Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vztah avantgardy, masového umění a kýče
ŠTĚRBOVÁ, Alena
Ve své bakalářské práci se budu zabývat tématem vztahu vysokého a masového umění v kontextu problematiky kýče. Primárními zdroji mi budou práce Skeptikové a těšitelé od Umberta Eca, esej Avantgarda a kýč od Clementa Greenberga a Estetika na přelomu milénia od Pavla Zahrádky. Hlavním předmětem práce bude zkoumání vlivu vysokého umění na kýč a masové umění a dále strukturální analýza kýče na pozadí teorie o sociokulutrních vrstvách.
Křesťanské výtvarné umění při práci ve výtvarném kroužku
KLADIVOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá možnostmi práce ve výtvarném kroužku pro děti mladšího školního věku, s cílem poznávat umění a rozvíjet vnímavost k umění v souladu s cíli Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Na základě křesťanského výtvarného umění je nabídnuto poznávat umění v kontextu historickém, uměleckém i etickém. Kromě vysvětlení základních pojmů, které jsou důležité pro práci s uměleckými díly ve výtvarném kroužku, je popsán vývoj křesťanského výtvarného umění od počátků křesťanství přes středověk, renesanci až po současnost v kontextu určitého období. Dále je uvedena charakteristika dítěte mladšího školního věku a charakteristika vlastní činnosti kroužku s vymezením jeho hlavních cílů. Zdůrazněny jsou následující cíle výtvarného kroužku: rozvoj vnímavosti k umění, uchopení námětu díla a práce s ním, praktické důsledky vlastní práce s uměleckým dílem - např. různé činnosti s náměty uměleckých děl.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ - předškolní věk
VALEŠOVÁ VAČKÁŘOVÁ, Ingrid
Tato bakalářská práce pojednává o rozvoji kulturních potřeb a motivaci ke vkusu u dětí předškolního věku. V první časti vymezuje pojmy pedagogika, pedagogika volného času a také výchova a vzdělávání. Druhá část připomíná důležitost kultury i její vliv na umění. V této souvislosti se zmiňuje o estetice, jakožto vědě o kráse a specifikuje pojmy vkus a kýč. Třetí část se zabývá předškolním věkem, socializací dítěte, tělesným vývojem a výtvarným projevem včetně symboliky kresby a významu barev. Poslední část je věnována estetické výchově a rozvoji tvořivosti.
Filmový kýč v současné české kinematografii
Peňásová, Anna ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce bude pojednávat o roli kýče v současném českém filmu. Výsledek práce by měl odpovědět na otázku, zda úspěch filmu souvisí s jeho kýčovitostí, či nikoliv, a především, jaké je postavení kýče v současném českém filmu. Teoretická část bude zaměřena na definování pojmu kýč a nastíní situaci v současném českém filmovém průmyslu. Praktická část bude sestávat z analýzy deseti nejnavštěvovanějších českých filmů natočených v roce 2010 z hlediska jejich kýčovitosti. V této části bude využita definice kýče estetika Tomáše Kulky.
Ekonomické aspekty popkultury
Tuháčková, Eva ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na hledání rozdílu mezi vysokou a nízkou kulturou jako prvotního rozdělení v porovnání s kulturními teoretiky, kritiky a sociology zabývající se touto problematikou. Cílem je zjistit co vede jednotlivé kulturní recipienty ke svému výběru, jaké marketingové a další vlivy recipienty ovlivňují a prostřednictvím jakých nástrojů se tak děje. Zjištěné závěry by měly analyzovat ekonomickou podstatu popkultury, nastínit její budoucí vývoj vzhledem k společnosti a jejímu ekonomickému rozhodování.
Pojetí umění a kýče v estetice Tomáše Kulky
VÁVROVÁ, Martina
Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na problematiku kýče a jeho vztahu k umění v pojetí Tomáše Kulky. Poté, co představí Kulkovu teorii z jeho knihy Umění a kýč, jejímž jádrem je definiční analýza tohoto pojmu, zakončená stanovením nutných a postačujících podmínek jeho užití, porovná jeho koncepci s dalšími vybranými systematickými přístupy, především s teorií kýče Umberta Eca.
Vnímání výtvarného umění ve volném čase dětí a mládeže
MLS, Pavel
Cílem diplomové práce bylo analyzovat vnímání dětí a mládeže ve vztahu k výtvarnému umění. V první kapitole teoretické části jsem se zaměřil na vysvětlení fenoménů, tj. výtvarné umění, estetika, kultura, kýč a vztah člověka k výše uvedeným hodnotám. V následujících kapitolách se zabývám problematikou a vymezení pojmu a významu volného času i možnosti zprostředkování výtvarného umění dětem a mládeži. Teoretickou část věnuji možnostem konfrontace dětí a mládeže s výtvarným uměním skrze různé kulturní instituce. Tuto část práce zakončuji základním dělením zájmových organizací ve volném čase. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Kdo zná Piaristické náměstí``, {\clq}qRozhovor`` a {\clq}qObjekty v přírodě``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní prožitky vyvolané vizuální percepcí konkrétního díla. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu dětí a mládeže od 8 do 24 let. Chtěl jsem prostřednictvím projektů konfrontovat jak jednotlivé složky výtvarných oborů (malířství, sochařství a architektura) tak i vybraná slohová období (gotika, baroko a moderna). Najít způsob, jak zprostředkovat výtvarné umění formou zábavnou, naučnou i esteticky hodnotnou. Závěr diplomové práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu jednotlivých výtvarných kroužků, projektů.
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
KOPECKÁ, Linda
Práce se zabývá rozvojem kulturních potřeb, výchovou ke vkusu a možnostmi motivace v rámci pedagogiky volného času se specializací na mladší školní věk. Teoretická část popisuje pojmy jako je kultura, vkus, umění, motivace, volný čas. Dále charakterizuje mladší školní věk, dětský výtvarný projev v tomto věkovém období a uvádí výtvarnou činnost ve školní družině jako jednu z možností trávení volného času. Praktická část je zaměřená na výtvarný projekt, složený z výtvarných činností, realizovaných ve školní družině u dětí prvních tříd. Jednotlivé výtvarné činnosti obsahují různé možnosti motivace a následně i závěry a hodnocení dětí. Mezioborové vazby mezi jednotlivými výchovami (výtvarná, dramatická, hudební, tělesná), které jsou vzhledem k věkovým zvláštnostem dětí mladšího školního věku dobře využitelné, se dají propojovat a navzájem ovlivňovat. Děti mladšího školního věku ve školní družině pracují tvořivě, svižnějším tempem, jsou však vnímavé, tvoří s nadšením a mají k výtvarné činnosti jako takové velmi kladný vztah a vřelý přístup. Své vrstevníky tolerují a navzájem si při výtvarných činnostech pomáhají.
Kultura a kýč
Dusová, Simona ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Cílem práce je nalezení vhodné definice kýče a vymezení jeho role v současné populární hudbě. V teoretické části práce přináší přehled definicí kýče a jeho vztahu k umění a společnosti, přičemž vychází z teorie kýče filosofa a estetika Tomáše Kulky. V praktické části se věnuje oblasti populární hudby. Snahou je analyzovat ekonomickou úspěšnost kýče na současném hudebním průmyslu, a to se zaměřením na americký (tzn. celosvětově nejvýznamnější) hudební trh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.