a agresivity, příčiny šikany a moderní formy šikany, související s následky a předcházení šikany. V druhé praktické části se pak konkrétně zaměřit a zjistit, zda je předmětná škola místem, kde je žákům ubližováno, zda jsou rozdíly mezi šikanováním a agresí chlapců a dívek, zda je škola místem, kde se mohou žáci svěřit s daným problémem, a v neposlední řadě zjistit rozdíly a shody v atmosféře obyčejných a specializovaných tříd. Výzkum na Základní škole Dukelská byl realizován v letech 2014 a 2015 a zúčastnilo se ho 20 tříd s celkovým počtem 353 žáků.
ŠIKANA JAKO SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝ JEV NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
HRUŠKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany jako sociálně patologickým jevem na prvním stupni ZŠ. Teoretická část bakalářské práce se zabývá agresí a agresivitou jako základním prvkem šikany, vymezením pojmu šikana a objasněním původu slova z pohledu různých autorů. Současně jsou zde popisovány vývojové stupně šikany, druhy či formy šikany a možnosti její prevence. Závěr teoretické části práce je zaměřen na zákony a organizace zabývající se problematikou šikany. Cílem práce je zmapovat, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci druhých a čtvrtých tříd na ZŠ, kde se šikana nejvíce vyskytuje a jakým způsobem je žákům ubližováno. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Pro kvantitativní výzkum byly zvoleny dvě školy, z nichž jedna škola se nachází v obci a druhá ve městě. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na dvou ZŠ a zúčastnilo se jej celkem 100 respondentů. Výsledky výzkumného šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.
Projevy agresivity a prosociálního chování dětí v mateřské škole
DLOUHÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá projevy agresivního a prosociálního chování dětí v mateřské škole. První část uvádí základní teoretická východiska dané problematiky. Vymezuje důležité pojmy jako agrese, agresivita, prosociálnost, seznamuje s jejich druhy, projevy a příčinami. Vysvětluje jejich vývoj v souvislosti s vývojovými etapami předškolního věku. Dále se zaměřuje na doložení významu prosociálního chování a na jeho zakotvenosti v předškolní výchově. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo popsat a analyzovat situace, ve kterých se u dětí projevovalo agresivní nebo prosociální chování. Ke zjištění potřebných informací byla použita metoda zúčastněného pozorování.
Sexuální delikvence mladistvých
PEŠEK, Jan
Primárním cílem bakalářské práce je deskripce a klasifikace nejčastějších sexuálních deviací, jejich projevů a kategorizace. Dále uvedení typických charakteristik mladistvých sexuálních delikventů a na základě několika kazuistik popsání jejich sociální situace a ontogeneze. V další části práce bude popsán legislativní rámec sexuální delikvence a možnosti intervence a léčby u pachatelů sexuální delikvence. V závěru práce bude nastíněna možnost resocializace sexuálních delikventů. Sekundárním cílem práce je zmapování přístupu odborných pracovníků k těmto delikventům.
Agresivita dětí a mládeže mladšího školního věku
RUIBAROVÁ, Soňa
Bakalářská práce se zabývá problematikou agrese a agresivity dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů a charakteristiku agrese a agresivity. Konkrétně se zaměřuje na projevy agrese a faktory ovlivňující agresivitu a konečně na prevenci a nápravu této problematiky. Praktická část analyzuje výskyt agrese mezi žáky 4. a 5. ročníků. Cílem práce bylo, na kolik děti mladšího školního věku vnímají tuto problematiku a na kolik jsou schopny jí usměrňovat.
Šikana a agresivita na základní škole
MINÁRIKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá výskytem šikany a agresivity na základní škole v porovnání na velkém a malém městě. Cílem práce je zmapovat v jaké míře se na těchto školách vyskytuje šikana a zmapovat názory učitelů na možnosti a podoby prevence a řešení šikany. Teoretická část se zabývá různými pohledy na pojem šikana, šikanování, agresivita, jejími aktéry a jaké jsou možnosti prevence a nápravy. Praktická část popisuje výsledky provedeného výzkumu, který porovnával situaci na vybraných školách. Odhaluje rozšířenost šikany mezi žáky a jejich osobní zkušenosti s tímto jevem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.