Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,483 záznamů.  začátekpředchozí33474 - 33483  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.01 vteřin. 

Vliv agenturních zpráv na obsah domácích rubrik vybraných celostátních deníků
Bém, Roman ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Diplomová práce "Vliv agenturních zpráv na obsah domácích rubrik vybraných celostátních deníků" sleduje, v jaké podobě se na stránkách domácí rubriky u sledovaných deníků objevují zprávy ze servisu České tiskové kanceláře. Výzkum se zabýval tím, jaká témata pokrývají redakce pomocí zpráv z ČTK, jak redaktoři přiznávají využívání informací z agentury, a konečně i to, v jaké míře se od produkce agentury odvíjí i agenda, nastolovaná českými deníky. Autor tak chce potvrdit nebo vyvrátit teze o tom, že zpravodajské agentury výrazně ovlivňují obsah a témata tuzemských celoplošných deníků, a že zpravodajská média často přenechávají svou roli nastolování agendy agenturám.Do výzkumu byly zahrnuty deníky Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny, Právo a Lidové noviny. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy byly analyzovány všechny články spadající do domácí rubriky, které vyšly v časovém období od 1. srpna do 30. září roku 2008. Jako teoretický základ práce pak slouží přehled jednotlivých etap zkoumání účinků médií, základní teorie nastolování agendy, gatekeeping a výběr zdrojů.

Jugoslávské vojsko ve vlasti a operace Halyard
Skřipský, Marek ; Nálevka, Vladimír (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Ondřej (oponent)
Ve své diplomové práci se hodlám zabývat tématem, které není v eském prostedí dostate zpracováno. Jedná se o innost takzvaného Jugoslávského vojska ve vlasti (ravnogorských etnik pod vedením gen.Mihailovie), které pedstavovalo konzervativn nacionalistické ídlo jugoslávského odboje za druhé svtové války. Zvláštní draz v diplomové práci kladu na operaci Halyard, kdy píslušníci Jugoslávského vojska ve vlasti dokázali navzdory ztíženým podmínkám zachránit 513 sestelených amerických letc a ve spolupráci s americkými zpravodajci se postarat o jejich transport zpt ke své jednotce. estože tato operace pedstavuje nejvtší záchranou akci v moderních djinách amerických ozbrojených sil, v eském prostedí o ní chybí jakékoliv, by sebestrujší pojednání. A to a již na odborné i populárn nauné úrovni. Má diplomová práce si tedy klade za cíl jednak obecn pedstavit innost, fungování a faktickou roli Jugoslávského vojska ve vlasti v rámci válené situace na Balkán a jednak podat vlastní podrobný popis operace Halyard, vetn odezvy, kterou záchrana více než pti set pilot zanechala v americkém prostedí. Zatímco vylíení prhu operace Halyard v zásad neskrývá pro autora žádná vážnjší úskalí, v pípad prvního cíle je situace diametráln odlišná. To je dáno hned nkolika faktory. První z nich pedstavují složité pomry ve válené Jugoslávii a...

Srovnání systémů investičních pobídek v Rumunsku a Bulharsku
Zadražil, Marek ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
V roce 2007 bylo Rumunsko a Bulharsko přijato do Evropské unie. Obě země byly v minulosti převážně zemědělsky orientové s málo rozvinutým průmyslem a sektorem služeb. Jedním z cílů, který si tyto balkánské státy po pádu železné opony vytyčily, bylo přiblížit se ekonomické úrovni západních zemí. Pro ekonomický růst obou zemí je jedním z důležitých faktorů propracovanost systému investičních pobídek. Mezi hlavní cíle investičních pobídek v obou zemích patří regionální rozvoj, zvýšení zaměstnanosti, zlepšení kvalifikace zaměstnanců, modernizace a ve větší míře používání zdrojů obnovitelné energie. Cílem mé práce je analýza a srovnání investičního prostředí, investičních pobídek a přímých zahraničních investic v Rumunsku a Bulharsku. V první kapitole jsem se zabýval obecnou charakteristickou investičních pobídek. Ve druhé a třetí kapitole jsem rozebral konkrétní systémy investičních pobídek v Rumunsku a Bulharsku, které jsem v poslední kapitole srovnal ve všech zkoumaných bodech. Obě země se liší podílem investic, které směřují do jednotlivých odvětví průmyslu, procesem a dobou potřebnou k založení a registraci společností, výší daní a systémem státních podpor.

Základní zásady zadávání veřejných zakázek
Frencl, Lukáš ; Oehm, Jaroslav (oponent) ; Plíva, Stanislav (oponent)
86 ZÁVĚR Cílem mé práce bylo zaměřit se na úpravu základních zásad zadávání veřejných zakázek a seznámení čtenáře s promítnutím těchto základních zásad zadávání veřejných zakázek do jednotlivých institutů (fází) zadávacího řízení. Základní zásady zadávání veřejných zakázek představují určité obecné principy, na kterých je zadávací řízení postaveno. Zásady zadávaní veřejných zakázek mají význam jak v rovině aplikační (při postupu veřejných zadavatelů, dodavatelů, orgánů dozorčích a přezkumných), tak v rovině interpretační. Význam zásad zadávání veřejných zakázek byl zdůrazněn i soudní praxí (srov. rozsudek Vrchního soudu v Olomouci ze dne 23. května 2002, publikovaný pod SJS 1031/2002). Základní zásady zadávání veřejných zakázek jsou upravené jak na úrovni komunitární, tak na úrovni národní. Ve své práci jsem se zaměřil na obě úrovně. Právní úprava veřejných zakázek na komunitární úrovni je provedena, vzhledem ke značné různorodosti právních úprav veřejných zakázek a právních systémů členských států, pomocí směrnic. V poměrně nedávné době byly přijaty zcela nové, komplexní zadávací směrnice (směrnice 2004/17/ES a 2004/18/ES). Moji práci jsem zaměřil především na posouzení směrnice 2004/18/ES. Oproti předcházející právní úpravě především zadávací směrnice 2004/18/ES zdůraznila a posílila význam základních...

Pojem a druhy směnek
Strychová, Stanislava ; Čech, Petr (oponent) ; Zahradníčková, Marie (vedoucí práce)
Závěr Cílem práce bylo pojednat o směnce a některých institutech směnečného práva. Proto jsem práci rozdělila na několik kapitol, v první z nich na směnku aplikuji obecné charakteristiky cenných papírů, jejichž základním rysem je vazba práva na hmotný substrát (listinu), bez které nelze právo do ní vtělené uplatnit. V druhé kapitole stručně rozebírám směnečné vztahy, protože kromě obsahu směnky, který je tvořen jejími náležitostmi, nás musí zajímat i další předpoklady pro vydání platné směnky. Třetí kapitola je věnována druhům směnek. Zákon směnečný a šekový obsahuje výčet náležitostí, které listina musí obsahovat, aby byla směnkou. Náležitostí, která od sebe odlišuje směnku cizí a vlastní, je "bezpodmínečný příkaz výstavce zaplatit určitou sumu peněz", který je charakteristický pro směnky cizí. Zatímco směnky vlastní obsahují bezpodmínečný slib zaplatit určitou sumu peněz. Z tohoto vyplývá další odlišnost, kterou představuje "jméno směnečníka", které je uváděno pouze u směnky cizí. Další náležitosti jsou společné oběma druhům směnky. Ve čtvrté kapitole se zaobírám způsoby převodu směnky, které úzce souvisí s formou směnky, jež také hraje roli při posuzování její platnosti. Poslední kapitola je věnována institutům, které jsou charakteristické pro směnky, jako jsou námitky dlužníků ze směnky, placení směnky...

Základní zásady zadávání veřejných zakázek
Frencl, Lukáš ; Horáček, Vít (oponent) ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce)
86 ZÁVĚR Cílem mé práce bylo zaměřit se na úpravu základních zásad zadávání veřejných zakázek a seznámení čtenáře s promítnutím těchto základních zásad zadávání veřejných zakázek do jednotlivých institutů (fází) zadávacího řízení. Základní zásady zadávání veřejných zakázek představují určité obecné principy, na kterých je zadávací řízení postaveno. Zásady zadávaní veřejných zakázek mají význam jak v rovině aplikační (při postupu veřejných zadavatelů, dodavatelů, orgánů dozorčích a přezkumných), tak v rovině interpretační. Význam zásad zadávání veřejných zakázek byl zdůrazněn i soudní praxí (srov. rozsudek Vrchního soudu v Olomouci ze dne 23. května 2002, publikovaný pod SJS 1031/2002). Základní zásady zadávání veřejných zakázek jsou upravené jak na úrovni komunitární, tak na úrovni národní. Ve své práci jsem se zaměřil na obě úrovně. Právní úprava veřejných zakázek na komunitární úrovni je provedena, vzhledem ke značné různorodosti právních úprav veřejných zakázek a právních systémů členských států, pomocí směrnic. V poměrně nedávné době byly přijaty zcela nové, komplexní zadávací směrnice (směrnice 2004/17/ES a 2004/18/ES). Moji práci jsem zaměřil především na posouzení směrnice 2004/18/ES. Oproti předcházející právní úpravě především zadávací směrnice 2004/18/ES zdůraznila a posílila význam základních...

Médiá a propaganda
Frtúsová, Lucia ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Diplomová práca sa venuje problematike propagandy, úlohe a postaveniu médií v propagandistických kampaniach, najskôr obecne, neskôr so zameraním sa na jednotlivé typy masmédií a zmeny ich roly v propagandistických kampaniach. DP obsahuje historický vývoj propagandy a nezastupiteľnej roly médií v nej, upozorňuje na faktory, ktoré síce nepredstavujú propagandu v pravom slova zmysle, avšak rovnako ako propaganda narúšajú objektívnosť mediálneho zdelenia, ako aj obsiahly súpis uvedomelých a cielených propagandistických metód a techník, využívaných k presadzovaniu propagandistických cieľov. Druhá časť DP sa venuje procesom zmien postavenia a úlohy jednotlivých typov médií a na konkrétnych príkladoch poukazuje na zlomové body v histórii toho ktorého masmediálneho prostriedku, so zameraním sa na oblasť vojnovej propagandy a zmeny roly médií v nej.

Manažerské dovednosti v procesu jednání a vyjednávání
Kadlec, Čestmír ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Studený, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou manažerských schopností a dovedností v procesu jednání a vyjednávání. Znalosti a dovednosti manažera jsou významným faktorem efektivity práce manažera a ovlivňují rovněž efektivní fungování podniku jako celku. Úvodní část této práce se zabývá obecnou charakteristikou osobnosti manažera, shrnuje podstatné schopnosti a dovednosti, které jsou důležité pro práci manažera. Dále vysvětluje blíže samotný proces jednání a vyjednávání, roli informace v procesu jednání a vyjednávání a závěr úvodní části patří systémům podporující proces jednání a vyjednávání. V další části se věnuje vypracování podrobné analýzy zjištěných poznatků u manažerů společnosti OVB Allfinanz, a.s. Cílem této bakalářské práce je popis a hodnocení vybraných znalostí a dovedností manažerů a podání návrhu na jeho změnu. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že úroveň manažerských způsobilostí ve zkoumaném podnikatelském subjektu je velice dobrá. Dospěla jsem k závěru, že úspěšnost vedoucího pracovníka ovlivňují zejména dovednosti v oblasti vedení a motivace podřízených pracovníků.

Aktuální systém supervize na Lince bezpečí
Sabová, Kateřina ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce věnuje pozornost tématu supervize práce pomáhajícího pracovníka telefonické krizové intervence (dále jen TKI). Roli supervize na obecné rovině prozkoumává první z kapitol. Navazuje mapování supervize na pracovištích TKI v České republice. Hlavní část práce pak sleduje konkrétně teoretické pojetí i praktické využití supervize na Lince bezpečí (dále jen LB). Této oblasti nebyla na LB dosud věnována komplexní pozornost. Jedná se však o velmi důležitou a nezbytnou součást práce konzultantů LB, proto cílem této práce bylo otázku supervize na LB zmapovat, zaměřit se veškeré formy, typy supervize na tomto pracovišti, její cíle, metody, objekty i subjekty aj., stručně řečeno na to, jak funguje celý její aktuální systém, a jak jsou s ním jeho příjemci, tj. konzultanti LB spokojeni. Dalším cílem práce bylo porovnání s jinou dětskou linkou důvěry, s Modrou linkou z Brna, a zjištění zajímavých shod i rozdílů v práci pracovišť se supervizí, možných doporučení pro LB. Výzkumná část měla za úkol získat praktickou zpětnou vazbu k aktuálně fungujícímu systému supervize na LB od konzultantů tohoto pracoviště. Po teoretickém úvodu do tématu se podařilo nastínit místo supervize na pracovištích TKI u nás, a přinést rovněž detailní popis aktuálního fungování systému supervize na LB. Ukázalo se, že na konzultanta...

Právní úprava evidence zemědělských podnikatelů
Radová, Jaroslava ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Cílem diplomové práce Právní úprava evidence zemědělských podnikatelů je zhodnotit platnou právní úpravu, která se týká podmínek podnikání v zemědělství, vycházející ze zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů a souvisejících právních předpisů. Teoretická část se zaměřuje na výklad pojmů z oblasti zemědělského podnikání vymezených obecnou právní úpravou, tak i zákonem o zemědělství. Dále se zabývá podmínkami pro vstup do podnikání, jejich srovnáním s právní úpravou živnostenského podnikání a správní agendou evidence zemědělských podnikatelů. V návaznosti na nástroje Společné zemědělské politiky Evropské unie shrnuje podmínky poskytnutí podpor zemědělcům. Praktická část popisuje vliv elektronizace státní správy na výkon agendy evidence zemědělských podnikatelů a analyzuje aplikační praxi živnostenského úřadu s touto agendou. Sledované správní úkony jsou doplněny o rozhovory s pracovníky živnostenského úřadu a Státního zemědělského intervenčního fondu. Pro porovnání poznatků ze správního úřadu s podnikatelským prostředím jsou provedeny rozhovory se zemědělskými podnikateli. V rámci statistického zpracování dat je analyzována časová řada údajů o počtu zemědělských podnikatelů. Na základě vyhodnocení zjištěných poznatků se navrhují opatření, která sníží administrativní zátěž zemědělských podnikatelů.