Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evropský veřejný ochránce práv
Sobotka, Filip ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Chvátalová, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá institucí evropského veřejného ochránce práv. Nejprve se zaměřuje na ombudsmanský úřad všeobecně a zejména na to, co představuje, jeho stručný vývoj a typologii. Dále obsahuje analýzu primárního práva Evropské Unie a dalších prováděcích předpisů s účelem sumarizovat právní zakotvení evropského veřejného ochránce práv. V neposlední řadě se zabývá procesní stránkou, tj. volbou a skončením funkce, otázkou průběhu řízení a pravomocemi, které má evropský ombudsman k dispozici. Na závěr rozbírá jeden z případů, jako ukázku práce této instituce. Mezi zdroje práce patří zejména právní předpisy, literatura od českých i zahraničních odborníků a v neposlední řadě aktuální internetové stránky evropského ombudsmana. Cílem práce je osvětlit instituci evropského veřejného ochránce práv, s důrazem na jeho právní zakotvení a postupy, kterými disponuje a kterých má každý z nás právo využít.
Neplnění vyživovací povinnosti
PRAŽÁKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá vyživovací povinností, a to zejména vyživovací povinností rodičů k dětem. Teoretická část charakterizuje některé ze základních pojmů, dále se zabývá společenskou funkcí výživného, popisuje dopad rozvodu na dítě, vyjmenovává druhy vyživovacích povinností, popisuje vznik, změnu, zánik a neplnění vyživovací povinnosti rodičů k dětem a dále vymezuje rozsah vyživovací povinnosti. Následně se práce zabývá vymáháním výživného. V praktické části jsou zjišťovány důvody neplnění vyživovací povinnosti a dopad neplnění výživného na osobu oprávněnou. Respondenty jsou odborníci z oblasti vězeňství, Probační a mediační služby a orgány činné v trestním řízení. Výzkumem bylo zjištěno, že nejčastějším důvodem neplnění vyživovací povinnosti je nedostatek finančních prostředků.
Výrobní zakázka jako účetní případ
ZBORNÍKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce zobrazuje teoretické poznatky z metodiky účetnictví v reálné praxi při řešení účetních úkonů u výrobní zakázky ze strojírenské činnosti. Práce popisuje, jak se veškeré dění při výrobě zboží eviduje v účetnictví. Základním cílem práce je určit, zda-li určitá výrobní zakázka má pro firmu ekonomický a strategický význam. Teoretická část se opírá o známé shromážděné poznatky z marketingu, z oblasti účetnictví, legislativy České republiky a využití softwarového účetního programu SAP společně s výrobním programem Oracle. V praktické části je charakterizována firma, pro níž je realizována konkrétní výrobní zakázka. Zabývá se jednotlivými etapami průběhu výroby a je pro ní sestaven účetní deník s využitím vnitropodnikových aplikací v softwarovém prostředí účetního programu SAP a výrobnímu programu Oracle. Závěr práce přináší komplexní zhodnocení výroby, reklamace a možných finančních problémů při realizaci uskutečněné výrobní zakázky.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
HUML, Jan
Hlavním cílem práce je zjištění povědomí spotřebitelů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele. Mezi vedlejší cíle, patří zjištění důvodů případné neznalosti práva, zjištění spokojenosti s ochranou spotřebitele a návrh opatření, která povedou ke zlepšení dané situace.
Analýza počtu reklamací a procesu vyřizování reklamací ve společnosti LASSELSBERGER, a.s.
Davídková, Veronika ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je spokojenost zákazníků. Úvodní teoretické části práce jsou věnovány právě zákazníkovi a jeho spokojenosti, metodám jejího měření a způsobu, jak řešit stížnosti, příp. reklamace v organizacích. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu jakostních reklamací, procesů řešení reklamací a stížností a hodnocení spokojenosti zákazníků ve společnosti LASSELSBERGER, a.s., vyrábějící keramické obklady a dlažby. Cílem a vyústěním práce je formulace doporučení vyplývajících z vypracovaných analýz i teoretických poznatků. Tato doporučení mají zlepšit dosavadní průběh analyzovaných procesů s ohledem na kvalitu jejich výstupů a především s ohledem na spokojenost zákazníků.
Public guardian of the rights in European Union, Czech Republic and Slovak Republic
Osadská, Katarína ; Chvátalová, Iva (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na instituci ombudsmana v Evropské unii, v České republice a na Slovensku. Soustřeďuje se na otázky právních úprav této instituce ve zmíneních formacích. Jednotlivé kapitoly této práce jsou rozděleny do následujících pěti tematických částí. První kapitola popisuje historii vzniku instituce, vysvětluje pojem ombudsman s použitím definicí, klasifikuje druhy institutu ombudsmana a blíže specifikuje jeho působnost. Druhá kapitola popisuje evropského ombudsmana. Je zaměřena především na analýzu přijetých stížností za téměř celou dobu jeho působení a zhodnocení jeho činnosti za rok 2008. Třetí kapitola se zabývá touhle institucí v České republice a čtvrtá kapitola na Slovensku. Poslední kapitola zpracováva porovnání instituce ombudsmana v těchto dvou státech.
Řádné opravné prostředky v českém trestním řízení
Vojta, Martin ; Spirit, Michal (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku řádných opravných prostředků v českém trestním řízení. V obecné části se nejprve rozebírá opravné řízení obecně, jeho vůdčí principy a zásady. Na ně navazuje přehled jednotlivých řádných opravných prostředků podle současné platné právní úpravy. Části o odvolání proti rozsudku, stížnosti proti usnesení a odporu proti trestnímu příkazu jsou strukturovány dle formálních a obsahových náležitostí, předmětu, důvodech, okruhu oprávněných osob, řízení o opravném prostředku a rozhodnutích, připadajících v úvahu. Třetí část stručně pojednává o změnách chystaných v rámci připravované rekodifikace trestního práva procesního. Opravné řízení přes svou fakultativnost tvoří stěžejní část trestního řízení a slouží jako jedna ze záruk zákonného a spravedlivého rozhodování orgánů činných v trestním řízení, v němž se rozhoduje o zásadních otázkách viny a sankce za trestné činy a zasahuje se do základních lidských práv a svobod.
Analýza reklamací ve společnosti Black and Decker
Zrůstová, Pavla ; Hůlová, Marie (vedoucí práce) ; Chvojková, Helena (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první části je provedena jednoduchá analýza přijtaých reklamací v letech 2005 - 2008. Cílem analýzy je nalezení nejproblematičtějších míst v systému managementu jakosti z pohledu reklamací. V druhé části jsou řešeny jednotlivé reklamace, které společnost Black and Decker přijala v roce 2008. Výsledkem práce je stanovení návrhů a opatření pro zlepšování celého managementu jakosti ve společnosti.
Postavení instituce Veřejného ochránce práv v ústavněprávním uspořádání republiky
Jelínková, Miroslava ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Kuba, Jaroslav (oponent)
Institut ombudsmana je v současné době považován za jeden z tradičních institutů většiny demokratických právních států. Postavení ombudsmana v ústavním systému a jeho vztah k jiným státním orgánům je relativně nezávislý. Ombudsman by měl být hlavně k dispozici občanům, kteří nemají právnické vzdělání a mohou se snadno ztratit ve změti arogantní byrokracie. V roce 1999 byl Parlamentem České republiky přijat zákon č. 349/1999 Sb., o Veřejném ochránci práv. Jeho přijetím byl do českého právního řádu začleněn další institut práva, který by měl být zárukou dodržování základních lidských práv a svobod.
Analysis of Claims in Renault Česká republika, Inc. and Proposals for Improvement
Oravcová, Lenka ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Radoň, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat a zhodnotit reklamace společnosti Renault Česká republika, a.s. pomocí doporučení managementu kvality a nástroje na řízení kvality, Paretové analýzy, a navrhnout opatření na redukci příčin jejich vzniku. V mojí práci hodnotím reklamace společnosti Renault Česká republika, a.s. za roky 2006, 2007 a 1. polovinu roku 2007 a navrhuji řešení, které by mohlo pomoci k zvýšení spokojenosti stálých i budoucích zákazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.