Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Kubica, Petr ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením výškové složky těžiště vozidla a její problematikou. V úvodu se práce zaměřuje na určení polohy těžiště a momentu setrvačnosti vozidla. Dále se zaměřuje na vytvoření konstrukčního návrhu a jeho ověření. Práce obsahuje citlivostní analýzu daného zařízení s jejími výsledky. V závěru práce je uvedeno provedené měření v laboratořích a doporučení pro následná měření.
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Toman, Josef ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. V první části je vytvořen stručný přehled metod, sloužících k měření těžiště a momentů setrvačnosti vozidel. Dále jsou navrženy a analyzovány dvě metody dynamického měření výšky těžiště vozidel. Je uvedena analýza chyb navržených metod, výsledky provedených měření a návrh konstrukčních úprav zařízení pro měření momentů setrvačnosti umožňující jeho využití pro měření výšky těžiště vozidel. Některé konstrukční části jsou následně ověřeny analýzou napjatosti.
Měření momentů setrvačnosti vozidla
Grác, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zvolením vhodné metody pro zjištění momentu setrvačnosti ke svislé, příčné a podélné ose procházející těžištěm vozidla. Pomocí speciálního mechanického stavu, zkonstruovaného na ÚADI, bylo provedeno opakované měření tělesa o známých hmotnostních parametrech v jednotlivých osách. Ze získaných dat byla následně vypočítána chyba měření. Pro porovnání výsledných hodnot byl vytvořen MBS model.
Návrh zařízení pro měření tenzoru setrvačnosti vozidla
Lanči, Jaroslav ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh zařízení umožňující měřit momenty setrvačnosti motorového vozidla kolem několika různoběžných os. Poté byl vytvořen trojrozměrný model navrženého zařízení v programu Pro/ENGINEER. Analýza napjatosti vybraných součástí byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP) v programu ANSYS.
Koncepční návrh sportovního dvousedadlového vozu
Straka, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám návrhem koncepce dvousedadlového sportovního automobilu se zaměřením na torzní tuhost rámu a kinematiku náprav. Vypracování diplomové práce probíhalo od náčrtů, přes tvorbu modelu vozu s důležitými komponenty v CAD systému CATIA V5 R18. Posléze jsem provedl samotný výpočet torzní tuhosti v MKP programu ANSYS 12.0 a nakonec měření změny geometrie náprav během simulovaného zdvihu kola v MBS programu ADAMS 2007.
Měření polohy těžiště vozidla
Štěpánek, Tomáš ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice měření polohy těžiště. Na začátku práce je vytvořen stručný přehled metod, sloužící k měření momentů setrvačnosti a měření polohy těžiště vozidla. Na základě metody vážení v šikmé poloze je dále rozpracován návrh, jak lze měřit polohu těžiště v prostorách Ústavu automobilového a dopravního inženýrství v Brně. Je navržena měřící plošina a přípravek pro zamezení změny polohy těžiště při měření. Je popsán postup měření a jsou odvozené vzorce, pomocí kterých se dopočítá přesná poloha těžiště vozidla. K problémovým částem plošiny jsou vypracovány pevnostní výpočty. V závěrečné části práce jsou uvedeny výsledky z provedeného měření. V příloze je dodána výkresová dokumentace plošiny a program usnadňující výpočet polohy těžiště.
Měření setrvačných charakteristik těles pro účely matematického modelování dynamiky vozidel
Dvořák, Karel ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody, kterou lze měřit u součástí podvozků automobilů důležité mechanické veličiny -- souřadnice polohy těžiště a tenzor momentů setrvačnosti, a to v případě, kdy inženýr nemá k dispozici počítačový model dané součásti. Práce problém rozděluje do několika dílčích podproblémů, přičemž u každého je navržen postup, jak jej lze s dostatečnou přesností a zároveň s přijatelnou náročností vyřešit. Byly zhotoveny potřebné pomůcky a bylo provedeno měření součástí. V závěru jsou porovnány změřené hodnoty s teoretickými a je odhadnuta přesnost, které lze touto metodou měření docílit.
Porovnání parametrů pro stanovení srdeční asynchronie z vysokofrekvenčního signálu elektrokardiogramu
Jančová, Ivana ; Viščor,, Ivo (oponent) ; Jurák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou vysokofrekvenčního EKG, konkrétně parametry pro stanovení srdeční asynchronie z amplitudových obálek ultravysokofrekvenčního EKG. V teoretické části práce je popsáno konvenční a vysokofrekvenční EKG, způsob jejich snímání a parametry získaného záznamu. Dále je popsán převodní systém srdeční a jeho blokády. Na tuto problematiku navazují kapitoly o srdeční asynchronii a její léčbě pomocí biventrikulárního kardiostimulátoru – resynchronizační terapie. Kapitola o resynchronizační terapii zahrnuje popis metod používaných pro indikaci k terapii na základě konvenčního i vysokofrekvenčního EKG. V praktické části práce jsou navrženy nové parametry pro stanovení srdeční asynchronie z vysokofrekvenčního EKG, naprogramována jejich detekce v prostředí MATLAB a popsána její realizace. V poslední části práci je popsáno statistické vyhodnocení dat a je rozhodnuto o vhodnosti použití navržených parametrů.
Postupy pro nakládání a vyvažování letadel
Tomanová, Veronika Anna ; Obuch, Matej (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce “Postupy při nakládání a vyvažování letadel“, pojednává o vyvážení letadla z hlediska výpočtu těžiště a možných výpočetních postupů. Seznamuje s jednotlivými hmotnostmi a s předletovou dokumentací, která je důležitá pro správné naložení a vyvážení letadla. V práci je uvedeno krátké shrnutí požadavků letecké společnosti Ryanair, tykající se především dokumentace a vyvážení. Závěr obsahuje porovnání manuálního a elektronického Loadsheetu z hlediska vyvážení pro letadlo typu Boeing 737-800.
Stanovení polohy těžiště zemědělského stroje
Židek, Martin
Tato bakalářská práce řeší problematiku polohy těžiště zemědělského stroje. Konkrétně zemědělského traktoru. Cílem práce je popsat metody stanovení polohy těžiště, navrhnout novou metodu a důvody proč je důležité znát polohu těžiště. V experimentální části jsem měřil model traktoru a následně pomocí výpočtů vypočítal polohu těžiště. Při měření polohy těžiště jsem se řídil podle stanov vyplývajících z normy ČSN 30 0415. Výpočty jsem proložil metodou nejmenších čtverců. Výsledky měření jsem vyhodnotil v závěru této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.