Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 412 záznamů.  začátekpředchozí371 - 380dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza konkurence a potřeb zákazníků vybraného malého podniku
PETRLE, Milan
Malé a střední podnikání má vliv hlavně na zaměstnanost a konkurenční prostředí. Malí a střední podnikatelé se v nynější době nacházejí ve svízelné situaci. Po celém světě se rozvíjí trend globalizace. Tento trend se v posledních letech vyskytl i u nás a velmi se podepsal na tom, že mnoho podnikatelů muselo zanechat podnikání z důvodů nízkých příjmů nebo nedostačujícího zisku. Práce analyzuje konkurenci, která se nachází v daném okrese a která poslouží majiteli společnosti Nový Byt Zbyňku Zlesákovi pro jeho osobní potřebu. Dále se zabývá potřebami stávajících i budoucích zákazníků. Z analýzy konkurence a potřeb zákazníků jsou získány informace, které firma využije ke zvýšení své konkurenceschopnosti, zjistí svoje silné a slabé stránky, které přispějí k upevnění pozice na trhu. Výsledky šetření poskytnou firmě Nový Byt také potřebné informace o největších konkurentech v dané oblasti, o jejich silných a slabých stránkách, výhodách i nevýhodách. Odhalena jsou i určitá nebezpečí. Jako největší z nich se jeví nadnárodní společnost JYSK, která se chystá vstoupit na tamější trh s nábytkem a bytovými doplňky. Jako největšího současného konkurenta považuje firma Nový Byt Nábytek u Kozů, který se sice nenachází ve Žďáře nad Sázavou, ale v Novém Městě na Moravě. Zde si firma za dobu svého působení vybudovala silné postavení na trhu a v podstatě převzala zákazníky v dané oblasti i firmě Nový Byt. Zákazníci již nejezdí nakupovat nábytek do Žďáru nad Sázavou, ale nakupují nábytek i ostatní doplňky v dané firmě. Nábytek u Kozů se totiž orientuje na podobný sortiment zboží a doplňků, dodává zboží od podobných dodavatelů, jak zahraničních tak domácích a nabízí stejné služby jako prodejna nábytku Nový Byt. Cenová úroveň je opět na podobné úrovni, v několika případech dokonce na nižší úrovni, jako například doprava zboží. Firma má svojí vlastní autodopravu, díky níž může poskytnout tuto službu levněji než ostatní konkurence. Majitel těží ze svých předešlých zkušeností v daném oboru, kde pracoval mnoho let jako obchodní zástupce firmy Pohoda, prodávající především sedací soupravy a čalouněné postele. Účelem dotazníkového průzkumu bylo zjistit, na jaký segment zákazníků by se měl Zbyněk Zlesák zaměřit. Podle zpracovaných odpovědí respondentů se bude jednat o osoby v produktivním věku (20-59 let). Mnoho respondentů však nemá vůbec žádné nebo jen malé zkušenosti s nakupováním zboží popř. nábytku přes internet. Toto zjištění bylo překvapivé a otvírá se zde velký potenciál, který by mohl Zbyněk Zlesák v budoucnosti využít při založení internetového obchodu s prodejem nábytku.
Právní jednání podnikatele
TVRDÍKOVÁ, Šárka
Cílem mé bakalářské práce bylo analyzovat platnou právní úpravu jednání podnikatele a zjistit, jakým způsobem je v praxi využívána. Svou pozornost jsem zaměřila především na obsah společenských smluv a odlišnosti jejich řešení u konkrétních podnikatelských subjektů. Zejména mne zajímalo, zda podnikatelé plně přejímají ustanovení obchodního zákoníku anebo využívají možnosti upravit společenskou smlouvu podle vlastních potřeb tak, jak to připouští obchodní zákoník.
Ochrana spotřebitele
HRBKOVÁ, Vendula
Cílem celé práce bylo nastínit obraz historie a vývoje ochrany spotřebitele v České republice a vývoj implementace standardů a směrnic Evropské unie do české legislativy. S tématikou také souviselo vymezení základních pojmů, práv a povinností a nejdůležitějších zásad a zachytit přístup k ochraně spotřebitele jak ze strany státních institucí, tak také organizací zabývajících se ochranou spotřebitele přímo.
Analýza konkurence a potřeb zákazníků ve vztahu k tvorbě podnikatelského záměru
PETRLE, Milan
Význam malého a středního podnikání je opravdu důležitý. Malé a střední popdnikání vytváří pracovní pozice a konkurenční prostředí. V těchto dnech jsou ale tito podnikatelé ve velmi svízelné situaci. Trend globalizace ničí malé a střední podnikatele, kteří nedosahují patřičného obratu a dostatečného zisku. V této bakalářské práci bylo hlavním tématem vytvoření podnikatelského záměru pro podnikatele Zbyňka Zlesáka. Analýza konkurence a zákazníků byla velmi důležitá při tvorbě záměru. Největší konkurence hrozí ze strany nadnárodní společnosti JYSK, která hodlá vstoupit na tamější trh s nábytkem. Tento podnikatelský záměr je vytvořen pro podnikatele Zbyňka Zlesáka. Tento podnikatel má vlastní prodejnu nábytku, ve které prodává velký sortiment nábytku a doplňků. V současné době chce založit truhlářskou firmu, kde bude zaměstnávat dva zaměstnance, jednoho truhláře a jednoho pomocného dělníka. Truhlářství bude vyrábět nábytek jednak v malosériově a tak i na zakázku. Tyto produkty se poté budou prodávat v podnikatelově prodejně nábytku. Zbyněk Zlesák bude financovat tento záměr převážně z vlastních zdrojů. V případě schválení programu podpory ROZVOJ Evropskou komisí a následné vyhlášení výzvy k tomuto programu, má podnikatel možnost podat žádost o dotaci k ČMZRB. V případě poskytnutí dotace, je připraven ji použít na nákup strojů a vybavení. Tento plán pomůže podnikateli uvědomit si souvislosti a aspekty, které by při svých rozhodnutích a činech při zakládání podniku nemusel uvědomit.
Pojetí konkurence: neoklasický a rakouský přístup
Chmelík, Pavel ; Holman, Robert (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Práce se zabývá porovnáním teorií konkurence z hlediska Rakouské a Neoklasické školy. Hledá odpověď na otázku, která z uvedených teorií je blíže realitě. Toto srovnání je založeno zejména na přístupu k roli konkurence na utváření rozmanitých tržních struktur, pohledu na roli podnikatele na trhu a významu trhu při šíření informací v ekonomice. Postoje těchto škol k výše zmíněným problémům jsou totiž značně odlišné a dohromady tvoří jádro sporu mezi oběma teoriemi.
Social entrepreneurship: Understanding the reality of the developing world and designing sustainable solutions
Fous, Zdeněk ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Stephan, Ute (oponent)
Social entrepreneurship, loosely defined as delivering social value in a sustainable way using market-based principles, is especially powerful tool in the Third world. Grass-root entrepreneurial approach of developing and empowering those countries from the bottom up is proving to be the most sustainable and efficient solution. First part of this work outlines historical context of the developing world and provides thorough analysis about challenges and threats it is facing. Furthermore, model defining what countries are the "most suitable" for a social venture is described, together with tools that are used nowadays to support the developing world. Second part puts main emphasis on defining and discussing the concept of social entrepreneurship, especially with respect to social venture design. Conclusions and practical recommendations are heavily based on interviews with successful and inspirational social entrepreneurs active in the Third world, as well as with leading NGOs with offices in the Czech Republic. All in all, the ultimate goal of this work is to create a big-picture overview about the reality the developing world is facing and describe how the most sustainable solutions can be designed.
Obchodní a kulturní zvláštnosti Libanonu
Sekerková, Adéla ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Bakalářská práce představuje základní informace o Libanonské republice, její kulturní a obchodní zvláštnosti, které se odlišují od ostatních arabských zemí. Práce také analyzuje stav ekonomiky v zemi, makroekonomické ukazatele, vzájemný obchod a spolupráci mezi Českou a Libanonskou republikou. Cílem práce je poskytnout široké spektrum informací o zajímavostech libanonského prostředí, možných rizikách či výhodách pro podnikatele.
Podnikatelský plán
Šauerová, Petra ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Pederzoliová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu firmy CRED0 s.r.o. a zhodnocení jeho realizovatelnosti a výhodnosti. Teoretická část popisuje základní aspekty podstatné pro oblast podnikání a psaní podnikatelského plánu. Praktická část obsahuje PEST a SWOT analýzu, analýzu cílů, trhu, konkurence a rizik, marketingový a finanční plán.
Jak si založit podnik
Nováčková, Aneta ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Má bakalářská práce se týká založení fiktivního podniku a popsání veškerých věcí s tím související.
Rozhodování podnikatelů a vnímání rizika
Stanislav, Jiří ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Schuster, Karel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na uvažovaní podnikatelů a jejich vnímání rizika. V úvodní části v krátkosti přibližuji, čím se práce zabývá, popis jednotlivých kapitol a cíl práce. Práce je dělena na část teoretickou, kde jsou vysvětleny základní pojmy spojené s podnikatelem a podnikáním, v níž jsou dále popsány faktory ovlivňující riziko, riziko samotné a jeho analýza vzhledem k podnikání i osobnímu životu podnikatele. Část praktická obsahuje analýzu dat získaných během hloubkového rozhovoru s jednotlivými podnikateli. Analýza je provedena na základě a v návaznosti na část teoretickou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 412 záznamů.   začátekpředchozí371 - 380dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.