Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza napjatosti uložení předního kola vozidla
Baxant, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí předních těhlic vozu Dragon 8 pro studentský tým TU Brno Racing, soutěžící v kategorii Formula Student. Jde o navázání na moji bakalářskou práci s názvem „Návrh uložení předního kola závodního vozidla“. V práci je rozebrána konstrukce těhlic posledních ročníků a jejich součástí. Následně je vytvořen model s pomocí topologické optimalizace a výsledný produkt zatížen pomocí MKP analýzy. Závěrem je srovnána těhlice s minulými návrhy a její frézovanou náhradou.
Návrh spojovacích tyčí zavěšení kol z kompozitních materiálů
Olišar, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukcí spojovacích tyčí zavěšení kol Formule Student. Cílem práce je navrhnout lepený spoj mezi karbonovou trubkou a hliníkovou vložkou pro novou generaci vozu Dragon týmu TU Brno Racing. Praktická část se zaměřuje na výzkum lepeného spoje a vhodných vlastností lepeného úchytu s optimálními pevnostními a hmotnostními parametry. Obsahuje pevnostní zkoušky při statickém zatížení a konstrukční návrh insertu.
Návrh komponent řízení vozidla
Hlaváč, František ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a konstrukcí komponent sestavy řízení závodního monopostu Formule Student. Hlavními komponenty jsou hřeben řízení s tělesem částečně vyrobeným z uhlíkového kompozitu a kuželová převodka řízení se zakřivenými zuby. Součásti práce je i návrh uložení jednotlivých komponent. Práce se zabývá také možnostmi využití sloupku řízení z uhlíkového kompozitu.
Optimalizace těhlice formule student pro výrobu SLM technologií
Vaverka, Ondřej ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem těhlice pro Formuli Student, která je topologic-ky optimalizovaná a aditivně vyrobená technologií Selective Laser Melting. Materiá-lem pro výrobu je hliníková slitina AlSi10Mg, která má horší mechanické vlastnosti než tradičně používané vysokopevnostní slitiny. Proto bylo cílem navrhnout pomocí topologické optimalizace díl, který bude mít srovnatelné vlastnosti jako díl frézovaný. Metodou konečných prvků byla provedena deformačně napěťová analýza a byla sta-novena bezpečnost a maximální deformace. Byl vyroben prototyp a pomocí optické digitalizace byla provedena rozměrová kontrola, která prokázala přesnost výroby. Pevnostní výpočty byly ověřeny pomocí speciálního testovacího zařízení a fotogram-metrického měření. Při testech bylo aplikováno také o 20 % větší zatížení, při kterém nebyl pozorován žádný mezní stav. Tím byla ověřena její bezpečnost a funkčnost.
Návrh řízení závodního vozidla
Hlaváč, Martin ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem systému řízení vozidla Formula Student. Vedle konstrukce mechanismu řízení bylo také navrženo vhodné umístění volantu, s ohledem na dosáhnutí dobré ergonomie řidiče. Do celkové konstrukce jsou začleněny nové prvky, jako je hřeben řízení a rychlospojka volantu. Pro návrh komponent byly použity výpočtové simulace s využitím metody konečných prvků.
Návrh uložení předního kola závodního vozidla
Baxant, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí těhlic předních kol závodního vozu Formula Student, a to vozu Dragon 5 závodního týmu TU Brno Racing. V práci je rozebrána konstrukce těhlic a jejich součástí, následně jsou s vybranými díly provedeny simulační MKP analýzy. Závěrem je srovnána sestava těhlice s těhlicí minulou.
Konstrukce zavěšení předního kola závodního vozidla
Fejfar, Marek ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomové práce se zabývá konstrukcí těhlic a nábojů předních kol závodního vozu třídy Formula Student. Konkrétně pak vozů s označením Dragon 3 a Dragon 4 závodního týmu TU Brno Racing. V práci budou rozebrány výpočty zatížení předních kol, volba ložisek nábojů a konstrukce těhlic a nábojů. Následně pak kontrolní simulace návrhů pomocí MKP analýzy. Na závěr pak vzájemné porovnání obou konstrukcí a porovnání s předchozími generacemi.
Úprava zavěšení zadního kola formulového vozu
Okáník, František ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem konstrukce zavěšení kola lehkého závodního vozidla kategorie Formule Student, konkrétně návrhem těhlice, náboje kola a dalších dílů sestavy. Konstrukce je zpracována v softwaru PTC Creo 2.0. Uvádí postup výpočtu kritických zátěžných stavů vozidla, výpočet trvanlivosti ložisek a výpočet průběhu zatížení kol během jízdy. Dále je zde uvedena napěťová analýza konstrukce, provedená v Ansys Workbench a analýza únavové životnosti.
Návrh komponent hnacího ústrojí formulového vozidla
Kolečář, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem hnacího ústrojí formulového vozidla. Poznatky z teoretického rozboru v úvodu práce jsou použity v konstrukční části zabývajícího se návrhem komponentů vozidla Formule Student. S konstrukčním návrhem souvisí výpočet zátěžných stavů hnacího ústrojí, pevnostní výpočet hnacích hřídelí, unašečů homokinetických kloubů a příruby rozety. Navržené komponenty jsou řešeny pomocí metody konečných prvků v programu Ansys Workbench.
Koncepce uložení motoru Formule Student na dynamometr
Špičák, Milan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá uložením jednoválcového motocyklového motoru na dynamometr. V první části je osvětlena problematika soutěže Formula Student. Dále práce obsahuje rozbor používaných motorových zkušeben včetně měřící techniky. V poslední části je samotný návrh uložení motoru Husaberg FE 570 na dynamometr Superflow SF-902, pro ilustraci doplněný o virtuální model.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.