Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulační modely synchronního stroje pro výukové potřeby
Lidmila, Petr ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením modelů synchronního motoru, v prostředí programu MATLAB – Simulink, pro použití ve výuce předmětu Střídavé pohony. Modely jsou vytvořeny pro motor s permanentními magnety a pro motor s vinutým rotorem. Modely jsou vytvořeny tak aby bylo možné jejich simulování i s rozdílnou podélnou a příčnou indukčností, tedy s hladkým rotorem i vyniklými póly. Modely je také možno napájet přímo ze sítě, nebo pro rozběh použít jednoduché vektorové řízení. Všechny modely jsou sladěny tak, aby bylo možné jejich parametry nastavovat pouze v jednom m-filu. Dále je v práci vytvořeno automatické generování fázorových diagramů pro ustálený stav motoru, které slouží jako interaktivní pomůcka při výuce.
Odhad polohy rotoru PMSM pomocí VF signálu
Moravec, Vojtěch ; Veselý, Libor (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navržením vektorového řízení na vícefázový synchronní motor s permanentními magnety uvnitř rotoru. V prvních části práce je uvedený popis motoru s potřebnými transformacemi k návrhu regulačních struktur. Dále jsou uvedeny metody odhadu polohy rotoru pomocí VF signálu společně se stručným přehledem ostatních bezsnímačových metod. Je využita jedna bezsnímačová metoda injektování VF signálu, na kterou je navrženo otáčkové a momentové řízení. Pomocí simulací v prostředí MATLAB/Simulink je ověřena funkčnost řídících struktur a také možná kompenzace fázového zpoždění vznikající při filtraci. V závěru práce jsou zobrazeny a zhodnoceny výsledky testů zvolené metody na dvou reálných motorech v otáčkovém a momentovém řízení i při velké zátěži.
Bezsnímačové řízení pohonu se synchronním motorem
Graf, Miroslav ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Bezsnímačové řízení pohonu se synchronním motorem“ se zabývá problematikou rekonstrukce stavů při řízení synchronních motorů. Zaměřuje se na Model Reference Adaptive System a Kalmanův filtr. Oba rekonstruktory jsou prakticky implementovány na mikroprocesor a pomocí metody „target in the loop“ je ověřena jejich funkčnost.
Algoritmy prediktivního řízení elektrických pohonů
Mynář, Zbyněk ; Vavřín, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá algoritmy prediktivního řízení střídavých pohonů. V úvodní části se nachází shrnutí současného stavu teorie a dále popis a zařazení nejvýznamnějších prediktivních algoritmů. Zvláštní kapitola je věnována algoritmu lineárního prediktivního řízení založeného na modelu (lineární MPC). Hlavní přínos této práce pak spočívá v představení dvou nových prediktivních algoritmů pro řízení PMSM motoru, které vycházejí z lineárního MPC. První z těchto algoritmů vznikl s cílem minimalizace svých výpočetních nároků, zatímco u druhého algoritmu byla zavedena schopnost motor odbudit. Oba nové algoritmy, včetně lineárního MPC, byly simulovány v prostředí MATLAB-Simulink.
Moderní metody řízení střídavých elektrických pohonů
Graf, Miroslav ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá teorií prediktivního řízení a její možné aplikace na synchronní motory. Zabývá se problémy návrhu explicitního a on-line MPC řízení pro synchronní motor s permanentními magnety na povrchu uvnitř rotoru a srovnává výsledky s klasickým pojetím řízení střídavých pohonů.
Moderní metody řízení střídavých elektrických pohonů
Graf, Miroslav ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá teorií prediktivního řízení a její možné aplikace na synchronní motory. Zabývá se problémy návrhu explicitního a on-line MPC řízení pro synchronní motor s permanentními magnety na povrchu uvnitř rotoru a srovnává výsledky s klasickým pojetím řízení střídavých pohonů.
Simulační modely elektrických pohonů vozidel
Bílý, Lukáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvorením elektrického pohonu se stejnosmerným motorem. Model elektrického pohonu je složen z modelu motoru, tranzistorového pulzního menice a záteže, které jsou vzájemne spojeny a doplneny o regulaci proudu kotvy a regulaci otácek motoru. Velká pozornost byla venována urcením ztrát v záteži elektrického pohonu vozidla a vytvorení modelu záteže elektrického pohonu. V rámci práce byl overen reálný model elektrického experimentálního vozidla Car4 na základe dostupných parametru.
Matematický model synchronního motoru s permanentními magnety
Fajkus, Petr ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Huták, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem řízení synchronního motoru s možností odbuzování. V současnosti se synchronní motory využívají v řadě aplikací. Často jsou používány synchronní motory s permanentními magnety. Tento typ motorů může mít rozdílnou příčnou a podélnou indukčnost. Ve většině případů je vhodné návrh motoru provést pomocí počítačového modelu. Proto je třeba synchronní motor popsat matematicky, aby bylo možno vytvořit jeho model. V práci je také vytvořen model řízení synchronního motoru. Řízení je navrženo pro co možná nejvyšší rozsah otáček. Proto se řízení motoru skládá ze dvou částí. V první části se otáčky řídí napětím. Ve druhé části se otáčky řídí odbuzováním. Vše je vytvořeno a nasimulováno v počítačovém programu MATLAB-SIMULINK.
Řízení synchronních pohonů
Mrtvý, Bohuslav ; Malounek, Petr (oponent) ; Pivoňka, Petr (vedoucí práce)
Dokument popisuje servomechanizmus od firmy B&R a jeho řídicí algoritmy včetně vektorového řízení. V této diplomové práci je také uveden matematický model synchronního motoru, návrh řízení soustavy dvou spojených motorů a implementace těchto principů do PLC a Acoposu. Závěrem diplomová práce obsahuje srovnání výsledků reálné soustavy motorů s ideálním modelem.
Model proudění chladicího média v synchronním stroji
Chlup, Jaroslav ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá možnostmi simulace proudění v elektrických strojích. Stěžejní metodou je metoda konečných prvků. Na základě této metody pracuje program ANSYS. Cílem tohoto projektu je získání univerzálního vztahu pro výpočet ztrátového součinitele tření. Pro jeho nalezení je nutné vytvořit 27 simulací dle plánu 2. řádu. Využitím programu MATLAB pro zpracování výsledků získáme požadovaný algoritmus pro výpočet ztrátového součinitele tření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.