Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,023 záznamů.  začátekpředchozí36014 - 36023  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.83 vteřin. 

Právní úprava evidence zemědělských podnikatelů
Radová, Jaroslava ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Cílem diplomové práce Právní úprava evidence zemědělských podnikatelů je zhodnotit platnou právní úpravu, která se týká podmínek podnikání v zemědělství, vycházející ze zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů a souvisejících právních předpisů. Teoretická část se zaměřuje na výklad pojmů z oblasti zemědělského podnikání vymezených obecnou právní úpravou, tak i zákonem o zemědělství. Dále se zabývá podmínkami pro vstup do podnikání, jejich srovnáním s právní úpravou živnostenského podnikání a správní agendou evidence zemědělských podnikatelů. V návaznosti na nástroje Společné zemědělské politiky Evropské unie shrnuje podmínky poskytnutí podpor zemědělcům. Praktická část popisuje vliv elektronizace státní správy na výkon agendy evidence zemědělských podnikatelů a analyzuje aplikační praxi živnostenského úřadu s touto agendou. Sledované správní úkony jsou doplněny o rozhovory s pracovníky živnostenského úřadu a Státního zemědělského intervenčního fondu. Pro porovnání poznatků ze správního úřadu s podnikatelským prostředím jsou provedeny rozhovory se zemědělskými podnikateli. V rámci statistického zpracování dat je analyzována časová řada údajů o počtu zemědělských podnikatelů. Na základě vyhodnocení zjištěných poznatků se navrhují opatření, která sníží administrativní zátěž zemědělských podnikatelů.

Možnosti neoklasické geopolitiky: systémový přístup
Kofroň, Jan ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Ištok, Robert (oponent) ; Romancov, Michael (oponent)
Předkládaná práce se pokouší uvést neoklasickou geopolitiku jako životaschopný přístup ke studiu mezinárodní politiky z geografické perspektivy. Dizertace je kompaktem šesti článků, které již byly přijaty do tisku, a společného úvodu, který se pokouší vyzdvihnout hlavní body z článků a navíc diskutuje některé otázky, které (i) byly eliminovány z článků v důsledku omezeného prostoru, nebo (ii) je jejich význam spíše kontextuální, ve smyslu, že tyto otázky dávají na články nahlédnout v širší perspektivě akademických debat. První část práce (podporovaná dvěma články) se zabývá současným stavem politické geografie a geopolitiky. Hlavním výsledkem je, že geopolitika je dnes rozdělenou (sub)disciplínou, neboť geografové jsou především aktivní v kritické geopolitice a akademici mezinárodních vztahů pokračují v klasickém geopolitickém uvažování (zejména ti, kteří sami sebe podepisují pod kategorii neorealismu). Hlavní rozdíl spočívá v tom, že geografové chápou prostor jako inter-subjektivní entitu - sociálně konstruovanou, zatímco odborníci mezinárodních vztahů tendují k nahlížení na prostor jako na objektivní faktor. V kombinaci s jinými epistemologickými odlišnostmi, toto odlišné pojímání prostoru vyprodukovalo ohromnou bariéru mezi těmito dvěma obory. Jeden z faktorů oddělujících tyto dva obory ční...

Dopady korupce a fiskálních úniků na vybraná odvětví ekonomiky
Rodonaia, Elizbar ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Kopecká, Lenka (oponent)
Korupční jednání je jedním z nejznámějších a současně nejzávažnějších problémů současného světa. Cílem zpracování dizertace je vytvořit aktuální charakteristiku korupce a fiskálních úniků, jak z teoretického, tak i praktického hlediska, specifikovat jejich projevy u ekonomik Česka a Gruzie v podmínkách současné globalizace, jakož i vyjádřit dopady korupce a fiskálních úniků na vybraná odvětví ekonomiky. Mezinárodní organizace Transparency International srovnává korupci v jednotlivých zemích na základě hodnot Indexu vnímání korupce (Corruption Perception Index; CPI), jenž měří stupeň vnímání korupce ze subjektivního hlediska. Index každoročně zachycuje aktuální pohled na korupci ve veřejném sektoru a průzkumy použité k jeho sestavování obsahují otázky související se zneužíváním pravomocí veřejných činitelů k získání osobních výhod. Česká republika získala 51 bodů a nachází se na 53. místě v jejím žebříčku, hned za ní se na 54. pozici umístilo Slovensko s 50 body. Toto umístění vyjadřuje dosud značně nedobrou situaci ve státní správě, špatné fungování politických stran a nedostatečnou protikorupční politiku státu. Ze shromážděných dat a jejich časových řad byl vyvozen závěr o vysoké korelaci a vzájemném vztahu ukazatele míry korupce CPI a HDP na obyvatele v PPP. Přestože mezi nejméně zkorumpované země světa se v roce 2014 řadí rozvinuté ekonomiky jako Dánsko, Nový Zéland a Finsko, méně vyspělá Gruzie se dokázala umístit na 50. místě před Českou republikou i Slovenskem. Je to dáno tím, že s nástupem vlád prezidenta Saakashviliho a premiéra Ivanishviliho došlo k výrazné reformě státní správy včetně bezpečnostních složek. To svědčí o skutečnosti, že rozvinutost ekonomiky není zdaleka hlavním faktorem pro eliminaci vzniku korupce a fiskálních úniků v určité zemi. Snížení rozsahu daňových úniků a odchodů firem do daňových rájů má umožnit elektronická evidence tržeb a změny v systému zadávání veřejných zakázek. Mělo by být řešeno zprůhlednění rozhodování o přidělování veřejných zakázek a prováděna důsledná kontrola čerpání veřejných prostředků. K eliminaci malé (bagatelní) korupce by nepochybně přispělo omezení rozsahu vlivu úředníků ve veřejné službě. Více než o úplné odstranění korupce usilují v současnosti státy o její snižování či eliminaci jejích dopadů.

Zaměstnávání osob po výkonu trestu odnětí svobody v ČR v roce 2015
Danielová, Tereza ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zmapování současného postavení osob propuštěných z výkonu trestu odnětí svobody na českém trhu práce. Pozornost je soustředěna na hlavní překážky, kterým tyto lidé při vstupu na trh práce čelí a na organizace, které jim tyto překážky pomáhají překonávat. Práce dále mapuje, jaké formy pomoci v České republice v současné době fungují, jelikož uplatnění se na trhu práce je důležitým prvkem ke snížení míry recidivy. Také zjišťuje, jaké společenské náklady a náklady pro státní rozpočet osoby s trestní minulostí znamenají. Praktickou část práce tvoří výzkumné šetření analyzující problematiku zaměstnávání osob s trestní minulostí. Doporučením této bakalářské práce je především větší spolupráce a podpora činnosti neziskových organizací a případně zavedení finančních dotací, které by zaměstnavatele mohly motivovat přijmout do pracovního poměru osobu, která má záznam v rejstříku trestů. Toto doporučení je podloženo výsledky průzkumu mezi zaměstnavateli v malých podnicích.

Regulace a samoregulace finančních zprostředkovatelů
Palusková, Jitka ; Ježek, Tomáš (vedoucí práce) ; van Koten, Silvester (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou regulace finančních zprostředkovatelů a mapuje aktuální situaci na finančním trhu v České republice. Úvodní část práce definuje, které subjekty mohou zprostředkování finančních produktů poskytovat a za jakých podmínek. Zároveň nastiňuje platný regulatorní rámec a jeho plánovaný vývoj, státní orgány dohledu nad touto činností a aktuální stav samoregulace ze strany samotných finančních zprostředkovatelů. Hlavní část práce se věnuje aktuálním klíčovým tématům ve zprostředkování (mis-selling, poskytování klamavých či neúplných informací, přepojišťování, podněcování k nadměrnému obchodování, nízká odbornost, systém odměňování atd.), jak je řeší regulátor, co na toto jednání a motivy fungování říká orgán dohledu a jak se situaci snaží řešit samotné zprostředkovatelské organizace. Cílem práce je pokus o nalezení funkčního vztahu mezi legislativně určenými pravidly a vnitřními samoregulačními mechanismy finančních zprostředkovatelů.

Foreign policy of Russian federation towards the countries of former Soviet Union
Hrušík, Michal ; Barša, Pavel (vedoucí práce) ; Bureš, Jan (oponent)
Ruská federácia (RF) nikdy nebola ani nebude krajinou, ktorej globálny vplyv by bolo možné podceňovat. Obrovský štát, rozkladajúci sa na ploché takmer dvojnásobnej, ako je tomu u jeho najvýznamnejšieho "konkurenta" čo do rozlohy Kanady3, historicky permanentne expandujúci s cielom zváčšit mieru svojej rozlohy na maximálnu možnú mieru4. Táto kolonizácia přitom prebiehala v praxi "prirodzene a mierumilovne"5, akokolVek paradoxně sa to dnes pri pohláde na početné konflikty v ruských autonómnych republikách móže javit. Ruský medved, Vel'ký východný sused, či Brat na věčné časy a nehynúci vzor - toto je len stručný výběr zo súsloví, ktorými bol či stále je pomenúvaný štátny útvar, nachádzajúci sa na východ od štátov strednej Európy. Vývoj na tomto území přitom připomíná sinusoidu v jej úvodných fázach. V prvej časti sledujeme ohromujúcu expanziu - prisvojenie si všetkej tej obrovskej plochy ruského dalekého východu, ktorá dnes tvoří váčšinu územia Ruskej federácie. Týmto však prvá fáza sinusoidy nekončí, ale naopak napreduje.

Alternativy nepodmíněného trestu odnětí svobody a alternativy trestněprocesní
Najdekr, Vladimír ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Osmančík, Otakar (oponent)
usnesení. Ve výroku tohoto usnesení soud pro mládež, p ípadn v p ípravném ízení státní zástupce, uvede, že se od dalšího trestního stíhání mladistvého odstupuje. Usnesení musí též obsahovat výrok o tom, že se trestní stíhání pro p edm tný skutek, ve kterém je spat ováno ur ité provin ní, zastavuje (§ 70 odst. 2 ZSM). Proti tomuto usnesení je pak p ípustná stížnost, jež má odkladný ú inek a poškozený se o odstoupení trestního stíhání toliko vyrozumí (§ 70 odst. 4 ZSM). V ust. § 70 odst. 5 ZSM je obsažena jakási pojistka, díky které m že po rozhodnutí o odstoupení od trestního stíhání mladistvý dosáhnout pokra ování trestního stíhání a p ípadného zproš ujícího rozsudku. Pokud tedy mladistvý do t í dn od oznámení usnesení o odstoupení od trestního stíhání prohlásí, že trvá na projednání v ci, p íslušný orgán (soud pro mládež nebo státní zástupce) vydá usnesení o pokra ování v trestním stíhání a v trestním ízení se pokra uje. Toto ustanovení má dopad na náležitosti usnesení o odstoupení od trestního stíhání, kdy v tomto musí být mladistvý pou en o možnosti prohlásit, že trvá na pokra ování v trestním stíhání. V posledním 6. odstavci § 70 ZSM je pak obsaženo omezení, že pokud bylo odstoupeno od trestního stíhání mladistvého a v trestním ízení se pokra ovalo jen proto, že mladistvý na projednání v ci trval, soud...

Teorie státního bankrotu
Štekláč, Jiří ; Ježek, Tomáš (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Probádanost problematiky bankrotu na úrovni státu je velmi nízká. I přes závažnost a aktuálnost tématu existuje citelný nedostatek literatury. Diplomová práce si kladla za cíl charakterizovat státní bankrot, najít ekonomické možnosti jeho vypořádání, analyzovat jeho příčiny a důsledky a hledat možnosti jeho prevence a léčby. Práce vychází z rozlišení bankrotu soukromého subjektu, jakým jsou např. banky nebo podniky, a bankrotu státu. Podrobně se zabývá analýzou příčin bankrotu soukromého subjektu. Jako systémovou příčinu bankrotu soukromých i státních subjektů ukazuje paradox současného monetárního systému. Jedná se o "levné dluhové peníze" vytvořené úvěrovou expanzí, které generují mylné investice (ve smyslu rakouské teorie hospodářského cyklu) na straně jedné a finanční systém, založený na nutnosti permanentní škodlivé emise "úvěrových levných peněz" obchodními (nikoli centrálními) bankami na straně druhé. V analýze státního bankrotu diplomová práce užívá kritéria ratingové agentury Moody's, jimiž hodnotí schopnost daného státu splácet své dluhy, a popisuje tři kroky, v nichž se jednotlivé stupně hodnocení přidělují. Práce se soustřeďuje na analýzu důsledků státního bankrotu na finanční trhy. Jako nejzávažnější důsledky státního bankrotu práce ukázuje zamrznutí úvěrového systému, riziko "runu" na banky jako držitele znehodnocených státních cenných papírů a následný kolaps celého bankovního sektoru a dále paniku na finančních trzích. V globalizovaném světě není státní bankrot v jedné zemi izolovanou událostí, neboť velkou část dluhopisů bankrotujícího státu drží finanční instituce jiných států. Práce se dále zaměřuje na zkoumání důsledků státního bankrotu na měnovou unii. Nezávislé státy čelí důsledkům bankrotu nebo jeho hrozbě obvykle devalvací vlastní měny. Je-li však stát členem nějaké měnové unie, tento nástroj nelze použít, bankrot ohrožuje společnou měnu a tím i ostatní členy unie. Práce se zabývá problémem institucionálního řešení bankrotu. Ukazuje na možnosti a omezení postupovat podle českého insolvenčního zákona, který se používá v případech bankrotu soukromých subjektů. Analyzuje možnosti použití konkurzu, reorganizace, oddlužení, restrukturalizace, eventuelně i akvizice a fúze, neboť i toto řešení státního bankrotu historie již přinesla. Práce analyzuje situaci některých bankrotem ohrožených států současnosti.

Redistribuce příjmů a měření příjmové nerovnosti v České republice
Beldíková, Michaela ; Klazar, Stanislav (vedoucí práce) ; Roženský, Vojtěch (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku státní redistribuce a příjmové nerovnosti v České republice. Vysvětluje základní pojmy jako je přerozdělování příjmů, nerovnost v příjmech a zabývá se vztahy mezi nimi. Analyzuje jednotlivé nástroje státní redistribuce jako např. daňový systém a systém sociálních transferů, které vláda využívá k dosažení rovnoměrnějšího rozdělení příjmů ve společnosti. Účelem práce je zjistit, jak tyto jednotlivé nástroje přispívají k naplnění cíle snížit nerovnost příjmů ve společnosti. Toto zjištění je prováděno na základě dat ze statistik rodinných účtů dostupných na webových stránkách Českého statistického úřadu z let 2006 až 2008. V závěru se práce zabývá trendy ve vývoji státní redistribuce a příjmové nerovnosti v zemích OECD.

Zhodnocení hospodaření neziskové organizace
Derych, Miroslav ; Štěpanovská, Hana (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením hospodaření příspěvkové organizace „Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky“. Cílem předložené diplomové práce je na základě zhodnocení hospodaření zmíněné příspěvkové organizace návrh takových opatření, která toto hospodaření zlepší a zefektivní.