Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv hudby na dítě a rozvoj hudebnosti u dětí do 6 let
VYROUBALOVÁ, Tereza
Bakalářská práce popisuje hudební vývoj dítěte od počátku matčina těhotenství až po období šesti let věku. Zaměřuje se převážně na hudební vlivy, které mohou působit pozitivně i negativně. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů, například hudebnost, hudební činnosti, hudební schopnosti, dovednosti, návyky a vlohy, rytmické cítění a hudební paměť. Práce se dále zabývá nastíněním hudebních činností v životě dítěte od narození až po ukončení předškolního vzdělávání. V praktické části jsou základní údaje o dvou různých mateřských školách, ve kterých byly realizovány činnosti s dětmi ve věku od tří do šesti let. Stručný popis těchto hudebních činností je také součástí práce. Hlavním cílem bakalářské práce je pozorování dětí při hudebních aktivitách a rozvoj jejich hudebnosti. Součástí práce jsou reflexe a notové záznamy.
Využití říkadel a básní při hudebně pohybových činnostech v mateřské škole
KLAPKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá využitím říkadel a básní při hudebně pohybových činnostech u dětí v mateřské škole a skládá se z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělená na dvě kapitoly. První kapitola se věnuje hudební výchově v mateřské škole a je zde popsána charakteristika dětí předškolního věku z hlediska hudebnosti, motivace dětského hudebně pohybového projevu, hra na hudební nástroje v mateřské škole, hudba a pohyb v životě dítěte a význam hudby pro rozvoj dítěte. Druhá kapitola je věnována složkám hudební výchovy a je rozdělena na činnosti pěvecké, instrumentální, hudebně pohybové a poslechové. V rámci praktické části jsou vypracovány návrhy hudebně pohybových činností s využitím říkadel a básní, které jsou zaměřené na roční období. Hudebně pohybové činnosti zaměřené na zimu byly zařazené do výzkumného šetření a zrealizované s předškolními dětmi v mateřských školách v Českých Budějovicích, v Humpolci a v Jindřichově Hradci. Při realizaci bylo využito metody pozorování, rozhovoru a během realizace probíhala podrobná evaluace. Na základě výsledků výzkumného šetření jsou v příloze vypracovány další návrhy hudebně pohybových činností na jaro, léto a podzim.
Hudební činnosti v rozvoji grafomotoriky
Nevoralová, Eva ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Předmětem diplomové práce je využití hudebních činností v rozvoji grafomotoriky dětí na konci předškolního období. Teoretická část se věnuje problematice sladění hudby a pohybu na úrovni hrubé i jemné motoriky. Analyzuje hudební aspekt české verze Metody dobrého startu. Praktická část obsahuje vlastní lekce pro rozvoj grafomotoriky inspirované Metodou dobrého startu, ve kterých hrají ústřední roli hudební činnosti. Jsou popsány cíle, metody a průběh terénního výzkumu v přípravných třídách základní školy. Součástí výzkumu byl i základní výzkum vžitého tempa dvou písní z Metody dobrého startu. KLÍČOVÁ SLOVA Metoda dobrého startu, hudební činnosti, hudební schopnosti, hudební dovednosti, grafomotorika, jemná motorika, hrubá motorika, rytmické cítění
Hudební činnosti v bilingvní mateřské škole
Pouzarová, Tereza ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou hudebních činností v bilingvní mateřské škole, přičemž důraz je kladen na oblast pěveckých hudebních činností. Je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se věnuje jednotlivým složkám hudebních činností, jejich úloze při osvojování si jazyka, řeči a komunikace, a především porovnává rozdíly mezi německými a českými dětskými písněmi. Následně navazuje postavením jazyka a komunikace u dětí předškolního věku a pojetím bilingvismu a multilingvismu ve formě doporučení pro komunikaci dítěte s dospělým. Do teoretické části je i stručně zařazena kapitola o současné legislativě, terminologii a organizacích zabývajících se touto problematikou. Praktický výzkum popisuje cíle, metody, konkrétní mateřskou školu, průběh a výsledky akčního výzkumu zaměřeného na realizaci hudebních činností. Práce si stanovuje hned několik cílů. Zjišťuje, jaké hudební činnosti jsou pro děti v bilingvní mateřské škole vhodné a jak děti do těchto činností efektivně zapojit. Současně také zkoumá, v jakém jazyce (němčina, čeština) se děti efektivněji do hudební činnosti zapojí a zda mají tendenci oba jazyky prolínat. Získané poznatky mohou prakticky uplatnit pedagogové v bilingvních mateřských a v běžných mateřských školách u dětí s odlišným mateřským jazykem. KLÍČOVÁ SLOVA...
Hudební činnosti v mateřské škole a možnosti jejich využití pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
PAJEROVÁ, Klára
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje vzdělávání v mateřské škole s důrazem na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Tato část obsahuje analýzu zmiňovaného dokumentu z hlediska zastoupení hudebních činností v mateřské škole, dále hudební činnosti v preprimárním stupni vzdělávání, které se dělí do čtyř částí. Poslední kapitola se zabývá dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části je kvantitativní výzkum, jehož výsledkem jsou zpracované a vyhodnocené dotazníky, které byly rozeslány do mateřských škol (běžných i speciálních), kam dochází děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Dalším bodem této práce je vlastní návrh hudebně-pohybových činností, který slouží jako inspirační materiál pro pedagogy mateřských škol.
Využití hudebních činností k upevňování morálních hodnot u dětí v mateřské škole
HUSÁKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce Využití hudebních činnosti k upevňování morálních hodnot u dětí v mateřské škole se zabývá možnostmi využití hudebních činností k osvojování základů morálních hodnot v mateřské škole. V teoretické části je zahrnuto vymezení pojmu morální hodnoty a charakteristika základních hodnot, výchova k hodnotám v současné společnosti. Dále se práce zaměřuje na hudební činnosti v mateřské škole, jejich druhy a využití ve výchově k hodnotám, popsána jsou specifika předškolního vzdělávání se zřetelem k věkově heterogenní třídě mateřské školy, evaluace vzdělávacího programu a pedagogické hodnocení morálních hodnot u dětí v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program hudebních aktivit zaměřený na osvojování základů morálních hodnot. Program je zrealizován ve věkově heterogenní třídě mateřské školy a vyhodnocen podle předem připraveného evaluačního plánu. Je použita metoda strukturovaného pozorování. Kromě zmapování možností využití hudebních činností k osvojování základů hodnot je zjišťováno, jak tyto aktivity ovlivní jednání dětí ve skupině.
Hudební činnosti v mateřské škole zaměřené na dvouleté a tříleté děti
Pešková, Jana ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Šobáňová, Barbora (oponent)
Práce se zabývá hudebními činnostmi dětí dvouletých a tříletých v mateřské škole. Teoretická část uvádí charakteristiku dvouletých a tříletých dětí, začlenění dvouletých dětí do mateřské školy, význam hudby a hudební vývoj dítěte. Dále se zabývá hudebními činnostmi se zaměřením na děti dvouleté a tříleté. Praktická část práce byla změřena na výzkum jednotlivých hudebních činností v mateřské škole u výše uvedené věkové skupiny z pohledu učitelek a také na hudební prostředí v rodině. Výzkum byl realizován formou rozhovoru s učitelkami mateřských škol, dotazníkovým šetřením mezi rodiči těchto dětí a analýzou souborů písní a zpěvníků pro nejmladší děti. Hlavním cílem bylo zjistit, jak učitelé s dětmi hudební činnosti realizují, jaké největší rozdíly mezi dětmi dvouletými a tříletými shledávají. Dále zjistit, zda se rodiče dětem v této oblasti věnují a jak. Zda vybraný vzorek zpěvníků obsahuje písně vhodného rozsahu a polohy, a jestli obsahuje příklady možného instrumentálního a pohybového zapojení dětí. Výzkum ukázal, že většina učitelů považuje rozdíly mezi dvouletými a tříletými dětmi za velmi individuální, při práci respektují vývojová specifika a potřeby těchto dětí. Rodiče se dětem v této oblasti věnují, avšak dle názorů učitelek nedostatečně. Zpěvníky zpravidla obsahují písně ve vhodném rozsahu a...
Vliv organizovaných zájmových hudebních činností v mateřské škole na rozvoj hudebnosti dítěte
LHOTÁKOVÁ, Zuzana
Cílem bakalářské práce je zjistit individuální přínosy hudebních činností nad rámec běžného vzdělávacího programu pro rozvoj hudebnosti dětí. Dalším cílem je zjistit úroveň hudebních schopností u skupiny dětí předškolního věku, konkrétně pěvecko hudebně sluchových schopností, reprodukčních schopností, rytmického cítění, tonálního cítění a hudební paměti a zjistit jak se tyto hudební schopnosti rozvinou v období od října 2016 do února 2017. V teoretické části popíši jednotlivé složky hudebnosti dítěte a psychologická specifika dítěte předškolního věku ve vztahu k hudebnosti. Dále nastíním rámcové podmínky pro poskytování organizovaných zájmových činností v mateřských školách. V praktické části provedu testování 5 - 7letých dětí ve třech mateřských školách před počátkem hudebních zájmových aktivit. V poslední části bakalářské práce budu diagnostikovat pomocí měření rozdíl ve změně hudebních schopností u skupiny dětí docházejících do hudebního kroužku a u skupiny dětí, které jsou rozvíjeny v rámci běžného programu v mateřské škole.
Hudba jako výrazný prostředek kultivace řeči předškolních dětí
Kmentová, Milena ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Disertační práce se pohybuje v průniku oborů hudební výchova, hudební psychologie, lingvis- tika a speciální pedagogika. Teoretická část se věnuje pojmu témbr z muzikologického a lingvistického hlediska, charakte- rizuje témbrový sluch jako hudebně sluchovou schopnost. Představuje a srovnává testy tém- brového a fonematického sluchu. Z ontogenetického hlediska popisuje rozvoj hudebnosti a řeči dětí předškolního věku a klade důraz na sluchovou pozornost jako předpoklad jejich rozvoje. Charakterizuje narušení těchto schopností a popisuje terapie zapojující do reedukace řeči hu- dební výchovu nebo prvky muzikoterapie. Terénní výzkum popisovaný v praktické části měl podobu základního výzkumu a experimentu, pracoval s výzkumným vzorkem 180 předškolních dětí. Předmětem základního výzkumu byly vztahy mezi hudebními a řečovými projevy předškolních dětí s atypickým vývojem řeči. Před- mětem experimentu bylo hledání nejúčinnějšího propojení hudební a jazykové výchovy s klad- ným vlivem na hudebnost i řeč. Jednotlivé kapitoly představují vlastní diagnostický materiál, experimentální metodiku a průběh výzkumu. Základní terénní výzkum přinesl podrobné údaje o chování předškolních dětí s atypickým vývojem řeči při hudebních činnostech a o kvalitě slu- chové pozornosti, témbrového a fonematického sluchu....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.