Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,772 záznamů.  začátekpředchozí35753 - 35762další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.95 vteřin. 

Přeshraniční fúze
Hubáčková, Marie ; Pelák, Jiří (vedoucí práce) ; Mezerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přeshraničních fúzí v České republice. V úvodní části jsou objasněny pojmy fúze, přeshraniční fúze, popsány motivy i možná úskalí jejich realizace. Následně jsou uvedeny možnosti přeshraničních fúzí v ČR v minulosti. Také se zmiňuje vliv implementace Desáté směrnice o přeshraničních fúzích kapitálových společností a Rozsudek Evropského soudního ve věci sp. zn. C-411/03 SEVIC Systems AG na konečnou podobu nového Zákona o přeměnách obchodních společností a družstev. Poté jsou již přeshraniční fúze řešeny po právní, účetní a daňové stránce za současných podmínek, a to podle české legislativy. Doplněna je také kapitola o kontrole spojování soutěžitelů. Poslední kapitola obsahuje konkrétní příklad skutečné první přeshraniční fúze v ČR.

Ekologický marketing
Neznaj, Radek ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá otázkami ekologického marketingu, konkrétně se zaměřuje na marketingový mix ekologických produktů. Záměr práce je naznačit směry a možnosti, kterými se může marketing produktů ubírat v souladu s životním prostředím a cíly podniku. Práce je rozdělena do tří částí. První část stručně zobrazuje vývoj marketingu a jeho současnou podobu, včetně aktuálních trendů a skutečností, které vedly ke vzniku ekologického marketingu. Tato část definuje ekologický marketing a jeho cíle. Druhá, hlavní část této práce zobrazuje ekologický marketingový mix v běžném složení: produkt, cena, distribuce a komunikace. Pozornost je věnována jednotlivým složkám mixu, jejich výhodám, nevýhodám a klíčovým aspektům v užití s ekologickými produkty a kde je to možné, ilustruje na praktických příkladech. Poslední část tvoří dvě případové studie. První z nich je zaměřena na design a balení ve společnosti Hewlett-Packard, konkrétně multimediálního notebooku HP Pavilion pro Walmart. Druhá je zaměřena na společnost Toyota a její hybridní model Prius s cílem analyzovat klíčové aspekty úspěchu tohoto modelu na trhu hybridních automobilů. Závěr práce shrnuje současné klíčové aspekty ekologického marketingu a poukazuje na možný vývoj do budoucna.

Nové trendy v internetové marketingové komunikaci - sociální síť Facebook
Eisenmann, Jan ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Štěpánka (oponent)
Tématem mé bakalářské práce jsou "Nové trendy v internetové marketingové komunikaci -- sociální síť Facebook". Teoretická část práce je zaměřena na pospání těchto nových trendů -- jako je virální marketing, Web 2.0 a jeho hlavní nástroje (sociální média, RSS, wikis, blogy a sociální sítě). A také se v této části snažím osvětlit nástup nových médií v kontextu celkových změn v ekonomice. Pro tuto část byly stěžejní práce Marka Earlse o stádním chování a "pull" princip Setha Godina. S využitím poznatků z těchto prací jsem chtěl ukázat silné stránky internetu a to, jak internet změnil pojetí marketingové komunikace v nových médiích V praktické části se zaobírám jednotlivými formami komunikace na sociální síti Facebook. Jeho síla je v možnosti velmi přesného cílení reklamy na specifické publikum. A to prostřednictvím bannerů, ale i jiných forem -- jako je Facebook Beacon, nebo v budoucnu Engagement Ads. Kromě těchto reklam, nenalezneme na Facebooku i nepřímé formy reklamy -- pocházející často přímo od uživatelů -- produktové stránky a skupiny. Ty vznikají díky nadšení fanoušků značek a společnostem nabízí možnost spolutvorby nebo také k získání uživatelských insightů. Podrobněji se zabývám též aplikacemi, podle mnohých nejnadějnější formou reklamy na Facebooku. Sociální síť Facebook se jeví jako velmi populární a nadějné médium nové generace, schopné zaujmout publikum, jež je obtížné oslovit starými médii.

Některé psychologické charakteristiky kandidátů katolického kněžství
Hálková, Petra ; Heller, Daniel (oponent) ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnovaná bohoslovcům - kandidátům katolického kněžství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má čtyři kapitoly. První z nich se zabývám tématem kněžství. Vymezuji v ní některé základní pojmy spojené s kněžími v katolické církvi, jejich postavení, poslání, krátce se věnuji problematickým či nesnadným oblastem jejich života - celibátu, nejasné kněžské identitě. Prezentuji kněžství jako profesi, popisuji základní činnosti a úkoly v této službě a podmínky k jejímu vykonávání.

Encounters with Otherness in E. M. Forster's A Room With a View and D. H. Lawrence's The Lost Girl
Skopečková, Eva ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Ve své rigorózní práci se pokouším o interpretaci románu E. M. Forstera Pokoj s vyhlídkou a románu D. H. Lawrence Ztracená dívka. Především se zaměřuji na to, jak autoři v těchto dílech ztvárnili setkání s jinakostí a jaký vliv toto střetnutí mělo na vývoj jejich protagonistek. Forster a Lawrence dramatizují v těchto románech svou víru v nesmírný potenciál jižní emocionality a naznačují tak alternativu strnulému a citově chladnému životu anglické střední třídy, který oba spisovatelé vášnivě kritizují. V obou analyzovaných dílech si Forster stejně jako Lawrence pro znázornění "jižního fenoménu" zvolili Itálii, avšak její reprezentace se u obou romanopisců v mnoha ohledech liší. Také samotná "rozdílnost" se zde objevuje v různých podobách, reflektujíc tak přístupy obou autorů. Celé ztvárnění vývoje Forsterovy a Lawrencovy protagonistky je pak vlastně demonstrací přesvědčení obou autorů o možné cestě pro mladou středostavovskou ženu omezovanou společenskými konvencemi a hodnotami k realizaci jejích nej niternějším citů a vášní na základě onoho setkání s jinakostí. Dalším zajímavým momentem vyplývajícím ze srovnání analyzovaných románů je skutečnost, že oba romanopisci vztahují svá díla a tedy i život a vývoj svých protagonistek k různým časovým úsekům dvacátého století. Pokoj s vyhlídkou a Ztracená dívka tak...

Změna organizační architektury firmy a nastavení motivačního systému odměňování ve společnosti GfK Praha
Hanzal, Michal ; Dědina, Jiří (vedoucí práce) ; Kopkáně, Heřman (oponent)
V úvodní části diplomové práce je popsán teoretický základ pro problematiku řešenou v analytické části. Obsahem teoretické části je definování procesu, popsání významnosti jednotlivých procesů, krátký sumář historie řízení procesů, vyjmenování hlavních důvody pro zavedení procesního řízení a zejména porovnání rozdílů mezi funkčním a procesním řízením v organizaci. K samotnému postupu zpracování návrhu procesního řízení se věnuje druhá podkapitola teoretické části, která popisuje východiska zavádění procesního řízení, přípravu na celý projekt zpracování návrhu procesního řízení, postup analýzy současného stavu a následně návrh jednotlivých vzájemně propojených procesů včetně návrhu jejich implementace. V následující analytické části nejprve představuji společnost GfK celosvětově a poté i lokálně. Dále se diplomová práce zaměřuje zejména na českou pobočku GfK Praha, s.r.o. Po představení společnosti je zjišťována její současná situace, její začlenění do širšího kontextu pomocí PEST analýzy a její srovnání s konkurenčními výzkumnými agenturami. Po bližším porozumění Společnosti se práce zaměřuje na analýzu současného stavu hlavních procesů, tj. procesů, které vedou k zpracování klientských zakázek. Na základě této analýzy a mnoha pracovních schůzek s klíčovými zaměstnanci společnosti GfK Praha jsou navrženy procesní mapy, které jsou přílohou této diplomové práce včetně popisů těchto nových napřímených procesů. Z procesních map jsou poté jednoznačně viditelné odpovědnosti jednotlivých vedoucích zaměstnanců, tj. vlastníků procesů a tudíž i jejich návaznost na novou organizační strukturu Společnosti, která byla taktéž na základě procesních map navržena.

Vývoj nových dilatačních stentů pro řešení chronických benigních stenóz a striktur dýchacích a polykacích cest u dětí
Janoušek, Petr ; Kabelka, Zdeněk (vedoucí práce) ; Betka, Jan (oponent) ; Šlapák, Ivo (oponent) ; Přádný, Martin (oponent)
Stenózy hrtanu a průdušnice tvoří významnou součást spektra diagnóz pacientů léčených na klinikách ORL, chirurgie hlavy a krku. Léčba akutních příznaků má jasné řešení v intubaci, či chirurgickém zpřístupnění dýchacích cest, zejména tracheotomií. Pro dlouhodobou léčbu chronických stenózujících procesů však zatím neexistuje spolehlivé, dostatečné a přitom ekonomicky dostupné řešenÍ. Náročné chirurgické rekonstrukce spolu s dilatacemi, laserovými zákroky, nebo vyčkávací taktikou dlouhodobé tracheostomie jsou nejčastěji užívanými léčebnými modalitami. Mnozí autoři referují o vynikajících výsledcích operací (62,69,72,103,1 75). Zásahy do citlivých struktur však mohou mit za následek nevratné poškození zahrnující jizvení, restenózy i poruchy hlasového aparátu vedoucí k poruše vývoje řeči a tím k narušení sociální adaptace. Dosavadní možnosti léčby stenóz dýchacích cest u dětí nelze považovat za dostatečné. Ke všem pacientům je třeba přistupovat individuálně jak z hlediska věku, tak pro častou přítomnost přidružených onemocnění, a proto v této problematice nelze vytvořit jednoznačně platné "doporučené postupy". Použití stentů se široce uplatňuje při léčbě stenotických onemocnění dýchacích cest dospělých jako primární modalita (16,101), i jako podpora zajišťující dostatečný průsvit lumina po dobu hojení po...

Vybrané programy podpory malého a středního podnikání
Horák, Lukáš ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
První část práce se zaměřuje na sektor malých a středních podniků, jejich roli v ekonomice České republiky a koncepci jejich podpory státem. V první části je dále rozebrán vývoj sektoru malých a středních podniků v desetileté periodě od poloviny devadesátých let. Je tam charakterizována odvětvová a početní struktura sektoru MSP a jeho role v národní ekonomice ve vztahu k zaměstnanosti, výkonům, přidané hodnotě a investicím. Současně je tam zdůrazněna nezastupitelná role sektoru MSP v určitých specifických otázkách. Dále jsou zde vyzdvihnuty charakteristické výhody a nevýhody malých a středních podniků vyplývající převážně z jejich velikosti. První část se dále zaměřuje na Operační program Podnikání a inovace a hlavně na jeho první prioritní osu "Vznik firem", která počítá s využitím nových finančních nástrojů (především fondů rizikového kapitálu). V první části je ještě popsán princip připravované iniciativy JEREMIE, která počítá se spoluprácí státu a fondů rizikového kapitálu na vytvoření speciálního holdingového fondu pro podporu inovačně orientovaných MSP. Dále je zde vyzdvihnuta důležitost inovací pro rozvoj znalostní ekonomiky. Druhá část práce se detailně věnuje rizikovému kapitálu, principu jeho fungování a jednotlivým typům investic rizikového kapitálu. Zaměří se na využití rizikového kapitálu v regionu střední a východní Evropy a zvláště v České republice. Je zde srovnána investiční aktivita v regionu SVE s vyspělými státy Evropské unie. Je zde také upozorněno na problémy vyplývající ze struktury typů investic rizikového kapitálu v České republice.

Imaginární vnější svět: obraz "Západu" v československé společnosti v období přestavby
Andělová, Kristina ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Randák, Jan (oponent)
Ve společnostech státního socialismu se obraz Západu vždy vyznačoval poměrně vysokou mírou ambivalence. Na straně jedné byl Západ prostorem, do něhož mohly být symbolicky vytěsněny negativní společenské a politické jevy - jakožto "negativní fólie" měl oficiální obraz zlého Západu, plného životní nejistoty, kriminality a vykořisťování, ujišťovat o správnosti nastoupené cesty "budování socialismu". Součástí veřejného prostoru však byly také, na straně druhé, zcela opačné výjevy - neskrývané projevy obdivu k módním trendům inspirovaným západní masovou kulturou (filmy, hudba) nebo závislost na západní módě v oblékání. Nebyla to ovšem jen fascinace konzumními komoditami západního světa, ale i obdiv k mnoha nemateriálním aspektům (svoboda tisku, pohybu; ekologické, feministické, mírové hnutí, demokracie a podob.). Západ se stal postupně čímsi mystickým (což neznamená, jak ukážeme, že by vymizely jeho negativní rysy) - byl zároveň "známý a nedosažitelný, reálný i abstraktní, pozemský a exotický" tato ambivalence a nedosažitelnost ho proměňovala v tajemný a snový svět, kam se namísto zla mohl naopak projektovat příslib štěstí.

Specifika podnikatelského prostředí Japonska a spolupráce s ČR na příkladu vybraných firem
Kalátová, Veronika ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Brychová, Vladimíra (oponent)
Japonská ekonomika se nachází na druhém místě v žebříčku vyspělých ekonomik světa. Jeho obchod je zaměřen na terciární sektor. Největší vliv na jeho hospodářský růst měl doposud export, který o mnoho převyšoval import. V dnešní době se také Japonské stalo jednou z obětí světové finanční krize, což zřejmě nebude mít dobrý vliv na dosud velmi vyrovnaný stav ekonomiky. S Českou republikou Japonsko spolupracuje po několikaleté pauze od roku 1957. Vzájemné vztahy jsou velmi dobré a obchodní spolupráce patří mezi hlavní ve střední Evropě. Při obchodních stycích s Japonci se musí brát v úvahu kulturní odlišnosti, které jsou od západních kultur velmi rozdílné.