Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zdravotní gramotnost začínajících učitelů
Kříž, Daniel ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Jedním z témat zdravotní gramotnosti učitelů je poskytování laické první pomoci. Hlavním cílem této diplomové práce je odpovědět na otázku, zda kompetence začínajících učitelů v oblasti první pomoci jsou na dostatečné úrovni a zda začínající učitelé dokážou v mimořádných situacích adekvátně reagovat. Teoretická část popisuje východiska k těmto kompetencím učitele. Analyzuje úrazovost dětí, profesní přípravu učitelů, nové trendy a projekty pro zvýšení zdravotní gramotnosti učitelů. Praktická část pomocí dotazníkového šetření zjišťuje kompetence v oblasti poskytování první pomoci u začínajících učitelů. Sleduje, zda jsou na dostatečné úrovni a zda učitelé dokážou správně reagovat v situacích ohrožujících zdraví. Dále analyzuje názory učitelů na přípravu v oblasti poskytování první pomoci a celkový pohled na problematiku první pomoci ve školním prostředí. V závěrech výzkumu se uvádí, že kompetence učitelů v poskytování první pomoci nejsou na dobré úrovni a že učitelé profesní přípravu v oblasti první pomoci hodnotí jako nedostatečnou. Práce přináší nabídku možných změn, které by zvýšili kompetence začínajících učitelů. Klíčová slova zdraví, zdravotní gramotnost, první pomoc, péče o zdraví, začínající učitel
Zdravotní gramotnost u pacientů s onemocněním diabetes mellitus 2. typu
VLČKOVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce bylo zmapovat úroveň zdravotní gramotnosti u pacientů s onemocněním diabetes mellitus 2. typu. Dále popsat kompetence sestry v oblasti zdravotní gramotnosti pacientů s onemocněním diabetes mellitus 2. typu a zmapovat výskyt podiatrických ambulancí v ČR. V teoretické části jsme se zabývali zdravotní gramotností v ošetřovatelství, kde jsme probírali, co znamená zdravotní gramotnost a proč je důležité ji zdokonalovat. Zmínili jsme se o edukaci a roli sestry v ošetřovatelství a jak tato role souvisí se zdravotní gramotností. Poté jsme se zaměřili na onemocnění diabetes mellitus 2. typu, jeho charakteristiku, prevenci, vývoj onemocnění, léčbu a nejčastější komplikace, které toto onemocnění provázejí. S tímto onemocněním úzce souvisí životní styl, proto v posledním úseku teoretické části jsou zmíněny pravidla zdravého životního stylu. Výzkumná část byla rozdělena do schématu výzkumného šetření, které mělo tři fáze. První fázi tvořily rozhovory s všeobecnými sestrami pracujícími v ambulanci praktického lékaře. Druhá fáze se uskutečnila pomocí dvou výzkumných souborů. První výzkumný soubor probíhal se sestrami pracujícími na interních lůžkových odděleních a také se sestrami pracujícími ve specializovaných diabetologických ambulancích. Druhý výzkumný soubor tvořili pacienti s onemocněním diabetes mellitus 2. typu. Třetí fáze byla vytvořena dvěma rozhovory a zúčastněným pozorováním. Výzkumné šetření probíhalo s profesorem Kvapilem a dvěma edukačními sestrami, které se aktivně zabývají edukací pacientů s onemocněním diabetes mellitus a jsou proškoleny firmou Lilly. Z výzkumného šetření vyplynulo, že zvyšování zdravotní gramotnosti závisí z největšího podílu na samotném pacientovi, na jeho zájmu, spolupráci a přístupu ke změně svého životního stylu. Nejvíce aktivními sestrami ve zvyšování zdravotní gramotnosti pacientů byly sestry pracující ve specializovaných diabetologických ambulancích, které se snaží úroveň zdravotní gramotnosti zvyšovat především prostřednictvím edukačních sezení s pacienty. Z cíle týkajícího se zmapování výskytu podiatrických ambulancí v ČR bylo zjištěno, že se podiatrické ambulance vyskytují v každém kraji v ČR. Je velmi důležité zvyšovat zdravotní gramotnost pacientů s tímto onemocněním a tím upevňovat jejich zdraví a snižovat riziko komplikací s ním spojených. Výsledky výzkumného šetření poskytují informace ohledně zvyšování zdravotní gramotnosti v souvislosti s onemocnění diabetes mellitus 2. typu.
Zdravotní gramotnost seniorů v oblasti farmakologie.
BEDNÁŘOVÁ, Rita
Diplomová práce se zabývá problematikou zdravotní gramotností seniorů v oblasti farmakologie. Cílem práce bylo zjistit, jaké mají senioři dovednosti a schopnosti porozumět, vyhledat a používat informace, služby a nástroje, které souvisejí s farmakologií. Díky těmto sociálním a kognitivním dovednostem může mít senior kontrolu nad svým zdravím, rozhodovat se správně o zdravotním stavu a udržovat a podporovat své zdraví. Druhým cílem práce bylo zjistit, s jakými problémy se senioři setkávají při každodenním užívání léků, a co jim působí největší obtíže. Při dnešním nadužívání léků se senioři potýkají s více než jedním problémem a dochází tak k ovlivnění jejich kvality života a celé farmakoterapie. Stanovených cílů bylo dosaženo pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníků. Zkoumaným vzorkem byli muži a ženy od 65 let a celkový počet respondentů činil 120. Stanovené cíle byly dva a s nimi osm souvisejících hypotéz. Z osmi hypotéz se nám na základě získaných výsledků potvrdily dvě a šest se nám jich nepotvrdilo. Na základě získaných informací z výzkumu byla vytvořena ve spolupráci s grafickým odborníkem Dominikou Pýchovou stylizovaná ilustrace (Příloha 2), která by se mohla zakomponovat do příbalových letáků a zjednodušit tak užívání farmak seniorem a zlehčit získávání informací z příbalových letáků. Protože ve většině případů senioři nečtou příbalové letáky z důvodu malého písma. Při vyplňování dotazníků jsem byla přítomna a dozvěděla jsem se, že by seniorům vyhovoval lepší a jednotný lékový seznam, který by jim zjednodušil užívání léků. Proto jsem přepracovala americkou verzi lékového seznamu, který je přiložen v Příloze 3. Z celkového výzkumu vyplývá, že polovina seniorů užívá více jak 5 léků a problém jim činí spíše znalost účinků léků než znalost jejich názvů. Vedlejší účinky léků téměř nikdo nezná, stejně tak jako klinického farmaceuta, který by jim farmakoterapii v mnoha případech usnadnil. Praktičtí lékaři nekontrolují medikaci svým pacientům a mnohdy se až při hospitalizaci zjistí, že pacient užívá zbytečné léky anebo dokonce ty, které už se dávno nepředepisují. Dokud se nezlepší edukace seniorů, ve které hraje důležitou roli i sestra, praktickými lékaři nebo se nezavedou pravidelné kontroly lékového seznamu, budou senioři v alarmujícím nebezpečí a jejich zdravotní gramotnost se nezlepší, ale naopak se bude ještě více snižovat.
WHO programy, Zdraví 2020, národní programy, vývoj, srovnání
HYNKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce se věnuje jednomu z nejdůležitějších témat lidského života - zdraví. Problematika zdraví je velice široká zasahující do nejrůznějších oblastí lidského konání a společenských odvětví. Zdraví je záležitostí jedince i celé společnosti. Společnost i jedinec se vzájemně v otázce zdraví ovlivňují. Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá WHO programy. Podrobněji rozpracovává program Zdraví 21 a navazující program Zdraví 2020 s jejich hlavními cíli. Zmiňuje aplikaci programu Zdraví 2020 v ČR v rámci Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí. Národní strategie ochrana a podpory zdraví a prevence nemocí je v ČR realizována prostřednictvím akčních plánů. K provádění tohoto dokumentu je v ČR realizován Národní program zdraví projekty na podporu zdraví. Pozornost je věnována zdravotní gramotnosti představující důležitou složku v životě jedince při všedních rozhodnutích v otázkách zdraví. Praktické zaměření bakalářské práce bylo stanoveno jejími cíli zaměřenými na zjištění povědomí o národních programech podporujících zdraví a úrovně zdravotní gramotnosti u dospělé populace obyvatel Předslavic. K naplnění cílů bakalářské práce byly stanoveny čtyři hypotézy. Data byla získána za použití anonymního dotazníku od dospělé populace obyvatel Předslavic. Získaná data byla statisticky vyhodnocena. Šetření prokázalo povědomost obyvatel obce o národních programech podporujících zdraví a byla zjištěna dobrá znalost problematiky zdravotní gramotnosti. Výsledky dotazníkového šetření je možno využít při zlepšování povědomí o zdraví a zdravotní gramotnosti, jejím soustavném rozvoji a zaměření se na prevenci a podporu zdraví.
Vědomostní úroveň o problematice zdravímu studentů, adolescentů na školách technického zaměření
FLÉGLOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá zjištěním míry znalostí o problematice zdravého životního stylu a zhodnocením stravovacích zvyklostí u adolescentních chlapců studujících na školách technického zaměření. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, části teoretické a části výzkumné (praktické). Teoretická část se soustředí na vymezení hlavních pojmů, charakteristiku adolescence, možnosti výuky výchovy ke zdraví na středních školách a doporučení z hlediska pohybu a stravy pro adolescentní věk. Výzkumná část se soustředí na hodnocení znalostí týkajících se zdraví a stravovacích zvyklostí u výše popsaného vzorku. Získané výsledky byly následně porovnány s již dostupnými zjištěními z předchozích výzkumů. Podařilo se nasbírat 134 vyplněných vědomostních testů k problematice zdraví a pohybové aktivity a k nim připojených dotazníků o stravovacích návycích. Na základě výsledků vědomostního testu bylo zjištěno, že průměrné výsledky dosahovaly pásma podprůměru. Dále se na základě vyhodnocení výzkumných předpokladů podařilo zjistit, že vyšší znalosti v oblasti zdraví nemají vliv na optimální tělesnou hmotnost. Vzdělávání v oblasti poruch příjmu potravy je nejspíš nedostatečné. Jak vyplývá z některých výsledků, vzdělávání v oblasti zdraví by si vždy mělo najít své místo v osnovách, tak aby se žákům dostávalo dostatečného množství informací a aby byli podněcování si informace i sami vyhledávat z vlastní iniciativy.
Problematika fastfoodů ve spojitosti se stravovacími návyky u studentů gymnázií
KOŠÍKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá problematikou fastfoodů ve spojitosti se stravovacími návyky studentů gymnázií. V teoretické části diplomové práce jsou shrnuty informace o faktorech ovlivňujících výživové návyky, zdravé výživě, specifikách výživy mladistvých a pitném režimu. Dále je zde nastíněna problematika fastfoodů, kvality fastfood pokrmů a nutričních hodnot fastfood pokrmů ve dvou největších fastfood řetězcích v České republice. V praktické části jsou prostřednictvím tabulek a grafů zobrazeny a zhodnoceny výsledky šetření. Pro výzkum byla zvolena kvantitativní metoda.
Vědomostní úroveň o problematice zdraví u studentů, adolescentů na gymnasiu
ČERMÁKOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zabývá vyhodnocením znalostí o problematice zdravého životního stylu a stravovacích zvyklostí u studentů gymnasia v Českých Budějovicích. V první části byla zpracována literární rešerše, která má za cíl definovat zdraví a pojmy s ním související. Na základě prostudované literatury a vědeckých publikací, které jsou uvedeny v seznamu použité literatury, byla vypracována přehledná charakteristika zdravého žitovního stylu a jeho problematiky zejména v období adolescence. Empirická část se věnuje hodnocení vědomostní úrovně o problematice zdraví a stravovacích zvyklostech u adolescentů v dané lokalitě. Na základě spolupráce oslovených gymnasií proběhlo dotazníkové šetření a testování celkem 150 studentů, adolescentů. Na základě zjištěných dat byla vypracována přehledná prezentace výsledků s cílem určit vědomostní úroveň o problematice zdraví u studentů, adolescentů na gymnasiu a vyhodnotit jejich stravovací návyky. Dále bylo ověřováno, zda se vědomostní úroveň o problematice zdraví u adolescentů odráží v jejich stravovacích návycích.
Vědomostní úroveň o problematice zdraví u studentů, adolescentů na gymnasiu
BUZKOVÁ, Aneta
Základním cílem práce je zmapovat vědomosti studentů, adolescentů, zahrnující oblast biologie člověka, tělesné výchovy a sportu a výživy a následně porovnat tyto výsledky s podobnými šetřeními v provedenými na území České republiky. Dále jsem se na základě vyhodnocení dotazníků pokusila ověřit, zda se vědomostní úroveň o zdraví a pohybové aktivitě odráží v dodržování zdravého životního stylu dospívajících. Do výzkumu byly zapojeny dvě střední školy - gymnásium v Milevsku a gymnásium Pierra de Coubertina v Táboře. Od studentů se podařilo nashromáždit 132 vyplněných vědomostních testů k problematice zdraví a pohybové aktivity a stejné množství přiložených dotazníků o zdravém životním stylu. Výsledky ukázaly, že úroveň znalostí a vědomostí se významně neliší v závislosti na pohlaví, a že se jejich úroveň odráží v dodržovaní zdravého životního stylu studentů.
Qualitative study of Slovak respondents perception of health: implications for health marketing
Šefčíková, Natália ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu zdraví v rámci marketingu zdraví, který je v práci identifikován jako široký pojem zahrnující jak branding veřejného zdraví, tak i branding zdraví v oblasti komerčního marketingu. Důraz je kladen na prostředí slovenského trhu. Teoretická část se zabývá pojmem zdraví, jeho hodnoty a zdravotní gramotnosti. Následuje situační analýza slovenského trhu se zdravím, demografického vývoje a charakteristika zdraví a zdravotnictví v Československu. Jádro teoretické části práce tvoří komplexní analýza marketingu zdraví. Praktická část pomocí kvalitativní metody výzkumu trhu ZMET zkoumá vnímání zdraví slovenskými respondenty, propojuje poznatky získané v teoretické části a na základě omezení, se kterými je daný výzkum spojen, vyvozuje doporučení pro marketing zdraví. Cílem práce je poukázat na důležitost pronikání do mysli spotřebitelů při tvorbě kampaní a aplikovat odhalené hluboké metafory do designu produktů, reklam a obecně marketingové komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.