Název:
Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy
Překlad názvu:
Bullying, Aggression and the law in environment of primary schools
Autoři:
KOVÁČ, Martin Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy" se zabývá stále se rozšiřujícím problémem na základních školách a jeho návazností na zákonné normy. Cílem práce je zmapovat právní povědomí učitelů a jejich připravenost na případné řešení tohoto fenoménu. Teoretická část práce pojednává o šikaně, z čeho pramení a o různých pohledech na ni. Popisuje, jaký je rozdíl mezi agresivitou a agresí, nastiňuje nám, že agrese je přirozenou součástí vývoje každého člověka a co ovlivňuje její rozvoj. Definuje šikanu jako projev agresivního chování. Přibližuje historii šikany, její stadia, formy a také předpoklady agresora a oběti. Praktická část se věnuje výzkumu, jehož se zúčastnili učitelé dvou základních škol. Ti byli dotazováni na vlastní zkušenosti s tímto fenoménem, a jaké je jejich právní povědomí. Výzkum byl prováděn formou krátkého strukturovaného dotazníku. Na základě vyhodnocení dotazníků byly vypracovány "Edukační materiály" s vybranými zákonnými normami. Úkolem těchto Edukačních materiálů je pomoci učitelům orientovat se v zákonných normách, které mohou být v průběhu šikanování porušovány.The bachelor thesis 'Bullying, aggression and law in environment of primary schools' studies the increasingly overwhelming phenomena of aggression and bullying in primary schools and the possible lawful solutions of dealing with the problems. The goal of this thesis is to map primary teachers' legal knowledge and their readiness to deal with bullying in their classrooms. The theoretical part of the work examines the problem of bullying, its origins and the various points of view on this particular issue. It discusses the differences between 'bullying' and 'aggression' and points to the fact that aggression is a normal part of human development. It further investigates the factors leading to aggressive behaviour which manifests itself in bullying. The theoretical part deals mainly with history of bullying, its stages and forms and with its implications for both, the bully and his/her victim. The practical part research - was conducted in two primary schools among their teachers. Each teacher answered a short questionnaire with questions related to their experience with bullying and their knowledge of related laws. The collected information was evaluated and the evaluation was used for preparation of 'a educational materials' for teachers. The focus of this guide is to help teachers navigate the legal system if they encounter bullying problems.
Klíčová slova:
Agrese; agresivita; agresor; kyberšikana; oběť; prevence.; zákonné normy; šikana; Aggression; aggressiveness; aggressor; bullying; cyberbullying; legal standards; preventiv. Citace: KOVÁČ, Martin. Šikana, agresivita a zákon ve vazbě na prostředí základní školy. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/37718